Podevyn
Moderator: GVN
Als je A zegt, moet je ook B zeggen ......... mag ik gokken ? Een zadel ? Of ne compresseur ? Antwoord mag ook via PM heeben er gisteren geweest voor afhaling
neen, niet die commando
De eerste moto's staan ondertussen al op kapaza : een mastiff verkocht voor 1500 (+ kosten) nu te koop aan 3200: als dat geen koopje is (nieuwprijs 5900) . Of er ook papieren bij zijn ???????
Dat was te denken natuurlijk...animal schreef:De eerste moto's staan ondertussen al op kapaza : een mastiff verkocht voor 1500 (+ kosten) nu te koop aan 3200: als dat geen koopje is (nieuwprijs 5900) . Of er ook papieren bij zijn ???????
Gisteren bij BMC stonden er 4 voor onderhoud .
Ik dacht dat de Commando's in krat allang "verdwenen" waren, kennelijk niet dus. Heb hetzelfde bericht gekregen bij het afhalen van wat kleinigheden.
Heb ook opgevangen dat het verdwijnen van P. als importeur van MZ positieve gevolgen hebben voor het merk, hij hield het eerder tegen dan het deftig te promoten.
Nil volentibus arduum
-
- Berichten: 4288
- Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
- Woonplaats: Grimbergen
- Locatie: Vlaams Brabant
- Contacteer:
MZ heeft allesinds een rijk verleden én geschiedenis...hélaas is dit heden ten dage niet meer geweten...buiten de klassiekers heb je nog andere merken wiens glorietijd hélaas in een ver verleden ligt...bv het Tsjechische Jawa is hier een mooi vb van
En wie dacht dat de Japanners het warm water hebben uitgevonden...mis gedacht...
Sorry voor de , liet me effe gaan...
En wie dacht dat de Japanners het warm water hebben uitgevonden...mis gedacht...
Sorry voor de , liet me effe gaan...
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Zelfde klasse dan een VFR/VTR van Honda, ST3-4 van Ducati, TL1000 van Suzuki, en om ergens gerelateerd te blijven, R1100S ...jerre schreef:Nice, maar ken daar eigenlijk niet zo veel van, met wat is bv die MZ 1000 ST te vergelijken? en is dat een degelijk merk? Lijkt mij wel een tof machien...Raketman schreef: Heb ook opgevangen dat het verdwijnen van P. als importeur van MZ positieve gevolgen hebben voor het merk
Nil volentibus arduum
De laatste echte MZ zouden nu reutel-reutel bakken zijn, maar in hun tijd, en vooral in de regio van productie en verkoop, waren het gewoon degelijke motoren. Een beetje als een CZ crossmotor dertig jaar geleden. Goedkoop, simpel en een minuut per ronde trager als een Jap.
De jongere generatie, zoals de Scorpion, is samengesteld uit onderdelen van andere merken, zoals in dit bepaalde geval een Yamaha motorblok. Een assemblage-merk dus. De 1000 op de foto hierboven zal hierdoor beter zijn dan ingeval ze zelf alles zouden ontworpen en gebouwd hebben. De 1000 motor zou nu wel in eigen fabrieken gebouwd worden, met Duitse kwaliteit en grondigheid, en niet meer met de typische Oostblok 'franse slag'. Eigenlijk is alleen de naam en de hieraan gekoppelde naambekendheid weer opgevist, en maar goed ook. Want anders zouden het nog steeds reutelbakken zijn
De jongere generatie, zoals de Scorpion, is samengesteld uit onderdelen van andere merken, zoals in dit bepaalde geval een Yamaha motorblok. Een assemblage-merk dus. De 1000 op de foto hierboven zal hierdoor beter zijn dan ingeval ze zelf alles zouden ontworpen en gebouwd hebben. De 1000 motor zou nu wel in eigen fabrieken gebouwd worden, met Duitse kwaliteit en grondigheid, en niet meer met de typische Oostblok 'franse slag'. Eigenlijk is alleen de naam en de hieraan gekoppelde naambekendheid weer opgevist, en maar goed ook. Want anders zouden het nog steeds reutelbakken zijn