verlagen K 100 RT

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
ED100RT

verlagen K 100 RT

Bericht door ED100RT »

hoi,
heb een K 100 rt
heb hem al een beetje verlaagd door zadel wat uit te snijden en de vering op de laagste stand te zetten, is al veel beter maar eigenlijk nog niet genoeg
heeft er ooit al iemand eens aan gedacht om het het buizen frame te verlagen.
ttz het zadel dat rust op twee buizen als ik nu nu die buizen eens een beetje naar naar beneden zou drukken (t'is maar een gedacht hé)
volgens mijn bescheiden mening moet dit toch te doen zijn.
heeft dit ooit al iemand gedaan ?
zou dit een invloed hebben op het rijgedrag?
nog een bijkomend probleem door hem te verlagen zit ik nu recht op de bovenste rand van mijn windscherm te kijken, is hier een oplossing voor
alle info is welkom
mvg
eric
bernie

Bericht door bernie »

Ik ken het probleem Eric. Heb vorig jaar ook een K75RT gekocht en omdat ik met mijn meter tweeënzeventig niet van de grootste ben had ik ook een oncomfortabel gevoel en achteruit duwen ging bijna niet, zeker op grind of oneffen terrein. Ik heb een 4-tal cm van de schuimvulling van het zadel weggesneden en het opnieuw overtrokken. De vering heb ik eerst ook op laagste stand gezet maar nu terug op hoogste stand omdat het niet zo heel veel uitmaakt qua hoogte vond ik, maar in de bochten wel een slapper gevoel gaf. Ik kan nu één voet plat zetten of beide voeten bijna plat. Schoenen met dikkere zolen helpen ook natuurlijk. Aan het buizenframe zou ik niet durven komen. Hoe ga je dat in 's hemelsnaam plooien zonder het te verzwakken?

Omdat ik daarna ook tegen mijn windscherm zat aan te kijken heb ik daar een 4-tal cm van afgezaagd. Niet zo moeilijk: mooi aftekenen met een stift, daarna langs de lijn tape plakken om het scherm niet te beschadigen en dan met een decoupeerzaag (met metaalzaag met fijne tanden erop) mooi afzagen. Zaag wel in traagste stand zetten want door de hitte kan het plastic terug aan elkaar smelten waar je net gezaagd hebt. De ruwe zaagranden daarna met een houtvijl gladder maken en tenslotte met een schuurblokje verder afwerken tot je een mooie rand hebt. De hoogte van het scherm is nu ideaal voor mij: ik kijk er net boven en zit toch bij alle snelheden nog goed uit de wind en geen last van turbulentie.
"The time you enjoy wasting is not wasted time"
K75RT
ED100RT

Bericht door ED100RT »

Hoi,

Heb ik ook al aan gedacht
Langs waar heb je het afgezaagd onderaan of bovenaan
Mvg,
eric
John
Contacteer:

Bericht door John »

Eric, ik kan er niet aan doen maar volgens mij ben je een rare snuiter :lol: Onderaan afzagen??????
Maar al dat verlaag gedoe hé!
Koop toch gewoon een verlaagd zadel met bijhorend rubber tank/zij-afdekking en je bent van al dat gepruts af.

:lol: :lol: :wink:
Erik

Bericht door Erik »

groeten
Erik op K75RT met Garmin StreetPilot 2820 en CNEur NT LifeTime.
Afbeelding
FlyingBrick K-Technik
bernie

Bericht door bernie »

Tja, bovenaan afzagen uiteraard. Als je onderaan afzaagt ben je toch de bevestigingsgaten kwijt. :roll:
Een verlagingskit is inderdaad de beste oplossing, maar dat zijn weeral kosten en ik krijg nu al te horen dat die moto ons teveel kost. Dus prutsen maar, pffft... :mrgreen:
"The time you enjoy wasting is not wasted time"
K75RT
ED100RT

Bericht door ED100RT »

Hallo,

Ja onderaan ben ik de bevestinging gaten kwijt (maar kan ook wel nieuwe boren)
Als ik het bovenaan doe dan ben ik spoiler kwijt
Het scherm is één met een dubbele spoiler dus wat is hier de beste optie
John
Contacteer:

Bericht door John »

Ik dacht al dat het er nog zo eentje was. Onderaan afzagen heeft tot gevolg (als je er iets te veel afhaalt) dat de ronding niet meer past. Het kost allemaal een paar centen, dat is juist. Maar als dat al allemaal een beetje te veel van het goede is vraag ik me toch echt af waar je mee bezig bent. Ik ben ook maar 1,70 hoog. Maar met van die inlegzolen van AVEVE ben ik, samen met de originele zolen van mijn botten toch al 6 cm hoger. Wat neerkomt op geen aanpassingen doen aan de motoren die ik heb=geen kosten of geen gepruts. Momenteel heb ik hier een K75 in reparatie die uitgerust is met een origineel verlaagd zadel en moet wel toegeven dat ik er kan opzitten zoals op mijn voormalige Shadow 1100.
Wat die ruit betreft....zet er een andere ruit op die je wél kan afzagen aan de bovenzijde. Geloof me nu maar, Het gaat je op den duur méér kosten aan al dat gepruts dan wanneer je het in één keer goed doet. :wink:
Plaats reactie