Hallo,
ik ben nog maar beginnende K100RT rijder nu vind ik dat tijdens het rijden bij snelheden boven 80 en 100 Km deze motor toch wel veel trilt ,alles onder de 80km is nog wel normaal denk ik of toch aanvaardbaar
Is dat normaal bij deze motoren of is hier iets aan de hand.
Of dit euvel al lang bestaat of plotseling dat weet ik niet want ik heb de motor nog maar .
(Ik had eigenlijk toch wel meer rijcomfort verwacht van BMW)
graag jullie meningen of ervaringen .
Mvg,
Eric
trillen tijdens rijden
Moderator: GVN
-
sprint
Mijn K100 loopt als een trein, maar dan zonder (onaanvaardbare) trillingen.
Normaal kan ik het niet noemen, die trillingen bij je motor.
controleer je voorwiel op "onbalans", loodje kan er af gevlogen zijn....?
Zit er geen slag in je velg?
Controleer de staat van lagers en het "slijtagebeeld" van de voorwielas.
Anders kan je eens proberen met trillingsdempers in het stuur te plaatsen.
Voor de oude K serie heb ik op dit forumvan Bert Meijerink al veel info gevonden
Dit is zijn website.
Normaal kan ik het niet noemen, die trillingen bij je motor.
controleer je voorwiel op "onbalans", loodje kan er af gevlogen zijn....?
Zit er geen slag in je velg?
Controleer de staat van lagers en het "slijtagebeeld" van de voorwielas.
Anders kan je eens proberen met trillingsdempers in het stuur te plaatsen.
Voor de oude K serie heb ik op dit forumvan Bert Meijerink al veel info gevonden
Dit is zijn website.
Marnix.

trillingen
Het kan wel te maken hebben met de afstelling van de motor. Ik heb er ook last mee gehad met mijn 1100lt. Is het enkel trillen of is er extra geluid bij? Ik heb ne keer een proefrit gedaan met een r1150 rt . Die trilde verschrikkelijk bij hoog toerental ten gevolge van een slechte afstelling waardoor de motor in onballans komt. Omdat die maar 2 cilinders heeft is de r-serie daar nog gevoeliger voor. Als ge ne keer in de geburen zijt wil ik er wel eens naar luisteren.
een oudere K heeft sowieso zijn ""trilzone"" 't blok is gedeeltelijk frame en dan ontsnap je daar niet aan, bij iedere BMW zijn ze er maar ze kunnen een Paar 100 toeren uiteen liggen.
Zijn die trillingen nu plots opgedoken in ergere mate dan moet je effe je dealer raadplegen en is er mogelijk een afstelprobleem, motor die niet vrolijk draait, lager wiel kapot of versleten enz... maar trillen zal ie altijd een beetje...
Zijn die trillingen nu plots opgedoken in ergere mate dan moet je effe je dealer raadplegen en is er mogelijk een afstelprobleem, motor die niet vrolijk draait, lager wiel kapot of versleten enz... maar trillen zal ie altijd een beetje...
Hoi,
Volgens mij gaat het toch wel gepaard met geluid want ik vind dat hij toch ook wel veel lawaai maakt.
Of de trillingen plotseling zijn opgedoken weet ik niet, heb de motor nog niet lang.
Maar ik denk dat er niets met de wielen of lagers aan de hand is.
Ofwel moet het gezocht worden bij het motorblok zelf en mms de afstelling of is het misschien wel allemaal normaal.
Mvg,
Volgens mij gaat het toch wel gepaard met geluid want ik vind dat hij toch ook wel veel lawaai maakt.
Of de trillingen plotseling zijn opgedoken weet ik niet, heb de motor nog niet lang.
Maar ik denk dat er niets met de wielen of lagers aan de hand is.
Ofwel moet het gezocht worden bij het motorblok zelf en mms de afstelling of is het misschien wel allemaal normaal.
Mvg,