Podevyn

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over classic, vintage en oldtimer motorfietsen.

Moderator: GVN

den Bullet

Podevyn

Bericht door den Bullet »

Niet echt BMW-gerelateerd, maar aangezien er hier toch wel wat old-timer liefhebbers rondspoken:

Podevyn uit Aalst is onlangs overleden (RIP, mate :-? ) en zijn spullen worden nu openbaar verkocht.

Ook nieuw spul, dus :wink:
DJAIRO

Bericht door DJAIRO »

Dat is nu ééns intresant nieuws,hoe marsjeert dat zo'n veiling,en maak je als particulier een kans om een koopje te doen?
Zo'n nieuwe Triumph"Truxton"als m'n die zou kunnen kopen,voor zeg maar een 4000€ dan doe je echt wel een zaak denk ik,allez daar ben ik wel in geintreseerd!!!En zijn alle papieren daarbij????
Ook mooie Nortons,en die oude thermometer van Castrol :-P :-P :-P !!!!
Frank :-)
LOMAX

Bericht door LOMAX »

Dat is natuurlijk in de eerste plaats droevig nieuws.
Voor wat betreft voorwaarden en papieren, klik eens op de PDF-link achter "algemene voorwaarden". Het best ga je gewoon op één van de kijkdagen ter plaatse. En iedereen kan daar kopen, zolang je maar het hoogste bod hebt.
Het gekke is wel dat het totaal der individuele biedingen wordt verhoogd met 10 %, om alzo aan een combinatie-startbod te vormen. Het hele lot kopen om zo een betere prijs te bekomen, zit er op die manier niet in.
Misschien toch eens een daguitstap van maken, spaarpot kraken :-?
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Vergeet niet dat er 17% op het hoogste bod en dan nog eens 21% daarbovenop bijkomt hé....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
sprint

Bericht door sprint »

DJAIRO schreef:Dat is nu ééns intresant nieuws,hoe marsjeert dat zo'n veiling,en maak je als particulier een kans om een koopje te doen?
Zo'n nieuwe Triumph"Truxton"als m'n die zou kunnen kopen,voor zeg maar een 4000€ dan doe je echt wel een zaak denk ik,allez daar ben ik wel in geintreseerd!!!En zijn alle papieren daarbij????
Ook mooie Nortons,en die oude thermometer van Castrol :-P :-P :-P !!!!
Frank :-)
Dirk Pauwels schreef:Vergeet niet dat er 17% op het hoogste bod en dan nog eens 21% daarbovenop bijkomt hé....
4000€ +17% veilingkosten= 4680€ +21% BTW = 5662,8€

Opletten dus met bieden hé Frank, eerst je rekening maken :wink:
animal

Bericht door animal »

En denk er ook aan dat de startprijzen bewust laag gehouden worden om zoveel mogelijk kopers te lokken. En hoe meer bieders hoe hoger de uiteindelijke prijs meestal...... maar ik ga toch ook eens kijken zulle. Of ik iets ga kopen da's wat anders.
tweecilinderke

Bericht door tweecilinderke »

Inderdaad ,laat u niet vangen he ! Ze gaan het niet voor niets weggeven .
Ik heb bij van troostwijk al eens gekocht en tijdens het bieden deed ik gewoon mijn bod x 0.40 en dan zit je ongeveer aan uw eindbedrag.
Goed rekenen dus mannekes.
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
sprint

Bericht door sprint »

het bieden is begonnen 8-)
Marnix.

Afbeelding
animal

Bericht door animal »

het bieden is begonnen
En hoe ? En zeggen dat dit nog maar het begin is. Blijkbaar wordt
er daar nu al duchtig tegen aan gegaan. Een zaakje doen ? Vergeet het maar !

Voor wie toch wil meedoen: opletten voor de papierwinkel .... als ik me niet vergis moet elke nieuwe moto beschikken over een europese homologatie. Die laatste nieuwe zullen dat wel hebbn, maar die oude-nieuwe niet vrees ik. En volgens de wetgever is een moto van 25 jaar oud die nu voor het eerst ingeschreven wordt : NIEUW want de eerste inschrijvingsdatum staat op 2007. Dat de koper dus maar al een plaatsken vrij maakt in zijne living. De mensen van Troostwijk dekken zich in met de vermelding : wij zijn bezig met het verkrijgen van de nodige documenten, wij stellen ons hiervoor echter niet garant. Via via weet ik dat de invoerder niet voor alle moto's documenten kan bezorgen. Men is dus verwittigd.

Ik ga in elk geval toch maar 's kijken ('t is hier toch maar 10 minuten rijden). Wie zie ik daar nog ?

Groeten
Raketman
Contacteer:

Bericht door Raketman »

Vermoedelijk ga ik ook tesamen met een vriend, kweet nog niet wanneer juist.
Nil volentibus arduum
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

en? Was't interessant? Ik volg het bieden ook, maar ben afgehaakt, want de prijzen vd oldtimers zijn niet meer interessant. Zaakjes doen via een veilinghuis....denk het niet....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Raketman
Contacteer:

Bericht door Raketman »

Vwala , ik heb wat ik moest hebben 8-) ...

Zelfs met de opleg en taksen zijn er toch die interessante zaakjes gedaan hebben hoor.
Nil volentibus arduum
animal

Bericht door animal »

Het bieden is zo goed als afgelopen en als je 't mij vraagt : daar waren geen koopjes te doen. Ik denk dat er nogal wat mensen zich hebben laten meeslepen in het bieden en morgen wanneer ze de rekening in hun mailbox krijgen een beetje hoofdpijn zouden kunnen hebben.
Om het bij BMW te houden 7000 € voor een boxercup replica lijkt misschien niet echt veel maar als je daar de veilingkosten en BTW bij telt komt dat wel op 9900 €. Is dat niet wat overdreven ?
Daar zat eenNorton Commando tussen die 5450 € is gegaan (plus de kosten is dat ongeveer 7500 €) en hier in de buurt staat al maanden eentje te koop, gerestaureerd en in nieuwstaat met papieren voor 8000 vraagprijs. Die van Podevijn was niet draaiend, stond misschien al 10 jaar stil en van papieren was geen sprake......... sorry maar dat begrijp ik niet.

Ik heb ik elk geval niks gekocht .
sprint

Bericht door sprint »

animal schreef: Ik heb ik elk geval niks gekocht .
join the club animal :wink:
Marnix.

Afbeelding
sprint

Bericht door sprint »

jawade :lol: :lol: :lol:

2700 euro + 38% kosten = 3726 euro voor een commando blok in een doos :-?

Afbeelding
http://www.troostwijk.be/App_TwkSite/au ... lid=250792

5450 euro + 38% kosten =7521 euro voor een commando met werk aan en zonder papieren :-?

Afbeelding
http://www.troostwijk.be/App_TwkSite/au ... lid=250633
Marnix.

Afbeelding
den Bullet

sprint schreef:...

5450 euro + 38% kosten =7521 euro voor een commando met werk aan en zonder papieren :-?

Afbeelding
't Is dan ook 't eerste Commando-model, de Fastback 8-) en die komt ge ni zo veel meer tegen. Ik vrees da we hier vrij courante prijzen voor de old-timerbranche gaan zien.

Diene gele daarachter! Da zou 'k nog wel in de collectie willen :grin:
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

is dat één van de eerste Tigers? in een Duits magazine stond er dat dit als antwooord gekomen is op de 80G/S.. enfin, veel soeps leek 't niet
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
den Bullet

Wingman X schreef:is dat één van de eerste Tigers? in een Duits magazine stond er dat dit als antwooord gekomen is op de 80G/S.. enfin, veel soeps leek 't niet
Ow! Den Tiger bestaat al van begin jaren '60.

Da 's in feite nen hoogpotigen Bonneville :wink:
Eddy-K12

Podevyn

Bericht door Eddy-K12 »

Tiger heeft ene carburator
Bonneville heeft er 2
K1200RS
animal

Bericht door animal »

Deze Tiger Trail is de TR7T, werd slechts in zeer beperkte serie gebouwd (men spreekt van maximaal 300 stuks) en een deel ervan werden dan nog terug omgebouwd naar straatmodel (omdat hij slecht in de markt lag). Als je van een verzamelobject spreekt, dat was er eentje.... Daarbij, de Tiger bij Podevijn had 0 km op de teller en was van 1981. Was mijn favoriet op de veiling maar euh de prijs viel tegen........

Maar dat van die commando is toch wat overdreven zulle. We spreken hier over een "te restaureren" exemplaar en zoals Sprint zegt "zonder papieren". Sorry maar dat begrijp ik niet. En op oldtimerbeurzen zijn ze zeker goedkoper.
sprint

Bericht door sprint »

den Bullet schreef:'t Is dan ook 't eerste Commando-model, de Fastback 8-) en die komt ge ni zo veel meer tegen.
Raar, er staat hier op nog geen 2 km. van mijn deur nog een 750cc Fastback uit 69' met trommelremen. :wink:

Afbeelding

animal kent hem ook wel :-)

als je daarbij de prijs van het verkochte blok ziet, tja :shock:

De fun is er wel af zo :-?
Marnix.

Afbeelding
den Bullet

sprint schreef: Raar, er staat hier op nog geen 2 km. van mijn deur nog een 750cc Fastback uit 69' met trommelremen. :wink:

...

als je daarbij de prijs van het verkochte blok ziet, tja :shock:

De fun is er wel af zo :-?
Oh, ik weet er zo 'n vijftal staan :wink:

En mij hoort ge ni zeggen dat daar ècht koopkes zijn gedaan :-?
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Off topic, maar lijkt den sprint in zijn jonge jaren...:lol:
Afbeelding
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
sprint

Bericht door sprint »

Hij heeft precies mijn motorboten aan hé :wink:
Marnix.

Afbeelding
animal

Bericht door animal »

En zeggen dat zo'n Norton Commando in de jaren zeventig 15% minder kostte dan de 75/6. In Gulden betaalde je voor de Commando 7495 en voor de R75/6 iets meer :8445 .

Zo zie je maar dat er nog moto's zijn die hun waarde houden.

Voor wie het nog niet mocht weten: er komt blijkbaar een tweede Podevijn verkoop in april, nu met onder andere splinternieuwe Commando's in de kist................. begin maar al te sparen, als ze 7000€ neertellen voor eentje die niet draait en zonder papieren wat zal dat dan worden........
En........ er zouden ook andere (niet-engelse) merken tussen zitten
Plaats reactie