Xenon in je Beemer?

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Oneshark
Berichten: 804
Lid geworden op: 09 jul 2005, 18:10
Locatie: nie ver van de leie

xenon

Bericht door Oneshark »

Hallo John,

Heb je een 2 tal weken terug E-mail gestuurd met de vraag
indien er een 2e bestelling zou volgen , dat je mij zou willen
inlichten (de topic te laat ontdekt op het forum)

Lidnr. 2353500
GS 1200.
Livin
Berichten: 525
Lid geworden op: 27 okt 2004, 11:08
Locatie: Herselt

Bericht door Livin »

Stef RT schreef:Joe,

ik heb al een paar keer demontage van mijn RT gedaan voor het betere kuiswerk. (zijpanelen, scherm, dashboard, ..)
Dus demontage en montage van RT lukt wel.
Juist het elektrisch en/of elektronisch gedoe van deze lampen is volledig nieuw voor mij.
Ik kan dus altijd meehelpen waar het nodig is.

Groeten, Stef 8)
't Zelfde voor mij.

Om op de vragen van Frank te antwoorden:
1)De kop van een RT in en uitbouwen gaat wel, maar electronica heeft voor mij veel geheimen. Voor de aansluiting van een relais zal ik dus zeker wat bijstand kunnen gebruiken..
Ik kan het nodige sleutelgerief meebrengen, lamp en toebehoren heb ik al.
2)Dus voor mij de plaatsing op een 1150RT.
3)Volgens de informatie die ik heb gekregen zou voor een RT bouwj. 2002 (dus nog met een lichtschakelaar) ook een relais nodig zijn om de piek van het opstarten van de lamp op te vangen. En hiervoor dus ook de nodige aansluitvoetjes voor het relais, een extra kabel, ... Als ik nog iets vergeten ben mag men mij altijd aanvullen.
Laatst gewijzigd door Livin op 12 feb 2006, 21:19, 3 keer totaal gewijzigd.
Livin
K1300GT '09
BMW MC VL lid

Rijden en laten rijden!
GSven
Berichten: 698
Lid geworden op: 17 apr 2005, 10:02
Locatie: B-1070

Bericht door GSven »

Ik kan jammergenoeg niet komen. Ik werk op zondag.
De hardware van de lamp installeren is heel makkelijk hoor. Op de RT's is het moeilijkste werk het afhalen van het koetswerk, en daar schijnen een aantal personen bedreven in te zijn.
Zoals ik toonde bij m'n installatie, de verbinding van de originele bedrading met de starter kan voor een kleine vertraging zorgen, en het eventuele gaatje boren.
GSven Afbeelding
ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL

Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT
Frank Beeper
Berichten: 62
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:30
Locatie: Brasschaat

Bericht door Frank Beeper »

Als ik de reacties zo zie gaan er op den duur meer techniekers zijn dan geen. Dus....dik in orde !

De reden waarom het nog zo lang duurt is omdat den John nen hele drukke agenda heeft momenteel en de werkplaats kon voordien ook niet vrij gemaakt worden. sorry daarvoor jongens. op die manier zullen de collegas ook op tijd verwittigd worden.

Als er zaken moeten bijgeplaatst worden zoals extra zekeringen of relais of bekabeling moet daar wel voor gezorgd worden, daarom mischien een lijstje zodat dat kan aangeschaft worden?

Beste groeten
Frank
2003 - 2009 1150 GS
2009 - 1200 RT
BMW Motor Club Vlaanderen lid
Danny
Berichten: 6460
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Bericht door Danny »

Ha goed als er volk genoeg is dan kan ik wel wat anders doen op die zondag...

't Aanbod van er enkele op een avond bij mij thuis te doen blijft geldig.
Maar dan wel een seintje graag :wink:
Frank Beeper
Berichten: 62
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:30
Locatie: Brasschaat

Bericht door Frank Beeper »

[quote="Danny"]Ha goed als er volk genoeg is dan kan ik wel wat anders doen op die zondag...

Natuurlijk Danny , als dan weer een aantal gaan zeggen dan kom ik maar niet, er zal genoeg volk zijn is het mogelijk dat er weer geen techniekers genoeg zij he . :(

Technisch advies zal er steeds zoveel mogelijk nodig zijn denk ik. :wink:

Weet je, zo blijven we goed bezig niet?

Groeten
Frank
2003 - 2009 1150 GS
2009 - 1200 RT
BMW Motor Club Vlaanderen lid
Danny
Berichten: 6460
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Bericht door Danny »

ah bezig blijven is goed voor 't forum he ....
ik zal 't wel horen zenne, ik ben meestal wel beschikbaar :wink: :lol:
clappie
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 feb 2005, 11:33
Locatie: gent

Bericht door clappie »

hallo iedereen,

ik zal zeker aanwezig zijn voor de installatie . Technisch ben ik wel een dikke nul dus ik stel voor dat ik de koffers en tanktas van mij gs volprop met boterkoeken en als er koffie is zal ik met de koffie rond gaan .

tot dan clappie

ps als er nog mensen zijn uit regio Gent kunnen we misschien afspreken om samen te rijden
Tiger
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 jan 2006, 20:24
Locatie: OVL

Bericht door Tiger »

dirk klt schreef:hallo
zoals eerder vermeld is mijn xenon al reeds geplaatst,als iemand hulp nodig heeft laat maar horen(ben wel gene rappe)
mvg Dirk
Hallo Dirk;
Vandaag mijn xenon H4 willen plaatsen op mijn R1100RT . Op zich ging alles vlot maar... de lamp werkt niet.
Volgens mij is de plaatsing en aansluiting correct . Enig idee waar ik de eventuele fout kan vinden ?
Bedankt op voorhand .
Tiger
R1100RT
GSven
Berichten: 698
Lid geworden op: 17 apr 2005, 10:02
Locatie: B-1070

Bericht door GSven »

Tiger schreef: Hallo Dirk;
Vandaag mijn xenon H4 willen plaatsen op mijn R1100RT . Op zich ging alles vlot maar... de lamp werkt niet.
Volgens mij is de plaatsing en aansluiting correct . Enig idee waar ik de eventuele fout kan vinden ?
Bedankt op voorhand .
Tiger
Hum, staat de schakelaar aan? ;)
Staat daar een zekering op? Eventueel de straffere steken.
Probeer eens de aansluiting van de lamp rechtstreeks op de batterij aan te sluiten, kwestie van een aantal dingen te kunnen uitsluiten.

H4, is dat zogezegd met 2 draden? Kruislicht met verstraler verwisseld?
GSven Afbeelding
ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL

Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT
Danny
Berichten: 6460
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Bericht door Danny »

de draden verwisselen is onmogelijk en de stroom wordt rechtstreeks van de batterij genomen...
't enige waar je kan in missen is de plus met de min verwisselen op de batterij, de kabel met zekering aan de plus aub en de andere (ook rode :roll: ) aan de min... de stekkers zijn onderling niet uitwisselbaar...
dubbelcheck dan maar en bekijk ook de zekering in de kabel en in je relaiskast eens... :wink:
Tiger
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 jan 2006, 20:24
Locatie: OVL

Bericht door Tiger »

Danny schreef:de draden verwisselen is onmogelijk en de stroom wordt rechtstreeks van de batterij genomen...
't enige waar je kan in missen is de plus met de min verwisselen op de batterij, de kabel met zekering aan de plus aub en de andere (ook rode :roll: ) aan de min... de stekkers zijn onderling niet uitwisselbaar...
dubbelcheck dan maar en bekijk ook de zekering in de kabel en in je relaiskast eens... :wink:
Gasten ,
Het probleem is opgelost. De ovale stekker in de "transfo" stuurdoos (met de oranje dichting)kan je 180graden verdraaien. Ook al past het plastic blokkeerlipje niet zo goed op de uitstulping in de doos.
Vreemd genoeg werkt alles nu behoorlijk.
R1100RT
Danny
Berichten: 6460
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Bericht door Danny »

euh.... kieken zal ik maar niet zeggen he :lol: :lol:
als je maar hard genoeg propt gaat alles in mekaar ....

't zijn wel de beste lessen op die manier ondervinden :wink:
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door John »

We zijn terug on-line hé mannekes! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Heb echter wel véél tijd nodig om alle mailtjes te lezen en te beantwoorden.
En dan is er nog dit forum..... :roll:
PVC

Bericht door PVC »

Iemand al zo energiek of moedig geweest om die lamp op een K1100LT te plaatsen...?? Problemen of fluitje van een cent...?
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Bericht door Relax »

Godver, 't was hier nu rustig.
JüRgen
Moderator
Berichten: 2698
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:51
Locatie: Dikkelvenne
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Look who's talking... :shock: :wink:
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Bericht door Relax »

You are fast :lol:
Michel
Berichten: 255
Lid geworden op: 27 sep 2004, 23:31
Locatie: Dat klein dorpke op blz 45 van clubjournaal 1/2005

Bericht door Michel »

PVC schreef:Iemand al zo energiek of moedig geweest om die lamp op een K1100LT te plaatsen...?? Problemen of fluitje van een cent...?
Voor de montage op een K1100 zie ik niet direct een probleem, misschien zal die rubberen afsluiting niet 100% rond de body van de lamp passen. Kan er eens iemand een foto van een xenon-H4 posten?
Michel
R1100GS "BLACK MOLLY"
---------------------------------
dirk klt
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 jan 2006, 20:02
Locatie: Gent

Bericht door dirk klt »

Tiger schreef:
dirk klt schreef:hallo
zoals eerder vermeld is mijn xenon al reeds geplaatst,als iemand hulp nodig heeft laat maar horen(ben wel gene rappe)
mvg Dirk
Hallo Dirk;
Vandaag mijn xenon H4 willen plaatsen op mijn R1100RT . Op zich ging alles vlot maar... de lamp werkt niet.
Volgens mij is de plaatsing en aansluiting correct . Enig idee waar ik de eventuele fout kan vinden ?
Bedankt op voorhand .
Tiger
Tiger.
te laat gezien,maar je hebt het zelf al opgelost :idea: ,soms kan je zoeken en zoeken en is het iets simpel,dan kan je er later nog eens mee lachen :lol: :lol: :lol:
Danny
Berichten: 6460
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Bericht door Danny »

op een LT normaal niks problemas, gewoon de lamp erin... ik weet alleen niet of de afdichtingsrubber volledig gaat sluiten... de rest piece off cake
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door John »

Je kan die originele afsluitrubber voorzichting uithollen in het midden. Zodat de rubber bijgelevert bij de lamp daar in past. Je moet dan wel de drie draden (en best één voor één) doorknippen, uit de rubber afdekmof halen en terug aansluiten met behulp van een krimp-mof.
archi
Berichten: 123
Lid geworden op: 04 okt 2004, 20:11
Locatie: Beveren

Bericht door archi »

Tiger,

dus moet het lipje over het grootste blokje?

Eric
Danny
Berichten: 6460
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Bericht door Danny »

probeer 't eens met gevoel en dan merk je 't vanzelf... 't klikt keurig ineen en de andere methode wringt duidelik
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door John »

Mannkes,mannekes. Soms denk ik er toch wat van zulle! :lol: En niet kwaad bedoeld hé! :wink:
Als je die stekker eens rustig bekijkt zou je moeten zien dat die lipjes een bepaalde lengte hebben. Ook de tussen afstand van die lipjes loopt naar het einde dicht. Als het ware twee armpjes die iets moeten omsluiten dat binnen de marge valt van die twee armpjes. Om die klem maar een naam te geven. Dus kan je als het goed is die stekker niet omdraaien zonder dat die gaat wringen zoals Danny al aanhaalde of dat die armpjes veel te ver uit mekaar geduwd worden. Dus aan diegenen die er nog moeten aan beginnen.... neem rustig de tijd om het boeltje te bekijken en steek die handel op voorhand al eens in mekaar. Aan de keukentafel of in je zetel zie je soms meer dan wanneer je die spullen in mekaar steekt op je motorfiets. Want daar is het meestal wringen en prutsen omdat er van alles weer nét in de weg zit.
Plaats reactie