parkeerboete

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
kineman

parkeerboete

Bericht door kineman »

Het ziet er naar uit dat ik een parkeerboete in de bus ga krijgen uit Holland :evil:
In een zone betaald parkeren had ik een ticket moeten plaatsen op mijn moto!!!???
Hoe had ik dat in godsnaam moeten doen zonder dat het onding wegvloog of door iemand anders meegenomen werd.
Ik ben niet echt geneigd om deze 48 euro te gaan betalen als ze er om komen vragen. Heb ik uberhaupt een poot om op te staan als ik de eerder vernoemde argumenten bovenhaal of hang ik zowieso ?
Alle (nuttige :) ) input is welkom.
Thanks !
K-lover

parkeerboete

Bericht door K-lover »

't zijn hollanders , dus ..... ge hangt !!!!
denk dat je toch best op je scherm een plastiekzakje kleeft ofzo om er dan een parkeerticketje in te steken maar , ...... 't zijn hollanders en dus hangt ge weer want er zal er gegarandeerd wel eentje zijn die hier de kans in ziet om een gratis ticketje te "jatten"

holland vemijden jong
K1 en K1200RS
altijd te vinden voor een ritje
BMW Motor Club Vlaanderen lid
TonTon

Re: parkeerboete

Bericht door TonTon »

kineman schreef:Het ziet er naar uit dat ik een parkeerboete in de bus ga krijgen uit Holland :evil:
In een zone betaald parkeren had ik een ticket moeten plaatsen op mijn moto!!!???
Hoe had ik dat in godsnaam moeten doen zonder dat het onding wegvloog of door iemand anders meegenomen werd.
Ik ben niet echt geneigd om deze 48 euro te gaan betalen als ze er om komen vragen. Heb ik uberhaupt een poot om op te staan als ik de eerder vernoemde argumenten bovenhaal of hang ik zowieso ?
Thanks !
normaal heb je bij het etiket een deel dat je kan afscheuren , bij discussie achteraf kan je altijd dat deel gebruiken om aan te tonen dat je effectief betaald had voor de parkeerzone , persoonlijk meegemaakt en géén boete moeten betalen.
lucsa
Contacteer:

Bericht door lucsa »

Veel Europese landen kunnen nog een voorbeeld nemen aan die van over de plas (UK).
Meeste dorpen met een betaalparking voorzien een plaats waar motorfietsen gratis kunnen geparkeerd worden.
Groetjes Sabien & Luc
Afbeelding
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

lucsa schreef:Veel Europese landen kunnen nog een voorbeeld nemen aan die van over de plas (UK).
Meeste dorpen met een betaalparking voorzien een plaats waar motorfietsen gratis kunnen geparkeerd worden.

toch het vermelden waard....

Hulst, Sluis,.... hebben motorparkings en GRATIS

In België:

Brugge, Gent, Tongeren, Oostende, De Panne, Hasselt......

Misschien hebben ze over de plas naar ons gekeken?
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
lucsa
Contacteer:

Bericht door lucsa »

JH. schreef:
toch het vermelden waard....

Hulst, Sluis,.... hebben motorparkings en GRATIS

In België:

Brugge, Gent, Tongeren, Oostende, De Panne, Hasselt......

Misschien hebben ze over de plas naar ons gekeken?
en Roeselare? :wink:
Ik weet wel dat er in de lage landen (en andere ook wel waarschijnlijk) dergelijke voorzieningen zijn. Maar ginder valt het wel op, zelf aan een aantal toeristische toppers (Stonehenge bv).
Groetjes Sabien & Luc
Afbeelding
Consigliori Wim
Contacteer:

Bericht door Consigliori Wim »

Ik heb er ooit met de koekenblik een gehad in Utrecht (was ook 48€), maar heb ze nooit betaald noch een herinnering gekregen ( is ondertussen twee jaar geleden ). Er stonden nu eenmaal geen betalingsmodaliteiten op die vanuit het buitenland konden gebruikt worden :lol: Ondertussen andere auto en nummerplaat, ze zullen moeten hard zoeken om mij nog te vinden :twisted:
BMW K1200R / VW Touareg 2.5 /
There can be only one ! - Highlander. AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Harald

Bericht door Harald »

Consigliori Wim schreef:Ik heb er ooit met de koekenblik een gehad in Utrecht (was ook 48€), maar heb ze nooit betaald noch een herinnering gekregen ( is ondertussen twee jaar geleden ). Er stonden nu eenmaal geen betalingsmodaliteiten op die vanuit het buitenland konden gebruikt worden :lol: Ondertussen andere auto en nummerplaat, ze zullen moeten hard zoeken om mij nog te vinden :twisted:
Gevonden :lol:
jakke

Bericht door jakke »

Harald schreef:
Consigliori Wim schreef:Ik heb er ooit met de koekenblik een gehad in Utrecht (was ook 48€), maar heb ze nooit betaald noch een herinnering gekregen ( is ondertussen twee jaar geleden ). Er stonden nu eenmaal geen betalingsmodaliteiten op die vanuit het buitenland konden gebruikt worden :lol: Ondertussen andere auto en nummerplaat, ze zullen moeten hard zoeken om mij nog te vinden :twisted:
:lol: :lol: :lol: AfbeeldingAfbeelding
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Afbeelding
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Shulty

Bericht door Shulty »

Harald schreef:
Ge hebt het aan Uw pan!!! :mrgreen:
R1150GSA '04
R1200GSA '10
Vordr

Bericht door Vordr »

Nou-nou-nou, Consigliori Wim, dit is de sterke nederlandsche hand der wehet die tot jou spreekt, jij dacht sjeker dat we jou niet sjouden finden hè ?

Mogen wij van jou ff een flappie van 50 eurootjes, jahaa, 2 euro extra boete voor stoute jongentjes als jij !
Consigliori Wim
Contacteer:

Bericht door Consigliori Wim »

't Was te denken met al die vertegenwoordigers van de wet hier ... Laat maar komen, mannen ! :wink: :twisted: ... Was trouwens niet van de politie, maar van een stedelijk parkeerbedrijf .. denk niet dat gasten de moeite nog gaan doen na twee jaar :lol: Doet me denken aan mijn dispuut met CityParking N.V. hier in België die me 40€ willen aansmeren voor het parkeren op een privéparking van de Lidl zonder enige bewijsvoering ( staat in hun reglement dat je zelf je onschuld moet kunnen bewijzen, dat is de omgekeerde wereld) ... maar dat is een ander verhaal.
BMW K1200R / VW Touareg 2.5 /
There can be only one ! - Highlander. AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
CAT

Bericht door CAT »

:? Is ook de regel in België mannen ( en vrouwen ). heb mij daar een tijd geleden eens goed over bevraagd bij iemand uit eerste hand en die verklaarde dat als je een plaats op een betaalde zone inneemt steeds een ticket moet nemen. Als ze een PV ke sturen daarna moet je met dat ticket naar den bureau om je bewijs te gaan laten zien. Stom, maar zo is het. Best is het om niet op een betaalde zone te staan maar ( discreet ) " wild te parkeren ". Meestal knijpen ze daarvoor eerder een oogje dicht dan onbetaald parkeren. :wink:
Epica rocks my world
CAT

Bericht door CAT »

:? Is ook de regel in België mannen ( en vrouwen ). heb mij daar een tijd geleden eens goed over bevraagd bij iemand uit eerste hand en die verklaarde dat als je een plaats op een betaalde zone inneemt steeds een ticket moet nemen. Als ze een PV ke sturen daarna moet je met dat ticket naar den bureau om je bewijs te gaan laten zien. Stom, maar zo is het. Best is het om niet op een betaalde zone te staan maar ( discreet ) " wild te parkeren ". Meestal knijpen ze daarvoor eerder een oogje dicht dan onbetaald parkeren. :wink:
Epica rocks my world
den Bullet

Bericht door den Bullet »

CAT schreef::? Is ook de regel in België mannen ( en vrouwen ). ...
Meestal zal op de ticketautomaat wel vermeld staan dat moto's gratis mogen parkeren :wink:
Francis
Contacteer:

Bericht door Francis »

Meestal zal op de ticketautomaat wel vermeld staan dat moto's gratis mogen parkeren
:?: :?: :?: :?: :?:
Da emmik nog nooit gezien :!:
:?: :?: :?: :?: :?:

Mor ik em ne korte neus he .. :wink:
Francis, r12rt

Teekitiesie iedereen, want dat doe ik ook :!:

Microsoft is not the answer, microsoft is the question.
My answer is NO !
krisGT

Re: parkeerboete

Bericht door krisGT »

kineman schreef:Het ziet er naar uit dat ik een parkeerboete in de bus ga krijgen uit Holland :evil:
Thanks !
Toen ik 2 jaar geleden in Nederland werkte en ook steeds met de motor naar mijn werk reed, had ik de lokale politie ervoor opgebeld. Na doorverbinden met jan en alleman kwam ik bij één of andere hoge piet terecht die het ginder voor het zeggen had. Waar het ongeveer op neerkwam wat die pipo mij toen wist te vertellen was : dat men als motorrijder gratis mag parkeren op een plaats voor betaalparking. Indien men geen plaats kan vinden, mag die om het even waar achtergelaten worden op voorwaarde dat verkeer en voetgangers niet gehinderd worden.
Heb hem toen destijds overal achtergelaten waar ik maar kon en ... nooit enig probleem gehad.
Misschien is er een regeling per gemeente en doet iedere gemeente zijn goesting wat hen het beste uitkomt ... of zijn de tijden veranderd.

groeten
Plaats reactie