vakantie pech

Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.

Moderator: GVN

Plaats reactie
WB

vakantie pech

Bericht door WB »

Met OHH met verlengd weekend in duitsland. 's Morgens achterband plat en nergens iets in te vinden van nagel of iets dergelijks en ook aan het ventiel geen luchtverlies,wel waren er allemaal barstjes in. Terug hard gezet maar na een uur terug plat. Dan maar zo een busje erin gespoten en ik kon verder. De roadtecs z6 hadden er al 18000 km opzitten en terug thuis gekomen er maar nieuwe laten laten opleggen (normaal zou ik de 20000 km wel gehaald hebben). Dinsdag in Wales spijker in achterband, daar een bandenboer binnen gereden en de vriendelijke man heeft er een wiek in gestoken (prijs 3 pond,dus 4 en een halve euro) de man drukte me wel op het hart om de band ergens te laten vervangen want hij had zelf geen moterbanden en het zou te gevaarlijk zijn om met een wiek te blijven rond rijden. Nu terug thuis en 2000 km verder met wiek en de andere ondervindingen met wieken hier op het forum gelezen te hebben ben ik toch aan het twijfelen om hem te laten vervangen , de wiek zit niet op het loopvlak maar in een groef en de band heeft nog maar 4500 km gedaan. Ik weet niet goed wat gedaan , maar ja veiligheid komt wel op de eerste plaats, wat denken jullie ?
LOMAX

Bericht door LOMAX »

De keuze is moeilijk. Nog 14000 km rijden met constant de angst dat die man in Wales nog gaat gelijk krijgen. Om de week toch even druk controleren. Ofwel even checken of die band niet langs binnenzijde degelijk te herstellen is. Lijkt mij de meest zinnige oplossing.
En ik ken tientallen verhalen van gasten die nog een eeuw verderreden met een wiek er in. En ik ken geen enkel verhaal van iemand die onderuit is gegaan wegens gefloepte wiek :wink:
jan f

Bericht door jan f »

Voor mij is de keuze niet moeilijk,gewoon aan de binnenkant laten maken bij de bandenboer,heb zelf op het werk al een pak wieken gestoken geen probleem en toch heb ik zelf een wiek verloren en ik kan u verzekeren ge staat wel direct plat,het was wel met de wagen,lig daar niet van wakker en laat dat gewoon maken,op een uur is da spel achter de rug.
De groeten Jan.
R1150RT GPS 2820Afbeelding
janus

Bericht door janus »

Met mijn vorige tourance band heb ik 10000km gereden met wiek erin. Zelfs nooit bij stilgestaan dat het gevaarlijk kon zijn :roll: .
De wiek is mooi mee afgesleten met de band. Ik denk zelfs dat ik hem niet meer terugvind.
jan f

Bericht door jan f »

janus schreef:Met mijn vorige tourance band heb ik 10000km gereden met wiek erin. Zelfs nooit bij stilgestaan dat het gevaarlijk kon zijn :roll: .
De wiek is mooi mee afgesleten met de band. Ik denk zelfs dat ik hem niet meer terugvind.
Het is dan juist dat het gevaarlijk begint te worden,maar voor de rest doet iedereen zijn goesting. :wink:
De groeten Jan.
R1150RT GPS 2820Afbeelding
de Ron

Bericht door de Ron »

heb het ook voorgehad met een band die er een week opstond, een dikke vijs erin, gat iets te groot voor de dikste gangbare wiek. Bij bandenboer langs binnen laten maken en een lap erin laten kleven. Verzekerde mij dat ik de band op deze manier kon oprijden.
R1150RT van 2003, betrouwbaar beestje. Nu een 1200RT, hopelijk een even betrouwbaar beestje !
WB

Bericht door WB »

band verloor lucht langs de wiek, en met de wiek erin te steken was het gat behoorlijk vergroot,ik heb dan maar voor de veiligste oplossing gekozen en er een nieuwe laten opleggen,toch bedankt voor jullie reacties.
Plaats reactie