een ander 2 cilindertje nu

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

RBee

Re: een ander 2 cilindertje nu

Bericht door RBee »

IRON GONZO schreef:wat had hij dan van model?
Zag van kleins af steeds naar vader op.

Ne MONSTER :mrgreen:
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Jo De Paepe

Bericht door Jo De Paepe »

Een Duc moet je nieuw kopen en verkopen voor zijn 10.000 km.
Dan kan je hem redelijk prijselijk onderhouden.
Vanaf 20.000km begint de ene misere na de andere. Met serieuze kostenplaatjes tot gevolg.
De oudere reeksen zijn duurder in onderhoud en onderdelen dan de modernere . De laatste bouwjaren zijn ietsje bedrijfszekerder, daar hebben ze de kwaliteitscontrole ontdekt :mrgreen:

Een opsomming geven van al mijn Duc miseries met slechts 2 motorfietsen zou de upload van deze post ruim overschrijden.
En toch geven deze prullen een speciale feeling :drunken:
CAT

Bericht door CAT »

[quote="futureGSrijder"]Jammer dat die Duc's soms net zo klinken dat er een paar glazen knikkers in het motorblok zitten. Een rammelend en reutelend geluid.

Omdat wij een droge koppeling hebben en om dat mooie geluid beter uit te laten komen een open koppelingsdeksel gebruiken. Jammer genoeg hebben sommige nieuwere modellen ook al een natte koppeling.
CAT: Duc 998 en BMW R1100S boxercup

En ja ze zijn niet te vergelijken, maar beiden hebben een eigen motorkarakter.
En ja er is geen enkele moto die een bochtenstabiliteit heeft als een duc. :roll:
Epica rocks my world
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

als alles mee zit heb ik vrijdag mijn Nr plaat :grin:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
CAT

Bericht door CAT »

Jo De Paepe schreef:Een Duc moet je nieuw kopen en verkopen voor zijn 10.000 km.
Dan kan je hem redelijk prijselijk onderhouden.
Vanaf 20.000km begint de ene misere na de andere. Met serieuze kostenplaatjes tot gevolg.
De oudere reeksen zijn duurder in onderhoud en onderdelen dan de modernere . De laatste bouwjaren zijn ietsje bedrijfszekerder, daar hebben ze de kwaliteitscontrole ontdekt :mrgreen:

Een opsomming geven van al mijn Duc miseries met slechts 2 motorfietsen zou de upload van deze post ruim overschrijden.
En toch geven deze prullen een speciale feeling :drunken:
Er zijn voldoende leden in de Ducaticlub die al jaren met een duc rijden en nog geen problemen hebben gehad. Ik heb er al 3 gehad zonder problemen waaronder mijn 998 > 30K waarbij circuit. De oudere modellen zijn niet duurder in onderhoud maar de meerkleppers zijn duurder zoals 916 / 996 /998 / S4r enz... hoewel ze bij de allernieuwste modellen getracht hebben dit te verbeteren. Bij de Gonzo zijne zal dit dus heel goe meevallen. Net zoals bij BMW en andere merken zijn er bij ducati op sommige modellen tijdelijk problemen die eigenlijk niet zouden mogen voorvallen. Waarom ze het toelaten weet ik niet maar dat zal altijd wel zo zijn zeker.
Epica rocks my world
Iron Gonzo

ik heb hem vandaag eens uiteen gevezen.
ik dacht dat het veel moeilijker zou zijn.
poepsimpel zit die in elkaar 8-)
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

sleutelen op zo'n SS valt goe mee. Ik heb er 4 jaar mee gereden en aan gesleuteld, ongeveer 55000km waarvan het laatste jaar enkel circuit.
Paar tips:
Oppassen met de carbon uitlaten, als de demping opgebrand is (gewoon absorptie) begint de carbon bruin te verkleuren, enkel op tijd die demping patronen vervangen helpt.
Remmen: zeker geen carbone lorraine steken, vreten de schijven op
Je kan floater kitjes krijgen waar je de schijven full floating mee kunt maken, de standaard is semi floating denk ik. De full floaters remmen beter.
Nissin Rempompke van een kawa of zo remt beter dan de standaard (voor op cirquit), maar ik zie dat die van U van de laatste carb serie is, remt waarschijnlijk beter.
Ontluchting slangetjes die in de tank aan de benzine dop zitten (voor afvoer van water, of benzine spill) durven verduren of loskomen, dan loopt je tank gewoon leeg....
Met clip ons van een 851/888 staan de clipons lager, ziet er beter uit en vond ik makkelijker op circuit
Koppelingsklok in de gaten houden, slaat in en dan blijven de platen hangen
een gebombeerde staalplaat als laatste plaat voor de klok doet wonderen
koppeling niet dichtmaken, stof moet wegkunnen , dat vreet anders in. Daarom monteren de meeste een open deksel, (en voor de sound natuurlijk)
Ghebt pech, ik heb onlangs nog een ohlins stuurdemper verkocht voor een habbekrats
riemen kosten niet veel, bij twijfel vervangen, daar zijn ze nogal gevoelig aan.
Deksel luchtfilter box openmaken, geeft mooi geluid 8-)
oliepeil in de gaten houden, de 900 verstookt olie langs de klepguides, de 750 zo goed als niets....
Voorvork reed het beste met de uitgaande demping tamelijk licht, en dunne olie w2.5 a w5
ik zou geen 40mm carb monteren, kost redelijk wat geld, met de originele met een goed afgestelde dynokit (ruud Fredriks) reed ie prima, 82 a-wiel pks. wil je toch andere carbs ga dan voor keihin flat slides, duurder maar veel beter af te stellen en lichtere gas, bij de dell orto's moet je bijna met 2 handen aan de gas hangen :lol:
Carbs zeer gevoelig voor vrieskoude, als het goed is zijn die van u uitgerust met een verwarmingskitje, aangesloten op de oilekoeler....
De oliekoelers en de regulators waren een zwak punt, als het goed is zijn die bij u al van een nieuwer type
55000 km zeer sportief gereden en veel circuit, geen enkel probleem gehad, met enkel normaal onderhoud (om de 5000km).
Hou er wel rekening mee dat de luchtgekoelde 900 bij ongeveer 60.000km last begint te krijgen van ovale cil, den ene al wat rapper dan de andere, de mijne had er nog gene last van

Veel succes ermee, er zijn tegenwoordig nog weinig moto's die zoveel karakter hebben dan een luchtgekoelde duc
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Iron Gonzo

de carbs worden inderdaad olie verwarmd.
hij remt ongeloofleijk goed. na een ritje met de BMW op de DUC stappen en dan aan het remhendeltje hangen is niet goed voor de testiekels :oops:
denk dat mijn koppeling zo is uitgerust.
deksel van de luchtfilterkast is open
de clipons staan goed en nog comfortabel om mee te rijden ook :grin:
THX voor de carbu tips

morgen wordt er een nieuw bandje voorraan op gemonteerd

continental RACE ATTACK
hopelijk is dat een goed bandje, want ik lees er betrekkelijk weinig over.
TRIUMPH TROPHY SE
basty

Bericht door basty »

Ik rijd sinds jaren met een toermotorfiets (2 x Pan 1100, 1 x BMW1150RT, 2 x R1200RT)omdat ik geen auto bezit, doorrijder ben en af en toe eens een verre reis maak. Het comfort, bagagemogelijkheden en veiligheidsopties zijn dan geen overbodige luxe. Toen ik dit jaar,op het salon, een offerte liet maken voor een Blackline viel ik bijna achterover van de opleg. Crisis ?? Ondanks ik om de twee jaar mij een nieuwe motorfiets had aangekocht (bij dezelfde dealer) en tevens alle onderhoudsbeurten netjes bij dezelfde dealer liet doen, ging alleen het stof eraf. Daar ik reeds vele jaren zot was van een Monster heb ik toen de knoop doorgehakt. In plaats van een nieuwe BMW is er een kleine Ducati bijgekomen. Van de BMW overigens geen kwaad woord, ben nog steeds content doch over de offerte was niet bepaald klantvriendelijk nagedacht door de dealer. Wat mijn Monster betreft (februari 2009, thans 3000 km) kan ik u nu al zeggen dat het terug wennen was om met een BASIC motor te rijden. Spartaans, onderhevig aan de natuurelementen, totaal geen bagagemogelijkheid, enz... Doch reeds heel veel plezier. Motorisch is Ducati ook een andere weg ingelagen, onderhoud om de 12000 km. Rammelen doet hij zeker niet (goede injectie en natte koppeling- slipperkoppeling) en het geluid is inderdaad beschaafder geworden als je in de lage toeren blijft tenminste. Ik was destijds gevallen voor de uitstraling van deze motorfiets (en bekijks heb je zeker) maar nu ik er ook mee rijd, ben ik nog meer verrast. Hierna een paar fotootjes van mijn werkpaard en de funbike.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Iron Gonzo

zeer mooie DUC

ik heb vandaag nieuw voorbandje op de duc gelegd
de continental race attack street ligt er op. (de road attack is besteld voor mijn R1200ST, maar was nog niet binnen)
is niet echt geschikt om in de regen te rijden.
maar de ducati zal niet buiten komen bij regen :wink:
na een klein testritje gedaan te hebben.
't is een mega klever en stuurt haarscherp :rabbit:

en het is een klevertje
Afbeelding
gewoon effe van mijn oprit rijden.

ik zal snel een nieuwe vracht dollemiet moeten kopen :shock:

de achterband is een BT 014 en 180.
als die versleten is komt er een 170 op
de 180 is naar mijn gevoel te breed voor goed te sturen met de DUC
TRIUMPH TROPHY SE
Plaats reactie