andere uitlaat op R1200GSA
Moderator: GVN
andere uitlaat op R1200GSA
Eindelijk een Adventure besteld. Toch met beetje spijt in m'n hart doe ik mijn R1200RT weg maar ik krijg een andere fantastische machiner in de plaats. Mits beetje opleg natuurlijk ...
Maar ik heb een vraag ivm het waarom een andere uitlaat te steken. In de optielijst zie ik deze uitlaat staan. Deze zou enkel een ander geluid geven en is lager in gewicht. Maar om hiervoor 1.000 € te betalen ?
graag jullie mening aub.
Thanks.
en nu maar aftellen tot mei ...
Maar ik heb een vraag ivm het waarom een andere uitlaat te steken. In de optielijst zie ik deze uitlaat staan. Deze zou enkel een ander geluid geven en is lager in gewicht. Maar om hiervoor 1.000 € te betalen ?
graag jullie mening aub.
Thanks.
en nu maar aftellen tot mei ...
Leef vandaag - denk niet aan morgen - maar vergeet overmorgen niet !
-
Jan en Greet
Re: andere uitlaat op R1200GSA
Hebt ge al 'ns met ne 'standaard' uitlaat GSA rondgereden
Maakt volgens mij voldoende sportief geluid...andere 'blerpijpen' misschien wel méér maar of dàt nu zo'n € 1000 waard is
dát kan jij alleen voor jezelf uitmaken
En dan geven die dure pijpe nover 't algemeen weinig of meestal niks aan méérwaarde...alleen maar een 'surplus' aan geluid en optiek,een powergevoel 'tussen de oren' en een gegarandeerd hele hoop gefrustreerde omstaanders/bewoners
In één van de clubjournaals is er eens iets verschenen over die andere uitlaten voor een GS(A)...niks,noppes,nul
Voilà,de voorzet is gegeven
Wie kopt 'm erin
Maakt volgens mij voldoende sportief geluid...andere 'blerpijpen' misschien wel méér maar of dàt nu zo'n € 1000 waard is
En dan geven die dure pijpe nover 't algemeen weinig of meestal niks aan méérwaarde...alleen maar een 'surplus' aan geluid en optiek,een powergevoel 'tussen de oren' en een gegarandeerd hele hoop gefrustreerde omstaanders/bewoners
In één van de clubjournaals is er eens iets verschenen over die andere uitlaten voor een GS(A)...niks,noppes,nul
Voilà,de voorzet is gegeven
Wie kopt 'm erin
Zundapp KS50 - Suz GT380 - Suz GT750 - Kawa Z1000 - Yam RD500 - Yam Majesty 250 - Suz Bandit 1200S - Bmw R1150Rt - Bmw R1200 GSA - Bmw C650GT - Vespa 125LX
DomDom RiderI & II
Zümo 550 en XT
Lid,natuurlijk !
DomDom RiderI & II
Zümo 550 en XT
Lid,natuurlijk !
Volledig mee akkoord...Jan en Greet schreef:Hebt ge al 'ns met ne 'standaard' uitlaat GSA rondgereden![]()
Maakt volgens mij voldoende sportief geluid...andere 'blerpijpen' misschien wel méér maar of dàt nu zo'n € 1000 waard isdát kan jij alleen voor jezelf uitmaken
![]()
En dan geven die dure pijpe nover 't algemeen weinig of meestal niks aan méérwaarde...alleen maar een 'surplus' aan geluid en optiek,een powergevoel 'tussen de oren' en een gegarandeerd hele hoop gefrustreerde omstaanders/bewoners![]()
In één van de clubjournaals is er eens iets verschenen over die andere uitlaten voor een GS(A)...niks,noppes,nul![]()
Voilà,de voorzet is gegeven![]()
Wie kopt 'm erin

Ik heb een volledige akrapovic lijn + uitlaat onder de R1200GS hangen ... nice sound alhoewel het
wel voor veel mensen associaal klinkt. Met DB-killer veel beter ...
Om te weten wat dat opbrengt aan vermogen => zou em op de testbank moet in feite ...
1000 euro is te veel van het goede. Een goede vervanguitlaat moet lukken rond de 370 a 450 euro ...
Pak dan wel eentje met E-keur en DB-killer
mvg
Stef
wel voor veel mensen associaal klinkt. Met DB-killer veel beter ...
Om te weten wat dat opbrengt aan vermogen => zou em op de testbank moet in feite ...
1000 euro is te veel van het goede. Een goede vervanguitlaat moet lukken rond de 370 a 450 euro ...
Pak dan wel eentje met E-keur en DB-killer
mvg
Stef
zie hier
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... =4&t=18082
by the way proficiat met je nieuwe aanwinst, je zal er veel plezier aan beleven
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... =4&t=18082
by the way proficiat met je nieuwe aanwinst, je zal er veel plezier aan beleven
ride with pride
one-one
gsa 1150
one-one
gsa 1150
Heb ook een gsa besteld maar met Remus hexacone carbon uitlaat. Vind de sound van de originele toch een beetje te "braafjes". Moet geen lawaaimaker hebben maar toch een beetje meer kleur.
R1200GSA: Never ride faster than your guardian angel can fly!!
bedankt !
ik ben al een stuk wijzer.
De bedoeling is zeker niet om het geluid in die zin aan te passen dat het een irritatie wordt.
De vraag is of de configuratie, zoals BMW heeft uitgedokterd, niet de ideale is.
ik heb nog een aantal maanden om erover na te denken hé.
ik ben al een stuk wijzer.
De bedoeling is zeker niet om het geluid in die zin aan te passen dat het een irritatie wordt.
De vraag is of de configuratie, zoals BMW heeft uitgedokterd, niet de ideale is.
ik heb nog een aantal maanden om erover na te denken hé.
Ik heb met test-GS gereden met luide uitlaat, 'k durfde bijna geen gas geven of lossen...bij 't lossen leek het wel een slecht afgestelde H_D, a zo'n knallen
Origineel is OK!
Ergens al gelezen dat iemand de originele terugzette en zijne GS reed ineens beter!
Origineel is OK!
Ergens al gelezen dat iemand de originele terugzette en zijne GS reed ineens beter!
I like my bike!!
Mijn bos uitylaatsysteem, Y- stuk en demper, geven wel vermogenwinst. De motor reageert voelbaar sneller op het gas, trekt sneller op en geeft een
iets snellere topsnelheid tegenover een standard GS1200, steeds met DB killer.
Ik zeg dit niet zomaar, maar na een uitgebreide vergelijkingstest.
Wat wel stoort is het monotone lawaai op de autosnelweg, ook met DB killer gaat het op de zenuwen werken, zeker op die van de eventuele duo,
daarom heb ik er terug alles afgekieperd en rij nu weer standard.
Voor 600€ mag alles weg, je kan niet zien dat er reeds mee gereden is.
iets snellere topsnelheid tegenover een standard GS1200, steeds met DB killer.
Ik zeg dit niet zomaar, maar na een uitgebreide vergelijkingstest.
Wat wel stoort is het monotone lawaai op de autosnelweg, ook met DB killer gaat het op de zenuwen werken, zeker op die van de eventuele duo,
daarom heb ik er terug alles afgekieperd en rij nu weer standard.
Voor 600€ mag alles weg, je kan niet zien dat er reeds mee gereden is.
Ik heb er het volledige uitlaat systeem van Remus (carbon uitlaat + Y stuk) onder zitten en zonder db-killer maakt het een hels geluid, of ik er nu vlugger en/of meer motorrespons heb durf ik niet te zeggen maar het geluid (voor sommigen lawaai) is voor mij veel beter dan de standaard uitlaat (iets te braaf)
En inderdaad als je lang en ver moet rijden aan eenzelfde mono tempo kan het wel beginnen tegen steken een voordeel is wel dat de ijzeren dozen je vlugger horen aankomen en het zo ook iets veiliger voor uzelf kan zijn.
En het was juist mijn vrouw die zaagde voor meer lawaai, nu kan ik haar ook minder goed horen (oef)
greetz cope
En inderdaad als je lang en ver moet rijden aan eenzelfde mono tempo kan het wel beginnen tegen steken een voordeel is wel dat de ijzeren dozen je vlugger horen aankomen en het zo ook iets veiliger voor uzelf kan zijn.
En het was juist mijn vrouw die zaagde voor meer lawaai, nu kan ik haar ook minder goed horen (oef)
greetz cope
-
Kurt Steyaert
Wil je een mooiere ronk en een betere gasrespons, steek je dan een degelijk uitlaatsysteem met chip en luchtfilter. Dat is een mooi begin! Laat je hier geen oor aannaaien, het scheelt wel degelijk!
http://www.motorradonline.de/static/spe ... spuff.html
http://www.r1200gs.me.uk/html/akrapovic.html
Voor mijn eigen Leovinci X3-systeem heb ik een db-killer ontworpen die 20% dempt en voor meer koppel bij laag zorgt. Het geluid is zalig en nooit storend!
Grtz Kurt
http://www.motorradonline.de/static/spe ... spuff.html
http://www.r1200gs.me.uk/html/akrapovic.html
Voor mijn eigen Leovinci X3-systeem heb ik een db-killer ontworpen die 20% dempt en voor meer koppel bij laag zorgt. Het geluid is zalig en nooit storend!
Grtz Kurt
Voor ik mijn 12GSke kocht heb ik 2 maal proefgereden bij verschillende dealers met een 12GS beide met een open uitlaat, het is tof om eens kabaal te maken maar na 30' werkte het al op mijn systeem.
Twas wel leuk dat de baancommisarisen van de plaatselijke kermiskoers ook de baan afzetten voor mij
Maar persoonlijk heb ik geen andere uitlaat gestoken niet alleen om het geld hoor, ik vindt dat ie standaard al genoeg lawaai maakt als je genoeg toeren draait.
Ik heb vroeger nog met een R6(41000km) gereden met open uitlaat(deeptone hotcam van Laser), en als je zo rond 2u s'nachts moet vertrekken naar je werk is geheel de buurt wakker.
Ik moest zelf met oordoppen rijden om geen hoofdpijn te krijgen en bij aankomst toch nog iets te horen
, daarom plaats ik geen open uitlaten meer.
Tfeit ook als je op reis gaat je problemen kan krijgen in bepaalde landen belet mij om een andere pijp te steken, zelfs met E keurmerk
Twas wel leuk dat de baancommisarisen van de plaatselijke kermiskoers ook de baan afzetten voor mij
Maar persoonlijk heb ik geen andere uitlaat gestoken niet alleen om het geld hoor, ik vindt dat ie standaard al genoeg lawaai maakt als je genoeg toeren draait.
Ik heb vroeger nog met een R6(41000km) gereden met open uitlaat(deeptone hotcam van Laser), en als je zo rond 2u s'nachts moet vertrekken naar je werk is geheel de buurt wakker.
Ik moest zelf met oordoppen rijden om geen hoofdpijn te krijgen en bij aankomst toch nog iets te horen
Tfeit ook als je op reis gaat je problemen kan krijgen in bepaalde landen belet mij om een andere pijp te steken, zelfs met E keurmerk
08 Eifel und Franse Alpen, 09 ardeche, 2010 Oostenrijk
Ja ik ben lid
Ja ik ben lid
Ik zou het niet doen. Mijn dealer was er een groot voorstander van maar heeft alles objectief laten uitmeten en vermogenswinst is ZIP. Alles hangt trouwens aan mekaar vast, de luchtfilter, de injectiemapping, ... Met je nieuwe GSA heb je een prachtmasjien waar je bakken rijplezier aan zult hebben. Waarom dan nog es 1.000 eur uitgeven aan meer lawaai (wat zoals je weet zeer vermoeiend werkt op de piloot). Veel succes ermee!
Vakantie - korte periode tussen plannen en herinneringen ...
bedankt allen voor deze info.
ik denk dat ik ga genieten van de GSA in zijn originele staat. Het is in ieder geval heel tof deze vele reacties te mogen krijgen. Voel me dan ook al thuis bij de "gs-broeders".
Nog enkele weken genieten van mijn RT om eind mei de overstap te maken.
ik moet eerlijk toegeven - het kriebelt.
ik denk dat ik ga genieten van de GSA in zijn originele staat. Het is in ieder geval heel tof deze vele reacties te mogen krijgen. Voel me dan ook al thuis bij de "gs-broeders".
Nog enkele weken genieten van mijn RT om eind mei de overstap te maken.
ik moet eerlijk toegeven - het kriebelt.
-
Dirk Pauwels
Andere uitlaat voor een GS(A)1200 is niet nodig, voor het vermogen is het (als chip en luchtfilter niet veranderd worden) meestal geen verbetering, voor mijn oren en motorplezier wel. (ik rij wel altijd met oordopjes
) bij mij zit er een alu remus einddemper (+/- 350euro) op, de kat zit er nog op. Het geluid is aangenamer en ruiger, maar zeker niet storend. 1000 euro is puur geldklopperij van mensen die de laatste euro uit je zakken willen slaan... Het verwonderd mij dat een merk dat je neerbliksemd en bant van elke vorm van garantie als je zelf een open uitlaat steekt, deze zelfde uitlaat dan wel zelf in de optie lijst aanbiedt.....
Wat bij mijn weten ook niet kan is het verhaal dat de motor met een andere uitlaat een hogere topsnelheid gaat hebben. Top wordt bepaald door overbrengings verhouding en toerental begrenzer, met een andere uitlaat ga je deze niet verleggen. (Met een andere chip mss wel) Mijn GS1200 kan ik in 6de in het rood draaien, waarop de begrenzer ingrijpt....
nu ontgaat mij wel elke logica achter het waarom een GS een hogere topsnelheid zou nodig hebben....Dan koop je een 4cil of een 1200S hé....
Wat decibel controle betreft: Mijn uitlaat is voorzien van een E keurmerk, (in duitsland zelfs Tuv gekeurd) en als ik de DB killer monteer (2 min werk) voldoet de uitlaat ook aan de normen. Normaal rij ik wel steeds zonder de DB killer. nooit problemen gehad, ook niet in Oostenr, Zwitserl of duitsland.
Mijn raad zou zijn: laat die dure optie achterwege, probeer het een tijdje met de standaard uitlaat en indien niet tevreden kan je nog altijd voor minder geld een goede aftermarket (of 2de handse) uitlaat kopen. De GS heeft plenty vermogen, meer dan de meeste van ons kunnen gebruiken....
Wat bij mijn weten ook niet kan is het verhaal dat de motor met een andere uitlaat een hogere topsnelheid gaat hebben. Top wordt bepaald door overbrengings verhouding en toerental begrenzer, met een andere uitlaat ga je deze niet verleggen. (Met een andere chip mss wel) Mijn GS1200 kan ik in 6de in het rood draaien, waarop de begrenzer ingrijpt....
nu ontgaat mij wel elke logica achter het waarom een GS een hogere topsnelheid zou nodig hebben....Dan koop je een 4cil of een 1200S hé....
Wat decibel controle betreft: Mijn uitlaat is voorzien van een E keurmerk, (in duitsland zelfs Tuv gekeurd) en als ik de DB killer monteer (2 min werk) voldoet de uitlaat ook aan de normen. Normaal rij ik wel steeds zonder de DB killer. nooit problemen gehad, ook niet in Oostenr, Zwitserl of duitsland.
Mijn raad zou zijn: laat die dure optie achterwege, probeer het een tijdje met de standaard uitlaat en indien niet tevreden kan je nog altijd voor minder geld een goede aftermarket (of 2de handse) uitlaat kopen. De GS heeft plenty vermogen, meer dan de meeste van ons kunnen gebruiken....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Ik deel je even (in het kort) mijn GS ervaring
Luchtfilter vervangen door K&S
Voorbochten zonder katalisator
Eind pijp gemonteerd (beiden BOS)
Rapid bike III controler voor de perfecte afregeling
Het resultaat was zeker merkbaar, zowel bij lagere toeren (meer koppel) als hoge toeren (meer vermogen) Beiden met ongeveer 10% toegenomen.
Maar schrik niet van de nieuwprijs investering van deze 10% : Rond de €1800,- bij elkaar
Ik denk niet dat ik er met mijn nieuwe GSA weer aan ga beginnen (zeg ik nu)
Luchtfilter vervangen door K&S
Voorbochten zonder katalisator
Eind pijp gemonteerd (beiden BOS)
Rapid bike III controler voor de perfecte afregeling
Het resultaat was zeker merkbaar, zowel bij lagere toeren (meer koppel) als hoge toeren (meer vermogen) Beiden met ongeveer 10% toegenomen.
Maar schrik niet van de nieuwprijs investering van deze 10% : Rond de €1800,- bij elkaar
Ik denk niet dat ik er met mijn nieuwe GSA weer aan ga beginnen (zeg ik nu)
Ikzelf heb een Remus op mijn R1200GS staan en de killer eruit, de kat is er ook uit en ik merk een verwaarloosbaar verschil. Het gaat mij ook niet om het vermogen maar wel om de sound en zeker om gehoord te worden tijdens filerijden. Ik heb 'm ooit gekocht gehad via Ebay voor zo'n 300 euro, meer is het mij niet waard.
Op m'n R1200S heb ik een volledige laser uitlaat, K&N filter, geen kat en dat geeft wel een verschil, die gaat echt sneller in de toeren en geeft een 'vette' sound waar zelfs Ducatisti nieuwgierig bij worden.
Ik denk dat je op ebay of tweedehands.be vanalles kan vinden voor veel minder geld
Op m'n R1200S heb ik een volledige laser uitlaat, K&N filter, geen kat en dat geeft wel een verschil, die gaat echt sneller in de toeren en geeft een 'vette' sound waar zelfs Ducatisti nieuwgierig bij worden.
Ik denk dat je op ebay of tweedehands.be vanalles kan vinden voor veel minder geld
Ik reed weg en kwam aan bij de weg. De weg was weg. Sjans, ik zat op mijne GS... neen GS ook weg nu op KTM!!
Sjeezen doe ik ook met R1200S, liefst op circuit en niet in de grindbak, ook niet meer, R1200S ook weg
HP2 Sport vanaf 2009, nog efkes..., geannuleerd...
Lid sinds 11/11/06
http://www.lostroads.eu - ism. SOS Kinderdorpen
Sjeezen doe ik ook met R1200S, liefst op circuit en niet in de grindbak, ook niet meer, R1200S ook weg
HP2 Sport vanaf 2009, nog efkes..., geannuleerd...
Lid sinds 11/11/06
http://www.lostroads.eu - ism. SOS Kinderdorpen
-
Dirk Pauwels
Dan heb je een volledig uitlaatsysteem van Remus incl de bochten, want de kat kun je er niet afhalen, zit onder het blok waar de bochten samenkomen en is aan elkaar gelast....als je enkel de einddemper hebt zit de kat er nog op.....Pinker schreef:Ikzelf heb een Remus op mijn R1200GS staan en de killer eruit, de kat is er ook uit en ik merk een verwaarloosbaar verschil.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Indien je enkel gaat voor een "mooiere, diepere sound", ben je best af met vervanguitlaat type Remus, Laser en andere Leovinci uitlaten.
Op E-bay zijn er voldoende te vinden, oa Leo voor 245 €. Reken hierbij nog je transportkosten bij, en je hebt er mooiere brom voor weinig geld. Ikzelf heb onder mijn GS een Leo ( inderdaad met E-keurmerk) : soms met killer eruit soms weer in, hangt af van typer rit er gepland staat.
Met een vervangdemper alleen zal je uitzonderlijk 1 à 2 pk winnen, meestal in het hogere toerentalgebied, of in topvermogen.
De kans dat je met een demper alleen 1 à 2 pk verliest, in het toerental waar je meestal rond tuft, is echter veel groter.
Hier geldt nogmaals : meten is weten, en dit kan alleen maar op testbank. De meeste BMW dealers hebben dit niet.
Wat betreft BMW :
BMW boxer Team, actief vorig jaar in Club Met races, reden met 2 R1200S, beide identieke motoren.
Onder volgende configuratie
- Volledig Akrapovic systeem ( geen Lambdasondes )
- Powercommander module.
Dan enkel was er een zichtbare vooruitgang in Pk en koppel gemeten op testbank van Powercommander centrum.
Als ik mij niet vergis was er sprake van 8 Pk op 8000 toeren... Ik heb hiervan geen uitdraai voorhanden.
Tijden Zolder : 1.44.00
1 R1200S staat volgens mij nu nog steeds te koop Zottegemse Dealer...
Wat betreft mijn Aprilia RSV MIlle 2000:
Standaard uitvoering 118 Pk
Met vervanguitlaat Laser : 116 pk
Met vervanguitlaat Akrapovic : 122 Pk
Met vervanguitlaat Akrapovic en Powercommander : 126 Pk
Gemeten op testbank, en uitdraai voor handen .
Besluit :.
1000 € is wat teveel van het goede, dit kan enkel een Akra zijn volledige lijn.
Indien je wil racen moet je dit doen, met een GSA zou mij dit verwonderen
Laat je niets opnaaien van Pk winst met demper alleen, dit is pure commerce en geldklopperij.
Voor het geluid, zie vervanguitlaten op E-bay. Indien je niet durft kopen via deze weg, geef me een seintje...
Enkel in combinatie met PC en of Rapid bike Module kan je extra Pk winnen ( en dan nog... )
Op E-bay zijn er voldoende te vinden, oa Leo voor 245 €. Reken hierbij nog je transportkosten bij, en je hebt er mooiere brom voor weinig geld. Ikzelf heb onder mijn GS een Leo ( inderdaad met E-keurmerk) : soms met killer eruit soms weer in, hangt af van typer rit er gepland staat.
Met een vervangdemper alleen zal je uitzonderlijk 1 à 2 pk winnen, meestal in het hogere toerentalgebied, of in topvermogen.
De kans dat je met een demper alleen 1 à 2 pk verliest, in het toerental waar je meestal rond tuft, is echter veel groter.
Hier geldt nogmaals : meten is weten, en dit kan alleen maar op testbank. De meeste BMW dealers hebben dit niet.
Wat betreft BMW :
BMW boxer Team, actief vorig jaar in Club Met races, reden met 2 R1200S, beide identieke motoren.
Onder volgende configuratie
- Volledig Akrapovic systeem ( geen Lambdasondes )
- Powercommander module.
Dan enkel was er een zichtbare vooruitgang in Pk en koppel gemeten op testbank van Powercommander centrum.
Als ik mij niet vergis was er sprake van 8 Pk op 8000 toeren... Ik heb hiervan geen uitdraai voorhanden.
Tijden Zolder : 1.44.00
1 R1200S staat volgens mij nu nog steeds te koop Zottegemse Dealer...
Wat betreft mijn Aprilia RSV MIlle 2000:
Standaard uitvoering 118 Pk
Met vervanguitlaat Laser : 116 pk
Met vervanguitlaat Akrapovic : 122 Pk
Met vervanguitlaat Akrapovic en Powercommander : 126 Pk
Gemeten op testbank, en uitdraai voor handen .
Besluit :.
1000 € is wat teveel van het goede, dit kan enkel een Akra zijn volledige lijn.
Indien je wil racen moet je dit doen, met een GSA zou mij dit verwonderen
Laat je niets opnaaien van Pk winst met demper alleen, dit is pure commerce en geldklopperij.
Voor het geluid, zie vervanguitlaten op E-bay. Indien je niet durft kopen via deze weg, geef me een seintje...
Enkel in combinatie met PC en of Rapid bike Module kan je extra Pk winnen ( en dan nog... )
RSV Mille voor gesloten omloop
GS12 voor open omloop
R100RS 1977 "kaf' Racer"
GS12 voor open omloop
R100RS 1977 "kaf' Racer"
-
Werner Von C.
- Contacteer:
@Dits => da's nou eens een mooie staving van feiten...
Nu iedereen mag kopen wat ie wilt, maar conclusie is duidelijk, pure overkill en hoofdzakelijk in het "koppekke" die pk-winst, en dan nog, diegenen die al hun ter beschikking staande pk's volledig kunnen benutten kun je sowieso op één hand tellen.
Nu iedereen mag kopen wat ie wilt, maar conclusie is duidelijk, pure overkill en hoofdzakelijk in het "koppekke" die pk-winst, en dan nog, diegenen die al hun ter beschikking staande pk's volledig kunnen benutten kun je sowieso op één hand tellen.
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
diegenen die al hun ter beschikking staande pk's volledig kunnen benutten kun je sowieso op één hand tellen.
Vind jij echt dat je pk's teveel hebt, als je eens goed optrekt dan zit die van mij direct tegen het eind van zijn latijn en moet ik volgens mij veel te vroeg schakelen of hij begint te sputteren.door (s)Campi Di Pampi
Dus je kunt nooit pk's teveel hebben ze mogen er van mij direct de opgekrikte motor van de HP2 Sport ondersteken.
Opgelet: Voor de kleine baantjes en bochtjes heeft deze moto meer dan genoeg pk, maar voor lange ritten met veel stoplichten en stops mag er voor mij toch iets meer punch inzitten. Mijn gedacht.
Greetz cope
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Heb mijne nieuwe GSA vandaag opgehaald. Heb er een Remus Hexacone laten onderzetten. Ziet er prachtig uit en geeft mooie diepe sound met nu en dag een plof(je). Dit alles voor de prijs van 470 euro.
R1200GSA: Never ride faster than your guardian angel can fly!!
Hoeveel Pk heb je gemiddeld nodig om op een autosnelweg 120 km/h aan te houden ?cope schreef:diegenen die al hun ter beschikking staande pk's volledig kunnen benutten kun je sowieso op één hand tellen.Vind jij echt dat je pk's teveel hebt, als je eens goed optrekt dan zit die van mij direct tegen het eind van zijn latijn en moet ik volgens mij veel te vroeg schakelen of hij begint te sputteren.door (s)Campi Di Pampi
Dus je kunt nooit pk's teveel hebben ze mogen er van mij direct de opgekrikte motor van de HP2 Sport ondersteken.
Opgelet: Voor de kleine baantjes en bochtjes heeft deze moto meer dan genoeg pk, maar voor lange ritten met veel stoplichten en stops mag er voor mij toch iets meer punch inzitten. Mijn gedacht.
Greetz cope
(googelen mag hoor)
Punch heeft trouwens weinig of niks te maken met Pk's. Mijnen oostenrijker heeft er "maar" 98, 'k weet bij momenten niet wat te doen met al die punch
Nil volentibus arduum
ja
Ik wil hier niet de stoere bink uithangen want dat ben ik niet. Maar voor mij mag het altijd meer en dan niet voor 120km per uur te rijden op de autostrade, 'raketman' ik denk dat jij je niet echt houd aan deze snelheid of wel moet je je naam veranderen.
Het is niet omdat je meer pk's wil dat je ze altijd gebruikt, mocht iemand met een Porsche iedere keer zijn volledige paardenstal aan spreken dan zouden er volgens mij nog weinig rondrijden met een geldig rijbewijs.
Voor mij heeft het een gevoel van veiligheid als je nog wat reserve hebt, dat is alles.
En mocht ik echt willen vliegen dan koop ik een Hayabusa maar ik ben mijn leven nog niet moe.
greetz cope
Ik wil hier niet de stoere bink uithangen want dat ben ik niet. Maar voor mij mag het altijd meer en dan niet voor 120km per uur te rijden op de autostrade, 'raketman' ik denk dat jij je niet echt houd aan deze snelheid of wel moet je je naam veranderen.
Het is niet omdat je meer pk's wil dat je ze altijd gebruikt, mocht iemand met een Porsche iedere keer zijn volledige paardenstal aan spreken dan zouden er volgens mij nog weinig rondrijden met een geldig rijbewijs.
Voor mij heeft het een gevoel van veiligheid als je nog wat reserve hebt, dat is alles.
En mocht ik echt willen vliegen dan koop ik een Hayabusa maar ik ben mijn leven nog niet moe.
greetz cope