'carlito's caferacer'*updates 1e post *Stukken zijn gelakt!*

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Gesloten
Carlito

Re: 'carlito's caferacer'*updates 1e post *Stukken zijn gelakt!*

Bericht door Carlito »

heb de achterbrug moeten achterlaten, volgens stefaan moet dat opgewarmd worden en is dit niet zo simpel..
k'zal weer een rekening verwachten gelijk de vorige keer dat ik m'n achterrek heb laten verbuigen... :roll:
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

al eens aan een andere dealer gedacht?
BM center Ruddervoorde?
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Carlito

Bericht door Carlito »

Ik heb gisteren een vage kennis naar huis gebracht daar hij niet meer in staat was met de auto te rijden, nu blijkt dat zijn peter een invoerder/dealer van bmw was, hij houd zich nog steeds bezig met klassiekers voor op het circuit. Die kennis was enorm content dat ik dat voor hem gedaan heb, hij gaat eens een goed woordje doen voor mij bij zijn peter om mijn blokje motorisch wat meer vermogen te geven (andere cilinders, krukas) en dit voor een heel schappelijke prijs :grin:

Dus als alles goed gaat zal het beestje niet enkel optisch mooi blinken, maar ook wat vermogen hebben 8-)
bougimain
Contacteer:

Bericht door bougimain »

Da's ne Caferacer met ballen, en zet maar u geluid op.

http://www.evisor.tv/tv/motorrad-oldtim ... o-5708.htm

Bougimain
Afbeelding
Carlito

Bericht door Carlito »

ziet er een beestige moto uit :wink:

Ik heb mijn achterbrug terug, toch 10€ betaald..

Nu bent ik bezig met het voorste dek van de motor te polieren, beetje tijdverdrijf.

Volgende week zal ik waarschijnlijk mijn kader binnen doen om te laten poederlakken.

Langzaam maar zeker komt er vooruitgang in de zaak. Ik heb vorige week proberen mijn veren uiteen te halen om de spiraal mee te laten poederlakken, maar ik krijg deze niet uiteen, ik vrees er voor dat dit dan ook niet mogelijk is :-( Ik zal ze volgende week eens meenenen naar een mechanicien, die heeft ook enige bmw's staan en zal hier wel raad mee weten.

Ik hou jullie up to date. :-)
Carlito

Bericht door Carlito »

IRON GONZO schreef:al eens aan een andere dealer gedacht?
BM center Ruddervoorde?
Ik ben er wel eens langs geweest, maar willen deze mensen nog wel werken aan de oudere BMW's? Ik meen eens gehoord te hebben dat ze geen oude bmw's meer aanvaarden.
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

die werken nog aan alles.
en zeg maar dat ik u gestuurd heb :wink:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Synchro Bob
Contacteer:

Bericht door Synchro Bob »

John schreef:Simpel hé :lol:
Da's nu eens een goede tip. Ik ga eerst beginnen met de restauratie van de veren van mijn DAX. Ik heb zo van die verchroomde aftermarkets gekocht maar moet op één of andere manier de, in chassis gekleurde moffen, over krijgen. Met jouw tip lukt het (misschien) wel.

TKX.
Synchro Bob

"Vive somnia, non somniare vitam"

R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
Carlito

Bericht door Carlito »

John schreef:Een simpele manier om die veren (als ze hetzelfde van opbouw zijn als een K) te demonteren... neem een autowiel. Plaats in de boutgaten vier draadstangen van M10. De veer steek je in het asgat van het wiel. Maak van een stuk ijzer iets waar de draadstangen door kunnen en de schotel van de veer of de veer zelf nét niet. Het boeltje aandraaien en je veer wordt opgespannen. Neem de opsluitschotel of rondsel met sleuf (of hoe je het ook wil noemen) weg en onstpan de veer terug door de draadstangen te lossen.
Simpel hé :lol:
geniaal, je moet er maar opkomen :wink:

Ik heb al complimenten gehad uit verschillende hoeken over m'n gepolierd kopdeksel van de motor :grin:
Ik zal het kader, achterbrug, pikkel, standaardbok,subframe woensdagmorgen binnen doen om te poederlakken. alle schroefdraden zijn afgedekt en spuitklaar.
De wachttijd bedraagt +- vier weken, dan kan ik even niet verder doen (wat ideaal is aangezien ik moet studeren voor m'n bedrijfsbeheer)
Raketman
Contacteer:

Bericht door Raketman »

Wat betreft het poederlakken van veren zelf : ff nadenken.

Poederlak is een gefixeerde en verharde verflaag. Zolang je je veren niet monteert en er braaf naar blijft kijken zullen die dan in perfecte staat blijven.
Maar als je ze monteert springt de poederlak in alle richtingen vanop het moment dat ze een paar keer serieus in-en uitveren.
De originele laag op veren is een soort flexibele kunststoflaag en geen verf. Die verliest mettertijd ook haar elastisch vermogen (veroudering) waardoor ze begint af te bladderen en er dan ook de valse indruk geeft één of andere verfsoort te zijn.
Nil volentibus arduum
Carlito

Bericht door Carlito »

Dat is spijtig, ik heb mijn onderdelen deze middag reeds afgegeven om te laten lakken. Ik zie wel in hoever de lak op de veren intact blijft.
Ik was eigelijk van plan nieuwe veren te kopen aangezien ik dacht dat deze niet demonteerbaar waren, als ik zie dat de lak barst en afschilfert zal ik dit ook doen. Waarschijnlijk WP veren. Zwarte veren waren sowieso geen optie.

Tevens heb ik vandaag mijn blok volledig ontvet en proper gezet op een kuistafel, de hefboom aan de ontkoppeling gedemonteerd en nieuwe olie in het busje gepompt, gekeken of de voorontsteking goed stond, begonnen met de km-kabel te oliënscharnierpunten van de cardan in een 20-40 badje gelegd.

Nu is het in volle spanning wachten op de gelakte stukken. Dit zal me toch iets meer kosten dan voorzien, een 200€.
Carlito

Bericht door Carlito »

deze mag dicht, ik zou liever een nieuw overzichtelijk topicje beginnen.

Op vraag van Carlito: slotje op

vervolg http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... =5&t=22303
Gesloten