BMW miskoop

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Danny

Bericht door Danny »

alles voor uw boxerke aan goeie prijzen en ook piraatmateriaal bij den Hobbyist in Hunsel, de meeste after markt spullen die zij leveren zijn een 40 a 50% goedkoper dan de originele...
enneh wat de kritiek betreft, ik weet het het klinkt cru maar de meeste van die dingen zie je als je wat van oudere boxers weet, 't is nu jammer dat het te laat is... wat km's in een onderhoudsboekje aangaat... daar hecht ik net zoveel waarde aan als aan den uitleg van een ******* bij den RVA :twisted:

die dingen zijn al meer geschreven vlak na overname dan gedurende 't hele levensjaar van de moto... jammer... maar 't is al vaker gebeurt

ik hoop alleszins dat je er uit komt en niet te duur, de rammelende dingen laat je best rammelen want dat doen die ketels allemaal een beetje

allez sucses nog he... enneh voel je maar niet in je krent gebeten, niemand vind het leuk wat jij meemaakt :wink:
animal

Bericht door animal »

Hoi gasten,

mag het echt niet dat er iets fout is aan een BMW ?
Als ik hier al de reacties lees dan kan ik toch wel een paar besluiten trekken:

1. sommige remschijven trekken krom, en als ze nu in garantie vervangen worden dan is dat eigenlijk geen reden om daarover te zwijgen. Ooit is die moto uit garantie en dan is het rinkel rinkel, kassa voor de man die er op dat ogenblik mee rond bolt.

2. schokdemper: hoeveel gs'ers rijden er nog rond met een originele achterschokdemper ? Dus ook daar kan je alleen besluiten dat die dempers eigenlijk niet de levensduur hebben die ze zouden mogen hebben. En dat is niet de fout van de eigenaar of de verkoper: van wie dan wel ?

3. Je hoeft niet altijd zomaar de schuld op de verkoper steken: blijkbaar is de historiek van deze moto in orde (te weten gekomen via de historiek bij een officiele dealer en dat is niet hetzelfde als een boeksken met wat stempels in) : dus de kilometers kloppen en de verkoper is dus "geen" leugenaar of malafide gast. Ten andere, en dat is wat nog niet geschreven geweest is,maar dat weet ik nu toevallig wel, de moto is niet verkocht door de laatste eigenaar maar door de weduwe van de laatste eigenaar. Hijzelf kan zich spijtig genoeg niet meer verdedigen.

Dus stop er asteblieft mee om schuld altijd maar op alles en iedereen af te schuiven en zo toch maar in alle talen te zwijgen dat er ook op BMW wel iets kan opgemerkt worden.

Dat is natuurlijk geen reden om mijnen boxer te verkopen maar ik vind dat iedereen er rekening mee moet houden dat ook daar wel eens iets mis mee kan gaan. Een beetje verdraagzaamheid en zin voor realiteit kan echt geen kwaad

Tot in den bocht ?

Animal
motorprinsesje

Bericht door motorprinsesje »

animal schreef:Hoi gasten,

mag het echt niet dat er iets fout is aan een BMW ?
Als ik hier al de reacties lees dan kan ik toch wel een paar besluiten trekken:

1. sommige remschijven trekken krom, en als ze nu in garantie vervangen worden dan is dat eigenlijk geen reden om daarover te zwijgen. Ooit is die moto uit garantie en dan is het rinkel rinkel, kassa voor de man die er op dat ogenblik mee rond bolt.

2. schokdemper: hoeveel gs'ers rijden er nog rond met een originele achterschokdemper ? Dus ook daar kan je alleen besluiten dat die dempers eigenlijk niet de levensduur hebben die ze zouden mogen hebben. En dat is niet de fout van de eigenaar of de verkoper: van wie dan wel ?

3. Je hoeft niet altijd zomaar de schuld op de verkoper steken: blijkbaar is de historiek van deze moto in orde (te weten gekomen via de historiek bij een officiele dealer en dat is niet hetzelfde als een boeksken met wat stempels in) : dus de kilometers kloppen en de verkoper is dus "geen" leugenaar of malafide gast. Ten andere, en dat is wat nog niet geschreven geweest is,maar dat weet ik nu toevallig wel, de moto is niet verkocht door de laatste eigenaar maar door de weduwe van de laatste eigenaar. Hijzelf kan zich spijtig genoeg niet meer verdedigen.

Dus stop er asteblieft mee om schuld altijd maar op alles en iedereen af te schuiven en zo toch maar in alle talen te zwijgen dat er ook op BMW wel iets kan opgemerkt worden.

Dat is natuurlijk geen reden om mijnen boxer te verkopen maar ik vind dat iedereen er rekening mee moet houden dat ook daar wel eens iets mis mee kan gaan. Een beetje verdraagzaamheid en zin voor realiteit kan echt geen kwaad

Tot in den bocht ?

Animal
Sorry maar ik ben niet akkoord met één ding dat je schrijft en dat is dat verkopers niet op de hoogte zijn van defecten aan hun motor.
Iedereen die met ne moto rondrijdt is toch wat op de hoogte hoe die in elkaar zit hé? hoe rijden ze anders :roll:

Ik heb mijn motor gekocht als leek en heb niks anders dan miserie gehad. De verkoper beweerde dat hij niet wist dat achterschokdemper kapot was? Maar is wel nog gaan tanken, je gaat mij niet zeggen dat hij dat niet gewaar geworden is, iemand met 3 motoren in de garage?

Ik geef één goede raad, als je tweedehands koopt, neem 2 - 3 kenners mee, want ene kan nog over details overkijken... en sommige kleine defecten kosten toch hoop geld, als je niet zelf aan motor kan werken...
Klein vb: knik in balhoofd, zou mij 200 euro kosten om te repareren in garage. Alle kleintjes maken soms een groot bedrag uit :wink:

En ik zal niet vlug tweedehands meer kopen, ook al begin ik er al iets van te kennen... Zijn ook dingen die je op voorhand niet kan weten, tenzij je de motor volledig demonteert. En denk niet dat de verkoper dit zou zien zitten... maw mijn volgende zal ne nieuwe worden ofwel tweedehands van bij een dealer, die geven dan garantie... :wink:
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

animal schreef:1. sommige remschijven trekken krom, en als ze nu in garantie vervangen worden dan is dat eigenlijk geen reden om daarover te zwijgen. Ooit is die moto uit garantie en dan is het rinkel rinkel, kassa voor de man die er op dat ogenblik mee rond bolt.
Animal, nu weet ik van interne keuken bij BMW iets af, en ik kan je dit bevestigen... als de serie waarin hij gebouwd is een fabricagefout vertoont, zullen ze dit onder garantie vervangen. Als dit meermaals voorkomt staat het allemaal mooi geregistreerd in de PC (als je bij een officiële dealer gaat uiteraard). Mocht dan na de garantieperiode nog eens ditzelfde euvel zich voordoen, zal BMW het opnieuw vervangen, dit kan ik getuigen. Als dit soort defecten op bepaalde onderdelen zich meerdere keren voordoen, wordt er een "issue" gemaakt, en als deze escaleert dan zullen ze een "ombouwactie" plannen, met duidelijke plannen. Ze nemen geen risico's.

Da's al da'k kwijt wou.. :wink:
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
animal

Bericht door animal »

En als je zoals ik probeert om het onderhoud zelf te doen (op die oudere boxers kan dat nog hee) telt die garantie dan nog ?

Of in het geval van Hugo: blijkbaar is zijn moto voordien altijd bij een officiele dealer geweest: dus kan hij nog altijd aanspraak maken op die garantie ?
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Als zijn motor meer dan twee jaar oud is vervalt de garantie, mochten er toen klachten zijn gesignaleerd die opnieuw de kop zouden opsteken in der verdere levensloop worden die correct vervangen, en zal BMW de garantie laten aanspreken.

Heb zelfs nog vervangingen geweten achteraf, waarbij men tussenkwam voor de stukken, maar liet betalen voor de werkuren, ...

Een goede relatie met je dealer is belangrijk. Open en eerlijk met elkaar kunnen praten en problemen op tafel kunnen leggen, en in geval van escalatie BMW Bornem inroepen, als de dealer dat zelf al niet voorstelt...

Onderhoud zelf doen tijdens de garantieperiode raad ik af, wat je erna doet is jouw pakkie-an... vergeet dan wel niet dat je dealer het spoor en de historiek kwijtraakt van je fiets. Als jij ondertussen piraat-stukken monteert (met alle respect) en door die stukken zo iets anders stuk gaan, dan kan je natuurlijk moeilijk verwachten dat alles zonneschijn zal zijn .... :?

Ik ben ervan overtuigd dat als je je onderhoud zelf doet (op een professionele manier en met de juiste kwalitatieve producten) je het geld van de werkuren van je dealer uitspaart, gebruik je geen goede producten en moet je achteraf op de blaren zitten, dan kan je misschien wel duurder uitkomen dan een jaartje dealer-onderhoud...
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
motorprinsesje

Bericht door motorprinsesje »

JüRgen schreef: Ik ben ervan overtuigd dat als je je onderhoud zelf doet (op een professionele manier en met de juiste kwalitatieve producten) je het geld van de werkuren van je dealer uitspaart, gebruik je geen goede producten en moet je achteraf op de blaren zitten, dan kan je misschien wel duurder uitkomen dan een jaartje dealer-onderhoud...
Ben ik 100% mee akkoord, ik doe alles zelf maar ga alleen bmw onderdelen of ander bekende merken gebruiken, en geen witte produkten...
en wat spaar ik uit? Werkuren, ik leer iedere dag bij van mijn motor en last but not least, ik geniet er echt van, aan mijn brommertje te sleutelen 8)
Plaats reactie