Mijn funduro. Het eerste probleempje (zie laatste post)

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW F-serie motoren.

Moderator: GVN

Raketman
Contacteer:

Bericht door Raketman »

pablo sirenzo 2 schreef:En hoe gaat dat dan? Ze halen gewoon al die plastieken kappen eraf, wrijven die wat schoon en spuiten het spul erop? Of is het gecompliceerder? Niet dat ik van plan ben het zelf te doen, gewoon eens om te weten.
Sterk afhankelijk van het soort lak dat de carrossier gaat gebruiken en van de staat van de stukken. Is er bvb veel steenslagschade, scheurtjes, diepe krassen,...

Als de lak niet gekraakt is of er geen diepe steenslag in is, dan wordt die dikwijls gewoon mat geschuurd en opnieuw opgespoten met kleur/verdunner en afgewerkt met vernis/verharder/verdunner.

Moet er geplamuurd worden, dan zit je met grondlaag, filler/verharder, en dan pas hetgeen hierboven al staat.

Wil je het goedkoop houden, dan moet je een kleur kiezen die bvb regelmatig door de carrossier gebruikt wordt, of moet de kleur die de carrossier op dat moment per toeval voor een andere reparatie gaat gebruiken jouw goesting zijn. Op die manier moet er geen aparte kleur gemaakt worden, moet er geen aparte pot filler opengemaakt worden (zeer duur), hetgeen serieus scheelt in prijs. Je moet het maw kunnen regelen dat je stukken meegedaan worden met een groter project. Waarschijnlijk is dat ook hier gebeurd.

'k Heb mijn Funduro zelf herspoten en dat kostte aan produkten alleen ruim 200€. Reken daar nog werkuren bij en je komt voor een volledige motorfiets type F650 gemakkelijk op 450€.
Nil volentibus arduum
pablo sirenzo 2

Bericht door pablo sirenzo 2 »

Oeps. Da's veel. Het zal bij rood blijven, vrees ik.
Niet dat ik dat geld niet heb.
Maar ik denk dat ik het aan iets anders ga hangen.
Misschien een toffe tweedehandsscooter om deze zomer naar het dorp te rijden de kleine boodschappen enz.
Thanks voor je zeer volledige reply Raketman.
En dan ga ik nu als een raket beginnen werken, er moet weer vanalles af tegen morgen.
geert_c

Bericht door geert_c »

Tja, ik heb alle kappen er zelf af gehaald aangezien ik de moto met schade gekocht had.
Ik had een paar kappen die in de grondverf moesten, maar ik heb geen 450 betaald, de helft zal wel genoeg geweest zijn, maar dat is ook via via.
Ik heb vroeger in de garage gewerkt, ik weet nog waar ik moet zijn voor die dingen.

Jullie mogen er gerust naar komen kijken, het spuitwerk is heel netjes en strak.
Plaats reactie