De Somme-vallei -- wat bezoeken?
Moderator: GVN
Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
De Somme-vallei -- wat bezoeken?
Zaterdag a.s. vertrek ik voor een vier-daagse richting Normandië. Tijdens de heen-rit heb ik voorzien om even een ommetje te maken via de monding van de Somme (Saint-Valéry-sur Somme).
Heeft iemand goede raad ivm de mooiste route(s) om er te geraken en de bezienswaardigheden?
We rijden vanuit Gooik via Roubaix en Arras richting Noord-Franse kust
Alvast bedankt voor de tips.
Heeft iemand goede raad ivm de mooiste route(s) om er te geraken en de bezienswaardigheden?
Greetz,
Johnny -CajeRT-

Johnny -CajeRT-

Re: De Somme-vallei -- wat bezoeken?
Hoi Caje,Caje RT schreef:Zaterdag a.s. vertrek ik voor een vier-daagse richting Normandië. Tijdens de heen-rit heb ik voorzien om even een ommetje te maken via de monding van de Somme (Saint-Valéry-sur Somme).
Zoals stoffel zei eten in LE CROTOY...
Laat Roubaix maar voor wat het is, niets te zien en veel tijdverlies.
Neem de departementals van de Michelinkaart 511.
De moeite is: D 224 /D 192 van AUXI Le Chateau naar Roussant *** ten
Noord-West van St. Valerie.
Ook: D349 van HESDIN naar MONTREUIL*** Noord/Noord Oost van St.
Valerie, vandaar D 127 naar
DESVRES vervolgens naar BOLOGNE (oude stad bezoeken - intros muros). Indien je verder noordwaarts rijd, kan je via ARDRES naar de
Mont CASSEL tussenin het Blockhaus te EPERLECQUES (V2 basis -2e WO) voor uw terugreis uiteraard.

Lid BMW MC Vl
Once coconuts always nuts.
Once coconuts always nuts.
Dank voor de goede tips mannen.
'k Ga idd Roubaix 'rechts' laten liggen en in één ruk via de snelweg naar Arras bollen om vandaar verder te trekken via de D-wegen langs Auxi-le-Château en Roussent naar Le Crotoy.
Na de fruits de mer in La bonne Franquette gaat het dan via de D925 en D149 naar de Pont-de-Normandie.
Oneshark schreef:
'k laat wel weten hoe het meegevallen is en post wel een kiekje...
'k Ga idd Roubaix 'rechts' laten liggen en in één ruk via de snelweg naar Arras bollen om vandaar verder te trekken via de D-wegen langs Auxi-le-Château en Roussent naar Le Crotoy.
Na de fruits de mer in La bonne Franquette gaat het dan via de D925 en D149 naar de Pont-de-Normandie.
Oneshark schreef:
Mont Cassel en Eperlecques vorige maand nog bezocht, daarom gaat de terugreis via de bron van De Schelde (ook bezocht door de bende van Wim in de eerste serie).Ook: D349 van HESDIN naar MONTREUIL*** Noord/Noord Oost van St.
Valerie, vandaar D 127 naar
DESVRES vervolgens naar BOLOGNE (oude stad bezoeken - intros muros). Indien je verder noordwaarts rijd, kan je via ARDRES naar de
Mont CASSEL tussenin het Blockhaus te EPERLECQUES (V2 basis -2e WO) voor uw terugreis uiteraard.
'k laat wel weten hoe het meegevallen is en post wel een kiekje...
Greetz,
Johnny -CajeRT-

Johnny -CajeRT-

-
- Contacteer:
-
- Contacteer:
Als "Fruit de mer" je niet aan staat, neem dan het voorgerecht crevettes du Somme. Koppel zal je in geuren en kleuren uitleggen hoe je die moet pellenStoffel schreef:Le Crotoy ne Fruits de Mer gaan eten.![]()
A La Bonne Franquette, Quai Courbet 6 te 80550 Le Crotoy. Je kan het niet missen, ze hebben eveneens een viswinkel naast hun restaurant.
Als je wilt stuur ik je de GPS track wel door van de route Fruits de Mer, graag een seintje via mail! Thx
Stoffel

YOO
Lach maar met mij, wist ik veel da'k die garnelen nog zelf moest pellen
Maar ze waren wel lekker, eens van hun harnas ontdaan
Grtz, Philip!
Awel hé, ................ euh, .........................; NOTMartin M. schreef:Als "Fruit de mer" je niet aan staat, neem dan het voorgerecht crevettes du Somme. Koppel zal je in geuren en kleuren uitleggen hoe je die moet pellenStoffel schreef:Le Crotoy ne Fruits de Mer gaan eten.![]()
A La Bonne Franquette, Quai Courbet 6 te 80550 Le Crotoy. Je kan het niet missen, ze hebben eveneens een viswinkel naast hun restaurant.
Als je wilt stuur ik je de GPS track wel door van de route Fruits de Mer, graag een seintje via mail! Thx
Stoffel![]()
![]()
![]()

Lach maar met mij, wist ik veel da'k die garnelen nog zelf moest pellen

Maar ze waren wel lekker, eens van hun harnas ontdaan

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser