Krabfestijn
Moderator: GVN
Krabfestijn
Ik heb enkele dagen geleden twee nieuwe banden laten leggen op mijn
GT 1200 k (bt 014 bridgestone).
Wat blijkt : mijn motor rijdt nu als een krab. In lange of korte bochten treedt er veel deining op en wil hij gewoon rechtdoor rijden. Dit ondervind ik het meest in linkse bochten.
Heb reeds wat geexperimenteerd met de veervoorspanning en de dempersinstelling maar niets blijkt te helpen.
Mijn gt en ik zijn radeloos. Wie weet raad ?
Wat blijkt : mijn motor rijdt nu als een krab. In lange of korte bochten treedt er veel deining op en wil hij gewoon rechtdoor rijden. Dit ondervind ik het meest in linkse bochten.
Heb reeds wat geexperimenteerd met de veervoorspanning en de dempersinstelling maar niets blijkt te helpen.
K1200 GT ('04) + R1200S ('07) + R 1150 GS (02)
-
Iron Gonzo
Re: Krabfestijn
zijn de wielen uitgebalanceerdReinhard schreef:Ik heb enkele dagen geleden twee nieuwe banden laten leggen op mijn
ik vermoed van niet aan uw verhaal te horen
heb je al eens gecontroleerd of de wielen goed vast zitten?
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
Iron Gonzo
constructie fout in de band is mogelijk.
wat is uw bandendruk?
wat is uw bandendruk?
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
Ik ken de GT 1200 natuurlijk niet, maar toch een algemene tip: is achteraan, zoals bij mijn motor, een vulring voorzien die tegen het wiel moet komen alvorens dit weer te monteren? Deze misschien vergeten? En bestaat de mogelijkheid het voorwiel uit het center te monteren? Als je zelf de wielen hebt uitgenomen en binnengebracht, dan zou ik die twee dingen toch even nakijken, net als het evenwijdig lopen van de vorkpoten. Met een beetje pech heb je die wat dichtgetrokken. En verhoog de bandendruk eens tot de waarden, opgegeven voor rijden met duo of bagage.
-
Francis
- Contacteer:
2,5 is ok vooraan dacht ik, achteraan 2,9 ... neen
Waarden met duo.
Kijk anders is op de wepsite van de fabrikant, staat er meestal ook op vermeld.
Dacht ik ...
De tips van LOMAX zijn zijn geld zeker waard
Nakijken zou ik zeggen
Waarden met duo.
Kijk anders is op de wepsite van de fabrikant, staat er meestal ook op vermeld.
Dacht ik ...
De tips van LOMAX zijn zijn geld zeker waard
Nakijken zou ik zeggen
Francis, r12rt
Teekitiesie iedereen, want dat doe ik ook
Microsoft is not the answer, microsoft is the question.
My answer is NO !
Teekitiesie iedereen, want dat doe ik ook
Microsoft is not the answer, microsoft is the question.
My answer is NO !
-
bmwfreakske
band
Volgens de dealer is het gewicht van mijn motor niet afgestemd op het type band.
Het karkas van de band zou onder te veel druk komen te staan in bochten waardoor het weggedrag onveilig wordt.
Dit is echt de eerste keer dat ik dit hoor.
Rechtdoor vond ik hem goed rijden maar in elke bocht voelde je dat er iets fout was.
Het karkas van de band zou onder te veel druk komen te staan in bochten waardoor het weggedrag onveilig wordt.
Dit is echt de eerste keer dat ik dit hoor.
Rechtdoor vond ik hem goed rijden maar in elke bocht voelde je dat er iets fout was.
K1200 GT ('04) + R1200S ('07) + R 1150 GS (02)
-
motorcycle boy
- Contacteer: