Alain GS schreef:Het wordt tijd dat ze daar in München eens gaan nadenken over een DCT (Double Clutch Transmission) op bepaalde van hun motoren als alternatief of optie gaan aanbieden zoals vele autobouwers (waaronder BMW zelve) er al hebben. De sportiefste merken zoals Porsche hebben de PDK (Porsche Doppelkupplung) standaard in hun 991 GT3 en GT3 RS. De Ferrari La Ferrari, de snelste Mercedessen en de Bugatti's hebben standaard een automaat met inwendige dubbele koppeling. Bepaalde Honda motofietsen zoals de VFR 1200 en de laatste nieuwe Africa Twin hebben het als optie. DCT's zijn de toekomst ! Zeker weten. Eenmaal je ermee gereden hebt, wil je niks anders meer.
Ik sta 100% achter deze mening! den dag dat er een automaat uitkomt bij BMW-moto, ga ik héél hard hopen dat het bij een GS mogelijk is ....
Asjeblieft zeg, geen DCT/DSG op de motoren. Ik ben blij dat ik nu weer een auto heb met een normale, sequentiële automaat en dat ik van die ellendige DSG af ben.
Sowieso vind ik een automaat op de motor niet mijn ding. Voor de auto zou ik niet meer anders willen, maar op de motor wil ik zelf schakelen ...
®win schreef:Asjeblieft zeg, geen DCT/DSG op de motoren. Ik ben blij dat ik nu weer een auto heb met een normale, sequentiële automaat en dat ik van die ellendige DSG af ben.
Sowieso vind ik een automaat op de motor niet mijn ding. Voor de auto zou ik niet meer anders willen, maar op de motor wil ik zelf schakelen ...
Schakelen kan je nog steeds, gewoon effe op 't knoppeke duwen
Ook hier geen DCT/DSG. De qiuckshift vind ik heel leuk.
Heb verschillende malen met verschillende Honda's met DCT/DSG gereden maar echt niet mijn ding. Ik mis de koppelingshendel. Die heb je toch niet nodig? Neen, misschien niet maar is soms best handig als je lekker aan het scheuren(schuren) bent op bergpassen
De quick shift is voor mij the best of both worlds. Lekker lui(en vliegensvlug) schakelen zonder koppelen en koppelen tijdens de speeltijd
VRIENDELIJKE MOTORGROETEN VAN DE PANNEMAN. BE A MAN RIDE A PAN // BE A DREAMER RIDE A BEEMER Lid van Club Pan European Belgie en BMW Motorclub Vlaanderen ex K1600GT-2014 RIJDER ex R1200GSA/LC-2016 RIJDER ex R1250GSA/LC EXCLUSIVE-2019 RIJDER R1250GSA/LC TROPHY-2023 RIJDER
Den Dirk schreef:ik ga toch maar eens prijsvragen ... naar 't schijnt kunnen ze dat nog op plaatsen na de levering?...
mijn GSA is nu anderhalf jaar oud ?
ja dat kan, reken op een dikke 500eur...
Dat is het mij niet waard.
Dat is inderdaad veel geld. Bij mij stond het er op toen ik hem kocht ( een full option van een jaar oud).
En in begin dacht ik bwaaa dat ga ik toch niet gebruiken dat is overdreven, maar nu ben ik wel content dat het er op stond
Maar achteraf laten bijzetten voor dat bedrag, mmmmmm ik denk dat ik dan wel ander zaken zou doen met dat geld ondanks het leuke hebbeding.