schandalig
Moderator: GVN
schandalig
mijne r1100rt (bwj 2000,km;46.000)binnen gedaan voor een controle,vooral om de schokkende bewegingen tijdens het rijden wat weg te nemen,ook een nieuwe achterband erop laten leggen,kreeg daar de rekening van,om achterover te vallen ja,625 euro en het ergste is dat hij nog meer schokkende bewegingen maakt.DE service van winge motors te rotselaar.Alles was inorde zeiden ze,heb nu ook gezien dat als de moto van de bank komt hij gewoon buiten gezet word zonder hem te testen,tuurlijk dat zij geen schokkende bewegingenndaar moet je wel voor rijden hé.
spijtig want ik vind het een tof ding om mee te toeren maar ik denk dat het mijne eerste en ook mijne laatste zal zijn.
spijtig want ik vind het een tof ding om mee te toeren maar ik denk dat het mijne eerste en ook mijne laatste zal zijn.
Laatst gewijzigd door gooz op 23 sep 2006, 23:20, 2 keer totaal gewijzigd.
En toch zweer ik bij BMW
Winge
denk dat je er best aan doet terug te gaan en van je neus te maken, als iedereen doet zoals jij , tja dan kunnen die mannen gewoon doorgaan met hun manier van werken , en ik denk dat WIJ als gebruikers HEN een beetje mogen onder druk zetten, tenslotte , wij betalen de fakturen waar zij op het eind van de maand mee naar huis gaan , nee? Ben zelf ook zelfstandige en als ik een klant niet naar tevredenheid zou behandelen, dan denk ik dat ik het zeker zou horen en dus moeten oplossen !!!!
Onze centen zijn zoveel waard als die van anderen , als wij allemaal zwijgen en gewoon naar ergens anders gaan, dan doen zij gewoon verder. Niet doen !! VAN UW TAK MAKEN is de boodschap denk ik . Maar ja , wie ben ik om hier iemand de les te spellen, is gewoon mijn mening , benieuwd naar andere meningen
Philippe
Onze centen zijn zoveel waard als die van anderen , als wij allemaal zwijgen en gewoon naar ergens anders gaan, dan doen zij gewoon verder. Niet doen !! VAN UW TAK MAKEN is de boodschap denk ik . Maar ja , wie ben ik om hier iemand de les te spellen, is gewoon mijn mening , benieuwd naar andere meningen
Philippe
K1 en K1200RS
altijd te vinden voor een ritje
BMW Motor Club Vlaanderen lid
altijd te vinden voor een ritje
BMW Motor Club Vlaanderen lid
gelijk heb je,heb hem nog maar van gisteren terug en ben de hele dag gaan toeren,ook vandaag werk/thuis gereden,dacht dat hij wat los moest komen,morgen eens naar de dealer stappen en eens goed laten horen hoe ik erover denk,heb ook al een mail gestuurd naar de hoofdzetel van bmw,die schuiven het natuurlijk af naar de dealer hé,het zal er morgen stuiven 
En toch zweer ik bij BMW
-
John
- Contacteer:
Wat hebben ze dan allemaal gedaan voor die centjes? Een achterband kan nooit meer dan 200 kosten of je hebt er eene met gouden biesjes. Dus rest er nog 400 voor wat? Je MOET van je oren maken! En dan nog liefst als er iemand staat die voor een nieuwe motor komt kijken en daar nog geen klant is. Zulke praktijken kunnen niet hé!
Of hebben ze je motor een revisie gegeven 
-
Consigliori Wim
- Contacteer:
-
Francis
- Contacteer:
Voor dienen niet gedane testrit hebde alle reden om te reklameren vinnik.
Kgeef toe, is pas serjeus aant zomeren, iedereen wil biken, ze zullen dus best veel werk emmen bij uw dealer .. gaste op verlof enzo ... Ik kan begrijpen da ze der geen tijd voor hebben, doch, reden te meer om uw klachten/uitleg wa ernstig te nemen ...
Zesondert euro, eerst faktuur is nazien voor reklameren hé, as ze filterkes en banden en blokken .. moeten vervngen hebben en zo ... tkan rap oplopen wil ik zeggen ..
Mijn laatste groot onderhoud : 208 euro
Kunde anders wa uileg over da schokken geven ?
Kan, vanalles zijn he, van kapotte roullementen, slag in uw wiel, vering ..
Ist vooraan of achter ?
Kgeef toe, is pas serjeus aant zomeren, iedereen wil biken, ze zullen dus best veel werk emmen bij uw dealer .. gaste op verlof enzo ... Ik kan begrijpen da ze der geen tijd voor hebben, doch, reden te meer om uw klachten/uitleg wa ernstig te nemen ...
Zesondert euro, eerst faktuur is nazien voor reklameren hé, as ze filterkes en banden en blokken .. moeten vervngen hebben en zo ... tkan rap oplopen wil ik zeggen ..
Mijn laatste groot onderhoud : 208 euro
Kunde anders wa uileg over da schokken geven ?
Kan, vanalles zijn he, van kapotte roullementen, slag in uw wiel, vering ..
Ist vooraan of achter ?
Francis, r12rt
Teekitiesie iedereen, want dat doe ik ook
Microsoft is not the answer, microsoft is the question.
My answer is NO !
Teekitiesie iedereen, want dat doe ik ook
Microsoft is not the answer, microsoft is the question.
My answer is NO !
-
JüRgen
- Moderator
- Contacteer:
Even vertellen dat je last hebt van de overbekende "KFR" en dat de BMW boxermotoren dit bij de single spark motoren duidelijker ondervindt dan bij de "twinsparks".
Er zijn op dit forum al meerdere mogelijke oplossingen gegeven (kijk even in de zoekfunctie)
KFR wordt veroorzaakt door de "arme" afstelling van het mengsel (Lambda waarde 1). Dit komt ten goede voor het milieu, en is niet schadelijk voor je katalysator.
De Motronic stuureenheid gaat dan ook op alle toerentallen deze "streefwaarde" steeds proberen te halen, waardoor het mengsel steeds wordt aangepast. Door deze mengselaanpassing kan de verbranding dus minder "gelijkmatig" verlopen en is dit vooral voelbaar tussen 2000-3500rpm. Dit probleem werd bij BMW grotendeels verminderd door de introductie van de "twin spark" waardoor desondanks een armer mengsel de tweede ontstekingskaars er toch voor zorgt voor een vlottere verbranding.
Een stevige synchronisatie en afstelling van de motor helpt zeker in dit geval, alsook goede bougies.
Het 100% verdwijnen van het fenomeen is denk ik een utopie.
Een goede afstelling en ermee leren leven of je motor iets hoger in toeren houden zal je wel een goed gevoel geven.
En een goede babbel en overleg met je dealer doet wonderen, hij zal je wel begeleiden bij een zo goed mogelijke vermindering van de KFR.
Er zijn op dit forum al meerdere mogelijke oplossingen gegeven (kijk even in de zoekfunctie)
KFR wordt veroorzaakt door de "arme" afstelling van het mengsel (Lambda waarde 1). Dit komt ten goede voor het milieu, en is niet schadelijk voor je katalysator.
De Motronic stuureenheid gaat dan ook op alle toerentallen deze "streefwaarde" steeds proberen te halen, waardoor het mengsel steeds wordt aangepast. Door deze mengselaanpassing kan de verbranding dus minder "gelijkmatig" verlopen en is dit vooral voelbaar tussen 2000-3500rpm. Dit probleem werd bij BMW grotendeels verminderd door de introductie van de "twin spark" waardoor desondanks een armer mengsel de tweede ontstekingskaars er toch voor zorgt voor een vlottere verbranding.
Een stevige synchronisatie en afstelling van de motor helpt zeker in dit geval, alsook goede bougies.
Het 100% verdwijnen van het fenomeen is denk ik een utopie.
Een goede afstelling en ermee leren leven of je motor iets hoger in toeren houden zal je wel een goed gevoel geven.
En een goede babbel en overleg met je dealer doet wonderen, hij zal je wel begeleiden bij een zo goed mogelijke vermindering van de KFR.
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum

Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum

"KFR" of niet, als je DIK betaald mag het ook DIK in orde zijn.
Waar gaan we naar toe als je telkens moeten overleggen met je dealer.
Ik maak zelf mijne portemoneé, en ik weet dat ik redelijk lang moet werken voor 625 Euro.
Waar gaan we naar toe als je telkens moeten overleggen met je dealer.
Ik maak zelf mijne portemoneé, en ik weet dat ik redelijk lang moet werken voor 625 Euro.
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
-
Synchro Bob
- Contacteer:
Vanguard schreef:"KFR" of niet, als je DIK betaald mag het ook DIK in orde zijn.
Een beetje KFR'en is volgens BMW DIK in orde
De uitleg van Jürgen klopt, alleen begrijp ik niet dat een technologie die bestemd is om zuiniger en milieuvriendelijker te rijden even veel verbruikt als vroeger.
Ten bewijze:
R90S 1975 70pk 5,0 liter/100Km geen KFR
R1150GS 2000 85pk 5,5 liter/100Km met (een beetje) KFR
Zelfde piloot, zelfde rijstijl.
Ik ben een groene jongen en kan met die katalysator en lambdasonde leven. Ik vraag mij af of die minder milieu-bewuste
Synchro Bob
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96