'carlito's caferacer'*updates 1e post *Stukken zijn gelakt!*

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Gesloten
Carlito

'carlito's caferacer'*updates 1e post *Stukken zijn gelakt!*

Bericht door Carlito »

Nu ik weet waar de projectjes worden geplaatst kan ik beginnen met mijn project topicje 8)

goeiedag, ik heb me reeds al voorgesteld, once again

Ik ben 17 en heb me tot nu toe altijd bezig gehouden met brommers.
Ik heb nu een 7 tal camino's gehad en een 4 tal scooters, nu de 12 mei word ik 18 en is mijn rijverbod gedaan (5 maand rijverbod achter de rug, dit door te snel te rijden met het brommerke, mocht ik opnieuw beginnen zou ik mooi 45 rijden :!: )

http://video.google.com/videosearch?q=camino+stunt

Dit ben ik in actie met de camino :lol:

allezinds in de 5 maand heb ik wat zitten denken welke moto ik ging kopen en aangezien een buell onder de zware motoren valt zal ik 2 jaar met m'n bmw rijden.

Waarom een bmw? Mijn baas en collega hebben allebei een bmw moto, dus wat is er leuker dan met 3 achter het werk eens te gaan rijden met de boxers :D

Zo gezegd zo gedaan, een r60/7 kunnen kopen, maar natuurlijk vind ik er nix aan standaard :P

voor

Afbeelding

Momenteel;

Afbeelding

zo was hij toen ik hem kocht;

Afbeelding

trotse eigenaar :P

Afbeelding

2 dagen verder ;

Afbeelding

3 dagen verder;
:lol:

Afbeelding

mijn plannen;

motorisch;

(voorlopig)

-standaard cils
-k&n kelken
-dell'orto 30mm carburators (eventueel wat grotere sproeiers voor de afstelling met de kelken)
-op maat gemaakte uitlaten met carbon dempers, wss komen die wat hoger uit
-nieuwe pakkingen, segmenten en alles wat simpel is om te vervangen en de compressie terug optimaal te krijgen

(met tijd)
-cilinders uitboren, of andere cilinders steken
-andere cullassen
-nieuwe pistons
-en als we wat meer vermogen willen vind ik het noodzakelijk dat het blok op punt staat, dus een totale revisie kan voor nix kwaad

optisch;

-ducati kontje
-appart subframe met dubbelzit kuipje
-batterij wegwerken in het luchtfilterhuis
-geen spatbord achteraan
-nieuwe bandjes
-2 spaakwielen
-andere fourch, wss met dubbele schijfrem
-nieuwe chroom koplamp
-digitale toeren en km teller
-kleine pinkers
-achterlicht ingewerkt in het kontje
-M-stuurtje
-geen rubbers op de fourch
-nieuwe chroom platen op de trommels van de wielen
-voorwiel wordt opnieuw gespaakt met een buitenvelg met een kleinere diameter
-nieuwe voetsteuntjes
-nieuwe bekabeling
-rode ngk race bougikabel
-en nog wat kleinigheden
-alles natuurlijk opblinken en opkuisen :)

KLEUR;

allezinds een soort metalic groen met een witte streep door, kader komt eveneens in het wit, dit wordt allemaal in een autogarage gedaan, ik schuur wel alles zelf, maar het spuitwerk laat ik over aan de profs :D

voor een idee te geven wat ik ongeveer wil bereiken;

Afbeelding

de eerste stappen zijn reeds gezet, er moeten er nog veel volgen

update;

zo staat het beestje er nu bij ;

Afbeelding :wink:

dit is het monozitje :D ;

Afbeelding

het duozitje;

Afbeelding

de nieuwe bmw embleempjes en het ledachterlicht voor het duozitje :wink:

Afbeelding

het linkse deel komt er eerst mousse op en dan wordt het overtrokken met wit leder

8) :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

eveneens het blok begonnen opkuisen, hier heb ik nog maar +- 10 min werk in gestoken, maar het resutaat is er wel, ik gebruik een krachtoge ontvetter die ik kan kopen via iemand die in een autogarage werkt

Afbeelding

update;

het nieuw uitlaatcircuit;

Afbeelding

Afbeelding

de lamphouders;

Afbeelding

en de vest mag natuurlijk niet ontbreken, mijn lederen motopak met een membraam in (waterdicht) is onderweg

Afbeelding

update! onderdelen gelakt 8) :D

WHOOOOOPA! :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

8) :D

ben er betrekkelijk content van :D :D :D :D

dit weekend kan er verder gemonteerd worden 8) :D[/quote]
Laatst gewijzigd door Carlito op 20 jun 2007, 21:23, 6 keer totaal gewijzigd.
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

ik heb de filmpjes eens bekeken
al goed geoefend zo te zien :wink:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Synchro Bob
Contacteer:

Bericht door Synchro Bob »

Tof project Carlito. Lelijker dan ie was kan je je bastaard 60/7 toch niet maken :wink:
Ik ben meer voor restauratie naar origineel maar van een kreng van een moto een caféracer maken moet ook leuk zijn. Zeker voor een jonge gast.
Je kan rekenen op onze steun voor wat de mechaniek betreft (rubriek Oldtimers). Vergeet ook niet het vlaams forum voor luchtgekoelde boxers.
http://autos.groups.yahoo.com/group/bmwcycles/
Misschien kan je daar je overschot aan BMW onderdelen kwijt om je project te financieren.

Let er op dat je remvermogen evenredig blijft met je motorvermogen. Enfin, het begin zit je toch vast aan 25KW :wink:
[/url]
Synchro Bob

"Vive somnia, non somniare vitam"

R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Carlito,

Heel veel succes met 't sleutelen gewenst. Ik zie jonge gasten liever daarmee rondrijden dan met opgefokte boosters.

Je zal hier veel kunnen opsteken.

greetz,
xavier
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
LOMAX

Bericht door LOMAX »

Heb de filmpjes bekeken, zaten geestige stukken tussen. Die ouwe boxer zal je wel niet zo gemakkelijk op z'n achterwiel trekken, en bij een stoppie breekt ie gewoon in twee :wink:
Veel succes, blijven foto's posten. Ben blij dat er eens wat tegengewicht komt uit een frisse hoek, je zou anders gaan denken dat het forum bestaat uit stoffige wereldverbeteraars. Nou mooi niet, hier zitten avontuurlijke stiekemerds genoeg tussen :wink:
En verjaardag posten in Beemer Cafe, ben je meteen recordhouder...
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Burn-out met ne Camino :shock: :lol: :lol:

Leuk gefilmd by the weg, music is ok too :lol:

En jullie zijn zo slim geweest jullie "stoten" niét op de openbare weg te doen maar op een iets meer "afgelegen" plaats...dit pleit voor jou en je makkers :!:
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Carlito

Bericht door Carlito »

bdemeyer schreef: Misschien kan je daar je overschot aan BMW onderdelen kwijt om je project te financieren.

Let er op dat je remvermogen evenredig blijft met je motorvermogen. Enfin, het begin zit je toch vast aan 25KW :wink:
[/url]
ik behoud m'n originele onderdelen om hem later eventueel terug origineel te zetten, of mss komt er een 2e boxer met tijd en kan ik de onderdelen versteken

:wink:

ik reken op 4000€ daarmee moet het zeker lukken

Ik zit nog met een probleem, mijn boxer heeft momenteel 29 kw en het maximum staat vast op 25 kw, waar moet ik deze laten afstellen, en hoe moet ik het regelen om 25 kw op mijn inschrijvingsbewijs te krijgen?
Iron Gonzo

hoi carlito

uw WPH op cd-rom ligt hier klaar
maar blijkbaar lees je U Pm niet altijd :wink:

stuur je mij U adres door via Pm
dan wordt die eerstdaags bij U afgeleverd
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Synchro Bob
Contacteer:

Carlito schreef:Ik zit nog met een probleem, mijn boxer heeft momenteel 29 kw en het maximum staat vast op 25 kw, waar moet ik deze laten afstellen, en hoe moet ik het regelen om 25 kw op mijn inschrijvingsbewijs te krijgen?
Oops :oops: Al stel je het werkelijke vermogen af op 25 KW zal het altijd een 29 KW blijven op papier (volgens GVA). Hopelijk kent iemand hier een truuk...
Synchro Bob

R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
Carlito

Bericht door Carlito »

bdemeyer schreef:
Carlito schreef:Ik zit nog met een probleem, mijn boxer heeft momenteel 29 kw en het maximum staat vast op 25 kw, waar moet ik deze laten afstellen, en hoe moet ik het regelen om 25 kw op mijn inschrijvingsbewijs te krijgen?
Oops :oops: Al stel je het werkelijke vermogen af op 25 KW zal het altijd een 29 KW blijven op papier (volgens GVA). Hopelijk kent iemand hier een truuk...
ik ben eens naar een motobeurs geweest en daar wist iemand mij te vertellen dat je via een erkend motodealer dit kan laten veranderen, en dan heb je nog een attestje nodig, enkel weet ik niet waar ik dit attest moet halen
Iron Gonzo

eens BMW bornem contacteren
TRIUMPH TROPHY SE
LOMAX

Bericht door LOMAX »

IRON GONZO schreef:eens BMW bornem contacteren
Vragen naar Giovanni Marro (03.8905278), hij gaat over keuringen en gelijkvormigheidsattesten. Desnoods verbind hij u wel door met iemand die er wat meer van weet. Maar 100 euro ben je al kwijt, gewoon om uw motor aan te bieden en administratief in orde te krijgen. Maar dan ben je er nog lang niet. Met een beetje pech krijg je dat niet rond, en sta je eigenlijk nergens. Zou spijtig zijn. Wip ook eens bij officiële dealer binnen, eventuele afstelling zal toch door hen moeten gebeuren.
Dat je daar niet eerst aan gedacht hebt. A- en B-klasse is tegenwoordig ook niet meer uitwisselbaar, zoals dat vroeger wel het geval was.
Carlito

Bericht door Carlito »

k'ga gwn simpelweg met m'n verzekeringsagen een pint gaan drinken en hem laten invullen dat het een 25 kw moto is, zal nog het makkelijkste van al zijn, ik ken die nog betrekkelijk goe, desnoods wa geld aanbieden :)

moet lukken...
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

Carlito schreef:k'ga gwn simpelweg met m'n verzekeringsagen een pint gaan drinken en hem laten invullen dat het een 25 kw moto is, zal nog het makkelijkste van al zijn, ik ken die nog betrekkelijk goe, desnoods wa geld aanbieden :)

moet lukken...

Forget it....

De rijscholen en examinatoren weten heus wel welk type motor aan deze eis voldoet!!!!!!!
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Carlito

Bericht door Carlito »

JH. schreef:
Carlito schreef:k'ga gwn simpelweg met m'n verzekeringsagen een pint gaan drinken en hem laten invullen dat het een 25 kw moto is, zal nog het makkelijkste van al zijn, ik ken die nog betrekkelijk goe, desnoods wa geld aanbieden :)

moet lukken...

Forget it....

De rijscholen en examinatoren weten heus wel welk type motor aan deze eis voldoet!!!!!!!
als het op de roze kaart staat staat het er op eh :wink:

of ik doe m'n examen met een moto van de rijschool (ik dacht toch dat dat kon)

of ik vraag aan een maat met een aprillia 125cc (11kw) of ik deze even mag verzekeren op mijn naam

keuze genoeg :wink:

als ik ergens m'n tanden inzet lukt het meestal wel :P
LOMAX

Bericht door LOMAX »

Voor ik het vergeet, het stikt hier van de flikken op het forum :wink:
Er zitten er wel een paar goeie tussen (ben hun naam even kwijt :P ), maar ik zou toch niet al mijn geheimen zomaar prijsgeven :wink:
Iron Gonzo

of ik doe m'n examen met een moto van de rijschool (ik dacht toch dat dat kon)
heb ik ook gedaan
tevens de lessen gevolg in school met K75S :wink:
als je dan ne keer op uw bakkes gaat zit je niet zelf in de kosten :idea:
TRIUMPH TROPHY SE
Synchro Bob
Contacteer:

Net 5 maanden geschorst wegens opgedreven brommer en nu oplichting...
Mijn enthousiasme voor onze nieuwe boxer-vriend was een beetje prematuur :(

P.S. Mijn zoon die ook nog 25 KW-plichtig is vertelde me dat je het GVA niet kan aanpassen aan het werkelijke vermogen.
Enfin, toch maar eens vragen in Bornem...
Synchro Bob

R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
Iron Gonzo

dat heb je nu met die verdomde strenge wetgeving
in mijn jonge jaren heb ik ook met opgefokte brommers rond gereden en de zotste toeren uitgespookt.
De MTX die hier staat (tja ik kon het ook niet laten en heb er een 65cc onder geplooid, groter carbutje er op 8) )

toen kregen we nog een waarschuwing en de zegen van "doe het effe voorzichtig aan" :roll: :wink:
nu is het meneertje staat die uit alles geld wil porren en iedereen wil demotiveren :twisted:
TRIUMPH TROPHY SE
Carlito

Bericht door Carlito »

bdemeyer schreef:Net 5 maanden geschorst wegens opgedreven brommer en nu oplichting...
Mijn enthousiasme voor onze nieuwe boxer-vriend was een beetje prematuur :(

P.S. Mijn zoon die ook nog 25 KW-plichtig is vertelde me dat je het GVA niet kan aanpassen aan het werkelijke vermogen.
Enfin, toch maar eens vragen in Bornem...
je moet niet heiliger zijn dan de paus he, ik heb die moto nu gekocht, ben er nu aan begonnen en heb er mijn zinnen op gezet, ik ben niet van plan nu nog een moto te kopen, anders schiet er niets meer over voor mijn auto...

en ik reed mooi 30 in stad ondanks mijn brommer 65 kon halen, het is niet mijn bedoeling om iemand in gevaar te brengen he :wink:
Carlito

Bericht door Carlito »

IRON GONZO schreef:
dat heb je nu met die verdomde strenge wetgeving
in mijn jonge jaren heb ik ook met opgefokte brommers rond gereden en de zotste toeren uitgespookt.
De MTX die hier staat (tja ik kon het ook niet laten en heb er een 65cc onder geplooid, groter carbutje er op 8) )

toen kregen we nog een waarschuwing en de zegen van "doe het effe voorzichtig aan" :roll: :wink:
nu is het meneertje staat die uit alles geld wil porren en iedereen wil demotiveren :twisted:
5 maand rijverbod en 2000€ boete GVD! :evil:

ik reed 65 en voor de rest was ales in orde, maar ze beginnen dan he;
een brommer die boven de 53 gaat op de rollen is een moto,
voor een moto moet je 18 zijn
je hebt geen geldig rijbewijs omdat je brommer eigenlijk een moto wordt,
etc...

hier in brugge is het niet aan te raden opgefokt rond te rijden met een brommer, en de boete vind ik er ECHT over!
Synchro Bob
Contacteer:

Carlito schreef:je moet niet heiliger zijn dan de paus he,
Tiens, ik had dit antwoord verwacht. Jammer Carlito, maar we zullen geen maten worden. Ik heb ook gezondigd en geboet maar ik heb mij nooit een slachtoffer gevoeld.
Synchro Bob

R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
Raketman
Contacteer:

Bericht door Raketman »

Tja, 't is hier het Camino-forum niet waar ze dat allemaal stoer vinden natuurlijk...

Omzetten naar 25kW gaat trouwens enkel technisch, niet op papier.
Of er moet een pak fraude aan te pas komen.
Nil volentibus arduum
Carlito

Bericht door Carlito »

bdemeyer schreef:
Carlito schreef:je moet niet heiliger zijn dan de paus he,
Tiens, ik had dit antwoord verwacht. Jammer Carlito, maar we zullen geen maten worden. Ik heb ook gezondigd en geboet maar ik heb mij nooit een slachtoffer gevoeld.
Ik voel mij helemaal geen slachtoffer, dit zeg ik ook nergens.
En als ik te snel reed heb ik ook de boete zelf betaald en ik kan met trots zeggen dat ik niet heb gereden tijdens mijn rijverbod :wink:

Als jij vind dat we geen maten kunnen zijn omdat ik te snel reed met mijn brommer, of omdat ik toch zal rijden met 4 kw te veel, het zij zo.

Het is niet omdat ik jong ben en dat ik eens naast de streep loop dat ik daarom een slecht mens ben...

Spijtig dat je er zo over denkt...
Carlito

Bericht door Carlito »

Raketman schreef:Tja, 't is hier het Camino-forum niet waar ze dat allemaal stoer vinden natuurlijk...

Omzetten naar 25kW gaat trouwens enkel technisch, niet op papier.
Of er moet een pak fraude aan te pas komen.
ik zeg enkel hoe ik mijn probleem zal oplossen, ik had liever die miserie niet...

stoer zou zijn dat ik mijn moto meer vermogen geef terwijl ik al over mijn maximum vermogen zit, dat doe ik dus niet

en ik heb spijt dat ik te snel gereden heb, zie in een van m'n vorige posts 'als ik opnieuw zou beginnen zou ik mooi 45 rijden'

Ook niet stoer dus... :roll:
Gesloten