opbokken van 1150GS

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Motard de l'Allier
Berichten: 545
Lid geworden op: 19 mar 2007, 13:50
Woonplaats: Auvergne (Fr.)
Locatie: Auvergne (Fr.)
Contacteer:

Re: opbokken van 1150GS

Bericht door Motard de l'Allier »

OFF TOPIC :oops: :oops:

Als ge al Muug zijt voor je je moto moet opbokken, is dat wel niet simpel hé :lol: :lol:
Sorry ze, kon het niet laten.

Mvg Motard de l'Allier :wink:
CZ400 -> YZ125 -> KLX250 -> R100RT -> GS1100 '94 -> GS1100 '98 + CB500 -> F650 GS '10 (T)-> 0
WALTER GSAdventure
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 sep 2004, 14:12
Woonplaats: MINDERHOUT
Locatie: MINDERHOUT HOOGSTRATEN

Re: opbokken van 1150GS

Bericht door WALTER GSAdventure »

Ik doe het als volgt, voornamelijk als ik hem op een verrijdbaar plateau zet want dan krijg ik hem anders niet op zijn bok, ik heb een balkje van 5 cm dik een 10 cm breed en een 20 cm lang. Leg het balkje in het verlengde van mijn voorwiel en duw mijn motor met voorwiel op het balkje. Dan remmen en zo houden. Middenbok naar beneden en klaar is kees. Voor op dat rolbaar plateau is het de enige wijze anders lukt het me ook niet. :-)
BMW 1200 GSA, 1150 GSA, nu 1250 GSA VAN 2019
De ene is uiterst LINKS, de andere uiterst RECHTS, en ik zit er op, en laat ze werken.
J-P
Berichten: 1893
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
Woonplaats: Terneuzen
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

Re: opbokken van 1150GS

Bericht door J-P »

Ik zie het probleem niet goed, zowel ik als m`n klein madam (1.67) bokken een 1150GS of een 1200GSA probleemloos op.... Het zit `m in de juiste techniek, de voet met de bal op de middenbok plaatsen met de hiel imhoog, het been zo buigen dat de knie loodrecht boven de bal van je voet komt en als je op gaat bokken de knie gewoon naar beneden drukken en de rug rechten en het met een beetje dynamiek doen he, hoe langzamer hoe lastiger. En niet naar beneden kijken maar voor je.
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
Bruno 1200 RT
Berichten: 67
Lid geworden op: 09 aug 2005, 22:48
Locatie: Omgeving Overijse

Re: opbokken van 1150GS

Bericht door Bruno 1200 RT »

En als het opbokken dan nog nt lukt, probeer je het voorwiel met 3 à 4 cm te verhogen door bvb een dikke plank op te rijden met het voorwiel. Centreren (evenwicht op de pikkel) en hupsakee, dan wordt het een 'piece of cake'.
Mc B
Berichten: 217
Lid geworden op: 24 okt 2006, 11:41
Contacteer:

Re: opbokken van 1150GS

Bericht door Mc B »

J-P schreef:Ik zie het probleem niet goed, zowel ik als m`n klein madam (1.67) bokken een 1150GS of een 1200GSA probleemloos op.... Het zit `m in de juiste techniek, de voet met de bal op de middenbok plaatsen met de hiel imhoog, het been zo buigen dat de knie loodrecht boven de bal van je voet komt en als je op gaat bokken de knie gewoon naar beneden drukken en de rug rechten en het met een beetje dynamiek doen he, hoe langzamer hoe lastiger. En niet naar beneden kijken maar voor je.
JP, dat kan inderdaad kloppen. Nen 1150GS en nen 1200GS gaan blijkbaar een pak eenvoudiger dan een 1150GSA met zijn drie koffers erop.

wete wa? We gaan eens alle BMW's op een rijtje zetten en het uittesten. We kunnen dan een definitieve lijst samenstellen van gemakkelijk tot retemoeilijk. :grin:
Leap and the net will appear
J-P
Berichten: 1893
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
Woonplaats: Terneuzen
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

Re: opbokken van 1150GS

Bericht door J-P »

Het mag geen verschil maken, die middenbok op een GS of een GSA. De reden dat de middenbok langer is is dat de GSA ook hoger op z`n poten staat, de vering is langer. Het blijft simpelweg techniek. Zo is een 1800 goldwing ook poepsimpel op te bokken.

1 uitzondering: de F650... die bokt echt slecht op, dat is een ontwerpfout (net als de rest van de motor :drunken: )
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
Plaats reactie