Tijdens het rijden gebruik ik bijzonder vaak de cruise control. Gisteren viel die plots uit. Eerst dacht ik dat het kwam door in één van de tegenwoordig zovele putten op de autosnelweg te rijden. Geen probleem, cc gewoon terug aan gezet. Viel nadien nog eens uit om dan uiteindelijk niet meer aan gezet te kunnen worden...
Tegen dat ik bijna thuis was, nog eens geprobeerd en alles werkte terug naar behoren.
Lijkt me een slecht contact of zo? Of kan dit niet met het nieuwe (CAN ???) systeem.
Misschien eens naar dealer gaan of zijn er hier nuttige tips te verzamelen?
Grtz
haperende cruise control
Moderator: GVN
haperende cruise control
hold on to the rocks
R1200RT
R1200RT
of iets dat ik veel zie onderweg, het tipje v.d. rechter laars die zachtjes op de rem rust (net genoeg om het achterlicht op te lichten), dikwijls totaal zonder dat de piloot het weet. Dit zou eventueel kunnen verklaten waarom ie uitsprint. Nu wil ik hiermee niet beweren dat jij je voetje laat rusten
maar het zou niet de eerste keer zijn dat ik een stoplicht voor minuten zie aanblijven 
R1200RT 2016 - http://www.facebook.com/Motoblog/
-
Francis
- Contacteer:
HE Klimpie 
Zelf gebruik ik idd ook vaak de cruise control.
Vind da mega handig,en nie alleen op de autostrade hoor !
Wat hebbik da vroeger gemist zie
Nu, in bijna 15k km heeft die welgeteld 1 x gefaald.
Was der wel een beeteke verbaasd over.
Knoppeke marsjeerde niet gedurend eheel de rit van Wuustwezel naar huis (flink stuk autostrade). En ik weet dus ook wat ik anders gedaan heb dan gewoonlijk (of verkeerd gedaan heb, mor ben daar niet zeker van)...
Meestal zet ik die cc op als ik even dezelfde snelhid rijd, vb 90.
Maar nu probeerde ik ze op te zetten (onvoldoende aandacht zekerst?) op een moment dat ik extra gas bijgaf. En toen "doofde" het lichteke ...
Sindsdien, niet meer voorgehad.
Simpele afzetten en terug opstarten volstond voor mij ...
Suc6 en nopg vele veilige km's
Zelf gebruik ik idd ook vaak de cruise control.
Vind da mega handig,en nie alleen op de autostrade hoor !
Wat hebbik da vroeger gemist zie
Nu, in bijna 15k km heeft die welgeteld 1 x gefaald.
Was der wel een beeteke verbaasd over.
Knoppeke marsjeerde niet gedurend eheel de rit van Wuustwezel naar huis (flink stuk autostrade). En ik weet dus ook wat ik anders gedaan heb dan gewoonlijk (of verkeerd gedaan heb, mor ben daar niet zeker van)...
Meestal zet ik die cc op als ik even dezelfde snelhid rijd, vb 90.
Maar nu probeerde ik ze op te zetten (onvoldoende aandacht zekerst?) op een moment dat ik extra gas bijgaf. En toen "doofde" het lichteke ...
Sindsdien, niet meer voorgehad.
Simpele afzetten en terug opstarten volstond voor mij ...
Suc6 en nopg vele veilige km's
Francis, r12rt
Teekitiesie iedereen, want dat doe ik ook
Microsoft is not the answer, microsoft is the question.
My answer is NO !
Teekitiesie iedereen, want dat doe ik ook
Microsoft is not the answer, microsoft is the question.
My answer is NO !
Hmm zou inderdaad best kunnen. Ben voorzien van een stel stevige platvoetenpvdk schreef:of iets dat ik veel zie onderweg, het tipje v.d. rechter laars die zachtjes op de rem rust (net genoeg om het achterlicht op te lichten), dikwijls totaal zonder dat de piloot het weet. Dit zou eventueel kunnen verklaten waarom ie uitsprint. Nu wil ik hiermee niet beweren dat jij je voetje laat rustenmaar het zou niet de eerste keer zijn dat ik een stoplicht voor minuten zie aanblijven
CCwerkt terug zoals het hoort...
hold on to the rocks
R1200RT
R1200RT