hoogste brug ter wereld

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
dirk bruijns
Contacteer:

Bericht door dirk bruijns »

Xavier schreef:De vraag die in me opkomt: hoeveel zijn er daar al afgesprongen? :?
Tijdens de bouw van deze brug is er géén enkel serieus arbeidsongeval geweest, iets wat niet kan gezegd worden als men een wolkenkrabber, tunnel of mega-bouwwerk bouwt.

Er zijn al mensen afgesprongen, mét ... en zonder parachute.
De brug is uitgerust met motion-sensors, ruim 80 camera's op het wegdek zelf.
Binnen de 2 minuten is er een patrouille ter plaatse, zo'n bestelbus die je wel eens ziet op de franse péage's als er iemand in panne staat.

Sinds vorige maand is de nieuwe "Aire de viaduc de Millau" open, een parking met zicht op de brug, gelegen tussen de noordkant van de brug en de tolhuisjes.

Be proud, Belgische ingenieurs hebben de brug ontworpen, en de meeste bouwproblemen opgelost. De firma Sarens heeft de 900 ton zware torens erop gezet. Bij een puntbelasting (29 vrachtwagens van 40 ton elk) op het middelste punt van de brug, zakt de brug 'slechts' 25 cm door, ze is berekend op 1,5m.

Beslist een aanrader op uw route naar het Zuiden. (A75).
Vanaf Clermont-Ferrand is de péage tolvrij naar het zuiden,enkel de brug moet betaald worden (5,4 euro in de zomer).
Motorrijders betalen slechts 3,10 euro.

Afbeelding
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Ik heb een repo gezien op TV hoe ze dat kunstwerk gebouwd hebben, ronduit indrukwekkend.
Dat van die Belgen wist ik niet, maar ach, die Fransozen zijn toch zo chauvinistisch hé, en wij te weinig... :cry:
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
dirk bruijns
Contacteer:

Bericht door dirk bruijns »

"Mega-structures", komt nog regelmatig terug in de herhaling bij National Geographics. Als de kans hebt om dat ne keer te zien, zeker "opnemen" op band of dvd.
De manier waarop Sarens die torens erop zet, is gewoon super.

De manier waarop de Fransen hun pillliers beveiligen, is dezelfde als de Nederlanders die hun Gerbrandytoren (Lopik) beveiligen. Rond de piliers is een perimeter aangebracht met hoogspanning, net zoals bij de tuidraden van de Lopikse zendmast.
motorcycle boy
Contacteer:

Bericht door motorcycle boy »

Stoffel schreef:Probeer ne keer te stoppen en een foto'tje maken natuurlijk. Have a nice and safe trip. Ge gaat wel de Gentse Feeesten missen hé :lol:

Stoffel ;)
Ge moogt niet. En ze weten waar de schoonste fotoplekskes staan. Daar hebben ze nl. toevallig plakkaten geplaatst dat het verboden is om te stoppen.

Ge moet daar trouwens ne keer in ne storm overrijden in oktober. Verrekte koud hoor ! :shock:
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

motorcycle boy schreef:
Stoffel schreef:Probeer ne keer te stoppen en een foto'tje maken natuurlijk. Have a nice and safe trip. Ge gaat wel de Gentse Feeesten missen hé :lol:

Stoffel ;)
Ge moogt niet. En ze weten waar de schoonste fotoplekskes staan. Daar hebben ze nl. toevallig plakkaten geplaatst dat het verboden is om te stoppen.

Ge moet daar trouwens ne keer in ne storm overrijden in oktober. Verrekte koud hoor ! :shock:
je kan toch in panne vallen, die dan plots is opgelost :idea: :roll:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Scarto

Bericht door Scarto »

Voor de wijsneuzen...

Mijn ex-schoonbroer heeft ingestaan voor de levering van de torenkranen voor de constructie van de pilonen (Arcomet) en de trekkabels zijn geleverd door Bekaert... :wink:

Groeten.
Martin M.
R1150RT Titanium 2003, Clublid
AfbeeldingAfbeelding
jo

Bericht door jo »

De pont de Normandie is misschien niet de hoogste brug maar het erover rijden is dan weer wel spectaculair.
en voor de Nederlanders onder ons; GRATIS :shock: :shock: :shock: voor motorrijders.
Een voorsmaakje op onderstaande link

http://www.carte-postale.com/honfleur/p ... mandie.htm
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

motorcycle boy schreef:

Stoffel ;)

Martin M zijne avatar al gezien, MM is toch ook gestopt om ne foowtoo te nemen van die sluis :shock: :lol: :wink:
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Scarto

Bericht door Scarto »

(s)Campi schreef:
motorcycle boy schreef:

Stoffel ;)

Martin M zijne avatar al gezien, MM is toch ook gestopt om ne foowtoo te nemen van die sluis :shock: :lol: :wink:
@(s)Campi

Euhhh, diene foto is GEPIKT, doorgedreven lessen gekregen daarover van R***x... 8) . Deze is genomen van onze vriend Xavier en ja, mijn avatar is mijn homebase. :wink:

Groeten.
Martin M.
AfbeeldingAfbeelding
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

idd, orgineel is dit 8) Mijn bureau is niet zo spectaculair...

Afbeelding
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Scarto

Bericht door Scarto »

Hey Xavier, lang geleden je nog eens te kunnen ontmoeten.

Was jij dat vorige vrijdagnacht aan St Jacobs, diene gast, ladderzat op de borduur zittend? Heb niet goed kunnen zien, zat stof in mijn ogen 8) :wink:

Groeten
Martin M.
AfbeeldingAfbeelding
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

:shock: euhmm...ik denk het niet..ben enkel op St-Baafs geweest toen..
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Dacht al dat ik je daar had zien liggen ...

Stoffel ;)
Afbeelding
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Om een ander z'n topic niet te vervuilen lul ik hier maar verder, ben dus in Millau gepasseerd, en da brugske is wel de moeite waard om te zien :wink:

Tof congéeke gehad, langs de Alpen (Epinal-Besançon-Géx-etc.) tot tegen Albertville gereden, daar hotelleke gescoord.
Dan via Télégraphe, Galibier (sneeuw is dus allemaal weg nu :( ), Izoard links gelaten (vrouwke werd wat wagenziek :oops: ), Vars, zo naar la Bonette, daar die laatste 60m te voet geklommen om tot op da toppeken v.d berg te geraken (amaai, op 2800m hoogte is er effectief véél minder zuurstof in de lucht, of m'n conditie is gewoon slecht), dan via Gorge de Cians, Comps, Draguignan zo naar Les-Arcs-en-Argens, alwaar we drie nachten bleven bij vrienden in hun villa met zwembad :P
Van daar naar Grospieres gegaan, bij Erik van Tour 'n Sol, via de Ventoux en de Gorge de l'Ardeche (serieuze aanrader voor motards :twisted: ), daar een dagske verbleven, en dan via de Gorge du Tarn naar Millau, daar enkele foto's genomen vanop de brug in 't centrum van 't stad (goe zot dat ik nog is terug naar boven ga rijden om er speciaal over te rijden, véééééél te warm was 't daar), en zo verder naar Le Cap d'Agde, waar er één hotel was met airco en zicht op de Cap zelf 8)
Daarna naar Carcassonne (wat een pracht van een Middeleeuwse stad, echt magnifiek :!: ), en dan de Pyreneën in, over enkele kleienere Cols naar Ax-les-Thermes, en zo naar Andorra, waar alles (en werkelijk alles) spotgoedkoop is (naft aan 1,1€ 98oct. de liter, hotel aan 34€ per kamer voor 2), dus direct voor 2 dagen gebleven, en dan gisteren eerst alle grote Tourcols afgereden (Peyeresourde, Portillon, 2 cols in Spanje, Aspin, Touramallet, Soulor en Aubisque), dan naar Pau, en zo in één trok naar huis. Om 7u00 deze morgen was 'k weer thuis, toffe congé :wink:

Heb weer nen andere kant van La Douce France gezien, 't is en blijft een prachtig land.

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Allez onze Phlippe is terug, amai en hoeveel km's heb je zo op je palmares? Zeg zei dat je in Andorra bent geweest, had dat gezegd dan had ik wat BMW kledij besteld om mee te brengen! En wanneer vertrek je nu met den brommer?

Stoffel ;)
Afbeelding
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

brr, net gehoord dat er wellicht één of twee van de Jungfraujoch zijn afgestuikt want ze hebben alleen een rugzakje gevonden. :shock:
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO
Stoffel schreef:Allez onze Phlippe is terug, amai en hoeveel km's heb je zo op je palmares? Zeg zei dat je in Andorra bent geweest, had dat gezegd dan had ik wat BMW kledij besteld om mee te brengen! En wanneer vertrek je nu met den brommer?

Stoffel ;)
Hey Stoffelke, aantal km's is ong. 4000km op tien dagen, waarvan 1500km vanaf gisterenochtend in Andorra :roll:

BMW-kledij heb ik er niet gezien, zijn wel naar Andorra-la-Vella geweest, en komende v.d Franse kant zijn we 2 motospeciaalzaken gepasseerd, ééntje ben ik gaan kijken, maar hadden geen v.d dingen die ik zocht.
In Andorra-la-Vella zelf is er nog een zaak, Moto-sprint, die wel veel verschillende merken heeft (heb er dan ook een Schuberth J1 Matblack gekocht 8) ), maar ook daar weer geen BMW-artikelen.
't Was maar pas gisterenochtend, bij 't verlaten van Andorra langs de Spaanse kant, dat ik nog enkele winkels gezien, maar deze bevinden zich dus allemaal tussen de Spaans-Andorrese grens en de hoofdstad, en daar ben ik niet gestopt, volgende keer dan maar :lol:

Andorra was trouwens ver boven m'n verwachtingen als mini-staatje, prachtig asfalt, mooi verzichten op de hoogste bergpassen (zelfs een tankstation op 2408m hoogte :shock: ), leuke en goedkope verblijfplaats om van hieruit de Pyreneën te gaan doorkruissen met de moto, en als ge 't vrouwke meeneemt kan zij zich een dagje in de hoofstad(straat) uitleven, wel oppassen voor de VISA-rekening :lol:

M'n vertrek met den brommer richting Dolomieten is gepland binnen een 18-tal dagen, minder dan 3 weken dus :twisted:

Grtz, Philip!

P.S: wel één kanttekening bij 't shoppen in Andorra, aan beide grensposten worden de auto's systematisch gecontroleerd op smokkelwaar en/of douanetaksontduiking, was gelukkig zo slim om de Schuberth gewoon in z'n hoesje, alsof reeds gedragen in de koffer te laten, en de doos achter te laten in 't hotel, tegen de douannier heb ik dan maar gezegd dat 't m'n helm is om hier en daar te gaan karten :lol:
Of hij 't geloofde laat ik in 't midden, we mochten wel onze weg vervolgen, da's wat telde.
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
robr1150rt

hoogste brug ter wereld

Bericht door robr1150rt »

Verleden week zondag ook over deze brug gereden met bestelwagen en caravan, tolgeld 10.20 euro. Verder gebruik gemaakt zoals Dirk geschreven heeft van de aire du viaduct de Millau. Verder via het aangelegd wandelpad naar boven geklomen. Prachtig uitzicht op Millau, omgeving en viaduct.

Mvmg

Rob uit Vilvoorde
pirre105
Contacteer:

Bericht door pirre105 »

Naar aanleiding op de vraag van Xavier.
De 1 ste jumper heeft het gehaald op de brug van Milau en is ongeveer 350 meter lager te pletter gevallen. Die is dus wel in zijn opzet geslaagd.

Ik kan trouwens iedereen aanraden om eens langs Millau om te rijden , het is echt de moeite waard om dit prachtig kunstwerk eens van korter bij te gaan bekijken. De overtocht van de brug is te betalen (3,75 euro per motor) maar voor de rest is de autostrade gratis vanaf Clermond Ferrand voor een paar honderden kilometers.
De brug zelf is al vanop 19 km afstand te zien in zijn geheel.
Wat men zeker ook moet doen is de 1 ste afrit na de brug nemen en tot onder de brug rijden want eerlijk gezegd éénmaal op de brug ziet men niet zo veel meer aangezien er enorm hoge relingen staan teneinde zelfmoorden te voorkomen, waarvan trouwens het tegendeel al werd bewezen.
Groeten Pirre
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

pirre105 schreef:Naar aanleiding op de vraag van Xavier.
De 1 ste jumper heeft het gehaald op de brug van Milau en is ongeveer 350 meter lager te pletter gevallen. Die is dus wel in zijn opzet geslaagd.

Ik kan trouwens iedereen aanraden om eens langs Millau om te rijden , het is echt de moeite waard om dit prachtig kunstwerk eens van korter bij te gaan bekijken. De overtocht van de brug is te betalen (3,75 euro per motor) maar voor de rest is de autostrade gratis vanaf Clermond Ferrand voor een paar honderden kilometers.
De brug zelf is al vanop 19 km afstand te zien in zijn geheel.
Wat men zeker ook moet doen is de 1 ste afrit na de brug nemen en tot onder de brug rijden want eerlijk gezegd éénmaal op de brug ziet men niet zo veel meer aangezien er enorm hoge relingen staan teneinde zelfmoorden te voorkomen, waarvan trouwens het tegendeel al werd bewezen.
Groeten Pirre
liggen zijn restanen er dan nog :? :shock: 8) :lol: :lol:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
pirre105
Contacteer:

Bericht door pirre105 »

Das een goede vraag.
Er staat michien een monument .
De eerste langs daar gaat moet het maar vertellen.
Plaats reactie