Proefrit met F800S
Moderator: GVN
Proefrit met F800S
Deze namiddag de kans gehad om anderhalf uur met F800S te bollen.  Ik had liever een F800ST maar die was niet voorzien als proefmoto.
Algemene indruk :
- goed : schakelen 1-2, plaats op de moto te plat voor mij, zicht door zijspiegels, bediening schakelaars (m'n duim is iets te kort), achterste rem
- zeer goed : de voorste remmen (super t.o.v. mijn vroegere R1100R).
- Super : - weggedrag, na 1 1/2 uur ging het bochtenwerk iets vlotter, ik veronderstel dat na wat oefenen dit gooiwerk wordt. - Niettegenstaande de moto verre van ingereden was (32 km.), was er meer dan voldoende vermogen in het middengebied (3-5000toeren) om vlot vooruit te komen.
Eigenaardig : Na starten was ik op zoek naar de schakelaar om lichten aan te zetten : geen schakelaar -> lichten gaan automatisch aan als de motor draait.
In ieder geval wacht ik vol spanning de levering van m'n F800ST af
Vriedenlijke groeten,
Jean
			
			
									
						
										
						Algemene indruk :
- goed : schakelen 1-2, plaats op de moto te plat voor mij, zicht door zijspiegels, bediening schakelaars (m'n duim is iets te kort), achterste rem
- zeer goed : de voorste remmen (super t.o.v. mijn vroegere R1100R).
- Super : - weggedrag, na 1 1/2 uur ging het bochtenwerk iets vlotter, ik veronderstel dat na wat oefenen dit gooiwerk wordt. - Niettegenstaande de moto verre van ingereden was (32 km.), was er meer dan voldoende vermogen in het middengebied (3-5000toeren) om vlot vooruit te komen.
Eigenaardig : Na starten was ik op zoek naar de schakelaar om lichten aan te zetten : geen schakelaar -> lichten gaan automatisch aan als de motor draait.
In ieder geval wacht ik vol spanning de levering van m'n F800ST af
Vriedenlijke groeten,
Jean
Hallo Jean-Luc,
Het is inderdaad een andere zithouding dan de ST, Hier kunnen weinig tot geen vergelijkingen gemaakt worden. Wel wat het motorvermogen betreft en kennelijk was je daar wel over te spreken.
Zelf kon ik op 10 juni een testritje doen, maar gezien dat mijn F800ST half juni geleverd zou worden en ik op 10 juni niet vrij was heb ik deze testrit niet vastgelegd. Dus is het aangenaam om jou kleine uiteenzetting te lezen over jou testrit met de F800S.
Groeten,
Ivan
			
			
									
						
										
						Het is inderdaad een andere zithouding dan de ST, Hier kunnen weinig tot geen vergelijkingen gemaakt worden. Wel wat het motorvermogen betreft en kennelijk was je daar wel over te spreken.
Zelf kon ik op 10 juni een testritje doen, maar gezien dat mijn F800ST half juni geleverd zou worden en ik op 10 juni niet vrij was heb ik deze testrit niet vastgelegd. Dus is het aangenaam om jou kleine uiteenzetting te lezen over jou testrit met de F800S.
Groeten,
Ivan
Ter aanvulling
Heb ook een proefrit met de F800S achter de rug(± 5 uur, 400km).
Ik kan al het positieve wat er reeds over geschreven is alleen maar beamen.
Positieve uitschieters:
- heel slank en wendbaar
- héél soepel qua schakelen en schakelbereik
- de ideale motor voor wie graag aan het gashendel sleurt
- qua vermogen/koppel , alles wat men nodig heeft(maar ook niets meer)
Subjectieve min-kantjes:
- zonder koffers nagenoeg geen bergplaats, ook niet onder het zadel
- zithouding en wind/regen bescherming(ben 1.90m)
- verbruik/actieradius: mijn gemiddelde was ongeveer 6 l/100km(sportief)
- dat gedoe met de gashendel hoeft voor mij niet
- het bijna scooter-achtige geluid bij het aanzetten
			
			
									
						
										
						Ik kan al het positieve wat er reeds over geschreven is alleen maar beamen.
Positieve uitschieters:
- heel slank en wendbaar
- héél soepel qua schakelen en schakelbereik
- de ideale motor voor wie graag aan het gashendel sleurt
- qua vermogen/koppel , alles wat men nodig heeft(maar ook niets meer)
Subjectieve min-kantjes:
- zonder koffers nagenoeg geen bergplaats, ook niet onder het zadel
- zithouding en wind/regen bescherming(ben 1.90m)
- verbruik/actieradius: mijn gemiddelde was ongeveer 6 l/100km(sportief)
- dat gedoe met de gashendel hoeft voor mij niet
- het bijna scooter-achtige geluid bij het aanzetten
- 
				S.
 - Berichten: 148
 - Lid geworden op: 04 aug 2005, 17:34
 - Woonplaats: Waasmunster
 - Locatie: Oost Vlaanderen
 
Ik heb eerder deze week ook een dik uurtje mogen spelen met de "mini S". Komende van mijn 1100S en - door een stom toeval - op dezelfde dag geplande proefritje met een 1200GS heb ik drie keer indentiek dezelfde toer gedaan om eens te vergelijken. Een stukje bochtenwerk, een stuk autosnelweg en een stuk kassei & rot-tarmac..
Eerste conclusie: een mens heeft meer dan één moto nodig
 maar verder kan wel het volgende zeggen over de F:
- voelt wel aan als een geheel en met de Rennsport banden erop kan je diep gaan zonder een plots verhogende hartslag... Ik ben er zeker van dat ik met mijn S de bochtige sectie in kwestie niet sneller doe.
- onder de 3000 t/m zit er niets in dus meer toeren draaien is de boodschap. 10pk meer zou de top-end wat geestiger maken; een echte adrenaline rush is er niet echt bij het optrekken. Anderzijds, het vermogen is dan ook perfect controleerbaar en meer dan voldoende voor de solo-straatrijder.
- door 3000 rpm drempel moet je wel wat extra schakelen. Typische BMW boite die je met gevoel moet behandelen. Tussengaske is niet echt nodig bij sportief naar benedenschakelen.
- raar lawaai bij dichtdraaien van de gaskraan en nogal bokkige vrijloop maar dit kan ook aan de specifieke testmotor gelegen hebben.
- boven de 130 km/h plots aanzienlijk meer wind (veel verschil met bv 120 km/h) maar doenbaar tot pakweg 150. In elk geval stabiel in alle omstandigheden maar ik vermoed dat de stuurdemper er wel iets te maken mee zal hebben.
- tamelijk korte stuuruitslag waardoor je bij stapvoets rijden wel voelt dat je met 200kg op baan bent. Eénmaal op gang is dit "massief aanvoelen" een voordeel. Zithouding is sportief maar zeker niet vermoeiend. Je zit wel nogal "op" het voorwiel maar dan kan ook aan mij liggen want ik kwam net van een GS...
- Achterrem trekt alles wel voelbaar naar beneden maar - bij doorknijpen - maakt de voorrem veel goed. Zotte dingen heb ik niet gedaan maar ik denk dat de remmen wel wat kunnen hebben.
- vering stond redelijk hard en bij kasseien dokkerde ik wel wat heen en weer in het zadel maar niet buiten proportie. Een beetje foefelare aan de setup en ik ben er zeker van dat je het comfort wel wat kan verbeteren maar een ST/RT/GT zal je er niet van maken.
- de riem doet zijn werk fantatisch...was de eerste keer voor mij en ik moet zeggen dat je er niets van merkt. Perfect, proper en onderhoudsvrij. Voor herhaling vatbaar!
- en ja...het start-geluid kan concurreren met een Suzuki Burgman maar je zou een muggezifter moeten zijn om daar over te vallen. Een ander uitlaatje en we klappen er niet meer over.
Conclusie: niettegenstaande dat het geen typische BMW >1000cc boxer is, is de F800S een volwassen en toffe fiets geworden. Je zal er geen snelheidsrecords op Croix mee breken of in volle uitrusting met twee man veertien dagen in de Alpen mee gaan bollen maar dat is ook niet de bedoeling. Ik ben er zeker van dat de juiste doelgroep hier een gouden zaak aan doet... En ze hebben gelijk: Let the ride decide! Dus een oproep aan alle twijfelaars en potentiële S kopers... Rijden met die handel!
			
			
									
						
										
						Eerste conclusie: een mens heeft meer dan één moto nodig
- voelt wel aan als een geheel en met de Rennsport banden erop kan je diep gaan zonder een plots verhogende hartslag... Ik ben er zeker van dat ik met mijn S de bochtige sectie in kwestie niet sneller doe.
- onder de 3000 t/m zit er niets in dus meer toeren draaien is de boodschap. 10pk meer zou de top-end wat geestiger maken; een echte adrenaline rush is er niet echt bij het optrekken. Anderzijds, het vermogen is dan ook perfect controleerbaar en meer dan voldoende voor de solo-straatrijder.
- door 3000 rpm drempel moet je wel wat extra schakelen. Typische BMW boite die je met gevoel moet behandelen. Tussengaske is niet echt nodig bij sportief naar benedenschakelen.
- raar lawaai bij dichtdraaien van de gaskraan en nogal bokkige vrijloop maar dit kan ook aan de specifieke testmotor gelegen hebben.
- boven de 130 km/h plots aanzienlijk meer wind (veel verschil met bv 120 km/h) maar doenbaar tot pakweg 150. In elk geval stabiel in alle omstandigheden maar ik vermoed dat de stuurdemper er wel iets te maken mee zal hebben.
- tamelijk korte stuuruitslag waardoor je bij stapvoets rijden wel voelt dat je met 200kg op baan bent. Eénmaal op gang is dit "massief aanvoelen" een voordeel. Zithouding is sportief maar zeker niet vermoeiend. Je zit wel nogal "op" het voorwiel maar dan kan ook aan mij liggen want ik kwam net van een GS...
- Achterrem trekt alles wel voelbaar naar beneden maar - bij doorknijpen - maakt de voorrem veel goed. Zotte dingen heb ik niet gedaan maar ik denk dat de remmen wel wat kunnen hebben.
- vering stond redelijk hard en bij kasseien dokkerde ik wel wat heen en weer in het zadel maar niet buiten proportie. Een beetje foefelare aan de setup en ik ben er zeker van dat je het comfort wel wat kan verbeteren maar een ST/RT/GT zal je er niet van maken.
- de riem doet zijn werk fantatisch...was de eerste keer voor mij en ik moet zeggen dat je er niets van merkt. Perfect, proper en onderhoudsvrij. Voor herhaling vatbaar!
- en ja...het start-geluid kan concurreren met een Suzuki Burgman maar je zou een muggezifter moeten zijn om daar over te vallen. Een ander uitlaatje en we klappen er niet meer over.
Conclusie: niettegenstaande dat het geen typische BMW >1000cc boxer is, is de F800S een volwassen en toffe fiets geworden. Je zal er geen snelheidsrecords op Croix mee breken of in volle uitrusting met twee man veertien dagen in de Alpen mee gaan bollen maar dat is ook niet de bedoeling. Ik ben er zeker van dat de juiste doelgroep hier een gouden zaak aan doet... En ze hebben gelijk: Let the ride decide! Dus een oproep aan alle twijfelaars en potentiële S kopers... Rijden met die handel!
YOO
Vandaag m'n GS binnen gedaan voor z'n 20K, en alhoewel ik een K1200S als testmasjien gevraagd had werd er mij een F800S in m'n handen gestoken. De 1200S bleek sneller verkocht dan verwacht, daarmede
 
Anyway, de 800S dus.
- Eerste indruk bij 't opstappen was éne van gemengde gedachten, de moto van z'n zijpikkel nemen voelde aan als speelgoed, 't stuur staat (tuurlijk, 't is een S) serieus naar voren, de druk op de polsen en binnenkant v.d handen is direct voelbaar. Hmmm, niet direct m'n ding dus
 
- 't Starten bracht een ietwat raar geluid teweeg, zoals hierboven vemeld doet 't idd denken aan 't starten van een dikke scooter, eens in gang valt 't nog mee, motor hangt goed aan 't gas, reageert scherp op elke beweging van de gashandle
 
- Vertrekken gaat redelijk goed, gevoel in den "ambriage" is ok, je voelt de koppeling aanpakken zonder stil te vallen ofzo, de boite is een typische BMW-boite, "klonk" in eerste, maar wel zacht, 't geluid is er maar 't gevoel spreekt 't eigenlijk tegen, bizar. Gedurende de eerste km's slaag ik er welgeteld twee keer in om tussen twee versnellingen te zitten, tja, zoals ik zei: typische BMW-boite
 
- Eens een beetje op snelheid wordt de druk op de polsen en handen voor een groot deel verlicht, je zit nml. pal in de wind, 't kleine schermpje leid een gedeelte v.d wind weg, maar je schouders, helm (en nek, auw: een vlieg
 ) en bovenarmen vangen redelijk wat wind, niets erg, maar op lange afstanden aan hoge snelheid wel om rekening mee te houden. 
Ook bij regen zal men niet al te lang droog blijven
 
- Bij 't van links naar rechts, en omgekeerd, gaan op de baan (om de bandjes op temp. te krijgen) valt me op dat je moeite moet doen. Op m'n GS moet ik bijna opletten dat hij niet doorvalt, hier moet ik 'm duwen, en bizar genoeg, weer recht trekken ook, is misschien een lichtgewicht deze fiets, maar voelt zeker niet iel of plastiekerig aan, werken zal je om de ideale lijn te rijden (allé, toch een beetje, wat ik goed vind, anders kan 'k evengoe autorijden
 )
- Eens op de ideale lijn is hij héél stabiel, zelfs op serieuze hellingshoek, waar je trouwens rap zit. Vertrouwenswekkend in elk geval, wel moet je 't ff gewoon worden, zeker komende van een GS12
 
- De motor dan, niemand thuis onder de 2000, stapvoets rijden moet zelfs in eerste, eens onder de 1500 doet hij dingen die een motor niet hoeft te doen. Eens de 2000 gepasseerd gaat 't goed, en eens de 3000 voorbij gaat 't nog beter. Dan wordt hij wakker, en met een héél lineaire krachtsontplooiing stuurt hij z'n paardjes naar 't achterwiel, mijn gedacht te lineair zelfs. Een kleine extra "punch", zo rond de 6500 à 7000 toeren had leuk geweest, had 't een iets groter feest gemaakt, en de sportieve ambities terecht onderstreept.
De begrenzer ben ik niet tegengekomen, maar veel zal 't niet gescheeld hebben, zat regelmatig rond de 7500 à 8000 toeren, en daar was, behalve 't geluid, niet veel van te merken, geen extra trillingen, geen vermogensverlies naar 't einde toe, gewoon doorgaan tot rond de 8000, sportieve ambities zei ik dus
 
- Rijwielgedeelte is prima in orde, redelijk comfortabel te noemen, wel opletten voor 't doorveren vooraan als je in de ankers gaat, dit is een klassieke voorvork, géén Telelever of consoorten, ff aanpassen dus, maar dus wel in orde
 
- Remmen dan, tja, ik ben waarschijnlijk één v.d weinigen die met een recente BMW rondrijden, zonder ABS, remkrachtverdeling, rembekrachtiging e.d. Maar 'k moet zeggen dat de remmen 't prima doen, wel wat weinig gevoel achteraan, moest serieus stampen, tot plots de ABS z'n werk doet. Dat is op mijn masjien toch wel beter, maar die ben ik dan ook een ietsje meer gewoon. Enfin soit, de remmen doen hun ding, zijn goed, maar ook niet meer dan dat, zal dus wat wennen worden voor de eigenaar in spé.
- De overbrenging is foutloos, de riem doet z'n werk prima, qua gevoel beter een cardan zelfs, in elk geval directer, absoluut geen last van enige reactie what so ever
 
Dus: prima moto, met een toffe, maar héél lineaire motor, met zeer goede overbrenging, maar niet foutloze boite. Sublieme wegligging, na enkele rondjes op een circuit leg je dat ding zoo plat dat je absoluut kneesliders nodig hebt. Prima remmen, al is 't niet direct m'n ding, maar zeker goed genoeg om nooit in de problemen te komen.
Zou ik 'm kopen: waarschijnlijk niet. Kan ik verstaan dat een ander 'm zou kopen: zeker en vast, als 't je ding is zijn er weinig alternatieven op de markt, en heb je een sportieve, doch niet extreme moto voor een aanvaardbare prijs.
Grtz, Philip!
P.S: Heb trouwens ook nog de K1200GT getest vandaag, verslag daarvan op z'n juiste plaats: K-forum
			
			
									
						
							Vandaag m'n GS binnen gedaan voor z'n 20K, en alhoewel ik een K1200S als testmasjien gevraagd had werd er mij een F800S in m'n handen gestoken. De 1200S bleek sneller verkocht dan verwacht, daarmede
Anyway, de 800S dus.
- Eerste indruk bij 't opstappen was éne van gemengde gedachten, de moto van z'n zijpikkel nemen voelde aan als speelgoed, 't stuur staat (tuurlijk, 't is een S) serieus naar voren, de druk op de polsen en binnenkant v.d handen is direct voelbaar. Hmmm, niet direct m'n ding dus
- 't Starten bracht een ietwat raar geluid teweeg, zoals hierboven vemeld doet 't idd denken aan 't starten van een dikke scooter, eens in gang valt 't nog mee, motor hangt goed aan 't gas, reageert scherp op elke beweging van de gashandle
- Vertrekken gaat redelijk goed, gevoel in den "ambriage" is ok, je voelt de koppeling aanpakken zonder stil te vallen ofzo, de boite is een typische BMW-boite, "klonk" in eerste, maar wel zacht, 't geluid is er maar 't gevoel spreekt 't eigenlijk tegen, bizar. Gedurende de eerste km's slaag ik er welgeteld twee keer in om tussen twee versnellingen te zitten, tja, zoals ik zei: typische BMW-boite
- Eens een beetje op snelheid wordt de druk op de polsen en handen voor een groot deel verlicht, je zit nml. pal in de wind, 't kleine schermpje leid een gedeelte v.d wind weg, maar je schouders, helm (en nek, auw: een vlieg
Ook bij regen zal men niet al te lang droog blijven
- Bij 't van links naar rechts, en omgekeerd, gaan op de baan (om de bandjes op temp. te krijgen) valt me op dat je moeite moet doen. Op m'n GS moet ik bijna opletten dat hij niet doorvalt, hier moet ik 'm duwen, en bizar genoeg, weer recht trekken ook, is misschien een lichtgewicht deze fiets, maar voelt zeker niet iel of plastiekerig aan, werken zal je om de ideale lijn te rijden (allé, toch een beetje, wat ik goed vind, anders kan 'k evengoe autorijden
- Eens op de ideale lijn is hij héél stabiel, zelfs op serieuze hellingshoek, waar je trouwens rap zit. Vertrouwenswekkend in elk geval, wel moet je 't ff gewoon worden, zeker komende van een GS12
- De motor dan, niemand thuis onder de 2000, stapvoets rijden moet zelfs in eerste, eens onder de 1500 doet hij dingen die een motor niet hoeft te doen. Eens de 2000 gepasseerd gaat 't goed, en eens de 3000 voorbij gaat 't nog beter. Dan wordt hij wakker, en met een héél lineaire krachtsontplooiing stuurt hij z'n paardjes naar 't achterwiel, mijn gedacht te lineair zelfs. Een kleine extra "punch", zo rond de 6500 à 7000 toeren had leuk geweest, had 't een iets groter feest gemaakt, en de sportieve ambities terecht onderstreept.
De begrenzer ben ik niet tegengekomen, maar veel zal 't niet gescheeld hebben, zat regelmatig rond de 7500 à 8000 toeren, en daar was, behalve 't geluid, niet veel van te merken, geen extra trillingen, geen vermogensverlies naar 't einde toe, gewoon doorgaan tot rond de 8000, sportieve ambities zei ik dus
- Rijwielgedeelte is prima in orde, redelijk comfortabel te noemen, wel opletten voor 't doorveren vooraan als je in de ankers gaat, dit is een klassieke voorvork, géén Telelever of consoorten, ff aanpassen dus, maar dus wel in orde
- Remmen dan, tja, ik ben waarschijnlijk één v.d weinigen die met een recente BMW rondrijden, zonder ABS, remkrachtverdeling, rembekrachtiging e.d. Maar 'k moet zeggen dat de remmen 't prima doen, wel wat weinig gevoel achteraan, moest serieus stampen, tot plots de ABS z'n werk doet. Dat is op mijn masjien toch wel beter, maar die ben ik dan ook een ietsje meer gewoon. Enfin soit, de remmen doen hun ding, zijn goed, maar ook niet meer dan dat, zal dus wat wennen worden voor de eigenaar in spé.
- De overbrenging is foutloos, de riem doet z'n werk prima, qua gevoel beter een cardan zelfs, in elk geval directer, absoluut geen last van enige reactie what so ever
Dus: prima moto, met een toffe, maar héél lineaire motor, met zeer goede overbrenging, maar niet foutloze boite. Sublieme wegligging, na enkele rondjes op een circuit leg je dat ding zoo plat dat je absoluut kneesliders nodig hebt. Prima remmen, al is 't niet direct m'n ding, maar zeker goed genoeg om nooit in de problemen te komen.
Zou ik 'm kopen: waarschijnlijk niet. Kan ik verstaan dat een ander 'm zou kopen: zeker en vast, als 't je ding is zijn er weinig alternatieven op de markt, en heb je een sportieve, doch niet extreme moto voor een aanvaardbare prijs.
Grtz, Philip!
P.S: Heb trouwens ook nog de K1200GT getest vandaag, verslag daarvan op z'n juiste plaats: K-forum
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body,  but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
			
						Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
YOO
En om nog meer advocaat te spelen, de nieuwe ER6(n) van Kawasaki is ook een vlotrijdende staande twin, de F800S(T) is heus niet de enige, da's waar, maar als ge betaalbaar BMW wilt rijden is 't een zeer goede optie
 
Grtz, Philip!
			
			
									
						
							En om nog meer advocaat te spelen, de nieuwe ER6(n) van Kawasaki is ook een vlotrijdende staande twin, de F800S(T) is heus niet de enige, da's waar, maar als ge betaalbaar BMW wilt rijden is 't een zeer goede optie
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body,  but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
			
						Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Mijn gedacht! Voor 3000 à 3500 euro koop je zo eentje, jong en in goede staat, met nog wat koffers erbij. Het enige wat je dan niet hebt, is het BMW-logo en de riemaandrijving. En die riem is echt toch een prettig alternatief voor de onderhoudsarme cardan. Tegenwoordig gaan die riemen ook ontzettend lang mee, zelfs bij HD en Buell.S. schreef:Sta me toe even advocaat van de duivel te spelen.... Voor de mensen die graag een vlotte staande twin zouden willen maar het budget niet hebben om een Duits exemplaar te kopen: Yamaha TDM/TRX!
Ik schrijf dus wel degelijk: met nog wat koffers er bij. Jij moest die van u zo nodig aan een forumlid verkopenRB-RT schreef:Allemaal zeer mooi, maar de mijne(TDM 850) staat nog steeds te koop.
Niks, nogabollen reactie op al zeg ik het zelf zeer mooie occ. motor.
![]()
![]()
Ik wil die TDM wel. Twee kleine probleempjes: hoe moet ik dat thuis uitleggen en hoe krijg ik u zo ver om mijn prijs te accepteren
- 
				sprint
 - Berichten: 2743
 - Lid geworden op: 13 jul 2005, 11:23
 - Woonplaats: Bambrugge-City
 - Locatie: Oost-Vlaanderen
 
Vandaag ook eens met de F800ST gaan testrijden, echt vinnig machientje.
Autostrade Wetteren / Bxl geen probleem, 140/150 in 6de en nog meer dan genoeg power over.
 
Goede zithouding, ook met mijn 1,86m. alleen het schermpje wat klein.
 
Wat bochtenwerk richting Geraardbergen, echt tof stuurgedrag.
Ik kan er veel sneller mee door de bochten dan met mijn oude K
Ik had er al eens op plaatsgenomen op 't laatste salon in Brussel, toen vond ik hem naar de kleine kant, maar nu ik er mee gereden heb voelt hij meer dan groot genoeg aan.
Of er genoeg plaats is voor de duo en of deze dan een comfortabele zithouding heeft zou ik niet kunnen zeggen, die van mij moest werken(moet er één voor de centen zorgen
 )
De ABS zal wel werken zeker, maar ik heb het niet geprobeerd.
 
Alle bedieningen zitten goed binnen handbereik.
Enige minpunten, moeilijk de neutraal te vinden als je stilstaat(gaat van 1ste direct in 2de en terug, dit was misschien alleen bij mijn testmachine)
			
			
									
						
							Autostrade Wetteren / Bxl geen probleem, 140/150 in 6de en nog meer dan genoeg power over.
Goede zithouding, ook met mijn 1,86m. alleen het schermpje wat klein.
Wat bochtenwerk richting Geraardbergen, echt tof stuurgedrag.
Ik kan er veel sneller mee door de bochten dan met mijn oude K
Ik had er al eens op plaatsgenomen op 't laatste salon in Brussel, toen vond ik hem naar de kleine kant, maar nu ik er mee gereden heb voelt hij meer dan groot genoeg aan.
Of er genoeg plaats is voor de duo en of deze dan een comfortabele zithouding heeft zou ik niet kunnen zeggen, die van mij moest werken(moet er één voor de centen zorgen
De ABS zal wel werken zeker, maar ik heb het niet geprobeerd.
Alle bedieningen zitten goed binnen handbereik.
Enige minpunten, moeilijk de neutraal te vinden als je stilstaat(gaat van 1ste direct in 2de en terug, dit was misschien alleen bij mijn testmachine)
Marnix.

			
						