Podevyn

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over classic, vintage en oldtimer motorfietsen.

Moderator: GVN

sprint
Berichten: 2743
Lid geworden op: 13 jul 2005, 11:23
Woonplaats: Bambrugge-City
Locatie: Oost-Vlaanderen

Bericht door sprint »

ben er gisteren geweest voor afhaling 8-)
neen, niet die commando :-?

omdat er volgend jaar nog een veiling komt, heb ik gevraagt of ik er ook een paar van mij mag bij zetten.
voor die prijzen mogen ze mijn stal komen leegmaken :lol:
Marnix.

Afbeelding
DJAIRO

Bericht door DJAIRO »

Gedane zaken nemen geen keer,maar als ik zie wat zo een Commando nu waard is!!!!
Dan zou ik aan huidige prijzen mijn toenmalige Commando kunnen verkopen hebben voor de prijs van mooie 2de hands GS 1200!!!!!
Maar ja,als ons kat een koe was dan zou ik ze kunnen melken achter de stoof :wink: :wink:
Frank :-)
animal
Berichten: 449
Lid geworden op: 14 okt 2004, 12:54
Locatie: 2 km van de Dender en de Schelde

Bericht door animal »

ben er gisteren geweest voor afhaling
neen, niet die commando
Als je A zegt, moet je ook B zeggen ......... mag ik gokken ? Een zadel ? Of ne compresseur ? Antwoord mag ook via PM hee

De eerste moto's staan ondertussen al op kapaza : een mastiff verkocht voor 1500 (+ kosten) nu te koop aan 3200: als dat geen koopje is (nieuwprijs 5900) . Of er ook papieren bij zijn ???????
Raketman
Berichten: 905
Lid geworden op: 15 sep 2005, 20:10
Locatie: O-Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door Raketman »

animal schreef:De eerste moto's staan ondertussen al op kapaza : een mastiff verkocht voor 1500 (+ kosten) nu te koop aan 3200: als dat geen koopje is (nieuwprijs 5900) . Of er ook papieren bij zijn ???????
Dat was te denken natuurlijk...
Gisteren bij BMC stonden er 4 voor onderhoud :wink: .

Ik dacht dat de Commando's in krat allang "verdwenen" waren, kennelijk niet dus. Heb hetzelfde bericht gekregen bij het afhalen van wat kleinigheden.

Heb ook opgevangen dat het verdwijnen van P. als importeur van MZ positieve gevolgen hebben voor het merk, hij hield het eerder tegen dan het deftig te promoten.
Nil volentibus arduum
jerre
Berichten: 251
Lid geworden op: 20 mei 2005, 14:43
Locatie: gent

Bericht door jerre »

Raketman schreef: Heb ook opgevangen dat het verdwijnen van P. als importeur van MZ positieve gevolgen hebben voor het merk
Nice, maar ken daar eigenlijk niet zo veel van, met wat is bv die MZ 1000 ST te vergelijken? en is dat een degelijk merk? Lijkt mij wel een tof machien...

Afbeelding
K100 RS 16v
Werner Von C.
Berichten: 4288
Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
Woonplaats: Grimbergen
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

MZ heeft allesinds een rijk verleden én geschiedenis...hélaas is dit heden ten dage niet meer geweten...buiten de klassiekers heb je nog andere merken wiens glorietijd hélaas in een ver verleden ligt...bv het Tsjechische Jawa is hier een mooi vb van

En wie dacht dat de Japanners het warm water hebben uitgevonden...mis gedacht...

Sorry voor de :bsofftopic: , liet me effe gaan...
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Raketman
Berichten: 905
Lid geworden op: 15 sep 2005, 20:10
Locatie: O-Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door Raketman »

jerre schreef:
Raketman schreef: Heb ook opgevangen dat het verdwijnen van P. als importeur van MZ positieve gevolgen hebben voor het merk
Nice, maar ken daar eigenlijk niet zo veel van, met wat is bv die MZ 1000 ST te vergelijken? en is dat een degelijk merk? Lijkt mij wel een tof machien...
Zelfde klasse dan een VFR/VTR van Honda, ST3-4 van Ducati, TL1000 van Suzuki, en om ergens gerelateerd te blijven, R1100S :razz: :grin: ...
Nil volentibus arduum
LOMAX
Berichten: 1238
Lid geworden op: 26 dec 2005, 20:47
Locatie: Kortessem

Bericht door LOMAX »

De laatste echte MZ zouden nu reutel-reutel bakken zijn, maar in hun tijd, en vooral in de regio van productie en verkoop, waren het gewoon degelijke motoren. Een beetje als een CZ crossmotor dertig jaar geleden. Goedkoop, simpel en een minuut per ronde trager als een Jap.
De jongere generatie, zoals de Scorpion, is samengesteld uit onderdelen van andere merken, zoals in dit bepaalde geval een Yamaha motorblok. Een assemblage-merk dus. De 1000 op de foto hierboven zal hierdoor beter zijn dan ingeval ze zelf alles zouden ontworpen en gebouwd hebben. De 1000 motor zou nu wel in eigen fabrieken gebouwd worden, met Duitse kwaliteit en grondigheid, en niet meer met de typische Oostblok 'franse slag'. Eigenlijk is alleen de naam en de hieraan gekoppelde naambekendheid weer opgevist, en maar goed ook. Want anders zouden het nog steeds reutelbakken zijn :-?
Plaats reactie