Tomtom Rider
Moderator: GVN
Tomtom Rider
Hallo 
Ik heb een vraagje ivm uw TOMtom Rider (Europa).
Ik heb horen zeggen dat telkens je een grens oversteekt moet stoppen om een ander land in te laden? Ook al heb je de Europa versie?
Kan er dit soms iemand bevestigen?
Mvg
Benny

Ik heb horen zeggen dat telkens je een grens oversteekt moet stoppen om een ander land in te laden? Ook al heb je de Europa versie?
Mvg
Benny
Klopt inderdaad.  Er bestaat ook wel een 'Major Roads Of Europe'-map waardoor je Europa met slechts één kaart kan doorkruisen.  Nadeel van deze oplossing is dat de map enkel de grotere wegen kent en dus geen huisnrs kent.  Eens op je lokatie aangekomen is het dus best om naar de lokale (gedetailleerde) map over te schakelen.

Greetz,
Johnny -CajeRT-

Johnny -CajeRT-

Re: Tomtom Rider
Klopt niet althans voor tt5 pda . Je hebt oa western europa map waar de volgende landen inzitten:Groot-Brittannië, Duitsland, Polen, Tsjechische Republiek, Oostenrijk, Zwitserland, Italië, Noorwegen, Zweden, Denemarken, Finland, Nederland, België, Luxemburg, Spanje, Portugal, Andorra en Frankrijk. is wel 1,4gb groot maar dat mag de pret niet drukkenBenner schreef:Hallo
Mvg
Benny
FJR1300A 2006

Tom Tom Rider
hejj,
Ik wil een GPS aanschaffen en het liefst voor in de auto en op de motor.
De garmin vindt ik veel te duur maar van de TT Rider hoor ik nog steeds negatieve berichten voor wat betreft de steun op de motor.
Er schijnen al verschillende apparattjes van de steun afgedonderd te zijn tijdens het rijden.
Wie weet hier meer van?
ps: gebruik de GPS puur voor A naar B en zet geen routes uit.
mzzl
Cees

De garmin vindt ik veel te duur maar van de TT Rider hoor ik nog steeds negatieve berichten voor wat betreft de steun op de motor.
Er schijnen al verschillende apparattjes van de steun afgedonderd te zijn tijdens het rijden.
Wie weet hier meer van?
mzzl
Cees
Re: Tom Tom Rider
Hallo,cees schreef:hejj,
Wie weet hier meer van?
mzzl
Cees
al eens gedacht aan een Garmin Quest. (klein, compact, met de mogelijkheden van de grotere broer)
Ik gebruik de mijne zowel in auto als op motor.
En hij is waterdicht, wat op de motor zeker nutig is. (heeft hij bij mij al bewezen)
Mits een beetje zoeken is hij zeker voor een redelijke prijs te vinden.
Groeten, Stef

BMW MC Vlaanderen lid / R1150RT silver / John's xenonbeemer

Ik heb de TTRider al tweemaal meegehad op een reis naar Frankrijk (2500 km & 3200 km). Ideaal gezelschap !.ps: gebruik de GPS puur voor A naar B en zet geen routes uit.
Bovendien is ie er niet 1 keer afgetotterd. Die houder is echt wel stevig.Er schijnen al verschillende apparaatjes van de steun afgedonderd te zijn tijdens het rijden.
Je kan het ding tegenwoordig kopen met alle kaarten van W-europa geladen. Je kan dan naadloos grenzen overschrijden
R1150RT 10/2004

- 
				Vin Diesel
BTW,
Je kan nu ook routes plannen op de PC met je TTR.
TomTom heeft een nieuwe firmware upgrade v6.14 uit die je kan installeren via TomTom Home. Gewoon installeren, TTR aansluiten en de planningsmodule afladen en voila, je kan plannen via de PC.
Gedaan dus met het gestoef van die Garmin Goeroes met MapSource 

Uiteindelijk wint de olifant want die heeft toch altijd de langste en den dikste

Je kan nu ook routes plannen op de PC met je TTR.
TomTom heeft een nieuwe firmware upgrade v6.14 uit die je kan installeren via TomTom Home. Gewoon installeren, TTR aansluiten en de planningsmodule afladen en voila, je kan plannen via de PC.
Gedaan dus met het gestoef van die Garmin Goeroes met MapSource

Uiteindelijk wint de olifant want die heeft toch altijd de langste en den dikste

Microsoft : Possibly not the biggest evil in the world, but definitely in the top 10

Oeps... Iemand geefd gier een serieuze DT fout hemaacd
Als fervent tomtommer blijf ik nog altijd bij het maken van routes in Microsoft autoroute.
Het vooraf maken van routes (zelf met de software van tomtom zelf) kan nog niet op de rider.
En als slot...
De enige trubbels op het forum over tomtom gaan over de installatie op de beemer... en voor de rest enkele details.
Gebruik maar eens de zoekfunctie en zoek naar items over garmin....
Blijkbaar toch meer miserie daar

Als fervent tomtommer blijf ik nog altijd bij het maken van routes in Microsoft autoroute.
Het vooraf maken van routes (zelf met de software van tomtom zelf) kan nog niet op de rider.
En als slot...
De enige trubbels op het forum over tomtom gaan over de installatie op de beemer... en voor de rest enkele details.
- 
				Vin Diesel
Mischien meer miserie, maar er zijn er dan ook veel meer in omloop (Garmin)JH. schreef:Oeps... Iemand geefd gier een serieuze DT fout hemaacd
En als slot...
Er gebeuren de laatste jaren ook meer motorongelukken, er zijn er de laatste jaren ook meer verkocht.
Stef

BMW MC Vlaanderen lid / R1150RT silver / John's xenonbeemer

JH. schreef: Als fervent tomtommer blijf ik nog altijd bij het maken van routes in Microsoft autoroute.
Nog eens oeps....
Heb zonet een volledige update van de rider uitgevoerd, enne... de routeplanner van tomtom is geactiveerd en werkt!!!
Gedaan dus met omzetten en berekenen... gewoon op de pc routjes maken die direct in de rider zitten.... Heerlijk....
Bedankt TOMTOM...

- 
				Werner Von C.
- Contacteer: