Ik ben namelijk op zoek naar een topkoffer voor een R1150RT, om af en toe een Schubert C2 in te stoppen, maar ik weet niet of die koffer hiervoor groot genoeg is. Ik heb nog wel een Givi topcase, maar de originele BMW-koffer komt een stuk lager op de bagagerek te zitten, wat toch een beetje mooier is. Een alternatief is natuurlijk een kleiner helmpje dragen, want zo'n C2 is eigenlijk doffe ellende op een RT (maar super op een R
Topkoffer groot genoeg?
Moderator: GVN
Topkoffer groot genoeg?
Is de BMW-topkoffer (R1150RT) groot genoeg om vlot een systeemhelm in kwijt te geraken?
Ik ben namelijk op zoek naar een topkoffer voor een R1150RT, om af en toe een Schubert C2 in te stoppen, maar ik weet niet of die koffer hiervoor groot genoeg is. Ik heb nog wel een Givi topcase, maar de originele BMW-koffer komt een stuk lager op de bagagerek te zitten, wat toch een beetje mooier is. Een alternatief is natuurlijk een kleiner helmpje dragen, want zo'n C2 is eigenlijk doffe ellende op een RT (maar super op een R
)
-
Iron Gonzo
proberen is de boodschap
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
In de rechterzijkoffer? En kan dat zonder de zaak samen te persen? Daar zou ik wel eens een demonstratie of uitleg willen van krijgen. Kinstuk naar voor- of achterkant motor? Kantelen? En moet je voor de topkoffer ook Houdini heten, of gaat dat vlot? (bij mijn Givi gaat de C1 van mijn zoon er rechtop in, mijn C2 leg ik opengeklapt op z'n zijkant, op een flanellen doekje, jaja).Rafèrté schreef:Ik heb een C2 en die gaat in de topkoffer ( opengeklapt ) en als ik het goed voor heb, in de rechterzijkoffer ook.
-
Relax
M'n Shuberth Concept past in de rechterzijkoffer, opengeklapt kinstuk richting voorkant. Past net. Doe 'm wel z'n condoompje om, anders kan je wel 'ns krassen krijgen. Heb 'm nooit in de topkoffer gelegd, dus geen idee. Als ik er aan denk, probeer ik dat zondag wel ff.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Daarnet getest C2 maat 60/61, inderdaad met het kinstuk opengeklapt en richting voorkant, past in de rechterzijkoffer.Relax schreef:M'n Shuberth Concept past in de rechterzijkoffer, opengeklapt kinstuk richting voorkant. Past net. Doe 'm wel z'n condoompje om, anders kan je wel 'ns krassen krijgen. Heb 'm nooit in de topkoffer gelegd, dus geen idee. Als ik er aan denk, probeer ik dat zondag wel ff.
Mijn C1 kan zonder problemen in de orginele topkoffen. Wel het kinstuk open klappen. En zonder capotte Anglaise, die zijn nuttiger voor andere doeleindenRelax schreef:M'n Shuberth Concept past in de rechterzijkoffer, opengeklapt kinstuk richting voorkant. Past net. Doe 'm wel z'n condoompje om, anders kan je wel 'ns krassen krijgen. Heb 'm nooit in de topkoffer gelegd, dus geen idee. Als ik er aan denk, probeer ik dat zondag wel ff.
Uitgeprobeerd: de C1 van de zoon past perfect in de rechterkoffer, inderdaad met open kinstuk naar voren, en de helm zo ver mogelijk naar achter gedrukt. Maar mijn C2 is blijkbaar ietsje breder, en de laatste twee centimeter zou ik het deksel moeten opspannen.(Nochtans ook maar een 60/61
) Dan toch maar op zoek naar een topkoffer...