De ideale RT

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: De ideale RT

Bericht door WimLT »

Gaby schreef:Hoe verschillend zou het gedrag van de RT zijn indien er ipv een tweecylinder boxer
een viercylinder boxer zou gebruikt worden, al de rest hetzelfde, ook het gewicht?
WAAAUUUWWW ... een bom :bom: De ultieme motor. Hopelijk doen 'ze' het nooit, want dan staat mijn LT toch te koop, vrees ik hoor :-? En zeker als madam besluit om nooit meer mee te rijden 8-)

Alea (dan snel) iacta est :-P
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: De ideale RT

Bericht door Bob »

Brik schreef:Hoe zinvol is het ESA op de moto?
Ik kocht in de zomer van vorig jaar een R1200RT die in stock was. 'k Had de keuze tussen eentje met alle opties en eentje met een pak minder opties. Aanvankelijk dacht ik dat ik die ESA nooit zou gebruiken. Op mijn vorige machines (zonder ESA) zette ik de vering op z'n hardst en reed ik zo in alle omstandigheden. Maar kijk : ik deed vorige week een proefrit met een K1300GT zonder ESA. En raad eens welk knopje ik als eerste miste ? Ik gebruik het echt wel vaak, quasi bij elke rit. Ik besef anderzijds ook wel dat "behoeftes" gecreëerd kunnen worden, zonder ESA rijdt een motorfiets natuurlijk ook nog goed.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Gaby
Berichten: 1179
Lid geworden op: 14 aug 2008, 15:16

Re: De ideale RT

Bericht door Gaby »

WimLT schreef:
Gaby schreef:Hoe verschillend zou het gedrag van de RT zijn indien er ipv een tweecylinder boxer
een viercylinder boxer zou gebruikt worden, al de rest hetzelfde, ook het gewicht?
WAAAUUUWWW ... een bom :bom: De ultieme motor.
Ik bedoelde wel met dezelfde totale cylinderinhoud, niet met twee 1200CC boxers achtereen :lol:
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
J-P
Berichten: 1893
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
Woonplaats: Terneuzen
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

Re: De ideale RT

Bericht door J-P »

ESA vind ik geen slecht idee maar als ik kijk naar kosten - baten zou ik eerder gewoon investeren in goede aftermarketschoks nadat de originele kapot gaan. Heb ik bij de 1200GSA ook gedaan en dat was de beste optie. De originele Schoks waren bij 55.000 km al versleten.
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: De ideale RT

Bericht door Relax »

Als een RT een krachtiger motor (K-blok) zou krijgen, zou dit toch heel wat aanpassingen teweegbrengen, op verschillende vlakken.
In hoeverre zou er dan nog een RT overblijven, daar ik meen dat ie dan heel wat korter bij de bestaande GT zou aanleunen?
I respect your opinion. But I don't give shit.
J-P
Berichten: 1893
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
Woonplaats: Terneuzen
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

Re: De ideale RT

Bericht door J-P »

Ik denk dat je op alle punten gelijk hebt. Dan verandert ook het stuurkarakter, het motorkarakter en heb je dus een K en dat is nou net de reden waarom veel mensen een R hebben en geen K...

Persoonlijk vind ik mijn 1150twinspark boxer een meesterlijk blok, ik geniet er elke keer weer van. Voor mij hoeft het niet meer te zijn.
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: De ideale RT

Bericht door WimLT »

Gaby schreef:
WimLT schreef:
Gaby schreef:Hoe verschillend zou het gedrag van de RT zijn indien er ipv een tweecylinder boxer
een viercylinder boxer zou gebruikt worden, al de rest hetzelfde, ook het gewicht?
WAAAUUUWWW ... een bom :bom: De ultieme motor.
Ik bedoelde wel met dezelfde totale cylinderinhoud, niet met twee 1200CC boxers achtereen :lol:
SHIT ... ik had zelfs verkeerd gelezen ! Er staat een 4 cilinder BOXER ! ! ! Negeer mijn verdere commentaar ook maar dus :mrgreen:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
dillen
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 aug 2005, 11:44
Locatie: nijlen

Re: De ideale RT

Bericht door dillen »

Dirk, even voor de goede orde: zadelverwarming????? Cruisecontrol???? Radio/CD?????? Hebben we het hier nog over motoren? :?:
Ja hoor :grin: , denk maar aan de Gold-Wings, LT's, RT's, HD Electra's, Vision Tours,...., wereldwijd zijn er hier duizenden van verkocht :cheers:

Nee, even serieus nu, het antwoord op deze vraag stond al onderaan in mijn betoog hé :wink:.

Ik citeer :arrow: :
"Of je al deze eigenschappen/uitrusting/opties nodig hebt op een motor? Daar kan je uren over discussiëren (ieder zijn goesting hé...), maar het feit dat, indien gewenst, het op een 12RT wel mogelijk is maakt hem in het huidige motoraanbod uniek."
Groeten,
Dirk :salut: .
"...Explore, Dream, Discover!"
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: De ideale RT

Bericht door Koppel!! »

YOO

Blijkbaar kan een gezonde, doch beleefde discussie hier niet anders dan uitdraaien op een spelletje namen noemen.

Ik heb absoluut geen uitstaans met een RT, heb er geen mening over en geen idee van wat 't is om ermee te moeten/mogen rijden, dus alles wat ik hier eigenlijk zit te lullen is gegarandeerd off-topic.
Doch noodzakelijk als je 't mij vraagt.

Bij deze, ik ga 't onderwerp opkuisen, en als je gehele bericht off-topic is, dan gaat 't in zn' geheel weg, anders beperk ik me tot het verwijderen van de off-topic BS :-|

Grtz, Philip!

P.S: Hou 't nu beschaafd, of 't draadje gaat gewoon op slot, ik heb wel andere dingen te doen dan draadjes te komen opkuisen :!:
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: De ideale RT

Bericht door Relax »

Jammer. Het vraagt mss wat meer ballen om concreet tegen de eerste op te treden, maar 't zou wel correcter zijn.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: De ideale RT

Bericht door Koppel!! »

YOO

Ik lees nu pas 't draadje, aangezien de topictitel me niet kan boeien. Ik ben niet partijdig, maar heb gewoon, en dit bij iedereen, het off-topic gewauwel verwijderd, kost me meer moeite en tijd dan er gewoon een slotje op te doen, geloof me :wink:

Grtz, Philip!

P.S: Nen arbiter geeft ook niet direct een kaart hé, maar heeft de eerste duw- of trekfout wel degelijk gezien hoor, snappie...

En nu weer on-topic, want ik ben zelf al goed bezig :roll:
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: De ideale RT

Bericht door Relax »

Ok pwèt.

PS Hij heeft al 'ns geel gekregen, snappie

En nu weer over dat rare model. Ik bedoel de motor.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Flat Twin Power

Re: De ideale RT

Bericht door Flat Twin Power »

Ik vind mijn RT in ieder geval het beste totaalpakket dat ik heb gehad en ik heb net als J-P zowel beroepshalve als privé. al met heel veel motoren gereden.
Een mens is inderdaad nogal snel geneigd te denken of je al die snufjes wel nodig hebt op een motor. Nodig niet, maar comfortabel is het bij momenten toch wel.
Zo ben ik gisterenmorgen (u weet wel, bij de vriestemperaturen) om 5u.30 ' s morgens is Oostende vertrokken en om 8u aangekomen in Francochamps.
Op dergelijke momenten ben je maar wat al te blij dat je verward zadel, radio cd en cruise-control hebt.
En ondanks het feit dat een pan veel mensen kan bekoren en dat het ongetwijfeld een super blok en een goede betrouwbaarheid heeft vind ik er echt niets aan.
Voor mij is de RT zoals ie op heden is de ideale motor (maar die ringantenne mogen ze er inderdaad afsmijten).
zeiler1
Berichten: 82
Lid geworden op: 12 mei 2006, 09:59
Locatie: oelegem

Re: De ideale RT

Bericht door zeiler1 »

Wat ik nog wel zou verbeteren:
stabiliteit van de electrische venster (rammelt beetje) en
een stabiele, geintegreerde stevige plek voor de Zumo bovenop het dashboard....hij hangt daar (op die voorts perfecte plek) wat onstabiel.
Wat zou het effect van een groter voorwiel op deze moto zijn? Wat minder gevoelig aan slecht wegdek zeker. maar (teveel) ten koste van de wendbaarheid?
en electrische bediende voorlicht regeling

vleugels om te vliegen
schroef om te varen
oordopjes om van het gezaag van de 1150rijders vanaf te zijn, die hunne moto toch mooier vinden.
k75c => r850r=>r1200rt '95 => r1200rt '08
AdventureQ
Berichten: 202
Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:58

Re: De ideale RT

Bericht door AdventureQ »

Relax schreef:Jammer. Het vraagt mss wat meer ballen om concreet tegen de eerste op te treden, maar 't zou wel correcter zijn.

Mmm, jij kan mij kennelijk niet uitstaan - dat is uw goed recht- maar is het echt nodig om elke keer te komen moeien met uw suggestief verdraaide versie van de feiten?



Want wat heeft de "eerste" dan precies misdaan?

Gezegd dat het over verbeteringen aan de RT moet gaan, en dat degenen die van geen kanten geïnteresseerd zijn in zo'n machine maar wel pedanterwijze hun geliefde honda willen aanprijzen, hun bek dienen gesloten te houden.
Voorwaar een zware misdaad waartegen hard en concreet opgetreden dient te worden.


J-P verwijt mij een laag IQ , en nog wat laagdunkende persoonlijke uitlatingen (you're the weakest link..) ,...
Wat zeggen de forumregels over zulke berichten?

Gedragscode Forums

Door een bericht op een Forum BMW MC Vlaanderen te plaatsen, verklaar je je akkoord met de gedragscode van onze forums. Die houdt in:

* berichten die vals zijn, lasterlijk, haatdragend, obsceen, beledigend, bedreigend, racistisch of strijdig met de wet zijn, of de privacy schenden worden niet toegestaan op onze Forums.
* je zal geen andere gebruikers van het forum persoonlijk aanvallen of kleineren.


J-P's post gaat dus 100% in tegen de forumregels... wordt die een paar weken verbannen?

nee, integendeel, ineens doet de moderator alle moeite van de wereld om J-P verder te laten posten hier !!


Zouden jullie dat van mij ook tolereren, Relax, Koppel en Sprint, dat ik iemand hier beledig omwille van iets waar hij niet kan aan doen, nl. zijn IQ ? Of zou ik daarvoor een rode kaart krijgen?


Dat laatste zijn rethorische vragen.


PS: Koppel, laat je ff weten wat er niet beschaafd is aan bovenstaande post, voordat je deze draad sluit?
Si decem habeas linguas, mutum esse addecet
Brik
Berichten: 226
Lid geworden op: 04 nov 2004, 12:18

Re: De ideale RT

Bericht door Brik »

Zeg mensen, waar draait dit om?!? Creëer uw eigen forum voor puristen. Het gel… begint de spuigaten uit te lopen. Het draait om ‘de ideale RT’ en niet om wie het beste is in taal.
Werner Von C.
Berichten: 4288
Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
Woonplaats: Grimbergen
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: De ideale RT

Bericht door Werner Von C. »

't Is misschien wat vroeg maar ik wens iedereen voor het nieuwe jaar, en voor het resterende van dit jaar...héél wat minder lange tenen :!:

En nu terug ON TOPIC.
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
J-P
Berichten: 1893
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
Woonplaats: Terneuzen
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

Re: De ideale RT

Bericht door J-P »

AdventureQ schreef: Want wat heeft de "eerste" dan precies misdaan?

Gezegd dat het over verbeteringen aan de RT moet gaan, en dat degenen die van geen kanten geïnteresseerd zijn in zo'n machine maar wel pedanterwijze hun geliefde honda willen aanprijzen, hun bek dienen gesloten te houden.
Voorwaar een zware misdaad waartegen hard en concreet opgetreden dient te worden.
Helaas zijn de originele berichten verdwenen want dan had je zelf kunnen lezen dat jij als eerste begon met beledigen. Je had het over "bekken"houden en pedante pan en GS-rijder. Actie is reactie!
J-P verwijt mij een laag IQ , en nog wat laagdunkende persoonlijke uitlatingen (you're the weakest link..) ,...
Wat zeggen de forumregels over zulke berichten?

Gedragscode Forums

Door een bericht op een Forum BMW MC Vlaanderen te plaatsen, verklaar je je akkoord met de gedragscode van onze forums. Die houdt in:

* berichten die vals zijn, lasterlijk, haatdragend, obsceen, beledigend, bedreigend, racistisch of strijdig met de wet zijn, of de privacy schenden worden niet toegestaan op onze Forums.
* je zal geen andere gebruikers van het forum persoonlijk aanvallen of kleineren.


J-P's post gaat dus 100% in tegen de forumregels... wordt die een paar weken verbannen?
Als ik verbannen wordt heb ik tenminste een geldige smoes, ik was niet de eerste die op de man begon te spelen, in tegenstelling tot uzelve....
nee, integendeel, ineens doet de moderator alle moeite van de wereld om J-P verder te laten posten hier !!
Wil je een zakdoekje?
Zouden jullie dat van mij ook tolereren, Relax, Koppel en Sprint, dat ik iemand hier beledig omwille van iets waar hij niet kan aan doen, nl. zijn IQ ? Of zou ik daarvoor een rode kaart krijgen?


Dat laatste zijn rethorische vragen.


PS: Koppel, laat je ff weten wat er niet beschaafd is aan bovenstaande post, voordat je deze draad sluit?
Het is retorisch, niet rethorisch... en verder ben ik het eens met je vraag aan Koppel. maar als jij je excuses aanbiedt omwille van jouw scheldkanonnade (weet je nog?) dan zal ik zeggen dat ik je niet dom vind, het zou namelijk een slimme actie van je zijn. Ik hoop wel dat Koppel dit gewoon laat staan en het draadje niet sluit. En AdventureQ, als je me echt vervelend vindt mag je me ook gewoon een PBtje sturen hoor.

Verder wens ik iedereen alvast voor het nieuwe jaar toe wat ze mij toewensen, Scampi :clown:

Schoon machine, een RT :grin:
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
WILBIKE
Berichten: 251
Lid geworden op: 29 dec 2008, 17:58
Woonplaats: Wommelgem
Locatie: Antwerpen

Re: De ideale RT

Bericht door WILBIKE »

Zeg kindjes, ge zou voor minder dit forum niet meer bekijken...
Laat het beleefd en gezellig blijven voor iedereen of kortom gedraag je als volwassenen. Het zou 'ons' forum veel deugd doen en bezoekers minder afschrikken.
Dit forum dient zijn leden als support, info, ontspanning... maar zeker niet voor vuilbekkerij in bedekte of grove termen.
Laat ons genieten van wat het internet ons kan bijbrengen, de rest vecht je maar uit bij één of andere gelegenheid.

Wilbike :cry:
Lid BMW MC Vlaanderen...
Rafèrté
Berichten: 194
Lid geworden op: 03 apr 2006, 22:05
Locatie: BOTSWANA

Re: De ideale RT

Bericht door Rafèrté »

Ik wil graag het model van een 1150 rt ( een tijdloos klassiek uiterlijk ) :
in een donker grijze of zwarte uitvoering,
uitgerust met een grotere ruit,
beter zadel,
al dan niet versierd met biezekes,
waarbij de karaktervorm :grin: van de topkoffer verwisseld wordt met een mooi gevormd maar bruikbaar exemplaar,
waarbij alle koffers niet altijd gesloten moeten zijn,
en dit met een driecylinder à la Triumph. 8-) ( tiger )
frederik
Berichten: 718
Lid geworden op: 30 sep 2004, 11:34
Woonplaats: Kortrijk
Locatie: W-Vlaanderen

Re: De ideale RT

Bericht door frederik »

AdventureQ schreef:De enige RT die ik mezelf nog zie kopen, is een K75RT. Ik denk dat die toermotor kwa duurzaamheid, prijs-kwaliteit, onklopbaar is en blijft. Jammer dat de managers bij meneer bmw bij elk ontwerp verder en verder van dit concept afstappen. Maar de verkoopscijfers geven hen gelijk, dus zal ik wel ongelijk hebben :rabbit:
Ja, een K75RT, ik zie je daar al mee rondrijden in de velden of aan bepaalde Afrikaanse meren ! Daarentegen lijkt de K1100LT mij dan een betere keuze, voor op de openbare weg dan ! Die zijn tegenwoordig allemaal vrij betaalbaar geworden. Nog niet aan gedacht ? Je moet alleen een exemplaar vinden met weinig km in mooie prima staat ! Vanuit je woonplaats zul je dat wel snel vinden !

Mvg,

F
frederik
Berichten: 718
Lid geworden op: 30 sep 2004, 11:34
Woonplaats: Kortrijk
Locatie: W-Vlaanderen

Re: De ideale RT

Bericht door frederik »

Bob schreef:
Brik schreef:Hoe zinvol is het ESA op de moto?
Ik kocht in de zomer van vorig jaar een R1200RT die in stock was. 'k Had de keuze tussen eentje met alle opties en eentje met een pak minder opties. Aanvankelijk dacht ik dat ik die ESA nooit zou gebruiken. Op mijn vorige machines (zonder ESA) zette ik de vering op z'n hardst en reed ik zo in alle omstandigheden. Maar kijk : ik deed vorige week een proefrit met een K1300GT zonder ESA. En raad eens welk knopje ik als eerste miste ? Ik gebruik het echt wel vaak, quasi bij elke rit. Ik besef anderzijds ook wel dat "behoeftes" gecreëerd kunnen worden, zonder ESA rijdt een motorfiets natuurlijk ook nog goed.
Precies ! Dat ESA-ding gebruik je meer dan je beseft en kun je naderhand niet meer missen !

F
frederik
Berichten: 718
Lid geworden op: 30 sep 2004, 11:34
Woonplaats: Kortrijk
Locatie: W-Vlaanderen

Re: De ideale RT

Bericht door frederik »

Brik schreef:Zeg mensen, waar draait dit om?!? Creëer uw eigen forum voor puristen. Het gel… begint de spuigaten uit te lopen. Het draait om ‘de ideale RT’ en niet om wie het beste is in taal.
Als het gaat om de beste in taal én in stevige argumenten (al dan niet op IQ gebaseerd) zal niet opkunnen tegen AdventureQ ! Dat wou ik even kwijt. Maar dan nu terug naar het origineel topic. Zoals jullie zien vul ik de eerste vraag, de start van het topic aan met de geleverde antwoorden.

F
Gaby
Berichten: 1179
Lid geworden op: 14 aug 2008, 15:16

Re: De ideale RT

Bericht door Gaby »

Rafèrté schreef:Ik wil graag het model van een 1150 rt ( een tijdloos klassiek uiterlijk ) :
Daar kan ik me bij aansluiten, de 1150 van de tweede generatie vind ik nog altijd
de mooiste, mijn 1200 is in vergelijking een lelijk transformer-achtig ding.
Gelukkig zie ik er niet te veel van tijdens het rijden (en dat doet hij wel goed) :mrgreen:
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
Brik
Berichten: 226
Lid geworden op: 04 nov 2004, 12:18

Re: De ideale RT

Bericht door Brik »

Gaby schreef:
Rafèrté schreef:Ik wil graag het model van een 1150 rt ( een tijdloos klassiek uiterlijk ) :
Daar kan ik me bij aansluiten, de 1150 van de tweede generatie vind ik nog altijd
de mooiste, mijn 1200 is in vergelijking een lelijk transformer-achtig ding.
Gelukkig zie ik er niet te veel van tijdens het rijden (en dat doet hij wel goed) :mrgreen:
Daar sluit ik mij ook bij aan.
Hopelijk doet BMW zijn huiswerk en luistert naar zijn rijders. Als de schakelaars maar blijven zoals ze zijn. Vooral de richtingaanwijzerschakelaars zijn praktisch, zeker in een noodsituatie waarbij de linker- en rechterduim de vier waarschuwingslichten inschakelen. De handen moeten nooit van het stuur.
:idea:
Plaats reactie