Reisverslag : Turkije

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
Boxer-twin
Berichten: 52
Lid geworden op: 03 mar 2006, 22:10
Locatie: N51 54.833 E4 06.208
Contacteer:

Reisverslag : Turkije

Bericht door Boxer-twin »

We hebben in Mei / Juni een rondje Turkije gedaan. Hier het linkje naar het reisverslag wat op het Nederlandse GS forum geparkeerd staat.

Groetjes

Leo en Janet
Rasse
Berichten: 351
Lid geworden op: 29 sep 2004, 22:44
Locatie: Balen-Wezel
Contacteer:

Bericht door Rasse »

Prachtig!!!!!!

Het werkt aanstekelijk.

Oostvoorne? Brielseweg?
a me mo weg zen
K1100LT'96 -> K1100LT '98 - Maico 320 GS
Afbeelding
Koppel!!
Berichten: 3774
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Bericht door Koppel!! »

YOO

Zoals ik op 't Nederlands forum reeds heb gezegd, 't is een sublieme beschrijving van een zichtbaar prachtige reis, bedankt om ons te laten meegenieten :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
-Fred-
Berichten: 817
Lid geworden op: 03 feb 2005, 18:40
Locatie: op de motor

Bericht door -Fred- »

Gelezen en goedgekeurd ;-)
LOMAX
Berichten: 1238
Lid geworden op: 26 dec 2005, 20:47
Locatie: Kortessem

Bericht door LOMAX »

Zeer goed geschreven, met een beetje fantasie voelde ik mezelf op reis. En wat me ook opvalt is dat een leder-zweet-stof-motorlady er 's avonds op restaurant toch weer kan uitzien als een airco-luxe-dame. En dat duizenden kilometers na mekaar. Hoe doen ze het toch?
Ik had Turkije al jaren op mijn lijst van zeker nooit te bezoeken landen staan, met dit verhaal moet ik mijn mening herzien.
Isabelle
Berichten: 106
Lid geworden op: 18 aug 2006, 13:27
Locatie: De Panne
Contacteer:

Bericht door Isabelle »

God jongens allemachtig nog aan toe !! :shock: Jullie zijn niet goed in jullie bovenkamer :shock: no hard feelings hé :wink: Maar, ik woon hier nu... en hier rijden ze als ZOTTEN !! Ikzelf zou in een grote stad nooit durven te rijden (heb zelfs geen motorrijbewijs :oops: ) :?

Maar ik vind het wel een prachtig verslag. En chapeau hoor!!

Als ik vragen mag. Hoe zijn jullie van Nederland naar hiertoe gereden?? Hadden jullie bepaalde documenten nodig, bijv. visums enzo?? Hoeveel heeft dit tochtje jullie gekost aan benzine en wegenbelasting??

Alvast bedankt :D
w
Berichten: 573
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:15

Bericht door w »

Prachtig, prachtig, prachtig
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Ik ben zelf ongeveer 30 jaar geleden voor de eerste keer naar ginder geweest (en dan nog eens een keer of 6), en als ik jullie verslag lees zijn nog zoveel dingen over de bevolking zo verschrikkelijk herkenbaar en gelukkig niet veranderd........je stelt nog maar een vraag(soms met handen en voeten ), en onmiddelijk springt er iemand ter hulp, die met je meerijdt. ..... en wordt je ook altijd vergast op chay....en dan gaat diegene die je ter hulp schiet je bijna het hele dorp rondzeulen zodat ze je aan iedereen (trots) kunnen tonen....
We hebben zo eens in Efese gestaan dat ze de volgende dag van de omringende dorpen met taxis aan kwamen rijden om naar die rare buitenlanders te kijken.


En ja, toerisme heeft ook zijn "downside" zoals de kraampjes en overvolle bussen.
AdventureQ
Berichten: 202
Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:58

Bericht door AdventureQ »

als ik het goed begrijp bestaan er volgens leo en janet dus 2 soorten toeristen.
De waardige bezoekers van bezienswaardigheden (zijzelf).
En de rest in bussen.

En blijkbaar vind de eerste groep zich superieur.
Met proletariers in bussen willen die dikke nekken op bmw's niet verward worden.

Ik ben dus bustoerist in Turkije geweest, en ik schaam me voor niets. :twisted:


En die godengroep zou liefst hebben dat de mensen ter plaatse geen nagel hebben om aan hun gat te krabben (geen toerisme inkomsten, geen handel over betere wegen,...) zodat zij nog lang van een "authentieke" armoede ervaring zouden kunnen genieten.

Misschien eens volgende landen bezoeken: Oostcongo, N-Korea en Somalië, Bangladesh, ...
Geen toeristen in bussen, armoede en menselijke warmte genoeg.
En de plaatjes ter zelfverheerlijking op alle fora's gaan zeker veel respect en gejuich opleveren.
Laatst gewijzigd door AdventureQ op 21 aug 2006, 18:09, 2 keer totaal gewijzigd.
Si decem habeas linguas, mutum esse addecet
w
Berichten: 573
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:15

Bericht door w »

...........
Laatst gewijzigd door w op 21 aug 2006, 19:24, 1 keer totaal gewijzigd.
AdventureQ
Berichten: 202
Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:58

Bericht door AdventureQ »

Stefken, ik had het dus ABSOLUUT niet over u. Sorry!!!
PB's hoef ik daarvoor niet te schrijven, ik verontschuldig me wel publiek.
ik heb m'n tekst aangepast, de misplaatste quote weggelaten.


ik had het over de originele posters, en hun meerderwaardigheidsgevoel tov andere mensen,
mensen die misschien niet elke 5 maand een maand congé krijgen om van continent naar continent te hoppen.
Si decem habeas linguas, mutum esse addecet
b@RT
Berichten: 226
Lid geworden op: 01 okt 2004, 20:23
Locatie: Zuid-Westvlaanderen
Contacteer:

Bericht door b@RT »

Amai... zo te keer gaan
Ik vind het een mooi reisverslag. Veralgemenen is nooit goed, in geen enkele richting : niet ALLE bmw-rijders zijn snobs, niet ALLE bus-toeristen zijn dom slachtvee. In het reisverslag herken ik toch veel respect voor de turkse cultuur... iets wat je niet altijd herkent in de verhalen van de "all-in toerist" die aan dumpingprijzen de Turkse rivièra bevolken. Gelukkig koesteren de turken minder vooroordelen en zijn ze tegen iedereen vriendelijk...
b@RT, koning der velgen,
GS 1150 Adventure 2004
http://sites.google.com/site/motorreizenbc" onclick="window.open(this.href);return false;
"Born to be mild"
Boxer-twin
Berichten: 52
Lid geworden op: 03 mar 2006, 22:10
Locatie: N51 54.833 E4 06.208
Contacteer:

Bericht door Boxer-twin »

AdventureQ schreef:als ik het goed begrijp bestaan er volgens leo en janet dus 2 soorten toeristen.
De waardige bezoekers van bezienswaardigheden (zijzelf).
En de rest in bussen.

En blijkbaar vind de eerste groep zich superieur.
Met proletariers in bussen willen die dikke nekken op bmw's niet verward worden.

Ik ben dus bustoerist in Turkije geweest, en ik schaam me voor niets. :twisted:


En die godengroep zou liefst hebben dat de mensen ter plaatse geen nagel hebben om aan hun gat te krabben (geen toerisme inkomsten, geen handel over betere wegen,...) zodat zij nog lang van een "authentieke" armoede ervaring zouden kunnen genieten.

Misschien eens volgende landen bezoeken: Oostcongo, N-Korea en Somalië, Bangladesh, ...
Geen toeristen in bussen, armoede en menselijke warmte genoeg.
En de plaatjes ter zelfverheerlijking op alle fora's gaan zeker veel respect en gejuich opleveren.
Djeeez... een maandje niet op het forum gekeken.

AdventureQ, zou je misschien aan kunnen geven welke passages kwetsend zijn voor bus toeristen? Na van de verbazing bekomen te zijn willen we toch weten wat deze voor ons zo beledigende reactie rechtvaardigd.
LOMAX
Berichten: 1238
Lid geworden op: 26 dec 2005, 20:47
Locatie: Kortessem

Bericht door LOMAX »

Niet van wakker liggen, het was toen net al een hele tijd slecht weer, iedereen werd prikkelbaar. Is alweer genezen :wink:
-Wim-
Berichten: 775
Lid geworden op: 04 apr 2005, 19:03
Woonplaats: B-Zwijndrecht
Locatie: Zwijndrecht

Bericht door -Wim- »

Knap reisverslag. Ik begrijp de reactie echter niet.
K1200LT -> K1200GT -> F650 GS + R1200 GSa -> Honda GL1800L + KTM 990R -> K1600GTL -> R1200GSa LC
Boxer-twin
Berichten: 52
Lid geworden op: 03 mar 2006, 22:10
Locatie: N51 54.833 E4 06.208
Contacteer:

Bericht door Boxer-twin »

Isabelle schreef:Als ik vragen mag. Hoe zijn jullie van Nederland naar hiertoe gereden?? Hadden jullie bepaalde documenten nodig, bijv. visums enzo?? Hoeveel heeft dit tochtje jullie gekost aan benzine en wegenbelasting??

Alvast bedankt :D
Hallo Isabelle, sorry voor het late beantwoorden maar wij zijn veel weggeweest en daar komt nog bij dat de abonnement button was uitgeschakeld zodat wij geen meldingen meer kregen als er gepost was.

Inderdaad ze rijden er in de steden als zotten, we hebben het dan ook heel rustig aangedaan. En buiten de steden is het redelijk rustig op de weg.
Het lijkt ons een heerlijk land om te wonen. De mensen zijn er zeer vriendelijk en gastvrij, normen en waarden normale begrippen.

Wij zijn via Oostenrijk, het vm Yoegoslavie en Bulgarije gereden en bij Edirne Turkije binnen gekomen.
De benzine was in Turkije dezelfde prijs als in Nederland en soms nog wel duurder. Dus reken maar uit: 11000Km x 2motoren met een gemiddeld verbruik van 1:18.
We betaalden geen wegenbelasting, maar wel voor een visa.

b@RT schreef:Amai... zo te keer gaan
Ik vind het een mooi reisverslag. Veralgemenen is nooit goed, in geen enkele richting : niet ALLE bmw-rijders zijn snobs, niet ALLE bus-toeristen zijn dom slachtvee. In het reisverslag herken ik toch veel respect voor de turkse cultuur... iets wat je niet altijd herkent in de verhalen van de "all-in toerist" die aan dumpingprijzen de Turkse rivièra bevolken. Gelukkig koesteren de turken minder vooroordelen en zijn ze tegen iedereen vriendelijk...
LOMAX schreef:Niet van wakker liggen, het was toen net al een hele tijd slecht weer, iedereen werd prikkelbaar. Is alweer genezen :wink:
-Wim- schreef:Knap reisverslag. Ik begrijp de reactie echter niet.
Dank, voor jullie lovende en bemoedigende woorden.
Als iemand zo ongenuanceerd/beschuldigend door het lint gaat is dat toch wel even schrikken. We hebben het in het verhaal nergens over "bustoeristen" en al helemaal niet in negatieve zin. En we gunnen ieder zijn reisplezier in wat voor vervoermiddel dan ook.

Wij zijn erg benieuwd naar de uitleg van AVQ.

Groetjes

leo en janet
FreekC
Berichten: 61
Lid geworden op: 01 okt 2004, 14:31
Locatie: Sommelsdijk (Nederland)

Bericht door FreekC »

Geen uitleg dus???
Misschien toch ongenuanceerd geleuter wat helemaal nergens op slaat??

Freek
Niet l.... gas geven
R1150 GS 49000 km
Plaats reactie