12gsa remblokken slijten als boter

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Maxo GS

Bericht door Maxo GS »

Heb zojuist mijn remblokken achteraan laten vervangen in een officiële BMW-werkplaats, prijs € 50 gemonteerd.
GS 1200 - Go with the flow
Afbeelding
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Re: Betrapt !!

Bericht door JüRgen »

Danny Da Kani schreef:
Ik heb nu het klepje naar boven geklikt... probleem opgelost...

De achterrem wordt trouwens bij ABS ook mee geactiveerd bij het bedienen van de voorrem.. en ook dat komt de levensduur niet ten goede...

Groenten...
Wat had ik nu weer gezegd aan de Oase.... 'k heb dan toch gelijk gekregen 8)
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

LucVB schreef:dag Dirk
Waar zijn die EBC remblokken te koop?
Groetjes , Luc
Oa bij Quickly in Sint-Niklaas.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Maxo GS schreef:Heb zojuist mijn remblokken achteraan laten vervangen in een officiële BMW-werkplaats, prijs € 50 gemonteerd.
Zijn geen gesinterde, maar gewone waarschijnlijk. die waar ik het over heb zijn koperkleurig, merk ken ik nie, zitten nog in de BMW verpakking. Zal morgen es kijken. Waren nie voor mij, meegebracht voor een kennis. Zelf zou ik zo'n dure blokken nie steken.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
popken

Bericht door popken »

@ dani dakani

Van in het begin rij ik met het rempedaal "opengeklapt". Wat je zegt klopt, dat bij de minste aanraking van de voorrem, ook de achterste wordt geactiveerd. Als men 6 uur heeft geregistreerd voor de achterrem, zou het me niet verbazen dat het bijna evenveel uren zijn voor je voorrem.
Heb ondertussen mijn dealer ingelicht, en deze was toch ook verbaast !
Op controle binnenkort en dan laat ik weten hoe de uitlezing was.

Is het trouwens normaal dat in stilstand en neutraal (contact aan) dat de achterrem ook direct werkt als men de voorrem beroert ? Het achterwiel wordt imminent gestopt in deze situatie. Ik dacht dat deze enkel in actie kwam als de "computer" vond dat dit nodig was (tijdens het rijden), maar vanuit stilstand ?
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

popken schreef: Is het trouwens normaal dat in stilstand en neutraal (contact aan) dat de achterrem ook direct werkt als men de voorrem beroert ? Het achterwiel wordt imminent gestopt in deze situatie. Ik dacht dat deze enkel in actie kwam als de "computer" vond dat dit nodig was (tijdens het rijden), maar vanuit stilstand ?
Normaal als je stilstaat (met contact aan of draaiende motor) kan je mooi beide servo's horen.
Licht trekken aan de hendel hoor je één servo motor (voorrem) bij harder aantrekken hoor je de tweede erbij komen (achterrem).

Achterrem gebruik ik enkel bij eventuele correcties, de rest gaat allemaal via het deel-integraal systeem. Prima ding, en remblokken achter zitten er nu al 13500km op, en nog lang niet versleten, maar ik maak wel intens gebruik van de remmende "boxer" motor... :P
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie