Verwarmd vestje Gerbing slaat op hol
Moderator: GVN
-
Cindy
Re: Verwarmd vestje Gerbing slaat op hol
Enfin....daar gaat het me allemaal niet meer om....ik probeer me te verdedigen tegen de kou door zulke verarmde kledij te dragen,op en top spul,wilde gewoon melden dat dit toch wel eens durft falen maar het belangrijkste is dat ik ondertussen al van Gerbing bericht heb gekregen dat ze me dit alles zullen vergoeden....dus ik rij binnenkort terug in "luxe" warm rond, en dit over 1 nacht slapen.Als dat geen service is

-
Jan en Greet
Allez,toch éne slimmePhaedrus schreef:@Kmax: welke opties heb jij op je motor staan?
- ABS?
- HVV?
- ASC?
- RDC?
- boordcomputer?
- schakelassistent?
- ESA?
Eigenlijk moet je me hier niet op antwoorden.
Ik wil hier gewoon mee zeggen dat je die opties in 1980 ook niet had maar dat deze nu beschikbaar zijn op het type motor dat jij hebt.
Ben je een mindere motorrijder als je voor deze opties kiest?
Ben je een slechtere motorrijder als je voor deze opties kiest?
Er zijn ook motorrijders van 'uw' lichting die enkel rond de kerktoren rijden en alle gadgets hebben die je maar kunt bedenken.
Dat heeft er allemaal niet mee te maken.
Ik krijg soms de opmerking dat ik wel een 'echte' motorrijder ben omdat ik de winter door rij.
Wel, dat vind ik bullshit.
Een echte motorrijder ben je in je hart en voor je gevoel en niet enkel door je aantal kilometers of je ontberingen.
Trouwens, ik vond je opmerking over 'jeanette kledij' er eerlijk gezegd ook over.
Verder even goed vrienden.
Zundapp KS50 - Suz GT380 - Suz GT750 - Kawa Z1000 - Yam RD500 - Yam Majesty 250 - Suz Bandit 1200S - Bmw R1150Rt - Bmw R1200 GSA - Bmw C650GT - Vespa 125LX
DomDom RiderI & II
Zümo 550 en XT
Lid,natuurlijk !
DomDom RiderI & II
Zümo 550 en XT
Lid,natuurlijk !
Doet idd deugd wanneer dat gebeurt, al zou het een vanzelfsprekendheid moeten zijn, natuurlijkCindy schreef:Als dat geen service is![]()
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

-
Dirk Pauwels
Sommigen hebben volgens mij geen verwarmde kledij nodig...die zijn zo al ontvlambaar genoeg
Als het bestaat en het maakt het leven makkelijk, waarom niet gebruiken dan? Ik heb ook handvatverwarming op de KTM (en het werkt zelfs nog na bijna 2 jaar, ongelooflijk
)
Verwarmde kledij heb ik nie omdat ik nie veel rij in de winter, maar moest ik doorrijden zou ik daar het nut van wel inzien.
snap wel nie dat die fabrikanten van die dure verwarmde kledij er niet in slagen om de broodnodige beveiligingen te voorzien, want opsmorende componenten zijn niet meer van deze tijd......
Als het bestaat en het maakt het leven makkelijk, waarom niet gebruiken dan? Ik heb ook handvatverwarming op de KTM (en het werkt zelfs nog na bijna 2 jaar, ongelooflijk
Verwarmde kledij heb ik nie omdat ik nie veel rij in de winter, maar moest ik doorrijden zou ik daar het nut van wel inzien.
snap wel nie dat die fabrikanten van die dure verwarmde kledij er niet in slagen om de broodnodige beveiligingen te voorzien, want opsmorende componenten zijn niet meer van deze tijd......
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Oké dat is goed maar kunnen ze ook een oorzaak aangeven??ondertussen al van Gerbing bericht heb gekregen dat ze me dit alles zullen vergoeden
Toch altijd leuk om weten of ze kunnen detecteren wat er mis is gelopen
-
Dirk Pauwels
demito schreef:Het is een beer met een lederen klak en dito cowboybroek met uitgesneden kont. Een rasechte harleyrijder, dus ik zou maar oppassen.Danny schreef:Mijn "vriend" denkt er ook trouwens net zo over.
Als in vriend, vriendje ??![]()
![]()
Weet uw madam al da ge uit de kast gekomen zijt?
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
Cindy
Hoi Danny,Danny schreef:Oké dat is goed maar kunnen ze ook een oorzaak aangeven??ondertussen al van Gerbing bericht heb gekregen dat ze me dit alles zullen vergoeden
Toch altijd leuk om weten of ze kunnen detecteren wat er mis is gelopen
zijn ze nu met in onderzoek daar ze verschillende vragen stellen...waarschijnlijk hebben ze opgemerkt dat de Y-kabel te kort is en deze geplooid wordt zodat hij onder druk komt te staan met de voorgaande gevolgen.
Heb voor me vriendin dezelfde spullen aangekocht en hier blijken de 2 delen van de Y-splitter een stukje langer te zijn
Cindy schreef:Hoi Danny,
waarschijnlijk hebben ze opgemerkt dat de Y-kabel te kort is en deze geplooid wordt zodat hij onder druk komt te staan met de voorgaande gevolgen.
Heb voor me vriendin dezelfde spullen aangekocht en hier blijken de 2 delen van de Y-splitter een stukje langer te zijn
Euh, als ik zo de plaats zie waar het brandje is uitgebroken, verdenk ik U ervan dat ge de broek van uw vriendin aan had! Eéntje met een langer Y-splitter zal de mannenbroek zijn. Omdat er op die plaats meer zou moeten zitten dan bij uw vriendin, is het Y-splitter ook langer.
Do you understand my dear Watson?
Ik weet het, het is ver gezocht, maar toch!
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black

Hmmm, pittig draadje ...
ik heb die flikker-kledij een paar maanden geleden getest, en ben zelfs zo overtuigd dat ze nu permanent deel uitmaakt van mijn uitrusting. Ik heb handschoenen + binnenvest met mouwen. Ik had dit al jaren eerder moeten doen. Ook de regelaar geplaatst. Is zo handig als intercom kabeltje inpluggen en rijden maar. Bij elk type koud weer een veel aangenamer gevoel, dus ook beter geconcentreerd op de motor, relaxer enz... I LIKE IT A LOT.
Dus voor mij : +1
PS: ik zag dat de problemen zich voordeden aan de splitter kabel. Gezien die onderaan de vest zit, merk ik dat er toch een beetje stress op zit. Omdat de kabel eigenlijk aan de buik een stukje op het bovenbeen wordt gedrukt en misschien de koperdraad wat geperst komt te zitten en na intensief gebruikt kortsluiting maakt. Zou zeker niet mogen zijn... Zorg voor een goede zekering die op tijd 'knapt' als er iets gebeurt.
ik heb die flikker-kledij een paar maanden geleden getest, en ben zelfs zo overtuigd dat ze nu permanent deel uitmaakt van mijn uitrusting. Ik heb handschoenen + binnenvest met mouwen. Ik had dit al jaren eerder moeten doen. Ook de regelaar geplaatst. Is zo handig als intercom kabeltje inpluggen en rijden maar. Bij elk type koud weer een veel aangenamer gevoel, dus ook beter geconcentreerd op de motor, relaxer enz... I LIKE IT A LOT.
Dus voor mij : +1
PS: ik zag dat de problemen zich voordeden aan de splitter kabel. Gezien die onderaan de vest zit, merk ik dat er toch een beetje stress op zit. Omdat de kabel eigenlijk aan de buik een stukje op het bovenbeen wordt gedrukt en misschien de koperdraad wat geperst komt te zitten en na intensief gebruikt kortsluiting maakt. Zou zeker niet mogen zijn... Zorg voor een goede zekering die op tijd 'knapt' als er iets gebeurt.
R1200RT 2016 - http://www.facebook.com/Motoblog/
't Was dan ook doorgebrandMOTOBLOG schreef:Hmmm, pittig draadje ...
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Meeste producenten geven levenslang garantie op de elektrische componenten, in Pakistan (Gerbing) is dat niet zo duur
.
Ben zelf een tevreden warm & safe gebruiker, dat laatste woordje kan hier wel helpen
http://www.migsel.com/store/index.php?_ ... oductId=77" onclick="window.open(this.href);return false;
+ @Cindy, mooi dat ze je alles vernieuwen / vergoeden en nog belangrijker dat ze naar de oorzaak zoeken.
- Wat een onzin op vw kledij, wsl mensen die bij vriestemperaturen achter hun geraniums zitten.
Ben zelf een tevreden warm & safe gebruiker, dat laatste woordje kan hier wel helpen
http://www.migsel.com/store/index.php?_ ... oductId=77" onclick="window.open(this.href);return false;
+ @Cindy, mooi dat ze je alles vernieuwen / vergoeden en nog belangrijker dat ze naar de oorzaak zoeken.
- Wat een onzin op vw kledij, wsl mensen die bij vriestemperaturen achter hun geraniums zitten.
-
Cindy
Vrijdag gebeurd,vandaag al nieuw spul mogen halen bij Starcom(merci Lex)....wat de oorzaak betreft,alles wordt opgestuurd naar de firma en deze ging het onderzoeken want ze zitten er ook mee in,aan de hand van de resultaten gingen ze toch wel werken opdat dit in de toekomst niet meer zou gebeuren.
Doch niet al te min vind ik het afhandelen van deze defecten een reuze service wat de dag van vandaag dikwijls niet meer zo evident is.
Indien men mij op de hoogte houdt van deze evolutie zal ik het mededelen.
Doch niet al te min vind ik het afhandelen van deze defecten een reuze service wat de dag van vandaag dikwijls niet meer zo evident is.
Indien men mij op de hoogte houdt van deze evolutie zal ik het mededelen.
Mooi zo, krijg je ook een nieuw motorbroekie ?
Dan ben je terug de oude
Dan ben je terug de oude
-
Cindy
yup-Fred- schreef:Mooi zo, krijg je ook een nieuw motorbroekie ?
Dan ben je terug de oude
-
John
- Contacteer:
Jaren geleden heb ik die dingen zelf gemaakt voor welgeteld één euro voor een vest (bodywarmer niet inbegrepen, die koste 3 euro
)
Enheuu...rij niet meer zonder bij vriesweer.
By the way...voor de artiesten die graag zoiets willen, ik heb nog van die zetelhoezen liggen (dan wel voor 5 euro/stuk (moet ook iets verdienen hé
!)
Enheuu...rij niet meer zonder bij vriesweer.
By the way...voor de artiesten die graag zoiets willen, ik heb nog van die zetelhoezen liggen (dan wel voor 5 euro/stuk (moet ook iets verdienen hé
Mijne Warm&Safe hield het vorig jaar ook plots voor bekeken, de vest was nooit geplooid maar toch waren er twee draden in gebroken, niks visueel te zien, gewoon inwendig de weerstandsdraad kapot, zelfs geen mantelschade.
de draden van Gerbing (staaldraad) lijken me solider(lees minder kwetsbaar)
Een mailtje naar Warm&safe leerde me dat ik een nieuwe kon kopen voor een 50dollar of zoiets maar dat over en weer gestuur hangt me wat de keel uit. indertijd moest ik voor een thermostaat die ik liet opsturen evenveel taksen betalen als dat dat ding kostte...
Hoedanook eens je 't ooit hebt geprobeerd dan wil je niet meer zonder dat is even zeker als dat Milquet altijd NON zegt
de draden van Gerbing (staaldraad) lijken me solider(lees minder kwetsbaar)
Een mailtje naar Warm&safe leerde me dat ik een nieuwe kon kopen voor een 50dollar of zoiets maar dat over en weer gestuur hangt me wat de keel uit. indertijd moest ik voor een thermostaat die ik liet opsturen evenveel taksen betalen als dat dat ding kostte...
Hoedanook eens je 't ooit hebt geprobeerd dan wil je niet meer zonder dat is even zeker als dat Milquet altijd NON zegt
Ik koop die dingen hier bij de deur, laat de invoerder wat verdienen en bij defect laat ik hem zijn werk doen.
http://www.migsel.com/store/" onclick="window.open(this.href);return false;
Heb zelf 2 WS en 1Gerbing (gehad), de Gerbing ziet er kwalitatief beter / sterker uit.
Heb de Gerbing verkocht omdat de WS. veel beter aansluit om je lichaam en zeker in je nek waar we veel warmte verliezen.
Bij regenweer kan je bij een Gerbing goudvisjes in je kraag zetten of mijn nek is niet dik genoeg
http://www.migsel.com/store/" onclick="window.open(this.href);return false;
Heb zelf 2 WS en 1Gerbing (gehad), de Gerbing ziet er kwalitatief beter / sterker uit.
Heb de Gerbing verkocht omdat de WS. veel beter aansluit om je lichaam en zeker in je nek waar we veel warmte verliezen.
Bij regenweer kan je bij een Gerbing goudvisjes in je kraag zetten of mijn nek is niet dik genoeg
Toen ik die dingen kocht was de Michel nog met andere speelgoedjes bezig... 
Bij mij zit die kraag v.d. gerbing's vest mooi onder de opstaande kraag van m'n Revit vest en dus sluit de hals rondom rond heerlijk aan. Zo goed zelfs dat ik soms een dun sjaaltje over de gerbing's doe zodat het niet 'te' warm wordt. In ieder geval is de definitief geïnstalleerde regelaar op de motor een zaligheid.
-Fred- schreef:Bij regenweer kan je bij een Gerbing goudvisjes in je kraag zetten of mijn nek is niet dik genoeg
Heb me vorig jaar op mijn naked Suzuki ook een set Gerbing handschoenen aangeschaft want dat was me toch wat te koud in de winter.
Nu op de RT heb ik het zaakje nog niet overgebouwd en blijken die Gerbing handschoenen ook zonder extra verwarming al warm genoeg op de BMW verwarmde handvaten.
Het probleem met verwarmde kledij is dat je dan gaat voelen welke lichaamsdelen dan ook nog koud hebben. Dus na handschoenen een vest, dan een broek, dan sokken en dan de helm?
Nu op de RT heb ik het zaakje nog niet overgebouwd en blijken die Gerbing handschoenen ook zonder extra verwarming al warm genoeg op de BMW verwarmde handvaten.
Het probleem met verwarmde kledij is dat je dan gaat voelen welke lichaamsdelen dan ook nog koud hebben. Dus na handschoenen een vest, dan een broek, dan sokken en dan de helm?
Ge kunt misschien een voorstel lanceren om ook nog een hoesje voor de edele delen te laten fabriceren...
wooter schreef:Het probleem met verwarmde kledij is dat je dan gaat voelen welke lichaamsdelen dan ook nog koud hebben. Dus na handschoenen een vest, dan een broek, dan sokken en dan de helm?