Shuberth C2

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

archi

Bericht door archi »

Hallo,

169 Euro verschil???
Zilver met. bij RAD: 409 , Ebay 329: is maar 80 euro.
Heb er twee gekocht bij Kohl, Aken: 370 euro, met clubkorting, zo goed als alle kleuren en maten binnen, 3 helmen proefgereden (Shubert, BMW, Shoei) en service met de glimlach.
Dat vind ik veel goedkoper dan op Ebay!!!

Eric
Opa

Bericht door Opa »

Wauw,

Rasse, ik begrijp uw punt niet. Wat is er op tegen om de helm te gaan passen in een winkel :?:

Als de winkelier een beetje commercieel is dan heeft hij toch de kans om zichzelf (en daarmee de helm) te verkopen :!:

Ik denk dat de winkelier liever 10 klanten heeft die komen passen dan geen een. Waarom? Omdat hij aan die 10 pasklanten of de helm of iets anders kan verkopen :!: Iedereen die een winkel binnenstapt is een potentiele klant (zelfs als ie dat niet wil!) het is alleen de truck om die klant voor je te winnen! Stel dat dat bij 3 op de tien lukt dan is de winkel toch succesvol :?:
Rasse
Contacteer:

Bericht door Rasse »

Opa schreef:Wauw,

Rasse, ik begrijp uw punt niet. Wat is er op tegen om de helm te gaan passen in een winkel :?:

Als de winkelier een beetje commercieel is dan heeft hij toch de kans om zichzelf (en daarmee de helm) te verkopen :!:

Ik denk dat de winkelier liever 10 klanten heeft die komen passen dan geen een. Waarom? Omdat hij aan die 10 pasklanten of de helm of iets anders kan verkopen :!: Iedereen die een winkel binnenstapt is een potentiele klant (zelfs als ie dat niet wil!) het is alleen de truck om die klant voor je te winnen! Stel dat dat bij 3 op de tien lukt dan is de winkel toch succesvol :?:

Inderdaad.
a me mo weg zen
K1100LT'96 -> K1100LT '98 - Maico 320 GS
Afbeelding
Opa

Bericht door Opa »

Rasse schreef:
Opa schreef:Wauw,

Inderdaad.
Rasse,

Ik denk dat je het zelf ook niet meer snapt. Ik vind het wel jammer dat je iemand zogenaamd terecht wijst terwijl je zelf niet over het onderwerp hebt nagedacht. Misschien is het handig om jezelf af te vragen of het terecht is dat je iemand aanvalt :oops:

Is mijn mening maar he, geen kwaad bedoelt :D
GSfili

Bericht door GSfili »

Om even back On topic te komen...

Als je denkt dat een C2 niet stil is, moet je eens het "Shoei" helmpje op je hoofd zetten dat ik gisteren ter vervanging heb gekregen.
Het valt wel op dat dat Shoei helmpje veel minder weegt en minder wind vangt, maar dat lawaai!!
Het mechanisme van het zonneklepje van m'n C2 heeft de geest gegeven, en net nu met zulk mooi weer :evil:

't Zal allemaal in garantie zijn zeggen ze bij van zeebrouck.
GS1150 Blauw. 13-08-05 ---> 58K
Lid BMW mc Vl
Flat Twin Power

Bericht door Flat Twin Power »

Ik heb lang getwijfeld tussen een C2 en een BMW helm. De C2 heeft het gehaald omwille van zijn zonnevizier en ik ben er echt wel tevreden van.
Enig echt minpuntje is dat het vizier in de winter inderdaad heel veel aandampt.

Om nog even terug te komen op de discussie inzake goedkope prijzen.
Ik ben akkoord dat er voor kwaliteit en service best wat extra mag betaald worden maar het moet toch niet te zot zijn.
Het hangt er natuurlijk ook van af wat je wil kopen. Als je een product koopt waar je niet veel van af weet, een gps bijvoorbeeld, dan betaal je ze misschien beter wat meer in de zaak waar je een deftige uitleg en service krijgt dan goedkoper via internet.
Voor een helm gaat dat dan weer niet op. Daar heb je niet echt uitleg bij nodig. Mijn C2 bijvoorbeeld. Wanneer ik ze kocht was de prijs bij de BMW dealer (waar wij nota bene met 6 motorfietsen op onderhoud en herstelling gaan) 500 euro. Ik kocht ze in januari, in de solden dus, maar op Shuberth was geen korting voorzien.
Toevallig kom ik een week later terecht in een andere winkel waar ik nog nooit een voet had binnen gezet en ik krijg prompt 20 procent korting op een C2.
Tja, dan is de keuze rap gemaakt natuurlijk.
Boskrabber

Bericht door Boskrabber »

GSfili schreef:Om even back On topic te komen...

Als je denkt dat een C2 niet stil is, moet je eens het "Shoei" helmpje op je hoofd zetten dat ik gisteren ter vervanging heb gekregen.
Het valt wel op dat dat Shoei helmpje veel minder weegt en minder wind vangt, maar dat lawaai!!
Het mechanisme van het zonneklepje van m'n C2 heeft de geest gegeven, en net nu met zulk mooi weer :evil:

't Zal allemaal in garantie zijn zeggen ze bij van zeebrouck.
Ik vind de C2 niet zo stil en ik heb de kleinste maat genomen die op mijn kop past en als ik de helm afzet staat mijn gezocht nog een beetje in vorm van de helm.
Ik gebruik 3 helmen, de C2, de S1 en een Shoei XR-1000.

De S1 gebruik ik in de winter, zeer stil en goed winddicht, een zonnevizier en Pinlock op het vizier van het fabriek uit. Ik rij hermee steeds zonder oordopjes.

De Shoei XR-1000 gebruik ik in het tussenseizoen en bij eenzame ritten met geen te hoge warmte. Geen zonnevizier, maar wel Pinlock van het fabriek uit. Ik rij zonder oordopjes, alleen bij hevige wind niet.

De C2 is voor in de zomer en bij groepsritten. Zonnevier maar geen pinlock. Rij steeds met oordopjes en dampt bij vochtig weer wel vlug aan.

Ze noemen de C2 een stille systeemhelm, maar in vergelijking met mijn niet-systeemhelmen Shoei en de S1 valt dit wel dik tegen.
R1200RT

Lid BMW Motorclub Vlaanderen
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Ze noemen de C2 een stille systeemhelm, maar in vergelijking met mijn niet-systeemhelmen Shoei en de S1 valt dit wel dik tegen.
Appels met peren vergelijken noemen ze dit :wink:
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Boskrabber

Bericht door Boskrabber »

(s)Campi schreef:
Appels met peren vergelijken noemen ze dit :wink:
Ik denk eerder aan appels met pompoenen, want het verschil in geluid is ook reusachtig groot
R1200RT

Lid BMW Motorclub Vlaanderen
Plaats reactie