hoeveel km's kan een R1100RT hebben?
Moderator: GVN
hoeveel km's kan een R1100RT hebben?
Ik overweeg een R1100RT aan te schaffen. Kan iemand mij vertellen of 100.000 km's voor deze motor veel of weinig is?
Van een K75 is mij bekend dat deze erg duurzaam is. Geldt dat voor de boxers ook??
Mvg,
Wing
Van een K75 is mij bekend dat deze erg duurzaam is. Geldt dat voor de boxers ook??
Mvg,
Wing
K75RT. Bj. 1993. Classicschwarz metalic. Electr. scherm.
-
edargpu
Re: hoeveel km's kan een R1100RT hebben?
Wing schreef:Ik overweeg een R1100RT aan te schaffen. Kan iemand mij vertellen of 100.000 km's voor deze motor veel of weinig is?
Mvg,
Wing
Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles
"" R1200GS Adventure ""
"" R1200GS Adventure ""
-
Werner Von C.
- Contacteer:
back to topic:
De boxers kunnen extreem hoge km standen halen.
Er zijn meerdere forum leden met 200.000 km op de teller.
Ik ben trots op mijn 40.000 alleen al dit jaar.
Regelmatig een beurt en goed de olie in de gaten houden.
Veel plezier met je nieuwe aanschaf straks !
Robert
De boxers kunnen extreem hoge km standen halen.
Er zijn meerdere forum leden met 200.000 km op de teller.
Ik ben trots op mijn 40.000 alleen al dit jaar.
Regelmatig een beurt en goed de olie in de gaten houden.
Veel plezier met je nieuwe aanschaf straks !
Robert
BMW R1150RT met Xenon - StreetPilot 2820 - Baehr Intercom
-
Iron Gonzo
geen RT maar een R1100RS met 145000Km ondertussen 
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
Willy
Deze uitspraak lijkt mij een ernstige veralgemening, ze gaat volledig voorbij aan verschillen in ontwerp en kwaliteit van uitvoering!JH. schreef:elke machine... boormachien, stofzuiger, motorfiets, brommerke kan heel wat kilometers vreten... mits een degelijk onderhoud op tijd en stond.
Niemand zal in twijfel trekken dat onderhoud van belang is, maar het voorstellen alsof dat onderhoud het enige is, daarmee geef je geen goede raad.
Willy
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Ge moogt altijd sponsoren hé, ik heb ons ma alvast gezegd dat GIJ mij op (verkeerde?) gedachten brengt...haar blik sprak boekdelen...p a t r i c k schreef:Ik heb u toch niet op ideeën gebracht hé(s)Campi schreef:Ik denk eraan de mijne te verkopen wegens upgrade naar...
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
of ne Triumph 1300 HurricaneSchalkseruiter® schreef:GTR1400(s)Campi schreef:Ik denk eraan de mijne te verkopen wegens upgrade naar...
:![]()
![]()
![]()
concurrentie dus voor de Busa, GTR of ZZR

iig veeeeeeeeeeeeel mooier imo dan de Hayabusa, GTR en de ZZR 1400 bij elkaar
I am not a complete idiot, some parts are missing
-
frederik
Re: hoeveel km's kan een R1100RT hebben?
boxers zijn iets minder duurzaam. de oude k familie heeft een super reputatie.Wing schreef:Ik overweeg een R1100RT aan te schaffen. Kan iemand mij vertellen of 100.000 km's voor deze motor veel of weinig is?
Mvg,
Wing
f
-
frederik
willy is een wijze man !!Willy schreef:Deze uitspraak lijkt mij een ernstige veralgemening, ze gaat volledig voorbij aan verschillen in ontwerp en kwaliteit van uitvoering!JH. schreef:elke machine... boormachien, stofzuiger, motorfiets, brommerke kan heel wat kilometers vreten... mits een degelijk onderhoud op tijd en stond.
Niemand zal in twijfel trekken dat onderhoud van belang is, maar het voorstellen alsof dat onderhoud het enige is, daarmee geef je geen goede raad.
Willy
Bedankt tot zoverre!
Hier zitten bruikbare opmerkingen tussen. Ik was zo "stout" geweest om met verschillende motoren "aan de slag" te gaan.
Inmiddels heb ik prijsovereenstemmin bereikt met iemand met een motor met nog geen 40.000 km's op de klok (eerste eigenaar). Dat belooft in ieder geval een mooie motor te zijn. Binnenkort ga ik een proefrit maken. Jullie horen nader.
Groet,
Wing
Hier zitten bruikbare opmerkingen tussen. Ik was zo "stout" geweest om met verschillende motoren "aan de slag" te gaan.
Inmiddels heb ik prijsovereenstemmin bereikt met iemand met een motor met nog geen 40.000 km's op de klok (eerste eigenaar). Dat belooft in ieder geval een mooie motor te zijn. Binnenkort ga ik een proefrit maken. Jullie horen nader.
Groet,
Wing
Hierbij een terugkoppeling.
Vandaag heb ik mogen rijden met een R1100RT uit 1998 met 38.000 km's op de klok (eerste eigenaar, schadevrij).
Mijn conclusies zijn (helaas):
- niet mijn motor
omdat
- het motorkarakteristiek niet bij mij pas (het schudden/trekken van de motor naar rechts was heftiger dan ik me had voorgesteld)
- de motor voor mijn gevoel een wat minder prettige rechtuitstabiliteit heeft (rijden met losse handen leverde iedere keer de rechter berm op - niet dat ik daadwerkelijk de berm inreed
Positief vond ik de wendbaarheid. Tijdens het rijden voelde hij lekker licht aan.
Al met al helaas niet "mijn" motor. Ik denk dat ik toch maar in de K-serie verder kijk...
Allen bedankt voor jullie reacties.
Vandaag heb ik mogen rijden met een R1100RT uit 1998 met 38.000 km's op de klok (eerste eigenaar, schadevrij).
Mijn conclusies zijn (helaas):
- niet mijn motor
omdat
- het motorkarakteristiek niet bij mij pas (het schudden/trekken van de motor naar rechts was heftiger dan ik me had voorgesteld)
- de motor voor mijn gevoel een wat minder prettige rechtuitstabiliteit heeft (rijden met losse handen leverde iedere keer de rechter berm op - niet dat ik daadwerkelijk de berm inreed
Positief vond ik de wendbaarheid. Tijdens het rijden voelde hij lekker licht aan.
Al met al helaas niet "mijn" motor. Ik denk dat ik toch maar in de K-serie verder kijk...
Allen bedankt voor jullie reacties.
Ik rij al bijna 1 jaar op een R1100RT.
Wel mijn motor omdat:
-juist het schudden van de boxer mij wakker houdt.
-er inderdaad gewerkt moet worden op deze machine.
- ik nooit met minder dan 1 hand aan het stuur rij.
-het karakter van de motor bij mij goed valt.
Zo zie je maar het is een kwestie van smaak.
-juist het schudden van de boxer mij wakker houdt.
-er inderdaad gewerkt moet worden op deze machine.
- ik nooit met minder dan 1 hand aan het stuur rij.
-het karakter van de motor bij mij goed valt.
Zo zie je maar het is een kwestie van smaak.
Keep him on the road.
Helemaal geen raad geven nog minder....Willy schreef:Deze uitspraak lijkt mij een ernstige veralgemening, ze gaat volledig voorbij aan verschillen in ontwerp en kwaliteit van uitvoering!JH. schreef:elke machine... boormachien, stofzuiger, motorfiets, brommerke kan heel wat kilometers vreten... mits een degelijk onderhoud op tijd en stond.
Willy
kvind dat ni terug in mene woordenboek.CeesBmw schreef:Stel regel van BMW (in dit geval NL) is dat een motorfiets 100000 kM moet mee gaan, daarna is het mee genomen. Dus ze doen nog iets uit coulance als er minder dan 100K is gereden daarna risico klant.
Hmmm zouden ze dat ook met mijn 745 doen?
Mvg, Alianalan
R 1100 RS - 1995
R 1100 RS - 1995
Efkes (even) over nagedacht en behalve goed onderhoud en <ni rijen als nen achterlijke zot> kan k ni zo direct een andere goeie (goede) raad bedenken?JH. schreef:Helemaal geen raad geven nog minder....Willy schreef:Deze uitspraak lijkt mij een ernstige veralgemening, ze gaat volledig voorbij aan verschillen in ontwerp en kwaliteit van uitvoering!JH. schreef:elke machine... boormachien, stofzuiger, motorfiets, brommerke kan heel wat kilometers vreten... mits een degelijk onderhoud op tijd en stond.
Willy
Mvg, Alianalan
R 1100 RS - 1995
R 1100 RS - 1995
Op tijd (!) olie controleren, bandenspanning en andere vloeistoffen bijvvorbeeld? Motor gevarieerd inrijden? Niet in te lage toerentallen rijden? Motor niet gebruiken voor alleen maar kleine ritjes?Alianalan schreef:Efkes (even) over nagedacht en behalve goed onderhoud en <ni rijen als nen achterlijke zot> kan k ni zo direct een andere goeie (goede) raad bedenken?JH. schreef:Helemaal geen raad geven nog minder....Willy schreef: Deze uitspraak lijkt mij een ernstige veralgemening, ze gaat volledig voorbij aan verschillen in ontwerp en kwaliteit van uitvoering!
Willy
Opa schreef: Op tijd (!) olie controleren, bandenspanning en andere vloeistoffen bijvvorbeeld? Motor gevarieerd inrijden? Niet in te lage toerentallen rijden? Motor niet gebruiken voor alleen maar kleine ritjes?
Yep... Das er een deel van!
=> controle olie, bandenspanning, remvloeistof, .... is onderhoud
=> inrijden, toerental, geen kleine ritjes ... is inderdaad een must voor lange(re) levensduur