ardeche

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
dannym

ardeche

Bericht door dannym »

wij vertrekken voor 5 dagen naar de ardeche. Vermits dit mijn eerste 5 daagse reis is had ik graag wat info over wat ik allemaal nodig heb. We zouden kunnen overnachten bij vrienden in joannas( een 50 km voorbij lyon). Waar zijn de mooiste routes daar en rij ik het best over Zwitserland of heeft er iemand een ander idee. Hoeveel km doe je per dag ongeveer. Kan een gps lenen van mijn vader maar dat is een medion van den aldi ben ik daar iets mee?

Kan al niet meer wachten om te vertrekken.
groetjes danny
niet wat ons wordt aangedaan, doet ons op- of ondergaan.
Maar de wijze van ernaar te kijken zal ons verarmen of verrijken.
dannym

Bericht door dannym »

amaaaai niemand op dit forum al naar den ardeche geweest?
Relax

Bericht door Relax »

Ik stuur je een paar routes, maar 'k heb ze nooit zelf gereden.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Geen idee van die Medion GPS, 'k ben zelf een roadbookman (roadbook rules :mrgreen: )

Euh, Zwitserland om naar de Ardeche te rijden, da lijkt me al een fameuze omweg, al is aan de Elzas gedacht, da lijkt me al iets handiger, tenzij je tijd genoeg hebt, dan is 't natuurlijk géén probleem :wink:

In de Ardeche ben ik zelf nog niet geweest, maar de Gorges de l'Ardeche, Pont Vallon d'Arc, Gorge du Tarn, brug van Millau, etc. lijken me wel de moeite, en voor de rest koopt ge u Michelinkaarten en volgt ge de baantjes met groen naastlopend 8)

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
dannym

Bericht door dannym »

Ik denk dat ik autostrade ga doen tot Nancy en daar de Vogezen in, en ergens een plaatsje zoeken om te overnachten.
alvast bedankt
groetjes
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

en voor de rest koopt ge u Michelinkaarten en volgt ge de baantjes met groen naastlopend
Die raad van Koppel kan ik volmondig beamen. Koop van elke streek waar je door moet de Regionale Michelinkaart, stippel een route uit langs de gele baantjes (middelgroot en meestal rustig) met het meeste groene schaduw langs en je hebt gegarandeerd een mooie motorroute !!!

Have Fun
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
janneman
Contacteer:

Bericht door janneman »

Ardeche is mooi om te doorkruisen met de moto ! Mooie wegen, in een meestal goede staat. Echter wel rekening mee te houden; maanden juli en augustus héél druk op die toch wel meestal smalle kronkelende wegen ! Dus, opletten geblazen is de boodschap ! Ik geef als raad mee om als je maar 5 dagen hebt, niet te veel tijd te verliezen onderweg. Als je overnacht in de Vogezen en pas 's anderdaags verder rijdt naar de Ardeche, betekent dit dan dat je er ook 2 dagen van plan bent over te doen in het terug rijden ? Want zoja, betekent dat dan dat je maar 1 nachtje in de Ardeche bent ...

Routes aldaar heb ik niet, omdat ik geen GPS heb, gewoon rijden en ontdekken ! Manmanman, wat zouden al die mensen doen ineens zonder een GPS ? Verloren rijden à volonté zekers !!!??? Wat je ook beslist te doen, een fijne reis en wees voorzichtig ! Misschien komen we elkaar wel ergens tegen, ik vertrek zaterdag voor een week naar de Bourgogne en de Auvergne ... als ik niet verloren rij zonder GPS ;-)

groet j.
K75 / GS1100 / GS1200 / GSA1200 • ROOD / GSA1200 • TRIPLE BLACK / GSA1200 LC • WIT (model 2017)
Hou in gedachten wat je ziet en zie wat je in je gedachten houdt
https://www.instagram.com/janmarchandphotography/
Frank K

Bericht door Frank K »

Je kan makkelijk in 1 dag tot de Ardeche rijden zonder gebruik te maken van de peage. Rijden via Maubeuge, Riems en zo verder naar beneden... een km of 800. Tweemaal gedaan en dit is best te doen. Als je via de snelweg rijdt tot Nancy en dan al wil overnachten mag je in de late namiddag vertrekken.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
dannym

Bericht door dannym »

zal een reis verslagje maken met foto's om jullie op de hoogte te houden.
alvast bedankt voor de reacties
Groetjes
danny
jpblocken
Contacteer:

Bericht door jpblocken »

Verleden jaar juni bijna de voorgestelde route gevolgd die gepubliceerd wordt in M&T reisgids van 2005 (routes naar het Zuiden) tot in Vallons pont d'Arc. Allemaal D-wegen en soms nog kleiner. Wil je niet racen dan doe je er wel twee dagen over.
> 20 jaar lid BMW MC Vlaanderen en Lid Blue Knights Belgium chapter III
Voormalig beroepshalve motorrijder (laureaat Esc Mot Pol Bru 1985 - ex-docent MoCy PLOT)
Plaats reactie