City Select Europe V7

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
VoYager
Berichten: 88
Lid geworden op: 28 sep 2004, 18:10
Locatie: Breda, Noord-Brabant
Contacteer:

City Select Europe V7

Bericht door VoYager »

Binnenkort verkrijgbaar: City Select Europe V7 :lol:

en... gratis CitySelect Europe update van versie 6 naar versie 7

http://www.garmin.com/cartography/mapSo ... ctEuro.jsp

http://www.garmin.de/index.php?content= ... /main.html

http://www.garmin.nl/mainframeset.asp?CID=69
Harry

Enjoyment is in the journey, not the destination!
==================================


Afbeelding
WouterRR
Berichten: 42
Lid geworden op: 29 sep 2004, 22:41
Locatie: Merelbeke

Bericht door WouterRR »

Het is wel zo dat de CR-rom je gratis opgestuurd wordt, MAAR ik denk wel dat je moet betalen voor een unlock-key om de nieuwe kaarten van City select v7 te kunnen inladen...
Groeten - Wouter
Eelco
Berichten: 168
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:21
Woonplaats: Bessemer
Locatie: Limburg

Bericht door Eelco »

WouterRR heeft gelijk.
De update-CD met het kaartmateriaal bekom je gratis maar je hebt een (online) Unlockcode van Garmin nodig om te kunnen installeren.
Enkel zolang de eerste versie bij het toestel niet is geregistreerd, krijg je eenmalig een gratis een Unlockcode.
Is er al een keer geregistreerd geweest dan moet voor de Unlockcode worden betaald. Vorig jaar was dat voor de CityNavigator Europe v6 € 150.

Op één registratie mogen twee toestellen ingevoerd worden..... :idea:
Laatst gewijzigd door Eelco op 08 jan 2005, 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.
groeten
Eelco o.a. K75/2 Garmin SP 2820 met LTU. Op de computer MapSource 6.12.4 en OnRouteMotorkaart 2.10
VoYager
Berichten: 88
Lid geworden op: 28 sep 2004, 18:10
Locatie: Breda, Noord-Brabant
Contacteer:

Bericht door VoYager »

Mijn update CD is vandaag binnengekomen. :)

Ge moet inderdaad betalen indien de Versie 6 al is geregistreerd op of voor Nov 2004.. :oops:

Totaal was het 117 $ wat met de huidige koers +/- 89 € is, dus das gelukkig ietskes minder als 150 € :roll:
Harry

Enjoyment is in the journey, not the destination!
==================================


Afbeelding
Scarto
Berichten: 710
Lid geworden op: 29 sep 2004, 13:47
Locatie: Merelbeke

Bericht door Scarto »

Hoi forumgangers,

Kunnen jullie me eens een deftige uitleg geven over dat kaartmateriaal? Als men een bv. 2610 koopt: zit die software niet bij het pakket? Zoja, krijgt men de updates dan niet gratis erbij zoals de life-updates bij Windows?
Wat bedoelt men unlockcodes? Ik heb software van Mapsource teruggevonden die men kan downloaden bij die peer to peer servers(Bearshare). Kan men daar iets mee aanvangen?
De 2610 is voorzien met een Compact Flashkaart. Nu heb ik op een website ook dure Garmin-geheugenkaarten terug gevonden, stukken groter dan de CF-kaartjes. Zijn die bestemd voor andere modellen waar geen CF of SD-kaarten kunnen geïnstalleerd worden?

Zo kan ik hier nog vele vragen stellen (ik kan het lef niet opbrengen een zaak binnen te wandelen, de verkoper het ei uit zijn gat te vragen, en nadien gewoontjes buiten te wandelen zonder een aankoop te doen).

Dank bij voorbaat.

Martin M.
Martin M.
R1150RT Titanium 2003, Clublid
AfbeeldingAfbeelding
Erik
Berichten: 686
Lid geworden op: 28 sep 2004, 11:51
Woonplaats: mol

Bericht door Erik »

Martin M. schreef:Kunnen jullie me eens een deftige uitleg geven over dat kaartmateriaal.
Antwoorden kan U hier vinden: http://forum.gps.nl/ :idea: :!:

Edit: sorry, de URL is gecorrigeerd
Ge zult aan lezen niet ontkomen...
Erik is met een K geschreven gelijk mijn BMW :lol:
Laatst gewijzigd door Erik op 08 jan 2005, 21:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Scarto
Berichten: 710
Lid geworden op: 29 sep 2004, 13:47
Locatie: Merelbeke

Bericht door Scarto »

Jammer, Eric, maar die link geeft een netwerkfout door. Hopelijk krijg ik hier mijn antwoorden.

Groeten
Martin M.
R1150RT Titanium 2003, Clublid
AfbeeldingAfbeelding
Hans
Berichten: 376
Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:01
Locatie: het Brusselse

Bericht door Hans »

Martin, ik doe een poging, in 't kort :

1. Als je een 2610 koopt zit al het kaartmateriaal (City Navigator Europa) erbij, en met die software kan je ook routes ontwerpen op je PC, opslaan, overzetten naar je 2610, etc... Kortom, een volledig pakket.

2. Unlockcodes dienen om die software te koppelen aan je 2610. Met 1 unlockcode kan je die software koppelen aan maximaal 2 Garmin GPS-toestellen, bv. een 2610 en een 60C.

3. Mapsource software op P2P netwerken ? Hmmm... heb ik geen ervaring mee. Daar haal ik alleen maar MP3-liedjes :wink:

4. De dure Garmin geheugenkaarten zijn alleen bestemd voor de Streetpilot III en de 276C. Het grote voordeel van de 2610 is dat ie werkt met de veel goedkopere en overal verkrijgbare CF-kaartjes.

5. Ga eens naar http://www.gps-garmin.nl/body_index.html
En klik daar ook eens op "Forum". Héél leerzame site.

mvg
Hans
Afbeelding
Scarto
Berichten: 710
Lid geworden op: 29 sep 2004, 13:47
Locatie: Merelbeke

Bericht door Scarto »

Tof van je Hans. Ik weet toch al iets meer. Bij Bearschare moet je eens "Mapsource" opzoeken, je zal zien. Ik heb daar stomweg eens geprobeerd maar niet binnengehaald.

Alvast bedankt. :wink:

Martin
Martin M.
R1150RT Titanium 2003, Clublid
AfbeeldingAfbeelding
Hans
Berichten: 376
Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:01
Locatie: het Brusselse

Bericht door Hans »

'k Heb even "mapsource" ingetikt op een P2P netwerk... Waw ! :shock:
Een groot aanbod, inderdaad.
Maar als je een 2610 aankoopt heb je er niks aan : al wat je nodig heb zit in het pakket.
Daarentegen, als je een 726C zou aankopen, of een 60C : bij die GPS-en moet je het kaartmateriaal apart aankopen, en dan je kan via een P2P download heel wat centen uitsparen. Maarrrrr...'t is illegaal, dus ik ga erover zwijgen. :wink:
Afbeelding
Eelco
Berichten: 168
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:21
Woonplaats: Bessemer
Locatie: Limburg

Bericht door Eelco »

@ Martin,
zeker voor een beginner is het erg verwarrend. Het gaat t.a.v. Updates om drie verschillende zaken:

1) het kaartmateriaal zoals City Select Europa, City Navigator Europa. Dat wordt jaarlijks met een CD geupdate. De versie voor 2005 heet v.7.
2) de aansturingssoftware om met Mapsource op uw PC te kunnen werken. Deze updates zijn gratis online beschikbaar. Update ca. 2-3x per jaar. Vorige week is versie Mapsource Software versie 6.5 uitgekomen.
3) Firmware voor het functioneren van uw Garmin apparaat ofwel de Systeemsoftware. Ook die Updates zijn online gratis beschikbaar, komen jaarlijks uit. Actuele Streetpilot versie: 2.8

Als men een bv. 2610 koopt: zit die software niet bij het pakket? Zoja, krijgt men de updates dan niet gratis erbij

Het actuele kaartmateriaal is bij aanschaf veelal reeds op de bijbehorende Datacard/SD kaart geladen en wordt bovendien mèt de Mapsource Software op een dubbele installatie-CD meegeleverd.
Updates van het kaartmateriaal worden op een CD geleverd. De Update-CD's zijn op zich gratis.
Echter, men moet het serienummer van het toestel (UnitID) bij de eerste update online registreren om de code te bekomen waarmee men de Update-CD kan openen (Unlockcode). De eerste Unlockcode is gratis zolang u uw UnitID niet heeft geregistreerd.
Voor Unlockcodes van daaropvolgende CD-Updates van het kaartmateriaal moet men wel betalen.
Het wordt dringend ontraden om uw toestel te registreren vòòrdat de eerstvolgende Update beschikbaar is. U loopt daarmee namelijk de gratis eerste Unlock mis :!: Er zijn op dit Forum gebruikers die begonnen zijn met versie 4 en pas willen registreren bij versie 7. De tussenliggende versies hebben ze overgeslagen en versie 7 bekomen ze dus gratis.
ik op een website ook dure Garmin-geheugenkaarten terug gevonden
er zijn geheugenkaarten verkrijgbaar met verschillende capaciteit, voor verschillende Garmin toestellen dus niet zonder meer onderling compatibel.

Patatten, dat was een lange ruk. Succes bij het lezen, hopelijk heeft u er iets aan!
wel met een C :lol:
Eelco
K75RT
Garmin SP3+
WouterRR
Berichten: 42
Lid geworden op: 29 sep 2004, 22:41
Locatie: Merelbeke

Bericht door WouterRR »

Wat betreft dat downloaden van Mapsource software via PtP heeft dat volgens mij weinig zin. Dit is gewoon een copy van de CDrom die je kan dowloaden, net zoals je dat op de officiele site van Garmin kan doen.

Je zal dus nog steeds een serial-key en een ID-nummer van je GPS moeten ingeven. Mochten er 'cracks' bestaan voor het kaartmateriaal, zodat je aldus gratis kan updaten naar v7.0, dan mag je dat hier gerust posten... :wink:

Ik geloof wel dat je een update van City Select kan "delen", omdat je met je unlock-key twee toestellen kan bedienen. Maar dat lijkt me eerlijk gezegd vrij omslachtig.

By the way, zo snel verandert het wegennet nu ook weer niet om ieder jaar te betalen voor de update van het kaartmateriaal...

Groeten - Wouter
paulh
Berichten: 160
Lid geworden op: 28 sep 2004, 18:37

Bericht door paulh »

Ik heb zojuist met succes City Select versie 7 geïnstalleerd. Ik registreerde mijn Quest en bekwam zo de unlockcode van 25 digits waarmee ik het kaartmateriaal van versie 7 op mijn pc vrij kreeg.
Ik vroeg zondag jl. de CD-roms per mail aan de Belgische invoerder. Vandaag, woensdag, zaten ze hier al in de brievenbus; van service gesproken. Het zijn 3 cd-roms. De begeleidende bundel van 5 blz in het Nederlands is overduidelijk en wees me de weg naar een feilloze installatie.

mvg,
Paul
Plaats reactie