Koude handen

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Bisschop
Contacteer:

Koude handen

Bericht door Bisschop »

Beste,

Nu de winter weer voor de deur staat te gapen. Ben ik, ondanks mijn handvatverwarming, op zoek naar een paar lekker warme handschoenen.Heeft iemand positieve ervaringen met bepaalde type's van één of ander merk?Heb er nu van IXS maar die voldoen niet echt.Er werd mij water èn winddicht beloofd ,maar dit zijn ze dus niet.

Alvast bedankt en met Beierse groeten...Bisschop.
Frank K

Bericht door Frank K »

Tegenwoordig verkopen ze ook verwarmde handshoenen, deze worden aangesloten op de 12v van de moto.
Ik weet niet van waar je bent, maar in Kontich bij EKO verkopen ze deze handschoenen.
Eén van de voordelen is t.o.v handvatverwarming, is dat ook de rug van je hand verwarmd wordt.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Danny

Bericht door Danny »

ik gebruik ook al jaaaren handschoenen van IXS tussendoor kocht ik ook al enkele andere maar ze vielen me telkens tegen omwille van teveel isolatie of voering in de handpalm (dus weinig gevoel aan't handvat en handvatverwarming dringt niet door zoals 't zou moeten)
ik rijd met stuurmoffen in de winter en voor mij volstaat het net, tijdens lange winterritten krijg ik ook "koude poten"... verwarmde handschoenen = een luxe heb ze al eens getest van BAEHR (250€ of zowat) maar vond dat veel te duur en ik verslijt een paar handschoenen per winter en per zomer want dan is 't beste er echt vanaf
wat betreft het niet waterdicht zijn van je IXS handschoenen, terug naar de winkel ermee, ze kosten genoeg en moeten toe zijn punt uit, IXS is trouwens erg soepel want ze monteerden (gratis) een volledig nieuwe gore tex (voering) in mijn 2 jaar oude broek, vond ik leuke service :wink:
BEER
Contacteer:

Bericht door BEER »

:idea: Heb voor de geïntresseerden deze week toevallig verwarmde handvatten zien staan op E-Bay :
:arrow: E-Bay-Link
Josram

warme handen

Bericht door Josram »

Hallo, Ik rij weer of geen weer, regen en sneeuw, warm of koud.
Wanneer je heel de winter door rijd, is het belangrijk om geen koude handen te krijgen. Zodra je koude handen hebt, krijg je het volledig koud. Daarom besloot ik om verwarmde handschoenen te kopen (2002). Via internet heb ik dan de naam Gerbing' heated clothing gevonden. verdeler in Apeldoorn (enkel op beurzen te koop). E-mail info@gerbing.nl http://www.gerbing.nl. Later heb ik nog verwarmde sokken gekocht. Ik ben er zeer tevreden over. Sinds ik mijn BMW heb (feb), heb ik ze nog niet meer gebruikt, doch met de aansluiting op mijn Rt, is het zeer goed mogelijk om beide in te pluggen. Wanneer gevoelig bent aan de koude is het zeker een aanrader.
Enkel de bedrading kan soms wat lastig zijn.
Greetz
Jos
Iron Gonzo

handschoenen

Bericht door Iron Gonzo »

Ik heb tijdens de solden en opendeurdagen bij BMW dealer, hanschoenen van BMW met goretex van mijn vrouwtje gekregen. Het moet gezegd, ze zijn zeer goed en koude handen heb ik ook niet. handig is ook het stoffen stukje op de wijsvinger om uw vizier eens proper te maken.
Vrouwen en solden een goede combinatie. :lol: :lol:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Bisschop
Contacteer:

Re: warme handen

Bericht door Bisschop »

Jeep die verwarmde handschoenen lijken me wel wat,Jos .Maar raak nie binnen in die opgegeven site..?
Greetz Bisschop
Josram schreef:Hallo, Ik rij weer of geen weer, regen en sneeuw, warm of koud.
Wanneer je heel de winter door rijd, is het belangrijk om geen koude handen te krijgen. Zodra je koude handen hebt, krijg je het volledig koud. Daarom besloot ik om verwarmde handschoenen te kopen (2002). Via internet heb ik dan de naam Gerbing' heated clothing gevonden. verdeler in Apeldoorn (enkel op beurzen te koop). E-mail info@gerbing.nl http://www.gerbing.nl. Later heb ik nog verwarmde sokken gekocht. Ik ben er zeer tevreden over. Sinds ik mijn BMW heb (feb), heb ik ze nog niet meer gebruikt, doch met de aansluiting op mijn Rt, is het zeer goed mogelijk om beide in te pluggen. Wanneer gevoelig bent aan de koude is het zeker een aanrader.
Enkel de bedrading kan soms wat lastig zijn.
Greetz
Jos
Josram

koude handen

Bericht door Josram »

Bisschop,
Probeer deze site http://www.gerbing.com/pages/clothing/gloves.html eens. Misschien is er wel een link naar de NL. Je kan in elk geval mijn handschoenen zien die ik heb. Indien je ze wenst aan te kopen probeer dan eens te mailen naar info@gerbing.nl
Greetz
Jos
jank1100lt

hein gericke wanten

Bericht door jank1100lt »

heb me voor de winter (rij het hele jaar door) bij hein gericke te wijnegem een soort van handschoen wanten gekocht, wijs/middenvinger en ring/pinkvinger zitten samen, en ben heel tevreden met deze wanten daar ik in mijn jeugdjaren steeds met de fiets naar school ging en ik bijna nooit koude handen had ben ik voor dit systeem van handschoenen gegaan en ben er tot nu steeds tevreden mee, ps ik gebruik mijn handvatverwarming praktisch nooit
dit is wat ik doe...rijden....
k 1100 lt red caynon 94'
Frans

Bericht door Frans »

Heb sinds dit jaar handschoenen bij H Gericke gekocht, het zijn de eerste die het water zo goed buitenhouden (voordien bmw, ixs) ixs ttz rad is zeer soepel met garantie op de waterdichtheid maar echt waterdicht zijn die ixs niet; richa is naar verluid waterdicht maar uw handen rieken. voor nieuwe winterhandschoenen denk ik ook naar H gericke te gaan, goeie kwaliteit voor relatief weinig geld.
Danny

Bericht door Danny »

tja zo zie je maar dat smaken en vooral de gevoeligheid van handen erg verschillen, de Hei ngerickes heb ik exact één week gebruikt omwille van hun klunzige samenstelling en ronduit slechte pasvorm, weinig geld inderdaad dat vond ik ook :?
raar maar de IXSen zijn bij mij waterproof er mag ook niks langs boven kunnen inlopen... de iso waarden is toch wel heel erg persoons en motorfiets afhankelijk... :wink:
pvde
Contacteer:

Verwarmde handschoenen Gerbing

Bericht door pvde »

Jongens, waarom kijken jullie niet gewoon naar http://www.gerbing.be, makkelijker kan toch niet.
Ben ook in het bezit van zo een paar en zeeeeeeeer tevreden.
gekocht bij GP Moto in stabroek voor 149 EUR, BMW 12V stekker 10 EUR.
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
pvde
Contacteer:

Verwarmde Handschoenen

Bericht door pvde »

Sorry, de juiste URL zonder komma,
http://www.gerbing.be/
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Bisschop
Contacteer:

Bericht door Bisschop »

Jeep,dat is het hè !
Caution : Slippery when wet !!
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Bisschop, kijk eens naar mijn website onder BMW moto-accessoires.
Daar staan enkele fototjes.
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding BMW F800GS
Bisschop
Contacteer:

Bericht door Bisschop »

Foto's gezien.Puike website trouwens...!

Greetz Bisschop.
Caution : Slippery when wet !!
Relax

Bericht door Relax »

IXS North, voor 100 euro bij RAD: prima dingen!

En ivm service aldaar (Willebroek): verschillende IXS-broeken gehad op één jaar, doch niet perfect waterdicht: steeds andere gekregen. (Bij ééntje was de test wel extreem: plensbui van een uur, met 10 meter zicht. Ik verzoop zowat in m'n Shuberth, waar het water blijft in staan dank zij het lederen gedeelte aan de hals :D ) Nu met Dainese én tegoedbon. Hier kunnen velen een voorbeeld aan nemen.
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Bisschop,

Mocht je nog geen hebben, heb de all-round handschoenen gehad van BMW, staan nu in reclame, voor mij bij -2°C iets te koud op m'n Roadster. Heb nu als kerstpakje de Pro Winter handschoenen gehad van BMW, ideaal ! Lekker warm, wind- en waterdicht :wink:

Voor een RT of motor met enige bescherming volstaan anderen misschien wel voldoende, maar voor m'n Roadster heb ik nu de ideale hand-vriend gevonden voor de winterperiode 8)

Pro Winter trouwens ook in reclame aan 93 EUR bij je dealer :wink:
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
@R100R

Bericht door @R100R »

hier een goed middel tegen kouwe klauwen (kweet staat nie stoer maar werkt prima en een bijkomend voordeel tis ook goed tegen de regen)
Afbeelding stuurmoffen dus :wink:
Airheads believe that the simplest engineering solutions are the best.
metteke

Bericht door metteke »

ik heb de verwarmde handschoenen van Klan nu al een jaar of twee, alle dagen gebruik ik ze van november tot april. destijds 130 euro betaald bij van Zeebroeck in St-pieters-leeuw.
Geert GS
Contacteer:

Bericht door Geert GS »

Pak je rem- en koppelingshandle in met een isolerend materiaal. Dat scheelt ook een heel pak. Mijn linker hand was altijd kouder dan m'n rechterhand, door het vele koppelen/ontkoppelen. Scheelt een pak. (Is trouwens een tip van Harald).
Geert.
R 1200 GS zwart 2007 Kijk ook eens op http://www.fietsenpeeraer.be
Rodge

Bericht door Rodge »

waarom zo moeilijk doen? Het beste en oudste middel..stuurmoffen...o.a. van Wunderlich! Ik rijd met gewone handschoenen, heb wel handvatverwarming op de GS en dan de stuurmoffen, passen perfect( speciaal voor GS bij Wunderlich). Heb absoluut geen kou..Doe toch elke dag Landen-Leuven en in dit wer is het toch niet warm hé..Maar koude handen?? Zeker niet
Plaats reactie