... 'nieuwe' R1200RT
Moderator: GVN
Re: ... 'nieuwe' R1200RT
.. een kort filmke erbij?
http://www.touratech-video.de/video/55" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.touratech-video.de/video/55" onclick="window.open(this.href);return false;
R1200RT- Black
Mooi filmpje van Schotland. Komt juist van pas want ik ga volgend jaar ook naar Schotland met de nieuwe moto. Nu heb ik gezien hoe we er gaat uitzien.walterr schreef:.. een kort filmke erbij?

Ik ben even bij mijn dealer te rade geweest in verband met de knoppenwinkel en de reservoirs op het stuur.
De reden van de richtingaanwijzerschakelaar is dat door het aantal knoppen in de full option uitvoering er geen plaats meer was voor het oude systeem. BMW heeft dit opgelost door bepaalde knoppen een dubbelfunctie te geven, vb de dodemansknop – starter en pinker. Dit is nog aanvaardbaar.
Dan de reden van de reservoirs is er één van, ingeval van …. Daar bij het huidige model het reservoir, bedieningsknoppen en rem/koppelingshendel één geheel vormen, moet dit bij een barst in het reservoir als geheel worden vervangen. Een kostelijk grapje. Vandaar dat men de optie van het losse reservoir heeft gekozen. ’t Ja, ook aanvaardbaar. Maar wie heeft er al ooit een reservoir stuk gehad? Ik nooit.
Het is niet dat het reservoir te groot is (maar het lijkt wel zo), het is dat het visueel zo hoog staat. Als het nu 1cm lager stond of gedeeltelijk zou zijn afgedekt door iets (een cover of stuurmof) zou het minder opvallen. Misschien komt er wel een oplossing uit de bus via Wunderlich, … of een handige doe-het-zelver.
Laat het zeuren noemen, maar neemt de Kawasaki GTR, die is na 2 jaar volledig herzien na input van de klant. Als we BMW laten weten wat minder goed is, herzien zij ‘misschien’ ook de zaak. Ik weet, blijf dromen! Wie weet, het is binnenkort Sinterklaas en Kerstmis ….

De reden van de richtingaanwijzerschakelaar is dat door het aantal knoppen in de full option uitvoering er geen plaats meer was voor het oude systeem. BMW heeft dit opgelost door bepaalde knoppen een dubbelfunctie te geven, vb de dodemansknop – starter en pinker. Dit is nog aanvaardbaar.
Dan de reden van de reservoirs is er één van, ingeval van …. Daar bij het huidige model het reservoir, bedieningsknoppen en rem/koppelingshendel één geheel vormen, moet dit bij een barst in het reservoir als geheel worden vervangen. Een kostelijk grapje. Vandaar dat men de optie van het losse reservoir heeft gekozen. ’t Ja, ook aanvaardbaar. Maar wie heeft er al ooit een reservoir stuk gehad? Ik nooit.
Het is niet dat het reservoir te groot is (maar het lijkt wel zo), het is dat het visueel zo hoog staat. Als het nu 1cm lager stond of gedeeltelijk zou zijn afgedekt door iets (een cover of stuurmof) zou het minder opvallen. Misschien komt er wel een oplossing uit de bus via Wunderlich, … of een handige doe-het-zelver.
Laat het zeuren noemen, maar neemt de Kawasaki GTR, die is na 2 jaar volledig herzien na input van de klant. Als we BMW laten weten wat minder goed is, herzien zij ‘misschien’ ook de zaak. Ik weet, blijf dromen! Wie weet, het is binnenkort Sinterklaas en Kerstmis ….

http://www.youtube.com/watch?v=p9hUJ5Sq1cY[/video]
Een filmpje van de beurs IT
http://www.youtube.com/watch?v=bK7_kFeu_JQ[/video]
Een filmpje van de beurs IT
http://www.youtube.com/watch?v=bK7_kFeu_JQ[/video]
-
en dan nog dit:
http://www.amt.nl/web/Videos/Video-Zesc ... ncept6.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
en het is nog lang geen 1 april
http://www.amt.nl/web/Videos/Video-Zesc ... ncept6.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
en het is nog lang geen 1 april
De uitleg ivm met de oliereservoirs komt me twijfelachtig voor.
Zouden ze niet eerder ten prooi gevallen zijn aan de ijzeren wet van de verandering? Ze waren er al op het
vorige model en een fabrikant voelt zich, om de koopbereigheid op peil te houden, verplicht om een aantal
dingen te veranderen waaruit duidelijk blijkt dat de koper wel degelijk met een nieuwe rondrijdt. Als er
dan zaken zijn die evntueel het optimum in ontwerp en vormgeving zouden bereikt hebben, dan maakt
dat geen verschil, ze zullen evengoed moeten wijken. Spijtige zaak, zeker van een fabrikant die nooit te
bedonderd is (geweest) om de dingen anders te doen dan de anderen.
Zouden ze niet eerder ten prooi gevallen zijn aan de ijzeren wet van de verandering? Ze waren er al op het
vorige model en een fabrikant voelt zich, om de koopbereigheid op peil te houden, verplicht om een aantal
dingen te veranderen waaruit duidelijk blijkt dat de koper wel degelijk met een nieuwe rondrijdt. Als er
dan zaken zijn die evntueel het optimum in ontwerp en vormgeving zouden bereikt hebben, dan maakt
dat geen verschil, ze zullen evengoed moeten wijken. Spijtige zaak, zeker van een fabrikant die nooit te
bedonderd is (geweest) om de dingen anders te doen dan de anderen.
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
verwachte prijsstelling is ongeveer 350 euro duurder dan model 2009. (zonder optie pakketten, die zouden 5 tot 10% duurder worden). Dit is me ingefluisterd maar niet 'officieel' bekend gemaakt
R1200RT 2016 - http://www.facebook.com/Motoblog/
Officiele prijs zou 16750€ zijn zonder opties rest van de nieuwe opties prijzen hem ik ook liggen maar alles is zo wat 5 a 10 % duurder op uzv radio na die nu op 1070, euro komt maar nu wel zonder CD speler.
Gr
Gr
Als de radio geen cd-speler meer heeft, hoe gaat deze er dan uitzien? Zal deze zo groot zijn als het vorige model of compacter? Een cd-speler op de moto heb ik altijd al onpraktisch gevonden. Je kunt er maar 1 cd in kwijt en dan zit je met het probleem van je andere cd’s waar je geen blijf mee weet. Als de nieuwe radio veel compacter is, dan is het misschien toch een bijkomende optie. Zo niet, bespaar ik geld en heb ik een extra opbergvak. Nu lukt het ook heel goed met een MP3-speler met ingebouwde radio aangesloten op de intercom.
Deze radio heeft idd een MP3 fc met een hertekende stuur bediening maar het opberg vakje zou vrij komen .
Gr
Gr
[quote="Benner"]Deze radio heeft idd een MP3 fc met een hertekende stuur bediening maar het opberg vakje zou vrij komen .[/quote]
Dat zou een mooie zaak zijn. Maar waar zit dan de hardware van de radio? Als het is zoals u schrijft, dan hadden zo ook beter iets aan die antenne gedaan. Het moet toch mogelijk zijn om die antenne weg te werken. Mijn Mp3-radio vangt de radiogolven op via de bekabeling, zoals via het kabeltje van de koptelefoon.
Dat zou een mooie zaak zijn. Maar waar zit dan de hardware van de radio? Als het is zoals u schrijft, dan hadden zo ook beter iets aan die antenne gedaan. Het moet toch mogelijk zijn om die antenne weg te werken. Mijn Mp3-radio vangt de radiogolven op via de bekabeling, zoals via het kabeltje van de koptelefoon.
En zou het via die nieuwe audio-installatie mogelijk zijn om de stem van Truus (Zumo) te horen?
Dat zou ik pas leuk vinden: geen draadjes meer naar de helm of gesukkel met bluetooth.
Dat zou ik pas leuk vinden: geen draadjes meer naar de helm of gesukkel met bluetooth.
Nel mezzo del cammin di nostra vita...
R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
-
Verstandige dealer. Een mens met verstand. Wie is die verstandige mens ?Beemer schreef:Raar toch, mijn dealer is niet te spreken over de nieuwe pottekeswinkel en de te kleine fragiele bediening voor de richtingaanwijzers.zeiler1 schreef:Dag zagemannen,
Vandaag op de RT gezeten op de EICMA in Milaan.
Die moto ziet er gewoon super uit. De bediening is echt weeral beter en ziet er helemaal niet japan of wat schrijven ze hier allemaal uit.Ook het venster is flink beter en stabieler. Als ik begin dit jaar niet had gewisseld, ik zou de nieuwe direct kopen. Ik mocht hem wel niet efkens starten, spijtig en ik moest eerst wel de italiaanse hostessen er af jagen haha! Zo'n beurs is echt grappig...al die italianen willen met die schoon hostessen op de foto!
Ciao!
Zijn eigen woorden: "dit is gewoonweg tien jaar terug in de tijd gaan, diegene die dit beslist heeft maakt een grote flater"
F
Heb me ondertussen laten gaan ,
Eer gisteren op het salon een nieuwe RT besteld.
Gr
Gr
Dat kan met het oudere model ook al, je kan op de stekker de audioingang gebruiken. Dan in het menu kiezen voor "AUX" en je hebt geluid van externe bron. Alleen is de impedantie v.d. zumo uitgang denkelijk tussen de 4 en 16 Ohm en de ingang van de AUX van de stekker daar verwacht ik een hoogohmige ingang. Dit zou voor vervorming kunnen zorgen gezien er teveel signaal moet ingestuurd worden om een goed volume te krijgen. Tot nu toe nog geen installatie op die manier gedaan, maar technisch kan je zo aansluiten. Op het model met het MP3-kabeltje, zou je ook die aansluiting kunnen proberen, zou hetzelfde resultaat moeten geven.
Trouwens zit bij de navigator iV een canbus stekker en audio stekker om op een radiosysteem aan te sluiten (komende v.d. cradle).
Trouwens zit bij de navigator iV een canbus stekker en audio stekker om op een radiosysteem aan te sluiten (komende v.d. cradle).
GVN schreef:En zou het via die nieuwe audio-installatie mogelijk zijn om de stem van Truus (Zumo) te horen?
R1200RT 2016 - http://www.facebook.com/Motoblog/
-
Een gemeende proficiat. Welk kleur is het geworden ?Benner schreef:Heb me ondertussen laten gaan ,
Gr
Hoe lang moet men nu eigenlijk al wachten op een nieuwe levering ?
Frederik
Bedankt ,
Thunder Grijs Metallic , hebben lang zitten twijfelen al of niet met strepen.
Levering ergens eind Maart.
Morgen (Donderdag ) is de nieuwe RT tezien op vt4 in Auto(Moto)Jacht.
Gr
Thunder Grijs Metallic , hebben lang zitten twijfelen al of niet met strepen.
Levering ergens eind Maart.
Morgen (Donderdag ) is de nieuwe RT tezien op vt4 in Auto(Moto)Jacht.
Gr
Hallo Beemers,
net naar het salon geweest in Brussel...
die oliepotjes op het stuur van den RT... dit staat me niet erg aan.
Ik heb laten prijs maken maar die "rammelende pottekes" houden me tegen.
Wachten op de volgende utdate ???
net naar het salon geweest in Brussel...
die oliepotjes op het stuur van den RT... dit staat me niet erg aan.
Ik heb laten prijs maken maar die "rammelende pottekes" houden me tegen.

Ik vind die potjes ook maar niks, maar om er nu een fiets voor te laten staan...... wie weet worden het
nog eens collectors items (alhoewel, als ze dan gepikt worden zoals de VW logo's)
Als je natuurlijk nog een motor in goede staat hebt dan kan het niet echt dringend zijn, persoonlijk koop
ik zo min mogelijk "eerstejaars" spullen, maar er is bij de nieuwe nu wel niet echt sprake van een totaal
nieuw concept. Moeilijke keuze, nog eens over slapen misschien
nog eens collectors items (alhoewel, als ze dan gepikt worden zoals de VW logo's)

Als je natuurlijk nog een motor in goede staat hebt dan kan het niet echt dringend zijn, persoonlijk koop
ik zo min mogelijk "eerstejaars" spullen, maar er is bij de nieuwe nu wel niet echt sprake van een totaal
nieuw concept. Moeilijke keuze, nog eens over slapen misschien

-
Begreep eigenlijk heel de discussie over de potjes niet.
Tot ik naar het motorsalon ging en op een nieuw RT plaatsnam.
Amai, wat is dat met die potjes, die staan gewoon zelfs niet vast.
Dat is gewoon veel slechter dan de japanse tegenhangers, die zijn steviger en staan vast.
Tot ik naar het motorsalon ging en op een nieuw RT plaatsnam.
Amai, wat is dat met die potjes, die staan gewoon zelfs niet vast.
Dat is gewoon veel slechter dan de japanse tegenhangers, die zijn steviger en staan vast.
Zou het niet kunnen dat we ons vergissen en dat het om een Beierse hoogtechnologische ontwikkeling gaat
die nog niet uit de doeken gedaan wordt om zo de voorsprong op de Jappen niet te snel kwijt te zijn?
Misschien gaan die potjes wel mee overhellen in de bochten om een betere gewichtsverdeling te bekomen,
of kan je ze mogelijk apart naar BMW opsturen om bij te vullen
Bovendien zal er wel snel iemand een oplossing voor het visuele aspect hebben. Ik zie het al voor me (bij
wijze van spreken, want ik heb er zelf geen), een Wundelich sok of een Touratech muts of zoiets, in navolging
van de GSM sokken van Golla. Let maar op, wordt nog een gat in de markt
die nog niet uit de doeken gedaan wordt om zo de voorsprong op de Jappen niet te snel kwijt te zijn?
Misschien gaan die potjes wel mee overhellen in de bochten om een betere gewichtsverdeling te bekomen,
of kan je ze mogelijk apart naar BMW opsturen om bij te vullen

Bovendien zal er wel snel iemand een oplossing voor het visuele aspect hebben. Ik zie het al voor me (bij
wijze van spreken, want ik heb er zelf geen), een Wundelich sok of een Touratech muts of zoiets, in navolging
van de GSM sokken van Golla. Let maar op, wordt nog een gat in de markt

Ik wilde ook eerst een nieuwe RT kopen maar toen ik het model zag, de kleuren, de potjes, was mijn goesting snel over.
Ik heb mij dus eens goed in mijn garage gezet, een half uurtje gestaard naar mijn huidige RT en beslist dat die nog wat mag blijven.
Ik vind het huidige model veel mooier dan het nieuwe model. De mijne is trouwens nog in nieuwstaat en heeft amper 20.000 km dus waarom zou ik 10.000 euro opleggen voor een model dat ik niet graag zie.
Ik heb mij dus eens goed in mijn garage gezet, een half uurtje gestaard naar mijn huidige RT en beslist dat die nog wat mag blijven.
Ik vind het huidige model veel mooier dan het nieuwe model. De mijne is trouwens nog in nieuwstaat en heeft amper 20.000 km dus waarom zou ik 10.000 euro opleggen voor een model dat ik niet graag zie.
Uw goesting breken voor die potjes, da's toch te zot voor woorden
Ik dacht dat die boxers gekocht werden om hun karakter en om hun rij-eigenschappen ? (wat ik absoluut allemaal niet in twijfel trek want ik heb net ook een GS gekocht voor het werk)
Naar die potjes moet ge trouwens niet kijken als je rijdt hé

Ik dacht dat die boxers gekocht werden om hun karakter en om hun rij-eigenschappen ? (wat ik absoluut allemaal niet in twijfel trek want ik heb net ook een GS gekocht voor het werk)
Naar die potjes moet ge trouwens niet kijken als je rijdt hé

Tja, die potjes, daar is het laatste woord nog niet over geschreven. Maar als ik een 2007 had
dan maakte het me niet uit, die zou ik vast nog niet inruilen!
Maw een verstandige beslissing om die 10.000€ niet uit uw zak te peuteren
dan maakte het me niet uit, die zou ik vast nog niet inruilen!
Maw een verstandige beslissing om die 10.000€ niet uit uw zak te peuteren

Ik heb veleden jaar nog een (oude) RT Silverline besteld en genoten van de voordelen op het (oude) model.
Op het salon de nieuwe eens goed bekeken en volgens mij zijn er enkele verbeteringen.
Namelijk het dashbord,het iets groter scherm en de usb aansluiting op de radio.
Op het salon de nieuwe eens goed bekeken en volgens mij zijn er enkele verbeteringen.
Namelijk het dashbord,het iets groter scherm en de usb aansluiting op de radio.
Je bent enkel dom, als je niets leert uit je eigen fouten