BMW Te weinig Dealers

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

yve(G)s

BMW Te weinig dealers ???

Bericht door yve(G)s »

Ik denk dat vele dan toch naar de verkeerde gaan.
Bij MotosportMabbe Wielsbeke is er van lange wachttijden geen sprake.
Je maakt een afspraak en als ik 'm vandaag binnen rijd, rijd in gegarandeerd morgen weer buiten en piekfijn in orde!!!
Het is wel aangewezen natuurlijk van tijdig een afspraak te regelen en niet van "Oei ik vertrek morgen op reis dus doe ik 'm vandaag nog rap effe binne"...
En daarbij zal het als maar moeilijker worden voor niet off-dealers want de pc's om de nieuwe modellen uit te lezen en af te stellen zijn niet te koop in de Aldi ... denk ik
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

That's the spirit, maak tijdig een afspraak met je desbetreffende dealer. Kan het niet onmiddellijk bespreek met hem een gunstige datum die voor beiden het beste past. Eerst praten met je dealer, zoals reeds 1000 keer aangehaald, en ga dan tevreden naar huis. Ik althans, ben even tevreden als Yves van mijn dealer. :wink: En als het goed is mag het ook wel eens gezegd en geschreven worden. Chapeau voor deze service. Laat de reacties maar komen, heb ne brede rug ...

Stoffel ;)
Afbeelding
ronny LT

Re: BMW Te weinig dealers ???

Bericht door ronny LT »

yve(G)s schreef:Ik denk dat vele dan toch naar de verkeerde gaan.
Bij MotosportMabbe Wielsbeke is er van lange wachttijden geen sprake.
Je maakt een afspraak en als ik 'm vandaag binnen rijd, rijd in gegarandeerd morgen weer buiten en piekfijn in orde!!!
Het is wel aangewezen natuurlijk van tijdig een afspraak te regelen en niet van "Oei ik vertrek morgen op reis dus doe ik 'm vandaag nog rap effe binne"...
En daarbij zal het als maar moeilijker worden voor niet off-dealers want de pc's om de nieuwe modellen uit te lezen en af te stellen zijn niet te koop in de Aldi ... denk ik

Kan dit alleen maar beamen, ben ook een Mabbe klant en zeer tevreden over de service. Redelijke wachttijden en komen hun afspraken pico bello na.

mvg

Ronny
BMW 525D (2005), BMW X3 (2007), BMW K 1200 LT (2003)
lid BMW CLUB VLAANDEREN
Oneshark

Bericht door Oneshark »

Een bevestigende knik zal voldoende zijn zekers :roll: 8) :wink:
Lid BMW MC Vl
Once coconuts always nuts.
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Da peisde gij ... 8)

Stoffel ;)
Afbeelding
Oneshark

Bericht door Oneshark »

Stoffel schreef:Da peisde gij ... 8)

Stoffel ;)
Een % tje bij uwen dealer :?:
of is 't de warmte in uwe vijver :?:
:lol: :wink:
Lid BMW MC Vl
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Voor mij een weet en voor jou een raden 8)
btw Korting?, Pasen is pas binnen 9 maanden :lol:

Stoffel ;)
Afbeelding
Dirk 9700

Bericht door Dirk 9700 »

Ik heb bij Motor Rad Latem zeker géén klagen :!: Ze staan voor een héél goede service en een vriendelijk onthaal. Als de moto binnen moet voor onderhoud staat er steeds een andere klaar 8) Mijn vorige dealer kan er nog niet aan tippen...

Groeten,
Dirk :wink:
Make Life A Ride
BMW Motor Club Vlaanderen lid :wink:
jakke

Bericht door jakke »

Ik zie dikwjls dat jullie een vervangmoto hebben als den beemer in onderhoud moet.
Moeten jullie daar voor betalen of niet ??
Zo ja, hoeveel vraagt jullie dealer er dan voor ?

Ik kan er wel inkomen dat er onderscheid gemaakt word in goede klant of nieuwe klant !!
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
Rasse
Contacteer:

Bericht door Rasse »

ironjakke schreef:Ik zie dikwjls dat jullie een vervangmoto hebben als den beemer in onderhoud moet.
Moeten jullie daar voor betalen of niet ??
Zo ja, hoeveel vraagt jullie dealer er dan voor ?

Ik kan er wel inkomen dat er onderscheid gemaakt word in goede klant of nieuwe klant !!
Een kleine 14 euro ex BTW , vroeger was dat gratis bij Selbach , maar sinds enige tijd rekenen ze daar dus een klein bedrag voor aan. Logisch ook als je het mij vraagt.
a me mo weg zen
K1100LT'96 -> K1100LT '98 - Maico 320 GS
Afbeelding
Dirk 9700

Bericht door Dirk 9700 »

ironjakke schreef:Zo ja, hoeveel vraagt jullie dealer er dan voor ?
Niets, althans staat toch niet apart vermeld op de factuur.

Groeten,
Make Life A Ride
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

kan de service van Mabbe alleen maar beamen.
Vond enkele weken geleden mijn droom in de etalage... Op de vraag wanneer ik hem wilde hebben, zei ik lachend.... vandaag nog?
En wat denk je... om 16u mocht ik hem al ophalen....

Prachtig toch :!:
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

JH. schreef:kan de service van Mabbe alleen maar beamen.
Vond enkele weken geleden mijn droom in de etalage... Op de vraag wanneer ik hem wilde hebben, zei ik lachend.... vandaag nog?
En wat denk je... om 16u mocht ik hem al ophalen....

Prachtig toch :!:
Tja, ze wilden toch van dat stuk oud ijzer af dus... :wink:
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Consigliori Wim
Contacteer:

Bericht door Consigliori Wim »

Ik moet zeggen dat mijn lokale dealer altijd klaar staat, zelfs als ik om 8.35 u 's morgens (dus vòòr de officiele openingsuren) belde toen mijn batterij kapot was. Binnen de 5 minuten was Bjorn (een van de mechaniciens) bij mij thuis om mij te depanneren. Desnoods helpt Peter zelfs mee ... verleden week met eigen ogen gezien, dat ging voor op het maken van een offerte voor mij, dus ... het zijn niet allemaal bestelbonjagers. En zoals hierboven aangegeven, een onderhoud om de 10.000km, dat is voor de meeste mensen eenmaal per jaar ... en dus eens om de twee jaar een duur groot onderhoud ... En bij mijn dealer, altijd gratis vervangmoto, en ook diegene die je gevraagd hebt ...
BMW K1200R / VW Touareg 2.5 /
There can be only one ! - Highlander. AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Dirk 9700

Bericht door Dirk 9700 »

Consigliori Wim schreef:Ik moet zeggen dat mijn lokale dealer altijd klaar staat, zelfs als ik om 8.35 u 's morgens (dus vòòr de officiele openingsuren) belde toen mijn batterij kapot was. Binnen de 5 minuten was Bjorn (een van de mechaniciens) bij mij thuis om mij te depanneren. Desnoods helpt Peter zelfs mee ... verleden week met eigen ogen gezien, dat ging voor op het maken van een offerte voor mij, dus ... het zijn niet allemaal bestelbonjagers. En zoals hierboven aangegeven, een onderhoud om de 10.000km, dat is voor de meeste mensen eenmaal per jaar ... en dus eens om de twee jaar een duur groot onderhoud ... En bij mijn dealer, altijd gratis vervangmoto, en ook diegene die je gevraagd hebt ...
Bij Motor Rad Latem 8)

Groeten,
Make Life A Ride
Relax

Bericht door Relax »

Is uw avatar trouwens ni bij hen in de zaak gemaakt?

Ben er ook (héél tevreden) klant. Laatste bezoek, een herstelling, is er met veel moeite van hen uit tussenin gedaan. En ikke weg op R1200S. Gratis.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Dirk 9700

Bericht door Dirk 9700 »

Relax schreef:Is uw avatar trouwens ni bij hen in de zaak gemaakt?
Daaraan zie je dat je daar ook klant bent :lol: :lol:

Groeten,
Make Life A Ride
Oneshark

Bericht door Oneshark »

Relax schreef:
Ben er ook (héél tevreden) klant. Laatste bezoek, een herstelling, is er met veel moeite van hen uit tussenin gedaan. En ikke weg op R1200S. Gratis.
Goeie dealer ja, trouwens, heb je die gratis 12S al terug gegeven 8)
Lid BMW MC Vl
Relax

Bericht door Relax »

Ssssssssssssst
I respect your opinion. But I don't give shit.
GVN
Moderator

Bericht door GVN »

Stoffel schreef:That's the spirit, maak tijdig een afspraak met je desbetreffende dealer. Kan het niet onmiddellijk bespreek met hem een gunstige datum die voor beiden het beste past. Eerst praten met je dealer, zoals reeds 1000 keer aangehaald, en ga dan tevreden naar huis. Ik althans, ben even tevreden als Yves van mijn dealer. :wink: En als het goed is mag het ook wel eens gezegd en geschreven worden. Chapeau voor deze service. Laat de reacties maar komen, heb ne brede rug ...

Stoffel ;)
Wat is tijdig?
Ik dacht 'tijdig" te zijn en belde vandaag voor een onderhoud 30.000km, te doen voor 01 SEP 06 (want daarna Tornantétrip).
"Ten vroegste vanaf 11 SEP 06 meneer".
Daar sta ik dus weer - overkomt me elk jaar. Kan ik weer gaan rondbellen naar dealers die ik niet ken.
Maar ik kan echt niet maanden van te voren inschatten wanneer ik welk km-aantal ga bereiken.
Stel je voor dat tandartsen zo zouden werken.
Bah. :evil:
Nel mezzo del cammin di nostra vita...

R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Dit lijkt me toch sterk... een maand geen enkel plaatsje hebben in de werkplaats... ofwel is de dealer goud aan het verdienen, en rijdt iedereen in je buurt met een BMW rond, ofwel heeft hij een verlofperiode gepland, of hij heeft een fout gemaakt met te veel mensen tergelijkertijd op verlof te laten vertrekken :roll:
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Danny

Bericht door Danny »

Stel je voor dat tandartsen zo zouden werken.
Bah.
tja zo werken ze hier toch, enkel noodgevallen kunnen er tussen, de rest is vaak 3 a 4 weken wachten... :roll:
Rasse
Contacteer:

Bericht door Rasse »

Hier in de buurt zijn ze allebei gewoon 2 weken dicht. Hasselt en Meeusen.

Voor mij is dit hetzelfde als een hotel voor 2 weken te sluiten in het hoogseizoen om zelf op verlof te gaan.
En dat doe je alleen als je ruime overschot hebt. Iemand die een beetje zakelijk is houdt zijn boetiek open in deze periode. En dan in de winter maar klagen dat ze geen kat zien.
Als je dan ziet dat andere winkels-motorgarages zelfs op zondag openhouden tijdens de zomer :?
a me mo weg zen
K1100LT'96 -> K1100LT '98 - Maico 320 GS
Afbeelding
Danny

Bericht door Danny »

ze verdienen ze te makkelijk zo simpel is 't...

van 't weekend zei een vriend me nog dat de dealers geen "motards" meer zijn en 't ze niet uitmaakt of ze nu tapijten of motoren verkopen...

't is nen business en meer niet ... :wink:
motorcycle boy
Contacteer:

Bericht door motorcycle boy »

ooit (rond de eeuwwisseling) heb ik eens tijdens een cursus bedrijfsbeheer een project gehad dat de bedoeling had om de opstart van een eigen zaak te simuleren. Binnen dat project heb ik contact gehad met oa de importeur van BMW. Toen hebben ze me gezegd dat er in Vlaanderen voldoende garages zijn voor een volledige dekking! Enkel de regio rond Ronse had misschien statistisch gesproken een tekort aan bmw-dealers, maar aangezien de levensstandaard in die regio ook blijkbaar héél erg laag is , kunnen ze zich ginder statistisch gesproken toch geen BMW's permitteren en dus heeft het economisch gesproken geen zin om daar een BMW-zaak op te starten.

Zo zie je maar hoe die bedrijven denken.....

Honda daarentegen was totaal omgekeerd. Die maakt het niet uit waar je een garage wilt starten.

Anders gesteld: de BMW-importeur zorgt ervoor dat elk van zijn dealers genoeg kan verdienen door kunstmatig het aantal dealers laag te houden. Honda trekt zich geen reet aan hoeveel dealers er kreperen aan te weinig klanten, ze moeten het zelf maar uitvechten..... 8)
Plaats reactie