kennismaking

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
ronaldo

kennismaking

Bericht door ronaldo »

Ik zit nu meer dan een week op deze forum.Heel plezier om mee te volgen op deze forum!!!En ik wil nu aan iedereen laten weten dat ik een gehoorgestoord ben (doof).En de rest ben ik heel normaal gelijk jullie!Ik kan niets horen maar kan heel goed lip lezen en redelijk spreken.Nu weten jullie al van mij.
Vanguard

Bericht door Vanguard »

Ronaldo,
Maakt niks uit, welkom op het forum. Ik hoop je eens te ontmoeten op een van de ritten.
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
Harald

Re: kennismaking

Bericht door Harald »

En de rest ben ik heel normaal gelijk jullie!]

Ronaldo , wij zijn wel allemaal besmet met een 4rus.
Het motor4rus , met als komplikatie BMW .

Geloof me , dit is veel erger dan al de rest.

Ronaldo , wie of wat je bent doet er niet toe,
als je er maar bent :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Ronaldo,

Uiteraard welkom in dit aziel en we hopen je binnenkort te ontmoeten :wink:

Probeer nog even je onderschrift te regelen zodat de mensen zien met welke beemer je rijdt en misschien ook een avatar te versieren...

Groetjes 8)
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

Welkom ronaldo.
Als Prins heet ik u van harte welkom op dit onozele maar heel gekke en ongelooflijke FORUM.
Je zal merken dat hier echte BMW freaks rond dwalen om u en andere met veel info te helpen.
nog veel surfplezier op dit forum
Alaaf, Alaaf, Alaaf
Prins Bart 1
Groot Maldegem 2005
Hoe je er uitziet en wat voor (handicap) je ook hebt maakt niets uit we zijn allemaal motorvrienden.
zoals ik al schreef bij uw bericht op het Rforum(zie quote)
Het is ook fijn dat je er voor uitkomt, zo kunnen we daar bij ontmoetingen rekening meehouden :!:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Scarto

Bericht door Scarto »

Hoi Ronaldo,

Welkom op het forum. Uw handicap doet niks terzake !! Je bent een forumlid zoals ikzelf, Georges, Harald, Jurgen, onze kanavalprins en de rest van de bende. :wink:

Nog veel plezier hier

Groeten
Martin M.
R1150RT Titanium 2003, Clublid
AfbeeldingAfbeelding
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Hoi Ronaldo! Zie het positief, je moet in ieder geval geen oordopjes kopen om je oren te beschermen want wat veel motorrijders niet in de gaten hebben is dat je van (veel) motorrijden doof kunt worden. :wink: Je "handicap" is niet te verwaarlozen maar aan de doven en slechthorenden die ik in mijn omgeving ken valt er goed mee te leven.

Zelf heb ik ook een handicap. Mijn rechteronderarm is half verlamd waardoor ik slechts duim en wijsvinger kan bewegen en wel in een pincethouding. De pols is slechts beperkt beweegbaar en de onderarm tot aan de elleboog is als een 2degraads brandwond. Ik heb Sudeckdystrofie oftewel PostTraumatische spier dystrofie. Gelukkig al 5 jaar stabiel wat zoveel wil zeggen dat mijn andere ledematen nog niet zijn aangetast. Hopelijk blijft dat zo. Motorrijden gaat na behoorlijk wat training en diverse rijtesten weer prima en ik ben zelfs motorinstrukteur geworden en heb dus van mijn grootste hobby en 2degrootste liefde mijn beroep kunnen maken.

Wees welkom!
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
ronaldo

respect

Bericht door ronaldo »

J-P schreef:Hoi Ronaldo! Zie het positief, je moet in ieder geval geen oordopjes kopen om je oren te beschermen want wat veel motorrijders niet in de gaten hebben is dat je van (veel) motorrijden doof kunt worden. :wink: Je "handicap" is niet te verwaarlozen maar aan de doven en slechthorenden die ik in mijn omgeving ken valt er goed mee te leven.

Zelf heb ik ook een handicap. Mijn rechteronderarm is half verlamd waardoor ik slechts duim en wijsvinger kan bewegen en wel in een pincethouding. De pols is slechts beperkt beweegbaar en de onderarm tot aan de elleboog is als een 2degraads brandwond. Ik heb Sudeckdystrofie oftewel PostTraumatische spier dystrofie. Gelukkig al 5 jaar stabiel wat zoveel wil zeggen dat mijn andere ledematen nog niet zijn aangetast. Hopelijk blijft dat zo. Motorrijden gaat na behoorlijk wat training en diverse rijtesten weer prima en ik ben zelfs motorinstrukteur geworden en heb dus van mijn grootste hobby en 2degrootste liefde mijn beroep kunnen maken.

Wees welkom!
Zoals ik uw tekst lees heb ik enorm veel respect voor je omdat uw handicapt veel erger is dan mijne want ik heb mijn ledematen die heel normaal zijn!Het moet heel hard geweest zijn voor je om uw handicapte te overwinnen!Het is u toch geslaagd!Veel geluk in uw leven!
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Ho even, mijn handicap is helemaal niet erger!!! Mijn 2de grote hobby is muziek luisteren. Ik zou het verschrikkelijk vinden dat niet meer te kunnen. Er is niet zoiets als erger, we moeten allemaal roeien met de riemen die we hebben, niet bij de pakken gaan neerzitten maar het beste ervan maken! En we rijden allebei motor :wink:
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
ronaldo

Bericht door ronaldo »

J-P schreef:Ho even, mijn handicap is helemaal niet erger!!! Mijn 2de grote hobby is muziek luisteren. Ik zou het verschrikkelijk vinden dat niet meer te kunnen. Er is niet zoiets als erger, we moeten allemaal roeien met de riemen die we hebben, niet bij de pakken gaan neerzitten maar het beste ervan maken! En we rijden allebei motor :wink:
Ja je heb groot gelijk!Wij moet ons leven aangenaam te maken en goed gebruiken!En vooral genieten!
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

precies! Geniet nooit met mate! Elke dag die je verspilt kan je niet meer inhalen! Ik weet niet of jij je hele leven al doof bent of dat het iets is wat geleidelijk of plotseling is gebeurd.

Mijn "handicap" is posttraumatisch, door een ongeluk. Schouder uit de kom, komplicaties, veel onderzoeken en na een jaar de diagnose. Arbeidsonbekwaam geraakt op m`n 29ste en 3 jaar thuis gezeten met volle pré van mijn werkgever. Ik leefde voor m`n ongeluk onbewust, vind ik achteraf. Goed salaris, alles erop en eraan maar onbewust. 3 jaar thuis, depressief want jong en onbekwaam en veel pijn en ongemak. Toch dankzij vrouw en vriendenkring er bovenop gekomen en begonnen aan instruktiecursus.

Nu heb ik een droomjob waarmee ik nog niet de helft verdien van m`n oude salaris, ik doe hele dagen niet anders dan motorrijden en erover praten :wink: en heb nieuwe vrienden. Ik zou niet willen ruilen met vroeger ook al zou dat betekenen dat ik geen chronische pijn meer had. Iedere dag is voor mij nu een feest al is de ene dag feestelijker dan de andere :wink: Johan Cruijff heeft een spreekwoord dat zegt: elk nadeel heeft z`n voordeel! Zo is het maar net, ik heb bij met het ongeluk wat verloren maar veel meer teruggewonnen.

Tot dusver de levensbeschouwelijke les aan alle gezonden onder ons :wink:
J-P

Iron Gonzo

Ik ben trouwens aan mijn linker middelvinger 2 kootjes kwijt.
en dat is wreed ambetand als ik vuist maakt met een handschoen aan. je raad het al he :shock: :shock: :shock:
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

:lol: :lol: :lol: Hoe bestel je dan 5 bier als je in je rechterhand al een pint hebt?
J-P

ronaldo

Bericht door ronaldo »

J-P schreef:precies! Geniet nooit met mate! Elke dag die je verspilt kan je niet meer inhalen! Ik weet niet of jij je hele leven al doof bent of dat het iets is wat geleidelijk of plotseling is gebeurd.

Mijn "handicap" is posttraumatisch, door een ongeluk. Schouder uit de kom, komplicaties, veel onderzoeken en na een jaar de diagnose. Arbeidsonbekwaam geraakt op m`n 29ste en 3 jaar thuis gezeten met volle pré van mijn werkgever. Ik leefde voor m`n ongeluk onbewust, vind ik achteraf. Goed salaris, alles erop en eraan maar onbewust. 3 jaar thuis, depressief want jong en onbekwaam en veel pijn en ongemak. Toch dankzij vrouw en vriendenkring er bovenop gekomen en begonnen aan instruktiecursus.

Nu heb ik een droomjob waarmee ik nog niet de helft verdien van m`n oude salaris, ik doe hele dagen niet anders dan motorrijden en erover praten :wink: en heb nieuwe vrienden. Ik zou niet willen ruilen met vroeger ook al zou dat betekenen dat ik geen chronische pijn meer had. Iedere dag is voor mij nu een feest al is de ene dag feestelijker dan de andere :wink: Johan Cruijff heeft een spreekwoord dat zegt: elk nadeel heeft z`n voordeel! Zo is het maar net, ik heb bij met het ongeluk wat verloren maar veel meer teruggewonnen.

Tot dusver de levensbeschouwelijke les aan alle gezonden onder ons :wink:
Ik ben na de geboorte doof geworden zei mijn moeder.Een soort weigdood gehad en ik was op nipt gereden door mijn moeder!Ik heb nooit geweten hoe het geluid is.Maar geluk dat ik alles kunnen zien in plaats van horen!En ik heb ook veel vrienden die veel geduld hebben voor mij om mij niet alleen gevoel te krijgen.
Iron Gonzo

J-P schreef::lol: :lol: :lol: Hoe bestel je dan 5 bier als je in je rechterhand al een pint hebt?
handschoen :wink: :D :D :D :D :D :D :D :D :D
TRIUMPH TROPHY SE
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Ronaldo, ik vind het dan weer ontzettend knap dat jij hebt leren liplezen en kan spreken, zeker omdat je nooit hebt kunnen horen!!!

Een handicap is eigenlijk niet meer en niet minder een reden om de andere zintuigen nog beter te gaan benutten :wink: Helemaal top!
J-P

Fluppe
Contacteer:

Bericht door Fluppe »

Wat ben ik toch een verdomd gelukkig mens als ik dat lees, jammer genoeg besef ik het niet altijd. Het is maar als je iets aan de hand hebt dat je een stuk bewuster gaat leven. Ben slechts 36 jaar, en heb vorig
jaar in juni een hartinfarct gehad, 'k weet niet hoe het komt maar sindsdien ben ik een stuk gelukkiger en geniet ik meer. Vooral de motor speelt hier een grote rol in. Ben nog maar sinds gisteren forumlid, maar zie er al naar uit om bij tijd en stond wat te lullen en te zeveren (positief bedoelt hoor). Allee het beste voor iedereen en nog een gelukkig nieuwjaar en vele km's op de motor.
Geert GS
Contacteer:

kennismaking

Bericht door Geert GS »

Hallo allemaal,
Ik hoor maar aan één kant, voor de rest alles normaal, heb dan weer het voordeel dat ik in m'n helm maar één luidsprekertje moet inbouwen. Scheelt een pak in de kosten hoor!! :lol: :lol:
Geert.
R 1200 GS zwart 2007 Kijk ook eens op http://www.fietsenpeeraer.be
Plaats reactie