geflitst

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

jakke

Bericht door jakke »

In Beveren is het meestal een wit autoke !! Ik denk een opel Corsa.
Staat regelmatig niet ver van uw deur te flitsen Patrick, aan den bloemist Bodin. Anders op het Zillenbeek en op de Mosselbank ook al een paar keer gespot. :?
Maar dat zult gij beter weten zeker hé Luc ?? :wink:

:wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
DJAIRO

Bericht door DJAIRO »

Schalkseruiter® schreef:leer ze maar vanbuiten mannekes klik :P :lol:
Schalkse®
Politiezone Klein-Brabant(prov.A'pen)
Dit is grondgebied Bornem,Puurs,ST-Amands.
Mettalic groene Hyundai Cammionette,vooraan herkenbaar aan de zogezegde mist(flits)lamp :roll: ,ingebouwd op de originele plaats waar normaal de mistlampen staan!!!
Staan meestal opgesteld op de meest"kl*terige" plaatsen,vb.net VOOR einde zone 30 zodoende hebben ze je nog bij Uw"pietje" :wink: als je juist versneld omdat de zone 30 voorbij is!!!!
M'n vrouw,zéér gedisiplineerd chaufeurke,geflits tegen 41km/u op deze manier!!!!!
BALEN!!!!!!!!! :evil: :evil: :evil: Maar ja...Wet is wet :? :? :?
Dus bij dezer zijn jullie gewaarschuwd,als je naar het mooie"Klein-Brabant"moest komen!!!
Groetjes Frank :)
p@rick

Bericht door p@rick »

LucVH schreef:
jakke schreef:
p a t r i c k schreef: Is deze lijst actueel ? Ik mis immers de anonieme Mitsubishi van de politie van St-Niklaas...

Ik kan die missen gelijk tandpijn zulle. :?

En deze van Beveren-Waas :?: :?: :?:

Da's een witte Ford Fiesta van een paar modeljaren geleden. Nummerplaat begint (dacht ik) met EX, en als je goed kijkt zie je nog waar ooit de blauwe streep heeft gestaan. Opgelet, dit onding flits ook de tegenliggers (heeft mijn madam ondervonden)

En als we dan toch bezig zijn... in Sint-Gillis-Waas gebruik(t)en ze voor dit soort boobytraps een oude bordeaux Citroen BX...
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
jakke

Bericht door jakke »

Just !!

Ne Fort Fiesta is't ! :roll:
Afbeelding
p@rick

Bericht door p@rick »

jakke schreef:In Beveren is het meestal een wit autoke !! Ik denk een opel Corsa.
Staat regelmatig niet ver van uw deur te flitsen Patrick, aan den bloemist Bodin. Anders op het Zillenbeek en op de Mosselbank ook al een paar keer gespot. :?

Vroeger (tot kort voor de her-aanleg van onze straat) stonden ze zelfs vaak vlak voor onze deur te flitsen :evil:
Op de Lindenlaan (richting Nieuwkerken) zitten de twee flitsmadammen ook vaak hun boekske te lezen...
Greetz,

P@trick
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
jakke

Bericht door jakke »

p a t r i c k schreef:
jakke schreef:In Beveren is het meestal een wit autoke !! Ik denk een opel Corsa.

Vroeger (tot kort voor de her-aanleg van onze straat) stonden ze zelfs vaak vlak voor onze deur te flitsen :evil:
Op de Lindenlaan (richting Nieuwkerken) zitten de twee flitsmadammen ook vaak hun boekske te lezen...
Voor uw deur zult ge normaal niet te hard rijden hé ??
Al een geluk dat ze daar staan dan.
Je kan er dan wel een bord achter gaan zetten "opgepast, flitswagen" :D :D :D :D :D
Afbeelding
p@rick

Bericht door p@rick »

jakke schreef:
p a t r i c k schreef:

Voor uw deur zult ge normaal niet te hard rijden hé ??
Al een geluk dat ze daar staan dan.
Je kan er dan wel een bord achter gaan zetten "opgepast, flitswagen" :D :D :D :D :D
In 't weekend staan ze 's nachts ook regelmatig voor mijn deur, dan moet iedereen stoppen. Controle van de papieren, het voertuig en ingeval van twijfel een blaastest :? Leuk om dan voor 't open raam te staan, en mee te luisteren naar alle smoeskes die dan verzonnen worden...
Greetz,

P@trick
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

ha
als ze daar nog eens staan en houden mij tegen
dan kom ik toevallig effe bij U op bezoek 8)
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
jakke

Bericht door jakke »

IRON GONZO schreef:ha
als ze daar nog eens staan en houden mij tegen
dan kom ik toevallig effe bij U op bezoek 8)
Een neef van mij zag op een nacht een alcohol controle staan en sloeg snel een zijstraat in omdat hij gedronken had.
Maar hij had de pech dat ze daar ook controle stonden te doen, omdat men uit ervaring wist dat iemand die het dorp kent, zo gemakkelijk de controle zou kunnen omzeilen. Hij reed vervolgens snel op een oprit van een huis omdat hij zogezegt een bezoek ging brengen aan zijne goede vriend, om drie uur snachts. :?
Maar zo dom was de brigade nu ook weer niet. :? :?

Afbeelding
LucVH

Bericht door LucVH »

jakke schreef:Just !!

Ne Fort Fiesta is't ! :roll:
EXU595 maar opgepast want der zou wel eens nen anderen kunnen opduiken :wink:

ene, dienen BX van stekene is uit dienst genomen, ze flitsen nu me ne zilvergrijzen Ford Fiesta, Nieuw model. 8)
ONE LIFE.....LIVE IT!!

Luc,

BMW R1200GSA LC - R100RT
p@rick

Bericht door p@rick »

LucVH schreef:ene, dienen BX van stekene is uit dienst genomen, ze flitsen nu me ne zilvergrijzen Ford Fiesta, Nieuw model. 8)
Bedankt voor deze update
Greetz,

P@trick
Boskrabber

Bericht door Boskrabber »

Ik kijk niet naar al die auto's, fiesta met nummerplaat .. en volvo enz..
Ik let meer op het verkeer en je moet maar zien dat je de gepaste snelheden onderhoudt. Als je geflitst wordt is het uw eigen schuld.
R1200RT

Lid BMW Motorclub Vlaanderen
mort
Contacteer:

Bericht door mort »

Schalkseruiter® schreef:
Boskrabber schreef:Ik kijk niet naar al die auto's, fiesta met nummerplaat .. en volvo enz..
Ik let meer op het verkeer en je moet maar zien dat je de gepaste snelheden onderhoudt. Als je geflitst wordt is het uw eigen schuld.
Awel.....groot gelijk maar ik twijfel er zeer sterk aan dat je nog nooit over de max. snelheid bent geweest en indien je ooit geflitst word en je bent zo fair om dit te vermelden ,wel dan lach ik mij een kriek......
Djeezes wat flauwekul , het feit alleen al dat je op het verkeer let geeft niet weer dat je aller tijde op je metertje zit te kwijlen om te kijken wat je snelheid is.Soms is het zelfs beter voor je eigen veiligheid om over of onder die snelheid tegaan.....inspelen op het verkeer.
Wil je zekerheid om niet geflitst te worden koop dan een scooter met gelimiteerde snelheid
Niet dat ik de snelheidsduivels goedpraat
Schalkse®
daar ben ik het volledig mee eens. hoe goed je ook oplet, vroeg of laat heb je prijs.
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Schalkseruiter® schreef:Nu sta ik voor een ander dilemma ,
Kennedytunnell = snelweg= minimum 70 KM/H en toch een verbod om boven de 70 te rijden........leg me dat ne keer uit.
Kan je dit aankaarten ingeval van geflitst worden?
Schalkse®
Gek belgieland
Dan zal je JUIST op het streepje moeten rijden :shock:

NIET GEMAKKELIJK :roll:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
LucVH

Bericht door LucVH »

Boskrabber schreef:Ik kijk niet naar al die auto's, fiesta met nummerplaat .. en volvo enz..

Al die auto's kennen dat is niet om het geflits te ontwijken maar om te weten naar welke wagen we eens vriendelijk moeten lachen. Het is voor die flitsmannen ook geen gemakkelijk werk, ze verdienen onze steun :wink:
ONE LIFE.....LIVE IT!!

Luc,

BMW R1200GSA LC - R100RT
Frans

Bericht door Frans »

LucVH schreef:Al die auto's kennen dat is niet om het geflits te ontwijken maar om te weten naar welke wagen we eens vriendelijk moeten lachen. Het is voor die flitsmannen ook geen gemakkelijk werk, ze verdienen onze steun :wink:

Binnenkort verkiezingen stem op Vanderflitsen en Wegwerpverpakkingen
jpblocken
Contacteer:

Bericht door jpblocken »

Schalkseruiter® schreef:Nu sta ik voor een ander dilemma ,
Kennedytunnell = snelweg= minimum 70 KM/H en toch een verbod om boven de 70 te rijden........leg me dat ne keer uit.
Kan je dit aankaarten ingeval van geflitst worden?
Schalkse®
Gek belgieland
Gekend argument Schalkse. Als je echter artikel 6 :idea: van de wegcode leest, dan zie je dat de verkeersborden boven de verkeersregels gaan. De minimumsnelheid volgt m.n. uit de verkeersregel. Het bord 70 gaat er boven. Dat kan zelfs 50 en zelfs minder worden, bij werken bijvoorbeeld. :shock:
Nog even ter herinnering: boven de regels staat er borden. Boven borden verkeerslichten en daarboven het bevel van een bevoegd persoon. Goed om te onthouden... :idea:
> 20 jaar lid BMW MC Vlaanderen en Lid Blue Knights Belgium chapter III
Voormalig beroepshalve motorrijder (laureaat Esc Mot Pol Bru 1985 - ex-docent MoCy PLOT)
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

jpblocken schreef:Nog even ter herinnering: boven de regels staat er borden. Boven borden verkeerslichten en daarboven het bevel van een bevoegd persoon. Goed om te onthouden... :idea:
Jaaaa, verwarring is ONMOGELIJK :shock: :shock: :shock:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

jpblocken schreef:Nog even ter herinnering: boven de regels staat er borden. Boven borden verkeerslichten en daarboven een bevoegd persoon. Goed om te onthouden... :idea:

en wat als die bevoegd persoon HOOGTEVREES heeft? :roll:
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Boskrabber

Schalkseruiter® schreef:
Awel.....groot gelijk maar ik twijfel er zeer sterk aan dat je nog nooit over de max. snelheid bent geweest en indien je ooit geflitst word en je bent zo fair om dit te vermelden ,wel dan lach ik mij een kriek......
Djeezes wat flauwekul , het feit alleen al dat je op het verkeer let geeft niet weer dat je aller tijde op je metertje zit te kwijlen om te kijken wat je snelheid is.Soms is het zelfs beter voor je eigen veiligheid om over of onder die snelheid tegaan.....inspelen op het verkeer.
Wil je zekerheid om niet geflitst te worden koop dan een scooter met gelimiteerde snelheid
Niet dat ik de snelheidsduivels goedpraat
Schalkse®
Ik word ook wel eens geflitst, zelfs meerdere keren en lach je maar een kriek. Ik bedoelde dat ik mij van die anonieme wagens niets aantrekt en liever het verkeer in het oog hou. En als ik geflitst wordt dan aanvaard ik dat, eigen schuld dikke bult. Want in feite kunnen ze iedereen pakken, al is het maar aan 57km/u.
R1200RT

Frans

Bericht door Frans »

Boskrabber schreef: Ik word ook wel eens geflitst, zelfs meerdere keren en lach je maar een kriek. Ik bedoelde dat ik mij van die anonieme wagens niets aantrekt en liever het verkeer in het oog hou. En als ik geflitst wordt dan aanvaard ik dat, eigen schuld dikke bult. Want in feite kunnen ze iedereen pakken, al is het maar aan 57km/u.

En gij vindt dat normaal ?
hewel ik niet ,dat is wettelijk georganiseerde diefstal.
Boskrabber

Frans schreef:
Boskrabber schreef: Ik word ook wel eens geflitst, zelfs meerdere keren en lach je maar een kriek. Ik bedoelde dat ik mij van die anonieme wagens niets aantrekt en liever het verkeer in het oog hou. En als ik geflitst wordt dan aanvaard ik dat, eigen schuld dikke bult. Want in feite kunnen ze iedereen pakken, al is het maar aan 57km/u.

En gij vindt dat normaal ?
hewel ik niet ,dat is wettelijk georganiseerde diefstal.
Ja ik vind dat normaal, het is zoals je zelf aanhaalt wettelijk. Wat ik dan weer niet als normaal beschouw, is het plaatsen van onaangepaste snelheidsborden zoals de aangegeven max snelheid die niet in verhouding is met omgeving, verkeersituaties en veiligheid.
Btw als ze geld nodig hebben, halen ze het wel uit onze zakken gelijk op welke manier die ze kunnen gebruiken.
R1200RT

demito
Contacteer:

Bericht door demito »

Ik ben ruim een maand geleden twee keer in een week geflitst:

tegen de 100 op de brusselse kleine ring (50) en tegen de 100 op het debroux viaduct (70).

Ik weet het, niet correct etc. Maar bon, het is gebeurd en het was op een nagenoeg lege weg enz... Serieus gevloekt.

Een week daarna word ik tegengehouden door een flik die mij erop wijst dat mijn nummerplaat zo zwart ziet dat ze echt niet meer leesbaar is. Ik kuis ze onmiddellijk af met een papieren zakdoekje en stel vast dat ze ECHT heel smerig is. Ik was mij hier niet echt van bewust.

Ik heb nu meer dan een maand later nog niks gehoord van die snelheidsovertredingen. Ik weet niet wat de procedure is indien geen minnelijke schikking van toepassing is (termijnen etc). Hoelang duurt het vooraleer je iets in de bus krijgt?

Tell me, what are my chances? :roll:

Tnx all

T
Laatst gewijzigd door demito op 15 mar 2007, 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.
BMW 1150 GSA - KTM 640 Adventure - KTM 990 Adventure - Husqvarna 701 enduro
Afbeelding
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

vandaag mijn briefke in de bus gekregen...

valt nog mee...

50€ en ze zwijgen erover.
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Plaats reactie