andere uitlaat op R1200GSA

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Raketman
Contacteer:

Re: andere uitlaat op R1200GSA

Bericht door Raketman »

cope schreef: 'raketman' ik denk dat jij je niet echt houd aan deze snelheid of wel moet je je naam veranderen.
De nick "Raketman" moet je in deze context zien : http://www.kamagurka.com/cartoond05f650 ... 03e6a.html

Heeft niks te maken met mijn gemiddelde snelheid...
Nil volentibus arduum
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

cope schreef:ja :drunken:

Ik wil hier niet de stoere bink uithangen want dat ben ik niet. Maar voor mij mag het altijd meer en dan niet voor 120km per uur te rijden op de autostrade, 'raketman' ik denk dat jij je niet echt houd aan deze snelheid of wel moet je je naam veranderen.
Het is niet omdat je meer pk's wil dat je ze altijd gebruikt, mocht iemand met een Porsche iedere keer zijn volledige paardenstal aan spreken dan zouden er volgens mij nog weinig rondrijden met een geldig rijbewijs.
Voor mij heeft het een gevoel van veiligheid als je nog wat reserve hebt, dat is alles.
En mocht ik echt willen vliegen dan koop ik een Hayabusa maar ik ben mijn leven nog niet moe.

greetz cope
Verkeerde moto gekocht, inruilen voor pk monster...100 bruikbare pk's zijn duizend keer beter dan een piekerige 180pk...ik gebruik zelden het volle vermogen en rij toch sportief. Misschien is er iets mis je GS en levert hij niet het volle vermogen? Kan mij niet voorstellen dat een GS1200 met 130 pk beter zou rijden, wel meer verbruik en onmogelijk om nog eens het gas open te draaien wegens te bruut geworden waarschijnlijk? Kijk maar naar de hypersports, waar komen die je voorbij behalve op het circuit? Nergens, tenzij op een recht stuk aan 200+ want ze kunnen hun 180pk nergens ten volle benutten.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Doe geen moeite Dirk, sommigen kun je niet overtuigen...so be it.
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Jo De Paepe

Bericht door Jo De Paepe »

@ Cope,

PK's zijn ook niet alles :mrgreen: , samen met Dirk hebben we menig Japanse superbike het snot voor de ogen gereden op heel veel Alpencols.
En met een 1100GS ke van maar 85 pk :roll:

Leren sturen en de PK's die je hebt leren gebruiken levert meer op in snelheid, dan constant met een EI in je broek te moeten zitten dat de PK's er met je aan de haal gaan :lol:
danielGS

Bericht door danielGS »

Kweetnie hoe het klinkt bij een 1200 maar ik rij met m'n 1150 met enkel de kat eronder ...en dat is een mooi en zeker niet te luid gebrom :wink: ........en da kost niks :razz:
toetindendroai

R1150GS
R80GS basic
G650X Challenge
cope

Bericht door cope »

yoo bedankt voor de vele uitleg maar zoals scampi di pampi zegt sommigen kun je echt niet overtuigen :roll:

Nee, ik heb wel degelijk de juiste moto gekocht en ik heb hier dus wel degelijk gezegd
Opgelet: Voor de kleine baantjes en bochtjes heeft deze moto meer dan genoeg pk, maar voor lange ritten met veel stoplichten en stops mag er voor mij toch iets meer punch inzitten. Mijn gedacht.
dus als je aan het stoplicht staat en je wilt eens goed doortrekken dan vind ik dat ik toch iets verder in de toeren zou willen gaan iedereen heeft een ander gevoel en ik kijk weinig naar mijn toerenteller en ik vind dat ik de motor iets te vroeg moet verleggen van versnelling 500 of 1000 toeren meer zou volgens mij een verschil kunnen uitmaken om naar mijn gevoel iets vlotter te kunnen optrekken en om soepeler door mijn versnellingen te kunnen gaan.
Ik zit echt als ik eens vlot wil optrekken aan het eind van mijn toerenteller zonder dat ik het gevoel heb dat het zover is en dan begint hij natuurlijk te sputteren. Dus eigenlijk zou ik niet meer pk's moeten hebben maar verder in de toeren willen gaan, een beetje lijk de Tiger van Triumph deze motor heeft de GS in veel testen kunnen verslaan maar ik vind hem niet mooi.
Dus ik wil gewoon niet zo vlug schakelen (ben een luierik) als ik eens vlug wil optrekken.

Nu terug bij het topic, aangezien ik de volledige lijn van Remus op mijn GSA heb zou ik er beter een andere luchtfilter en een powercommander ondersteken, waarom: omdat ik zo misschien een motor heb die iets verder in de toeren kan gaan en meer koppel geeft zodoende ik niet zo vlug moet schakelen of zodoende dat ik merk dat ik aan het einde van zijn versnelling zit zodat ik gevoelsmatig kan schakelen en niet door het kijken naar mijn toerenteller.

yeez groetjes cope,
Laatst gewijzigd door cope op 27 feb 2008, 00:24, 1 keer totaal gewijzigd.
ECM
Contacteer:

Bericht door ECM »

Powercommander is gokken op een goede instelling.

Zo te lezen ben je zeker in voor de Rapid Bike III. Inclusief dynobank afstelling om alles te optimaliseren. Dan kun je genieten van een volledige toename van koppel over het hele bereik, en ja.. ook een beetje meer topvermogen. Zelfs met een ruimer in te stellen max toerenbereik.
Laatst gewijzigd door ECM op 27 feb 2008, 00:44, 2 keer totaal gewijzigd.
cope

Bericht door cope »

ECM schreef:Powercommander is gokken op een goede instelling.

Zo te lezen ben je zeker in voor de Rapid Bike III. Inclusief dynobank afstelling om alles te optimaliseren. Dan kun je genieten van een volledige toename van koppel over het hele bereik, en ja.. ook een beetje meer topvermogen. Zelfs met een ruimer in te stellen max toerenbereik.
Eindelijk iemand die begrijpt wat ik bedoel, bedankt ECM, ik ga zoals jij me aanbeveeld voor de Rapid Bike III er is zelfs een motor winkel hier in de buurt die een dynobank geeft (Lotenhulle) en deze kits installeerd.

Hopelijk geeft het me dan de voldoening die ik verwacht.

greetz cope
ECM
Contacteer:

Bericht door ECM »

Ervaringsdeskundige... :grin:

Je kunt hier wat plaatjes van dynoruns aantreffen voor en na de diverse stappen. In principe heb ik bij iedere stap een run gemaakt (Bos uitlaat / open systeem, zelfs met / zonder K&S luchtfilter, en diverse runs met de Rapid Bike III)

Heb alleen nu even geen zin om alle plaatjes toe te lichten, dus snuffel zelf even op mijn foto site als je zin hebt:
http://ex-cruise-me.smugmug.com/gallery/456964_MqmBx

Oh ja: De RBIII heeft als voordeel dat je hem zo over kunt zetten. Dus hij komt ook weer op mijn '07GSA. Alleen de uitlaat laat ik even voor wat het is. Het is best wel prijzig allemaal.. :roll:
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

als ik zo de grafieken bekijk doet die RBIII zijn werk wel goed, alleen helemaal onderin is ie beduidend zwakker. Vanaf 3000 tpm is ie over het hele toerengebied een pak sterker. Nu kunnen dergelijke grafieken wel gemanipuleerd worden door de eigenaar vd bank, middels enkele parameters, maar het ziet er wel goed uit. Die RBIII kost iets van een 5-600 euro dacht ik, zonder afstelling. Wat wel opvalt is dat de RBIII de dips in de koppelkurve er niet uitkrijgt...Voor Cope kan dit wel eens de ideale oplossing zijn. Waarschijnlijk heeft zijn GSA met de volledige open uitlaat een rijkere afstelling nodig. dus met een 2000euro zal hij er wel vanaf komen :lol: Dat je die RBIII op eender welke moto kan aansluiten (mits afstelling) is ook wel positief. Ik zou hem er wel afhalen als je de moto binnendoet voor onderhoud of bij garantie gevallen, want dan gaat BWM moeilijk doen denk ik....
Het waarom van meer vemogen op een GSA onstnapt mij nog altijd een beetje, want een R1 of fireblade ga je er nog altijd niet afrijden aan de lichten, je cardan zal wel ook wat smoelen trekken vermoed ik ;) Maar voor ieder wat wils hé
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
ECM
Contacteer:

Bericht door ECM »

Op zich goed gezien. Maar je zit al (heel) snel boven de 2500 toeren.
De lol is dat je een makkelijkere, soepeler verloop en gevoel mee krijgt. Topvermogen boeit me niks. Maar wat vlotter accelereren is toch wel fijn.

Garantieproblemen heb ik niet ondervonden. Je veranderd immers niks aan de motor zelf. Het is puur een regelkastje die de lucht/ brandstofverhouding beter kan verdelen. En inderdaad: Iedereen die een andere uitlaat monteert, verkl**t in principe die verhoudingen!!! Niet zelden zijn zogenaamde "verbeteringen" door een ander uitlaatsysteem alleen veranderingen, en niet zelden verslechteringen als je ze gaat meten.

Bekend voorbeeld: Een BMW dealer had een GS helemaal gepimpt. Tot andere nokkenassen etc aan toe. Het vermogen leek sterk toegenomen te zijn. Totdat hij ging meten. De curve ging inderdaad erg rap omhoog. tussen 4 en 6000 toeren. Maar dat ging flink ten kosten van de rest van het bereik. Dus veel minder koppel in de lagere toeren ten gunste van een "kortstondige" powerkick.

Moraal van het verhaal: Meten is weten.
tootje
Contacteer:

Bericht door tootje »

dits schreef:
Wat betreft BMW :
BMW boxer Team, actief vorig jaar in Club Met races, reden met 2 R1200S, beide identieke motoren.
Onder volgende configuratie
- Volledig Akrapovic systeem ( geen Lambdasondes )
- Powercommander module.
Dan enkel was er een zichtbare vooruitgang in Pk en koppel gemeten op testbank van Powercommander centrum.
Als ik mij niet vergis was er sprake van 8 Pk op 8000 toeren... Ik heb hiervan geen uitdraai voorhanden.
Tijden Zolder : 1.44.00
1 R1200S staat volgens mij nu nog steeds te koop Zottegemse Dealer...
vraag het aan lijntrekker, hij reed ermee en zit hier op het forum
Afbeelding
cope

Bericht door cope »

Ik heb ondertussen mijn Rapidbike III besteld :razz: , maar ze hadden één onderdeeltje niet binnen en dit komt uit Italie dus zal nog een week of twee, drie moeten wachten voor hij op de bank mag.

In verband met geld is het geen probleem anders koop je toch geen BMW :lol:

En het is niet mijn bedoeling om aan iedere stoplichten de kasseien uit de grond te trekken, anders koop ik wel een triumph rocket of een mt01 van yamaha.

Het is inderdaad wel door er die volledige uitlaatlijn van Remus op te monteren dat hij een ander gevoel van rijden heeft en veel te vroeg begint te sputteren. Maar alles komt goed, ik heb tijd want ik moet toch teveel werken. :cyclopsani:

Greetz cope
dits

Bericht door dits »

tootje schreef:
dits schreef:
Wat betreft BMW :
BMW boxer Team, actief vorig jaar in Club Met races, reden met 2 R1200S, beide identieke motoren.
Onder volgende configuratie
- Volledig Akrapovic systeem ( geen Lambdasondes )
- Powercommander module.
Dan enkel was er een zichtbare vooruitgang in Pk en koppel gemeten op testbank van Powercommander centrum.
Als ik mij niet vergis was er sprake van 8 Pk op 8000 toeren... Ik heb hiervan geen uitdraai voorhanden.
Tijden Zolder : 1.44.00
1 R1200S staat volgens mij nu nog steeds te koop Zottegemse Dealer...
vraag het aan lijntrekker, hij reed ermee en zit hier op het forum
Inderdaad, lijntrekker en zijne maat. Ondertussen is er een R1200HP2Sport besteld, en is de andere R1200S niet meer te koop bij Zottegemse dealer.
RSV Mille voor gesloten omloop
GS12 voor open omloop
R100RS 1977 "kaf' Racer"
gilles volke

Bericht door gilles volke »

Ben sinds 24 uur de gelukkige eigenaar van een zard powergun en moet zeggen hij ziet er mooi uit. De keuze was voor mij een merk te vinden die je niet zo vaak tegen komt want iedereen met een 1200 adventure heeft er een acropovic opliggen of een lazer.Mijn voorbochten zijn nog origineel maar de powergun heeft een mooi geluid en het verschil is goed merkbaar het dipje tussen de 2500 en 4000 toeren is al verbeterd en zal nog beter worden als de voorbocht eraf gaat.De zard powergun is een goede keus en voor een redelijke prijs.Kijk maar op de site van wunderlich.De motor is te bewonderen op het gs treffen.groeten gilles 8-)
Plaats reactie