Volgende motor: R 1200 R of R 1200 Gs of geen van beiden?
Moderator: GVN
-
J-P
- Contacteer:
Re: Volgende motor: R 1200 R of R 1200 Gs of geen van beiden?
ZOu het niet zo kunnen zijn dat het verwachtingspatroon voor aankoop ervoor zorgt hoe (on)tevreden de eigenaar is? Ik verwacht misschien teveel van een BMW en die dingen zou ik van de KTM niet verwachten dus zou ik relatief tevredener zijn, snijdt dat hout? 
J-P
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
... ofte.... als niet-roker wordt je geen lid van de sigarenclub... 
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Er is een spreekwoord dat zegt : "...You hurt the most the one(s) you love...", dus m.a.w. je opmerking houdt wel steek.J-P schreef:ZOu het niet zo kunnen zijn dat het verwachtingspatroon voor aankoop ervoor zorgt hoe (on)tevreden de eigenaar is? Ik verwacht misschien teveel van een BMW en die dingen zou ik van de KTM niet verwachten dus zou ik relatief tevredener zijn, snijdt dat hout?
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
-
DJAIRO
Iedereen spreekt hier uit z'n eigen invalshoek,natuurlijk is de GS de meest"allround"moto,rij er zelf mee,en is tot nu toe na 30 jaar motorrijden,en bijna evenveel verschillende moto's,één van m'n toppertjes(die mooie Norton Commando buiten beschouwing gelaten snik!)
En dan lees ik de K1200GT,en de K1200R,tja dat is hetzelfde als de R1200R vergelijken met de R1200RT,maar BMW heeft nog zo iets als de K1200R Sport,is die nu ook zo miskend zoals de R1200ST,want persoonlijk,moest ik een K reeks kopen(zal wel niet gebeuren,ben te content van m'n GS)dan zou ik zéker ééns met die K1200R Sport gaan rijden,lijkt me zo een beetje"Best of both worlds"toch bescherming,zonder een overdaad aan "Tupperware"
Frank
En dan lees ik de K1200GT,en de K1200R,tja dat is hetzelfde als de R1200R vergelijken met de R1200RT,maar BMW heeft nog zo iets als de K1200R Sport,is die nu ook zo miskend zoals de R1200ST,want persoonlijk,moest ik een K reeks kopen(zal wel niet gebeuren,ben te content van m'n GS)dan zou ik zéker ééns met die K1200R Sport gaan rijden,lijkt me zo een beetje"Best of both worlds"toch bescherming,zonder een overdaad aan "Tupperware"
Frank
De twijfel is opgehouden te bestaan: Ik heb zonet een verkoopscontract getekend. De GS besteld en nu in blijde verwachting van de levering. Levering zou zijn de derde week van juni. Da's toch nog efkes wachten...
Beter het stuur vast met twee handen, dan op de grond met al je tanden*
- Dirk 9700
Thomas,
Proficiat met je aankoop!
Als hij geleverd is moet je hem maar eens komen tonen.
Groeten,
Dirk
Proficiat met je aankoop!
Als hij geleverd is moet je hem maar eens komen tonen.
Groeten,
Dirk
Make Life A Ride
BMW Motor Club Vlaanderen lid
BMW Motor Club Vlaanderen lid
zal ik zeker doen 
Beter het stuur vast met twee handen, dan op de grond met al je tanden*
Ho maar.boxer68 schreef:KTM is inderdaad zéér fijne motor om mee te rijden. Zou hem onmiddellijk willen hebben maar.....
hij verbruikt zékers 2 liter meer dan mijn 1150GSA en is qua onderhoud véél duurder.
Lees er het forum in Duitsland maar eens op na. Echt waar. Eerste onderhoudsbeurt na 1000 km: 350 eurokes.
Basistarief bij elk onderhoud is 350 eurokes dwz zonder de stukken die moeten vervangen worden door slijtage.
Kleppen van deze motor moeten bij elk onderhoud geregeld worden, dus na 7500 km.
Eerst onderhoud was bij mij gratis.
Onderhoudsintervallen zijn idd 7500km. Klein onderhoud kost ongeveer 90€. Om de 15.000km moeten de kleppen geregeld worden, en da's idd het dure vogeltje. Door de compactheid van het blok en de gehele motorfiets moet er enorm veel gedemonteerd worden om aan de kleppen te komen (vandaar de hoge kost aan werkuren) maar het nakijken en stellen is even eenvoudig dan bij alle pastille-kleppenmotors.
Verbruik is ongeveer 6,5/100.
Feilloos zijn ze zeker niet, althans die van mij niet. Tot nu toe in garantie : balhoofdlagers (montagefout fabriek), achterrem (slechte levering door Brembo), koppakking achterste cylinder (stomme pech, de eerste in België) en 2 minuten na het afhalen na herstelling bleek het ABS niet meer te werken (foutcodes gevonden op de computer : pompmotor defect. Stomme pech, alweer de eerste België). Daarvoor is hij sinds deze namiddag terug binnen.
Gelukkig steeds gratis vervangmotor.
't Zal dus uitzieken worden onder garantie, maar eerlijk gezegd zou ik dat lelijke zwarte kreng niet meer willen missen. Voor geen geld ter wereld.
Nil volentibus arduum
Hoe zit het met het verbruik van jouw LC8?
6,5 liter volgens U? Zuinig gereden....
Bwoh, ik ben toch niet bepaald aan't eco-driven met dat ding hoor
...
Als het echt moet kan het : ik heb hem vorige zomer tot 5,5l/100 gekregen, met volle bepakking. Helaas smeekt het hele concept nogal om een aktieve rijstijl, dus da's in de praktijk voor mensen met een stalen karakter
.
Dan is de huidige vervangmotor (een Superduke met volledige Akra-lijn en sportmapping) van een ander zuip-kaliber : 10l/100
.
Is natuurlijk geen breed inzetbaar model maar een pure funbike.
Als het echt moet kan het : ik heb hem vorige zomer tot 5,5l/100 gekregen, met volle bepakking. Helaas smeekt het hele concept nogal om een aktieve rijstijl, dus da's in de praktijk voor mensen met een stalen karakter
Dan is de huidige vervangmotor (een Superduke met volledige Akra-lijn en sportmapping) van een ander zuip-kaliber : 10l/100
Is natuurlijk geen breed inzetbaar model maar een pure funbike.
Nil volentibus arduum
Dat duur onderhoud bij KTM klopt toch niet helemaal, na verschillende contacten met zowel dealers als berijders liggen die onderhoudskosten zelfs lager dan die van de GS. Verbruik is volledig vergelijkbaar, waarschijnlijk is het verbruik voor sommigen wat hoger omdat het koppel van de LC8 iets lager is dan de 1200GS en bij actieve rijstijl ga je dan wat langer en hoger in de toeren terwijl je met de GS wellicht meer onderaan blijft.
Ik reed weg en kwam aan bij de weg. De weg was weg. Sjans, ik zat op mijne GS... neen GS ook weg nu op KTM!!
Sjeezen doe ik ook met R1200S, liefst op circuit en niet in de grindbak, ook niet meer, R1200S ook weg
HP2 Sport vanaf 2009, nog efkes..., geannuleerd...
Lid sinds 11/11/06
http://www.lostroads.eu - ism. SOS Kinderdorpen
Sjeezen doe ik ook met R1200S, liefst op circuit en niet in de grindbak, ook niet meer, R1200S ook weg
HP2 Sport vanaf 2009, nog efkes..., geannuleerd...
Lid sinds 11/11/06
http://www.lostroads.eu - ism. SOS Kinderdorpen
Blijkbaar worden de onderhoudsbeurten in België anders uitgevoerd (of goedkoper) dan in Duitsland.....
Voordat ik de 2e R12GS kocht ben ik ook effe bij KTM gaan kijken. Op de Belgische hoofdzetel van KTM vertelde een personeelslid mij dat de KTM Adventure ook de nodige problemen had
. Daar had ik absoluut geen zin in... bye bye KTM.
Met een bikersgroet,
Toedel
(165.000km op R1200GS).
Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
Toedel
(165.000km op R1200GS).
Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.