Tien camera's berekenen snelheid op E17-viaduct

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Relax

Re: Tien camera's berekenen snelheid op E17-viaduct

Bericht door Relax »

Jaja, 't is wat, die Belgische flikken. Allemaal dikke zeikerds. En dat sprookje van minder ongevallen door gereduceerde snelheid: niks van waar. Laat Dedecker maar 'ns regeren, dan mogen we allemaal lekker zo hard als we zelf willen. Eigen verantwoordelijkheid, toch?
I respect your opinion. But I don't give shit.
st1100

Bericht door st1100 »

Dat je daar op dat viaduct , door de staat van de weg , 3 kilometer 90 moet rijden , dat is nu toch niet zo erg hé. Maar voor die prijs 700.000€ zouden ze beter wat politie laten rondrijden , want nu fixeren ze zich nogal op de snelheid alleen. Bellen , sms'en , pinken kijken en bellen tegelijk das moeilijk he : dus bellen de rest zal wel opzij gaan of remmen , slapen op de midden of rechter-strook noem het allemaal maar op , niet erg ??? Zolang ge maar geen 93 rijdt want dan hoeeee moet ge zwaarder aangepakt worden dan een moordenaar!!!

De staat van het wegennet is recht evenredig met het aantal doden die vallen op de weg. Kijk maar naar de cijfers scoren oa slecht Griekenland enz. en ondanks dat in Duitsland de snelheid hoger is vallen daar in verhouding minder doden omdat de wegen over het algemeen beter zijn.
Ik woon in de buurt van de R6 in Mechelen en eergisteren lap weeral prijs : 2 doden. En ondertussen blijft alles zoals het was en die baan is al een zwart punt bovenaan de lijst van in de tijd dat Steve Stevaert nog minister van verkeer was. 1O jaar?? Die baan is zo gevaarlijk omdat er veel verkeer op de kruispunten afslaat (oa ook veel vrachtwagens)! Nu de lichten aanpassen zodat de tegenliggers rood hebben als het verkeer afslaat dat is toch niet zo moeilijk zijn/zo lang duren? Ik heb me laten wijsmaken door iemand die in de werkgroep aanpassing R6 zat dat de stad Mechelen al die tijd dwars lag omdat je nu een mooi zicht hebt recht op de sint-romboutstoren als je vanuit Rumst Mechelen binnenkomt en dat een brug over het kruispunt dat zou verpesten? :-x
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Relax schreef:Allemaal dikke zeikerds.
Bwa, 't is dat ge het zelf zegt :razz:

Geef toe dat het verkeersbeleid tegenwoordig precies idd wel gebasseerd is op liever lui dan moe: de palen lekker laten flitsen en de rest zal blijkbaar iedereen worst wezen :roll:

't Is gemakkelijker ontsnappen uit de gevangenis dan ontsnappen aan een flitsboete :mrgreen:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
J
Contacteer:

Bericht door J »

Lap gisteren mij madam weer staat nu ook op 7 :-?

14x in totaal

J :mrgreen:
't vollek va Gùùk red ùùk........
Tazke
Contacteer:

Bericht door Tazke »

WimLT schreef:Geef toe dat het verkeersbeleid tegenwoordig precies idd wel gebasseerd is op liever lui dan moe: de palen lekker laten flitsen en de rest zal blijkbaar iedereen worst wezen :roll:
't Is gemakkelijker ontsnappen uit de gevangenis dan ontsnappen aan een flitsboete :mrgreen:
Deze morgen op de E19 gezien. Er is ene die aan 110 km per uur op de derde band rijd.
De 2de band is sneller en rijd hem voorbij (wat dus niet mag in principe), maar wat doe je ommeduur.

Op de 3de band is er dan iemand die er achter blijft, zijn pinker naar links uitsteekt om te zeggen, van zou je beter niet naar de 2de band gaan. Maar nee die blijft rijden. Mens flikkert eens met zijn grote lichten en de mens gaat nog trager gaan rijden :shock: :shock: :shock: :shock:

Ge hebt dus zo van die pipo's en die zouden ze er dus beter eens uitpakken. Want die snappen dus niet hoe ze soms bezig zijn door zo traag te rijden.

Maar kom we ergeren ons wel altijd aan iets of iemand, dat doet de mens maar al te graag ...
En ik ben ook niet altijd even heilig als de paus, ik zal ook wel van tijd eens een kemel uitsteken.
Heb vorige zondag nog te rap gereden, maar den WimLT stak me nog voorbij met zijn groot machine :mrgreen:
To boldly go where no tasmanian has gone before ...Afbeelding
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Tazke schreef:Heb vorige zondag nog te rap gereden, maar den WimLT stak me nog voorbij met zijn groot machine :mrgreen:
NOPE, dat kan niet ! ! ! Ik rijd NOOIT te rap Afbeelding
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

Gaby

Bericht door Gaby »

Dirk Pauwels schreef: Nog niet te veel in duitsland geweest precies.....
Fout gedacht.
Gaby
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
Harald

Bericht door Harald »

bigfoot46 schreef:
53 en 57 kmh uur waar ik 50 mocht
Dirk Pauwels

53 gecorrigeerd en hoeveel staat er dan op je snelheidsmeter?
63 want, ge krijgt 6 Km correctie
elke Km teller liegt zo'n 3 à 4 km , in uw voordeel, dat maakt dus ruim 10 km /u.

En maar blijven zagen hé....... :lol:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Gaby

Bericht door Gaby »

Harald schreef:En maar blijven zagen hé....... :lol:
Da's zeker dat, (bijna) iedereen die buiten de lijntjes kleurt vind dat dit moet kunnen en dat er
veel schandaligere overtredingen zijn die ongestraft blijven. Erg volwassen toch, niet?
Gaby
GS1995

Bericht door GS1995 »

"Zagen" is nu eenmaal des mensen; de meeste forums zijn er voor, en door zageventen.
Zelf vind ik trajectcontrole een uitmuntende zaak, vooral in het beginstadium, waar men tenminste nog zal pogen die op een oordeelkundige wijze en op basis van een aantal terzake doende criteria door te voeren.
Met flitspalen krijg ik het echter ook alsmaar moeilijker, vooral sinds de plaatsing ervan meer en meer gebeurt op vraag van de lokale besturen, en waardoor het dus ook meer en meer voorkomt dat de locatie niet gekozen wordt in functie van de verkeersveiligheid, maar in functie van het rendement voor de gemeentekas.
Een heel frappant, en ronduit cynisch voorbeeld is de landelijke gemeente Beernem, die sinds vorige jaar ook haar eigen flitspaal heeft gevraagd, en gekregen: hij werd geplaatst beneden aan een brug, net voorbij de overgang van een zone 70 naar zone 50, en tegen het advies van de lokale politie in.
Beter oprechte subjectiviteit dan schijnbare objectiviteit
Relax

Bericht door Relax »

WimLT schreef:
Relax schreef:Allemaal dikke zeikerds.
Bwa, 't is dat ge het zelf zegt :razz:

Geef toe dat het verkeersbeleid tegenwoordig precies idd wel gebasseerd is op liever lui dan moe: de palen lekker laten flitsen en de rest zal blijkbaar iedereen worst wezen :roll:
Bollocks.

Er wordt terecht geklaagd over snelheidscontroles waar dit veel minder urgent is dan op andere plaatsen, maar de visie van de buitenstaander is veelal véél te persoonlijk én erg gekleurd als het op het ventileren van z'n mening hierover aan komt. Ik ben niet tegen snelheidscontroles, maar ze moeten doordacht gebeuren. Er wordt veel te veel gezaagd zonder kennis van zaken.
Er wordt wél verbaliseerd op gsm-en, middenstrookrijders, krantenlezers, asociaal rijgedrag, ...., noem maar op, maar dit is gewoon 1. veel minder geweten 2. veel minder door jullie zelf gepleegd/toegegeven en dus geen punt van discussie 3. veel minder aanvaard en dus wél ok om te verbaliseren.
Ik zou trouwens jullie commentaren niet willen lezen indien de politie overal aanwezig zou moeten zijn om alles wat jullie aangeven te verbaliseren. Dan wordt er weer gemelkt over een politiestaat en de alom tegenwoordigheid van die smurfen, waardoor je niet lekker kan gassen...

Zoals men al aanhaalde: het beleid inzake snelheid heeft aantoonbaar veel minder ongevallen / gekwetsten / doden / leed tout court met zich meegebracht, daar valt niet aan te tornen. Door niemand.
Wat mij betreft mag enkel de plaats en het tijdstip van controle een punt van discussie zijn (wildgroei van flitspalen, flitsen om 2u 's nachts op een verlaten autosnelweg tegenover flitsen in een dorpskern eender wanneer,...), naast de maximum toegelaten snelheid op bepaalde plaatsen, waar de wegbeheerder z'n job niet goed doet (steenweg, geen bebouwing, 2 km rechtdoor,...), maar voor dit laatste ontbreekt het ons meestal aan gedegen kennis.
Nascar
Contacteer:

Bericht door Nascar »

Gaby schreef:
Harald schreef:En maar blijven zagen hé....... :lol:
Da's zeker dat, (bijna) iedereen die buiten de lijntjes kleurt vind dat dit moet kunnen en dat er
veel schandaligere overtredingen zijn die ongestraft blijven. Erg volwassen toch, niet?
Gaby
Hier ben ik niet helemaal akkoord.
Ik vind dat iedereen binnen de lijntjes moet kleuren en dat de staat daar zelfs op moet toezien.
Ik ben wel van mening dat op veel plaatsen de lijntjes iets te kort bij elkaar liggen, waardoor het vlak waarin mag gekleurd worden niet groot genoeg is :!:

Dus ik ben voorstander om op plaatsen waar het kan meer toe te staan maar op de andere meer te controleren en vooral naar die dingen die echt gevaarlijke situaties veroorzaken, zoals bellen met de mobiel aan het oor, 2de band rijden, negeren rode lichten, ...
Mens Sana In Corpore Sano of was het nu Mens Sana in Vodka Cola

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gaby

Bericht door Gaby »

Alhoewel ik vind dat het kleurvlak meestal wel groot genoeg is (je zou ook een potlood met een fijnere punt kunnen overwegen) erken ik dat het onomkoombaar is dat er hier en daar inderdaad (te) gekke beperkingen zijn. Voor mij vormt dat geen excuus om dan maar de laars te gaan lappen aan alles wat daar van ver of dichtbij iets mee te maken heeft want zijn gewoon opportunistische redereringen, op die manier vind je altijd wel een reden om buiten de lijnen te kleuren en dat op zo'n manier te doen dat dat het niet asociaal lijkt wat je doet.
Gaby
Tazke
Contacteer:

Bericht door Tazke »

Gaby schreef:Alhoewel ik vind dat het kleurvlak meestal wel groot genoeg is (je zou ook een potlood met een fijnere punt kunnen overwegen) erken ik dat het onomkoombaar is dat er hier en daar inderdaad (te) gekke beperkingen zijn. Voor mij vormt dat geen excuus om dan maar de laars te gaan lappen aan alles wat daar van ver of dichtbij iets mee te maken heeft want zijn gewoon opportunistische redereringen, op die manier vind je altijd wel een reden om buiten de lijnen te kleuren en dat op zo'n manier te doen dat dat het niet asociaal lijkt wat je doet.
Gaby
't is niet dat we onze laars dan aan lappen (soms wel eens :oops: ), maar ge stelt er au gewoon vragen bij. Waarom hier nu op deze plaats & tijd.
Aan gevaarlijke kruispunten kan ik het perfect snappen, aan scholen, ...

Maar waarom op de autostrade, dat is een momentopname. Veel beter is de trajectcontrole. Dat is eerlijker. En ook goed te doen moest het een gevaarlijk stuk zijn op de autostrade.
Want ik zie er nu veel plots in de remmen gaan aan die camera en erna terug optrekken !!!

Maar kom ge kunt hier over blijven doordrammen ... en iedereen heeft ergens wel een punt :clown:
Zolang er maar geen verwijten komen is 't goed :pig:
To boldly go where no tasmanian has gone before ...Afbeelding
Frans

Bericht door Frans »

Tazke schreef:
Gaby schreef:Alhoewel ik vind dat het kleurvlak meestal wel groot genoeg is (je zou ook een potlood met een fijnere punt kunnen overwegen) erken ik dat het onomkoombaar is dat er hier en daar inderdaad (te) gekke beperkingen zijn. Voor mij vormt dat geen excuus om dan maar de laars te gaan lappen aan alles wat daar van ver of dichtbij iets mee te maken heeft want zijn gewoon opportunistische redereringen, op die manier vind je altijd wel een reden om buiten de lijnen te kleuren en dat op zo'n manier te doen dat dat het niet asociaal lijkt wat je doet.
Gaby
't is niet dat we onze laars dan aan lappen (soms wel eens :oops: ), maar ge stelt er au gewoon vragen bij. Waarom hier nu op deze plaats & tijd.
Aan gevaarlijke kruispunten kan ik het perfect snappen, aan scholen, ...

Maar waarom op de autostrade, dat is een momentopname. Veel beter is de trajectcontrole. Dat is eerlijker. En ook goed te doen moest het een gevaarlijk stuk zijn op de autostrade.
Want ik zie er nu veel plots in de remmen gaan aan die camera en erna terug optrekken !!!

Maar kom ge kunt hier over blijven doordrammen ... en iedereen heeft ergens wel een punt :clown

Die snelwegcameras zijn totaal overbodig en de trajectcontrole nog meer.dat ze eens ophouden met het betuttelen van hun kiesvee.
.
Relax

Bericht door Relax »

Leer quoten én posten. Oud stookijzer.

Of ik duw je plastic volgende keer in de Ijzer. Kan je naar Nieuwpoort varen.
Frans

Bericht door Frans »

Relax schreef:Leer quoten én posten. Oud stookijzer.

Of ik duw je plastic volgende keer in de Ijzer. Kan je naar Nieuwpoort varen.

Blubblubblub :pig:
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Ik weet niet of jij clubritten meerijdt, maar dan hang je waarschijnlijk wel helemaal achteraan :-?

Mocht ik ooit het (on)geluk hebben om u te moeten volgen, dan hoop ik ergens een gazettehouder te kunnen plaatsen op de nafttank, want ik zie begot anders niet in hoe ik mijn ogen ga openhouden :shock:

Nu goed, ieder zijn ding, maar zoals gezegd: motorrijden tegen 30 - 50 - 70 km per uur daar zie ik de fun niet van in hoor. Slapen doe ik véél comfortabeler in mijn wagen :mrgreen:

@ Relax: natuurlijk moeten er controles zijn op gevaarlijke plaatsen, maar zoals je zegt zijn een gedegen afweging van plaats en tijd wel erg belangrijk en zou er al veel gemekker verstommen indien dat zo was i.p.v. sommige bandieten-met-éne-arm die gewoon dienen om de kassa te spijzen :wink:

Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Harald schreef:
bigfoot46 schreef:
53 en 57 kmh uur waar ik 50 mocht
Dirk Pauwels

53 gecorrigeerd en hoeveel staat er dan op je snelheidsmeter?
63 want, ge krijgt 6 Km correctie
elke Km teller liegt zo'n 3 à 4 km , in uw voordeel, dat maakt dus ruim 10 km /u.

En maar blijven zagen hé....... :lol:
Echt wel een capital crime.....ze zouden mij moeten opsluiten en de sleutel weggooien.....Maar zelfs dat lukt tegenwoordig niet meer :lol:
en for the record: ik reed 59 (6km correctie eraf is 53) bij het buitenrijden vd bebouwde kom met het bord 70 in zicht de laatste keer. Ik ben trouwens 2 keer op dezelfde plaats geflitst omdat men daar het sluipverkeer dat de files probeert te vermijden wil ontmoedigen, nu ik moet zeggen dat lukt aardig op die manier, ik rij nu langs een ander sluipweggetje, waar ik harder mag :lol:

enneuh diegenen die hier verkondigen dat het hen nooit zal gebeuren en dat ze altijd netjes binnen de lijntjes kleuren (geeuw)...zeg nooit nooit, 1 moment van verstrooidheid en ge staat op de foto....kom dan hier nie zagen hé, want dan ken ik er een paar die eens goe gaan lachen..... :lol:
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Smullie
Contacteer:

Bericht door Smullie »

Het zijn toch allemaal slechte regeltjes en wetten als het ons effe niet goed uitkomt he... :roll:
GS staat voor geil speelgoed
J
Contacteer:

Bericht door J »

verry nice, go on .....

please

Afbeelding

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
Gaby

Bericht door Gaby »

WimLT schreef:Ik weet niet of jij clubritten meerijdt, maar dan hang je waarschijnlijk wel helemaal achteraan :-?

Mocht ik ooit het (on)geluk hebben om u te moeten volgen, dan hoop ik ergens een gazettehouder te kunnen plaatsen op de nafttank, want ik zie begot anders niet in hoe ik mijn ogen ga openhouden :shock:

Nu goed, ieder zijn ding, maar zoals gezegd: motorrijden tegen 30 - 50 - 70 km per uur daar zie ik de fun niet van in hoor. Slapen doe ik véél comfortabeler in mijn wagen :mrgreen:

:wink:
Da's nu eens gesproken als een echte vent, zo'n machopraat, daar kan ik niet tegen(op), nu moet ik wel passen :-?
Gaby
Laatst gewijzigd door Gaby op 31 jul 2009, 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gaby

Bericht door Gaby »

Relax schreef:Laat Dedecker maar 'ns regeren, dan mogen we allemaal lekker zo hard als we zelf willen. Eigen verantwoordelijkheid, toch?
Dat is (denk ik) een illusie, want hoe vul je zoiets in?
Bij blikschade een telefoontje naar de verzekering in de zin van: ik deed iets wat niet kon, dus zal ik de
schade uit pure schaamte uit eigen zak betalen? Zie ik nog niet gebeuren, het eerste wat velen doen is
net proberen om alle verantwoordelijkheid af te schuiven, al betekent het dat de partij die de schade heeft
geleden zelf voor de kostan kan opdraaien!
Bij lichamelijke schade valt het soms niet meer goed te maken, hoe fel je ook de verantwoordelijkheid
voor het gebeurde zou willen nemen. Een fruitschaal, sorry kaartje, of pot chrysanten op 1 november dan maar?
Gaby
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Gaby schreef:Da's nu eens gesproken als een echte vent, zo'n machopraat, daar kan ik niet tegen(op), nu moet ik wel passen :-?
YEP, dat dacht ik wel Afbeelding

Ik ben dan ook nog veel te jong om al te rijden als nen bompa :mrgreen:

Harald

Bericht door Harald »

Toffe topic, we zitten al aan blz 4 en nog geen slotje. :lol:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Gesloten