EVO 5 of Schubert

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
FonsB

EVO 5 of Schubert

Bericht door FonsB »

:D Heeft er iemend ervaring met de EVO5 helm van BMW t.o.v. Schubert 2 helm ik weet wel dat ze in dezelfde fabriek gemaakt zijn maar?? 8)
Groetjes
Fons
janus

Bericht door janus »

dag fons

ik heb drie weken gewikt, gewogen en getest.
EVO 5 is stijlvoller en iets lichter, geen zonnevizier, makkelijker te openen aan kinstuk, minder goede crash-eigenschappen.

C2 is goedkoper (zie ebay duitsland: 319,99 EURO! Nieuw), zit beter rond mijn hoofd, valt wel sneller dicht bij hoofdbewegingen maar op de helm staat dan ook vermeld dat je niet met open geklapt kindeel mag rijden. De keuze viel voor mij uiteindelijk op de C2 omwille van de eenvoudige reden dat die wel in de topcase van een GS gaat, en de EVO5 niet!

Verder beide prachtige helmen als je het geld eraan wilt spenderen. Het zonnescherm is de grootste troef van de C2.

hoop dat ik je hiermee wat geholpen heb!
LOMAX

Bericht door LOMAX »

Grootste voordeel C2 is inderdaad het zonnescherm, echt super.
Voordeel Evo is het vlottere openen van het kinstuk, kan zonder problemen al rijdend, bij de C2 moet je goed oefenen om dat klaar te krijgen. Zomerstand van het scherm C2 (2 milimeternaar voor) is ook best wel handig, maar ik kan nog niets zeggen over de duurzaamheid van dit systeem. En Evo is wel merkgebonden, alhoewel een BMW-helm haast op elk ander merk van moto past :roll:
Opbergmogelijkheden zijn zeer belangrijk, die dingen worden graag gepikt. Indien ze niet rechtop in de topcase passen, dan help volgend truukje (bij mijn situatie toch): opengeklapt op zijn zijkant neerleggen, en je hebt veel kans dat het dan wel lukt.
FonsB

Bericht door FonsB »

:) Bedankt voor de reactie, maar van de EVO5 kan men, voor de zomer, ook een jet helm van maken. :lol:
janus

Bericht door janus »

inderdaad, maar voor dat accessoire betaal je weer eens +/- € 100 extra. Overwegen dus, zoals steeds.

groeten, jan.
Benner

Bericht door Benner »

Fons

Ik heb enkele dagen gewikt, gewogen en getest.
En heb uiteindelijk een evo 5 gekocht maar ben er niet zo tevreden over.
Na enkele weken waren de beide wangen al los en moest hij terug binnen voor herstelling.
Het geluid niveau moet je ook met een korreltje zout nemen, het is inderdaad een stille helm maar hij is dan ook zogoed afgesloten rond om rond dat je bijna verplicht bent om altijd met open verluchting te rijden.

Groetjes
RBee

Bericht door RBee »

Ik heb even met een evo 5 in jet versie rondgereden.
Op men RT op autostrade bij 120 met open vizier, veel turbulentie
(trillen vd helm en hoofd).Bij versnellen naar 130(120 werkelijk :wink: )
klapte vizier gewoon dicht.
Dit zal wel allemaal van verschillende factoren afhankelijk zijn(type moter, scherm en stand, grote berijder enz.), maar als je juist 510 eurotjes
hebt betaald ben je niet meer zo :D maar wel :evil:
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie