WAAAUUUWWW ... een bomGaby schreef:Hoe verschillend zou het gedrag van de RT zijn indien er ipv een tweecylinder boxer
een viercylinder boxer zou gebruikt worden, al de rest hetzelfde, ook het gewicht?
![bom :bom:](./images/smilies/bom.gif)
![Confused :-?](./images/smilies/icon_confused.gif)
![Cool 8-)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Alea (dan snel) iacta est
![Razz :-P](./images/smilies/icon_tongue.gif)
Moderator: GVN
WAAAUUUWWW ... een bomGaby schreef:Hoe verschillend zou het gedrag van de RT zijn indien er ipv een tweecylinder boxer
een viercylinder boxer zou gebruikt worden, al de rest hetzelfde, ook het gewicht?
Ik kocht in de zomer van vorig jaar een R1200RT die in stock was. 'k Had de keuze tussen eentje met alle opties en eentje met een pak minder opties. Aanvankelijk dacht ik dat ik die ESA nooit zou gebruiken. Op mijn vorige machines (zonder ESA) zette ik de vering op z'n hardst en reed ik zo in alle omstandigheden. Maar kijk : ik deed vorige week een proefrit met een K1300GT zonder ESA. En raad eens welk knopje ik als eerste miste ? Ik gebruik het echt wel vaak, quasi bij elke rit. Ik besef anderzijds ook wel dat "behoeftes" gecreëerd kunnen worden, zonder ESA rijdt een motorfiets natuurlijk ook nog goed.Brik schreef:Hoe zinvol is het ESA op de moto?
Ik bedoelde wel met dezelfde totale cylinderinhoud, niet met twee 1200CC boxers achtereenWimLT schreef:WAAAUUUWWW ... een bomGaby schreef:Hoe verschillend zou het gedrag van de RT zijn indien er ipv een tweecylinder boxer
een viercylinder boxer zou gebruikt worden, al de rest hetzelfde, ook het gewicht?De ultieme motor.
SHIT ... ik had zelfs verkeerd gelezen ! Er staat een 4 cilinder BOXER ! ! ! Negeer mijn verdere commentaar ook maar dusGaby schreef:Ik bedoelde wel met dezelfde totale cylinderinhoud, niet met twee 1200CC boxers achtereenWimLT schreef:WAAAUUUWWW ... een bomGaby schreef:Hoe verschillend zou het gedrag van de RT zijn indien er ipv een tweecylinder boxer
een viercylinder boxer zou gebruikt worden, al de rest hetzelfde, ook het gewicht?De ultieme motor.
Ja hoorDirk, even voor de goede orde: zadelverwarming????? Cruisecontrol???? Radio/CD?????? Hebben we het hier nog over motoren?
Groeten,"Of je al deze eigenschappen/uitrusting/opties nodig hebt op een motor? Daar kan je uren over discussiëren (ieder zijn goesting hé...), maar het feit dat, indien gewenst, het op een 12RT wel mogelijk is maakt hem in het huidige motoraanbod uniek."
Relax schreef:Jammer. Het vraagt mss wat meer ballen om concreet tegen de eerste op te treden, maar 't zou wel correcter zijn.
Helaas zijn de originele berichten verdwenen want dan had je zelf kunnen lezen dat jij als eerste begon met beledigen. Je had het over "bekken"houden en pedante pan en GS-rijder. Actie is reactie!AdventureQ schreef: Want wat heeft de "eerste" dan precies misdaan?
Gezegd dat het over verbeteringen aan de RT moet gaan, en dat degenen die van geen kanten geïnteresseerd zijn in zo'n machine maar wel pedanterwijze hun geliefde honda willen aanprijzen, hun bek dienen gesloten te houden.
Voorwaar een zware misdaad waartegen hard en concreet opgetreden dient te worden.
Als ik verbannen wordt heb ik tenminste een geldige smoes, ik was niet de eerste die op de man begon te spelen, in tegenstelling tot uzelve....J-P verwijt mij een laag IQ , en nog wat laagdunkende persoonlijke uitlatingen (you're the weakest link..) ,...
Wat zeggen de forumregels over zulke berichten?
Gedragscode Forums
Door een bericht op een Forum BMW MC Vlaanderen te plaatsen, verklaar je je akkoord met de gedragscode van onze forums. Die houdt in:
* berichten die vals zijn, lasterlijk, haatdragend, obsceen, beledigend, bedreigend, racistisch of strijdig met de wet zijn, of de privacy schenden worden niet toegestaan op onze Forums.
* je zal geen andere gebruikers van het forum persoonlijk aanvallen of kleineren.
J-P's post gaat dus 100% in tegen de forumregels... wordt die een paar weken verbannen?
Wil je een zakdoekje?nee, integendeel, ineens doet de moderator alle moeite van de wereld om J-P verder te laten posten hier !!
Het is retorisch, niet rethorisch... en verder ben ik het eens met je vraag aan Koppel. maar als jij je excuses aanbiedt omwille van jouw scheldkanonnade (weet je nog?) dan zal ik zeggen dat ik je niet dom vind, het zou namelijk een slimme actie van je zijn. Ik hoop wel dat Koppel dit gewoon laat staan en het draadje niet sluit. En AdventureQ, als je me echt vervelend vindt mag je me ook gewoon een PBtje sturen hoor.Zouden jullie dat van mij ook tolereren, Relax, Koppel en Sprint, dat ik iemand hier beledig omwille van iets waar hij niet kan aan doen, nl. zijn IQ ? Of zou ik daarvoor een rode kaart krijgen?
Dat laatste zijn rethorische vragen.
PS: Koppel, laat je ff weten wat er niet beschaafd is aan bovenstaande post, voordat je deze draad sluit?
Ja, een K75RT, ik zie je daar al mee rondrijden in de velden of aan bepaalde Afrikaanse meren ! Daarentegen lijkt de K1100LT mij dan een betere keuze, voor op de openbare weg dan ! Die zijn tegenwoordig allemaal vrij betaalbaar geworden. Nog niet aan gedacht ? Je moet alleen een exemplaar vinden met weinig km in mooie prima staat ! Vanuit je woonplaats zul je dat wel snel vinden !AdventureQ schreef:De enige RT die ik mezelf nog zie kopen, is een K75RT. Ik denk dat die toermotor kwa duurzaamheid, prijs-kwaliteit, onklopbaar is en blijft. Jammer dat de managers bij meneer bmw bij elk ontwerp verder en verder van dit concept afstappen. Maar de verkoopscijfers geven hen gelijk, dus zal ik wel ongelijk hebben
Precies ! Dat ESA-ding gebruik je meer dan je beseft en kun je naderhand niet meer missen !Bob schreef:Ik kocht in de zomer van vorig jaar een R1200RT die in stock was. 'k Had de keuze tussen eentje met alle opties en eentje met een pak minder opties. Aanvankelijk dacht ik dat ik die ESA nooit zou gebruiken. Op mijn vorige machines (zonder ESA) zette ik de vering op z'n hardst en reed ik zo in alle omstandigheden. Maar kijk : ik deed vorige week een proefrit met een K1300GT zonder ESA. En raad eens welk knopje ik als eerste miste ? Ik gebruik het echt wel vaak, quasi bij elke rit. Ik besef anderzijds ook wel dat "behoeftes" gecreëerd kunnen worden, zonder ESA rijdt een motorfiets natuurlijk ook nog goed.Brik schreef:Hoe zinvol is het ESA op de moto?
Als het gaat om de beste in taal én in stevige argumenten (al dan niet op IQ gebaseerd) zal niet opkunnen tegen AdventureQ ! Dat wou ik even kwijt. Maar dan nu terug naar het origineel topic. Zoals jullie zien vul ik de eerste vraag, de start van het topic aan met de geleverde antwoorden.Brik schreef:Zeg mensen, waar draait dit om?!? Creëer uw eigen forum voor puristen. Het gel… begint de spuigaten uit te lopen. Het draait om ‘de ideale RT’ en niet om wie het beste is in taal.
Daar kan ik me bij aansluiten, de 1150 van de tweede generatie vind ik nog altijdRafèrté schreef:Ik wil graag het model van een 1150 rt ( een tijdloos klassiek uiterlijk ) :
Daar sluit ik mij ook bij aan.Gaby schreef:Daar kan ik me bij aansluiten, de 1150 van de tweede generatie vind ik nog altijdRafèrté schreef:Ik wil graag het model van een 1150 rt ( een tijdloos klassiek uiterlijk ) :
de mooiste, mijn 1200 is in vergelijking een lelijk transformer-achtig ding.
Gelukkig zie ik er niet te veel van tijdens het rijden (en dat doet hij wel goed)