pilot road voor GS
Moderator: GVN
pilot road voor GS
Michelin heeft ook de pilot road voor de GS, heeft er iemand hier ervaring mee?
-grip droog/nat? tov de anakee
-slijtage
-opwarm tijd
-stuur eigenschappen
-........enz
Graag jullie ervaringen.
groeten,
-grip droog/nat? tov de anakee
-slijtage
-opwarm tijd
-stuur eigenschappen
-........enz
Graag jullie ervaringen.
groeten,
-
- Moderator
- Contacteer:
Er zijn verschillenden op het forum die met Michelin Pilot Road rijden, maar niet op GS. En ik denk dat iedereen er wel tevreden over is.
Gebruik de zoekfunctie maar even.
Voor een GS is het meer Anakee en Tourance die de plak zwaait...
Gebruik de zoekfunctie maar even.
Voor een GS is het meer Anakee en Tourance die de plak zwaait...

R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum

Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum

Hoi
Heb van de week een stel Michelin Pilot Road op mijn Gske laten leggen
.
Over enig voor of nadeel tegenover mijn vorige Tourance banden kan ik nog niets zinnig zeggen( alsof ik anders iets zinnig zou zeggen
) aangezien ze er nog maar een 100 tal km opliggen. Zaterdag vertrek ik naar het Zwarte woud voor enkele dagen, daarna zal ik al iets meer weten, maar hoeveel km ze het gaan uithouden zal dan ook nog een ? zijn. Moesten ze beter aanvoelen dan de Tourance( hoe subjectief ook) maar veel minder lang meegaan, zal er vlug terug Tourance op liggen. 
Heb van de week een stel Michelin Pilot Road op mijn Gske laten leggen

Over enig voor of nadeel tegenover mijn vorige Tourance banden kan ik nog niets zinnig zeggen( alsof ik anders iets zinnig zou zeggen

Groetjes Swa
Mijn nieuwe pilots eens kunnen testen in het zwarte woud.
Puur op het gevoel is hij een stuk aangenamer dan de tourance banden, zowel op droog als op nat wegdek. Op nat wegdek geeft deze band je het vals gevoel dat je een goede piloot bent, zo makkelijk gaat het, het maakt voor de band precies niet veel uit of het nat of droog is. Uiteraard ga je niet zo plat met je motor dan als het droog is, maar afgezien daarvan kan je redelijk vlot over allerlei soorten nat asfalt rijden zonder dat je ook maar een keer het gevoel krijgt dat het uit de hand gaat lopen. Laat ons zeggen iets anders dan met de tourance, daar had ik altijd het gevoel dat ik op de een of andere grens aan het rijden was als het wat nat werd. Op droog asfalt ging ik even vlot met tourance. Wat het aantal km betreft ? er staan nu 2600 km op en de banden zijn al duidelijk wat van hun pluimen verloren !!! Ben benieuwd hoelang ze het gaan uithouden.
Groetjes Swa
Puur op het gevoel is hij een stuk aangenamer dan de tourance banden, zowel op droog als op nat wegdek. Op nat wegdek geeft deze band je het vals gevoel dat je een goede piloot bent, zo makkelijk gaat het, het maakt voor de band precies niet veel uit of het nat of droog is. Uiteraard ga je niet zo plat met je motor dan als het droog is, maar afgezien daarvan kan je redelijk vlot over allerlei soorten nat asfalt rijden zonder dat je ook maar een keer het gevoel krijgt dat het uit de hand gaat lopen. Laat ons zeggen iets anders dan met de tourance, daar had ik altijd het gevoel dat ik op de een of andere grens aan het rijden was als het wat nat werd. Op droog asfalt ging ik even vlot met tourance. Wat het aantal km betreft ? er staan nu 2600 km op en de banden zijn al duidelijk wat van hun pluimen verloren !!! Ben benieuwd hoelang ze het gaan uithouden.
Groetjes Swa
Groetjes Swa
Gswa schreef:Mijn nieuwe pilots eens kunnen testen in het zwarte woud.
Hoi Swa,
bedankt voor de bijdragen![]()
grtzz,
Groetjes Swa
-
[traktorbanden[/quote]
Traktorbanden? Ben het niet zo eens ... .Ik ben wel geneigd als ik zo de commentaren lees om na mijn Anakees - waar ik overigens meer dan tevreden over ben- de Pilot Roads te proberen, maar als ik terugdenk hoe plat ik met die Anakees gegaan ben in den Eifel met GSwa vóór mij op zijnen 1150 GS en hem voor het grootste deel van de tijd redelijk goed kon volgen, dan zal ik uiteindelijk toch maar weer opteren voor de Anakees. Het was dan nog koud weer en winderig die dinsdag 18 oktober, dus minder grip dan in een warme zomer, denk ik toch, hé. Ze hebben mij nog geen enkele keer verraden. Ik kan alleen maar oordelen bij droog weer, want ik ben een bike-"dry"ver ! 

R 1200 GS K50 MJ 2015 Frozen dark blue metallic (since October 3 2014 ...
)
R 1200 GS K25 MU 2008 Silver grey met.(September 2008 - September 2014)
R 1200 GS K25 MJ 2005 Ocean blue metallic (September 2004 - september 2008)
K 75 RT 1993 (ex-police, since August 2007)

YOO
Anderzijds, als ik dan boven kom, heb ik zeker niet 't gevoel dat de band me in de steek laat, ik reed dan ook volledig bepakt en gezakt, met nog een tent erbij, en dus ligt al 't gewicht vanachter, als ge dan voorbij de apex de kraan open draait wordt de voorkant natuurlijk wel heel licht
Moraal
op 't circuit zou ik zeker voor de Pilot Road (of BT020) gaan, maar op de gewone weg, zelfs bij een sprotieve rijstijl, kies ik toch voor zo nen "tactorband" ofte Tourance, heb er nu 9000 mee gereden en begin nu pas sleet te zien, bij nen baanband moest ik 'm nu al vervangen omdat ik op den draad zou zitten, en d'rbij, degene die op de openbare weg 't verschil voelt is toch wel serieus illegaal bezig, mij gedacht 
Tja, ergens hebt ge gelijk, deze zomer op de Sustennpass 2 keer gevoled dat m'n voorband een beetje weggleed in de hairpins, en heb 't gedacht dat dit met een BT020 of een PRoad niet zou gebeurd zijnWIMGS1100 schreef:veeeeeel beter dan die traktorbanden

Anderzijds, als ik dan boven kom, heb ik zeker niet 't gevoel dat de band me in de steek laat, ik reed dan ook volledig bepakt en gezakt, met nog een tent erbij, en dus ligt al 't gewicht vanachter, als ge dan voorbij de apex de kraan open draait wordt de voorkant natuurlijk wel heel licht

Moraal

Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!

YOO
Grtz, Philip!
Voila, dat is 'tDanny schreef:op een tractor horen nu eenmaal tractorbanden...

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
Philz picz are here!

Hoi
Het einde van mijn pilot road is aangebroken. Achterband is na 5200Km
aan het slijtblokje gekomen, voorband is nog in redelijk goede conditie.
Bevindingen: Super super band in de regen tov Tourance, bij droog weer ook goed maar dat was Tourance voor mij ook. Van de week zal ik dus een nieuwe achterband laten leggen, maar dat zal ondanks zijn goede rijeigenschappen helaas geen Pilot Road meer worden.
Het einde van mijn pilot road is aangebroken. Achterband is na 5200Km

Bevindingen: Super super band in de regen tov Tourance, bij droog weer ook goed maar dat was Tourance voor mij ook. Van de week zal ik dus een nieuwe achterband laten leggen, maar dat zal ondanks zijn goede rijeigenschappen helaas geen Pilot Road meer worden.
Groetjes Swa
Gswa schreef:Hoi
Het einde van mijn pilot road is aangebroken. Achterband is na 5200Kmaan het slijtblokje gekomen, voorband is nog in redelijk goede conditie.
Dat is vrij weinig, heb juist met de mijne(achterband)15236km(winter) gedaan en vervangen op 1.3 mm. Bandenspanning 2.6 bij +8° en 2.4 bij -5°
daar mijn voorband nog niet versleten was heb ik nu (voor de lol) een pilot power(nog zachter) achter gestoken, tot op heden 4000km en nog vrij fris.
AEE
Is inderdaad een beetje weinig, had het ook niet zo erg verwacht
. Mijn rijstijl is nu ook niet bepaald extreem te noemen, gewoon toeren, niet optrekken en remmen zoals een gek. Heb er geen idee van hoe het komt.
Gelukkig is het bij jou wel gelukt om veel Km met te rijden met deze heel aangename band
Is inderdaad een beetje weinig, had het ook niet zo erg verwacht

Gelukkig is het bij jou wel gelukt om veel Km met te rijden met deze heel aangename band

Groetjes Swa
-
Re: pilot road voor GS
met anakee doe ik véél minder km. is bovendien duurder dan de tourance.
Toch van gekomen
Na lang aarzelen heb ik na 23000 km met mijne GS op Anakees gereden te hebben nu toch eens Pilot Roads gelegd bij Roegiers : 260 € voor de twee samen. Mijn eerste indruk na deze droge en warme namiddag : véééél wendbaarder, maar vooral comfortabeler dan die Anakees waar ik overigens heel tevreden over was. Fouten maken in 'n bocht is nu geen probleem meer (en da 's nodig bij mij): je kan naar believen corrigeren. Ik heb ze al tot aan 't kantje rondgereden (slechts 1 mm van de bandrand). Nu alleen de levensduur nog afwachten ...
.

R 1200 GS K50 MJ 2015 Frozen dark blue metallic (since October 3 2014 ...
)

Heb zojuist een trip in de Alpen gedaan, met 2 en redelijk wat bepakking. Daar de Anakee nogal wat leeft door zijn zachtheid heb ik hier geen risico willen nemen en Pilot Road gemonteerd. Ben daar heel tevreden van, op geen moment heeft de band me in de steek gelaten. Stuurt precies, beweegt niet in de bocht en zelfs vol beladen met 2 kun je de band rondrijden (zelfs voetsteuntjes tegen de grond). Verder heb ik niet durven gaan met mijn passagier achterop. De band heeft nu ongeveer 4.000 km en ziet er nog goed uit, denk er toch wel een 8-9.000 km uit te halen.
GS 1200 - Go with the flow

pilot road
afgelopen maand ook een 4000 km doorheen de alpen gereden met nieuwe pilot road
nog geen merkbare tekenen van sleet waar te nemen, maar wel rustig getoerd (3 koffers en 2 personen)
band voelt goed aan
ik vind wel dat hij luidruchtig is
groeten,
khwb
nog geen merkbare tekenen van sleet waar te nemen, maar wel rustig getoerd (3 koffers en 2 personen)
band voelt goed aan
ik vind wel dat hij luidruchtig is
groeten,
khwb
Luidruchtige Pilot Road
Klopt, tussen 70 en 90 km/hr "zingt" de band, soms wel storend. In het begin dacht ik dat er iets aan mijn moto was, nu weet ik als ik 'm hoor zingen of zoemen hoe snel ik rijd.
GS 1200 - Go with the flow