MP3 player : Creative zen touch
Moderator: GVN
MP3 player : Creative zen touch
Iemand (toevallig) enige ervaring met de Creative Zen Touch mp3-player, al dan niet aangesloten op intercomsysteem van de moto ?
Greetz,
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
P@trick
MP3-speler via cassette-adapter
Ik heb sinds begin van de week een CA-F300 mp3 speler van CMTech aangesloten op mijn radio/cassette-speler van mijn RT via een cassette-adapter van 12 euro en dit werkt vrij goed (tot hiertoe geen problemen ondervonden). De mp3 speler is zo compact dat hij netjes bovenop mijn radio blijft liggen bij het rijden. Enkel de geluidssterkte valt wat tegen tenzij ik de mp3 speler erg luid zet.
Re: MP3-speler via cassette-adapter
Jan,JanVL schreef:Ik heb sinds begin van de week een CA-F300 mp3 speler van CMTech aangesloten op mijn radio/cassette-speler van mijn RT via een cassette-adapter van 12 euro en dit werkt vrij goed (tot hiertoe geen problemen ondervonden). De mp3 speler is zo compact dat hij netjes bovenop mijn radio blijft liggen bij het rijden. Enkel de geluidssterkte valt wat tegen tenzij ik de mp3 speler erg luid zet.
Bedankt voor je reactie.
Ik ben echter niet direct op zoek naar een (andere) mp3-player, vermits ik zelf eerst al een Sony Minidisk-player en nu een Apple iPod via zo'n cassette aangesloten heb op mijn (originele) BMW-radio, met al bij al een bevredigend resultaat, maar nu heb ik eigenlijk een paar specifieke vraagjes over de Creative Zen Touch, waarop waarschijnlijk alleen een eigenaar ervan kan antwoorden.
Snappie ?
Greetz,
P@trick
P@trick
-
betaburned
Psav,
Wat is het probleem? Misschien kan ik toch nog helpen. Ik gebruik zelf dan wel een creative muvo 4gig, via intercom (cassette & voeding via transfo), en ben zeer tevreden - superieur geluid aan de BMWradio. Niet zo bij je ipod?
Btw, ik kan me niet onmiddellijk herinneren waar, maar zeer recentelijk heeft er op één of andere 'klassieke site' nog een uitgebreide evaluatie van de Zen touch gestaan. Mits googlen zeker te vinden...
Wat ik er mij nog van herinner is dat het een zeer goed toestel zou zijn, maar met overgevoelige bedieningsknoppen vooraan, vraag is natuurlijk hoe schokgevoelig en wat is de duurtijd van de batterij. Een vriend van mij had de 'voorloper' (de zen jukebox) en die was daar duidelijk wel gevoelig aan - verspringen & batterij rap leeg.
Wat is het probleem? Misschien kan ik toch nog helpen. Ik gebruik zelf dan wel een creative muvo 4gig, via intercom (cassette & voeding via transfo), en ben zeer tevreden - superieur geluid aan de BMWradio. Niet zo bij je ipod?
Btw, ik kan me niet onmiddellijk herinneren waar, maar zeer recentelijk heeft er op één of andere 'klassieke site' nog een uitgebreide evaluatie van de Zen touch gestaan. Mits googlen zeker te vinden...
Wat ik er mij nog van herinner is dat het een zeer goed toestel zou zijn, maar met overgevoelige bedieningsknoppen vooraan, vraag is natuurlijk hoe schokgevoelig en wat is de duurtijd van de batterij. Een vriend van mij had de 'voorloper' (de zen jukebox) en die was daar duidelijk wel gevoelig aan - verspringen & batterij rap leeg.
Glotetrotting around - R1200 GSA '14.
Hoi Jo,Jo VDB schreef:Psav,
Zowel de Zen Touch als de iPod zijn inderdaad allebei hele goeie toestellen.
Ik had gewoon enkele vragen over de afspeelmogelijkheden van de Zen Touch, zodat ik kon vergelijken met die van mijn iPod. Indien de Zen dezelfde mogelijkheden zou bieden (via de handleiding die ik gedownload heb is dat echter niet helemaal duidelijk), dan zou ik durven overwegen om de iPod te verkopen en zo'n Zen in de plaats te nemen.
De drukknoppen van de Zen zijn - denk ik althans - makkelijker te bedienen dan het clickwheel van de iPod, en naar verluidt zou ook de batterij van de Zen makkelijk verwisselbaar zijn, waardoor je in de meeste gevallen zou toekomen als je een tweede opgeladen batterij meeneemt onderweg, terwijl de iPod bij lege batterij aangesloten zal moeten worden op het stopkontakt van de RT (wééral extra kabel)
Greetz,
P@trick
P@trick
-
betaburned
Dat probleem van weer een extra kabel is inderdaad een punt, maar je kan altijd de transfo (enfin als er nog plaats is) mee inwerken onder het zadel. Dat werkt bij mij zonder problemen (en ik heb daar ook al t'één en t'ander lopen aan bedrading) - het is wel een originele creative transfo die kleiner was dan de multi-standaard transfo die je in een electrozaak vindt.
Ik weet niet hoe het zit met de nieuwe zen touch, maar sprekend uit eigen ervaring met de muovo en die van mijne maat, een volledige rijden op de mp3 batterij (nikcad denk ik) haal je niet. Ik denk dat hij het volledig opgeladen ongeveer een uur of 6 uithield. Wisselen van batterij is natuurlijk ook een optie, wat bij mij wel vlot gaat (vergelijkbaar met de wissel van een GSM batterij - cover eraf & wisselen) maar al had ik 2 batterijen ik vond het toch maar omslachtig. Je moet telkens eraan denken de 2 batterijen volledig op te laden.
Ik denk dat je vooral ook eens moet polsen naar de schokbestendigheid, want dat was bij de meeste mp3 spelers met hoge opslagcapaciteit een probleem. De geïntegreerde harde schijf verslijt zeer snel / verdraagt moeilijk het continu schokken van de moto. Ik heb dat bij mij opgelost via een met een dun laagje mousse gevoerd waterdicht wunderlich zakje dat vasthangt aan de kaarthouder.
Ik weet niet hoe het zit met de nieuwe zen touch, maar sprekend uit eigen ervaring met de muovo en die van mijne maat, een volledige rijden op de mp3 batterij (nikcad denk ik) haal je niet. Ik denk dat hij het volledig opgeladen ongeveer een uur of 6 uithield. Wisselen van batterij is natuurlijk ook een optie, wat bij mij wel vlot gaat (vergelijkbaar met de wissel van een GSM batterij - cover eraf & wisselen) maar al had ik 2 batterijen ik vond het toch maar omslachtig. Je moet telkens eraan denken de 2 batterijen volledig op te laden.
Ik denk dat je vooral ook eens moet polsen naar de schokbestendigheid, want dat was bij de meeste mp3 spelers met hoge opslagcapaciteit een probleem. De geïntegreerde harde schijf verslijt zeer snel / verdraagt moeilijk het continu schokken van de moto. Ik heb dat bij mij opgelost via een met een dun laagje mousse gevoerd waterdicht wunderlich zakje dat vasthangt aan de kaarthouder.
Glotetrotting around - R1200 GSA '14.
De Zen Touch heeft (dacht ik) geen verwisselbare batterij. De gewone Zen Extra wel, het is zelfs de enige die nog een verwisselbare batterij heeft (lees: een gemakkelijk te verwisselen batterij). Je kan bij Creative extra batterijen kopen als reserve en deze kan je heel gemakkelijk verwisselen. Gewoon het frontpaneeltje afnemen en je kan de batterij er zo uitnemen.
De gemiddelde speelduur van mijn Zen Extra (30Gb versie) is gemiddeld 8 uur, en ik zap meestal veel naar het volgende liedje.
Aansluitmogelijkheden op een intercom of versterker kan net zoals bij de iPod via de hoofdtelefoonuitgang.
Over de geluidskwaliteit kan ik niet oordelen. Maar mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar een iPod omdat ik thuis met een Mac werk. M'n Zen kon ik onlangs voor een goedkope prijs op de kop tikken. Moest ik die niet zijn tegengekomen, dan had ik zeker een iPod gekocht.
De gemiddelde speelduur van mijn Zen Extra (30Gb versie) is gemiddeld 8 uur, en ik zap meestal veel naar het volgende liedje.
Aansluitmogelijkheden op een intercom of versterker kan net zoals bij de iPod via de hoofdtelefoonuitgang.
Over de geluidskwaliteit kan ik niet oordelen. Maar mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar een iPod omdat ik thuis met een Mac werk. M'n Zen kon ik onlangs voor een goedkope prijs op de kop tikken. Moest ik die niet zijn tegengekomen, dan had ik zeker een iPod gekocht.
Leuk te horen dat er op dit forum naast BMW- ook nog Macfans bestaan.Frank E schreef:De Zen Touch heeft (dacht ik) geen verwisselbare batterij. De gewone Zen Extra wel, het is zelfs de enige die nog een verwisselbare batterij heeft (lees: een gemakkelijk te verwisselen batterij). Je kan bij Creative extra batterijen kopen als reserve en deze kan je heel gemakkelijk verwisselen. Gewoon het frontpaneeltje afnemen en je kan de batterij er zo uitnemen.
Ik tokkel thuis ook meestal op een Apple (heb ook nog wel ergens een windoos staan), en vanuit mijn positieve ervaringen met dat merk ging mijn voorkeur dan ook uit naar een iPod.
Mijn twijfels over het al dan niet verkopen van de iPod en een Creative in de plaats te nemen zijn ondertussen echter van de baan : ik hou de iPod.
Ik heb me vandaag uiteindelijk toch een kabel gekocht waarmee ik de iPod kan aansluiten op het 12V-kontakt van de moto en daarmee is het probleem van batterijen verwisselen opgelost.
Greetz,
P@trick
P@trick
Ik werk inderdaad al ruim 10 jaar met Apple's en er dwaalt hier ook nog ergens een Windows PC rond die ik gebruik voor mijn werkpsav schreef:Leuk te horen dat er op dit forum naast BMW- ook nog Macfans bestaan.
Ik tokkel thuis ook meestal op een Apple (heb ook nog wel ergens een windoos staan), en vanuit mijn positieve ervaringen met dat merk ging mijn voorkeur dan ook uit naar een iPod.
Mijn twijfels over het al dan niet verkopen van de iPod en een Creative in de plaats te nemen zijn ondertussen echter van de baan : ik hou de iPod.
Ik heb me vandaag uiteindelijk toch een kabel gekocht waarmee ik de iPod kan aansluiten op het 12V-kontakt van de moto en daarmee is het probleem van batterijen verwisselen opgelost.
Klinkt alsof ik dan toch de goeie beslissing heb genomenFrank E schreef:Ik werk inderdaad al ruim 10 jaar met Apple's en er dwaalt hier ook nog ergens een Windows PC rond die ik gebruik voor mijn werkpsav schreef:Leuk te horen dat er op dit forum naast BMW- ook nog Macfans bestaan.
Ik heb me vandaag uiteindelijk toch een kabel gekocht waarmee ik de iPod kan aansluiten op het 12V-kontakt van de moto en daarmee is het probleem van batterijen verwisselen opgelost.Ik vind het spijtig dat je je iPod toch gaat houden, ik wou al ruilen met m'n Zen
Greetz,
P@trick
P@trick