Eind dit jaar is mijn motorfiets (R 1150 RT) afgeschreven en ik ben dan ook zo een beetje op zoek naar zijn opvolger. Nu vind ik de RT goed rijden, maar ik denk niet dat de opvolger opnieuw een RT zal zijn. Waarom niet? Wel, ik ben 25 en zoek een motorfiets die wat meer bij mij (leeftijd/rijstijl/smaak/...) past. Ook vind ik de 1200 RT er nog groter en "lomper" uitzien dan de 1150. Dat hij fantastisch rijdt weet ik. Ik heb reeds meerdere testsessies gedaan met de 1200 rt van mijn vader, maar het is toch mijn ding niet.
Eerst dacht ik zelf om eventueel naar FJR van Yamaha over te stappen, vooral omwille van power en zeker de prijs. Nu mijn vriendin echter spreekt van zelf te gaan rijden (wat ik ten zeerste aanmoedig, want nu moet ik bij een nieuwe motorfiets niet meer aan die duozit denken en kunnen we er samen op uit) en ikzelf hou van het echte motorrijden (draaien en keren en dan nog eens terugkeren

Vooraleer ik nu zelf zou gaan testrijden (wat ik zeker zal doen) had ik hier graag eens de pro's en con's van beiden motoren gelezen. Momenteel heb ik nog geen zicht naar het gebruik van de motor omdat ik misschien naar het Antwerpse ga werken. Dit zou willen zeggen dat ik dus ipv 10min plots een klein uurtje op weg zal zijn, waarbij ik vooral autosnelweg afleg.
Nu is er ook het prijsverschil tussen beide, in het voordeel van de R als ik mij niet vergis, maar kan ik bijvoorbeeld de R dan genoeg aankleden (met het geld dat je bij aankoop uitspaart) voor de koude wintermaanden. Hierbij denk ik bijvoorbeeld aan een groot scherm, beenbeschermers (Wunderlich), stuurmoffen, etc
Als er zijn die mij zot verklaren en zeggen dat ik beter met de 1150 Rt blijf verder rijden mogen ze het ook steeds zeggen natuurlijk. Deze heeft nu zo'n 90 000km op de teller en ik weet dat die er zeker nog eens zoveel kan doen, maar eens over de 100 000 km denk ik niet dat die nog zeer gegeerd zal zijn op de 2e handsmarkt. Ik zou de 1150 RT dus zelf verkopen, want de opvolger zal heel waarschijnlijk uit Duitsland komen.
Voila, mijn zegje is gedaan, nu aan jullie.