hoeveel km's kan een R1100RT hebben?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Alianalan

Bericht door Alianalan »

JH. schreef:
Opa schreef: Op tijd (!) olie controleren, bandenspanning en andere vloeistoffen bijvvorbeeld? Motor gevarieerd inrijden? Niet in te lage toerentallen rijden? Motor niet gebruiken voor alleen maar kleine ritjes?

Yep... Das er een deel van!

=> controle olie, bandenspanning, remvloeistof, .... is onderhoud

=> inrijden, toerental, geen kleine ritjes ... is inderdaad een must voor lange(re) levensduur
Volledig akkoord maar in dit topic was ik in de waan dat Wing overwoog een R aan te kopen met 100K op de teller zodat de laatst genoemde goede raad niet echt van toepassing is naar mijn mening?
Mvg, Alianalan
R 1100 RS - 1995
Opa

Bericht door Opa »

Alianalan schreef:
JH. schreef:
Opa schreef: Op tijd (!) olie controleren, bandenspanning en andere vloeistoffen bijvvorbeeld? Motor gevarieerd inrijden? Niet in te lage toerentallen rijden? Motor niet gebruiken voor alleen maar kleine ritjes?

Yep... Das er een deel van!

=> controle olie, bandenspanning, remvloeistof, .... is onderhoud

=> inrijden, toerental, geen kleine ritjes ... is inderdaad een must voor lange(re) levensduur
Volledig akkoord maar in dit topic was ik in de waan dat Wing overwoog een R aan te kopen met 100K op de teller zodat de laatst genoemde goede raad niet echt van toepassing is naar mijn mening?
Toch wel, bij de aankoop kun je bekijken hoe de toestand is van :
vloeistoffen, banden, onderhoudstoestand, nota's beurten ed. daarmee kun je de onderhoudshistorie reconstrueren samen met het onderhoudsboekje. Ik zou geen motor willen kopen die te koop aangeboden wordt met een te laag oliepeil of voor een aankomende grote beurt. Als een 1100 rt een ton heeft gelopen dan moet er goed onderhoud gepleegd zijn. Zoniet dan is de kans op een kat in de zak (zeer) GROOT.

Groet\P\
Plaats reactie