Olie verversen onnodig?
Moderator: GVN
-
mecapuet
Re: Olie verversen onnodig?
Vroeger werd de aflaatolie gebruikt in de garage om te verwarmen, zoals met gasolie. Dat mag niet meer, wel met gezuiverde aflaatolie, die van Duitsland dan....of de wet moest ondertussen dit ook al verboden hebben?
Gr, meca.
Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
-
Motard de l'Allier
- Contacteer:
Hawel gasten zal ne keer de proef op de som doen, heb daar gene schrik van.
Rij met nen Transporter (VW met 170.000km) en moet volgende week binnen voor een groot onderhoud, laat geen klein onderhoud uitvoeren, bij VW om de 15.000km oliewissel (vraag nu niet waarom 15.000 vr ne transporter en 30.000 vr ne Passat hé), ik rij er 30.000km mee voordat ze eraf gaat.
Zal hun vertellen dat ze erop mag blijven zitten, zullen rare ogen trekken maar foert
Heb vroeger bij Shell gewerkt en heb er nog steeds mijn contacten
Zal na een 50.000km ne keer een staalke nemen en laten onderzoeken in het labo op de smeereigenschappen.
Is dat een goed voorstel ???????????
Mvg Motard d l'Allier
Rij met nen Transporter (VW met 170.000km) en moet volgende week binnen voor een groot onderhoud, laat geen klein onderhoud uitvoeren, bij VW om de 15.000km oliewissel (vraag nu niet waarom 15.000 vr ne transporter en 30.000 vr ne Passat hé), ik rij er 30.000km mee voordat ze eraf gaat.
Zal hun vertellen dat ze erop mag blijven zitten, zullen rare ogen trekken maar foert
Heb vroeger bij Shell gewerkt en heb er nog steeds mijn contacten
Zal na een 50.000km ne keer een staalke nemen en laten onderzoeken in het labo op de smeereigenschappen.
Mvg Motard d l'Allier
CZ400 -> YZ125 -> KLX250 -> R100RT -> GS1100 '94 -> GS1100 '98 + CB500 -> F650 GS '10 (T)-> 0
-
mecapuet
U bent vrij van te doen,
hoelang duurd dat eer ge 50.000 km hebt... ?
Gr, meca.
Gr, meca.
Bij mijn Honda CRX heb ik de olie (en bougies) de laatste keer vervangen na 55000 km. In al die tijd had ik er wel eens 200cc bijgegoten. Rustig rijder, verder niks abnormaal te melden. Nu (probleemloos) 313000km, volgende onderhoudje voorzien op 350000. 
-
Kurt Steyaert
Da's een schitterend voorstelMotard de l'Allier schreef:Hawel gasten zal ne keer de proef op de som doen, heb daar gene schrik van.
Zal hun vertellen dat ze erop mag blijven zitten, zullen rare ogen trekken maar foert![]()
Heb vroeger bij Shell gewerkt en heb er nog steeds mijn contacten![]()
Mvg Motard d l'Allier
Grtz Kurt
-
Kurt Steyaert
258000km met dezelfde olie en bougies? Klopt dat of ontbreekt er hier of daar nog een cijferke? Da's wel de moeite andersstefke schreef:Bij mijn Honda CRX heb ik de olie (en bougies) de laatste keer vervangen na 55000 km. In al die tijd had ik er wel eens 200cc bijgegoten. Rustig rijder, verder niks abnormaal te melden. Nu (probleemloos) 313000km, volgende onderhoudje voorzien op 350000.
Grtz Kurt
oesje, even verduidelijken, onderhoud gekregen op 245000, het laatste was nu op 300000. Dus 55000km.Kurt Steyaert schreef:258000km met dezelfde olie en bougies? Klopt dat of ontbreekt er hier of daar nog een cijferke? Da's wel de moeite andersstefke schreef:Bij mijn Honda CRX heb ik de olie (en bougies) de laatste keer vervangen na 55000 km. In al die tijd had ik er wel eens 200cc bijgegoten. Rustig rijder, verder niks abnormaal te melden. Nu (probleemloos) 313000km, volgende onderhoudje voorzien op 350000.![]()
Grtz Kurt
-
Tazke
- Contacteer:
Ik rij ook met een leasing wagen en ik moet elke 15.000 km binnen voor een klein onderhoud (= olie vervangen).
En op de 30.000 voor het voorgeschreven onderhoud van mijn merk.
Mijn leasingmaatschappij eist dit blijkbaar zo.
Dus blijkbaar zijn niet alle maatschappijen hetzelfde.
To boldly go where no tasmanian has gone before ...

-
Dirk Pauwels
Vraag volgende keer eens aan uwe garagist of de checklijst voor ne leasing evenveel punten telt dan die voor ne particulier...Leasing wagens krijgen zonder uitzondering minimum onderhoud.Tazke schreef:Ik rij ook met een leasing wagen en ik moet elke 15.000 km binnen voor een klein onderhoud (= olie vervangen).
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
Tazke
- Contacteer:
Bij mijn vorige lease-wagen zaten alle werkorder van het onderhoud in het mapje. Garage gaf die mee. Alles is gedaan geweest zoals het boekje het voorschrijft van het merk. Had ik eens vergeleken uit nieuwsgierigheid.Dirk Pauwels schreef:Vraag volgende keer eens aan uwe garagist of de checklijst voor ne leasing evenveel punten telt dan die voor ne particulier...Leasing wagens krijgen zonder uitzondering minimum onderhoud.
Ik heb zelf maar drie maand met die wagen gereden in afwachting van mijn nieuwe wagen. Was eentje dat op de parking van mijn werk stond.
Natuurlijk kunnen ze er wel dingen opgezet hebben die niet gedaan zijn, maar zou de garage dit doen en dit dan ook doorfacturen naar de leasing?
Met de mijne moet ik nu nog een 13.000 km rijden voor ik op het allereerste onderhoud moet gaan.
Maar moet volgende donderdag wel met mijn wagen binnen voor herstelling onder garantie. Want mijnen cruise-control werkt niet zoals het moet. Zou het dan eens kunnen vragen als ik het niet vergeet.
To boldly go where no tasmanian has gone before ...

-
Motard de l'Allier
- Contacteer:
Jullie zullen nog wat geduld moeten hebben, rij 30.000km/j, dus heb er nu een 30.000 op zitten met dezelfde olie.mecapuet schreef:U bent vrij van te doen,hoelang duurd dat eer ge 50.000 km hebt... ?
Gr, meca.
Even rekenen, nog een 8-9 maand. Dus begin volgend jaar zal ik de test doen.
Als hem tegen dan niet in prutsen gereden is
Mvg Motard de l'Allier
CZ400 -> YZ125 -> KLX250 -> R100RT -> GS1100 '94 -> GS1100 '98 + CB500 -> F650 GS '10 (T)-> 0
-
mecapuet
Of, als er ter tegen nog olie is......Motard de l'Allier schreef:Jullie zullen nog wat geduld moeten hebben, rij 30.000km/j, dus heb er nu een 30.000 op zitten met dezelfde olie.mecapuet schreef:U bent vrij van te doen,hoelang duurd dat eer ge 50.000 km hebt... ?
Gr, meca.
Even rekenen, nog een 8-9 maand. Dus begin volgend jaar zal ik de test doen.
Als hem tegen dan niet in prutsen gereden is![]()
Mvg Motard de l'Allier
Gr, meca.
-
Dirk Pauwels
Dan hebde gij een heel goei lease maatschappij, ik ken verschillende mensen die in de autobranche zitten en die beweren allemaal dat er voor lease wagens een kortere "smeerpunten" lijst wordt gebruikt (die de leasemaatschappij voorschrijft)dan dat de constructeur voorschrijft in het onderhoudsboekje. Zal wel afhangen van de lease maatschappij waarschijnlijk, maar da;s geen liefdadigheids instelling, die verhuren om geld te verdienen, dus waar ze op kunnen bezuinigen verdienen ze meer....... Was bij VAG, Fiat/Alfa en Renault.Tazke schreef:Bij mijn vorige lease-wagen zaten alle werkorder van het onderhoud in het mapje. Garage gaf die mee. Alles is gedaan geweest zoals het boekje het voorschrijft van het merk. Had ik eens vergeleken uit nieuwsgierigheid.Dirk Pauwels schreef:Vraag volgende keer eens aan uwe garagist of de checklijst voor ne leasing evenveel punten telt dan die voor ne particulier...Leasing wagens krijgen zonder uitzondering minimum onderhoud.
Ik heb zelf maar drie maand met die wagen gereden in afwachting van mijn nieuwe wagen. Was eentje dat op de parking van mijn werk stond.
Natuurlijk kunnen ze er wel dingen opgezet hebben die niet gedaan zijn, maar zou de garage dit doen en dit dan ook doorfacturen naar de leasing?
Met de mijne moet ik nu nog een 13.000 km rijden voor ik op het allereerste onderhoud moet gaan.
Maar moet volgende donderdag wel met mijn wagen binnen voor herstelling onder garantie. Want mijnen cruise-control werkt niet zoals het moet. Zou het dan eens kunnen vragen als ik het niet vergeet.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project