De ideale RT
Moderator: GVN
-
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 11:34
- Woonplaats: Kortrijk
- Locatie: W-Vlaanderen
De ideale RT
Als we ervan uitgaan dat de huidige R1200RT nog moet verbeteren wat zouden we dan verbeteren ?
- Behoud van de bestaande links/rechts pinkerknoppen en geen plastieken remvloeistofpotjes a la Jap
- beter zadel (voor bestuurder én voor de passagier)
- ander grote scherm met flip up
- standaard ESA
- links naast het stuur een tweede opbergvakje
- betere positionering van de spiegels (dillen)
- grotere wielbasis voor meer stabiliteit (dillen)
- ergonomischer koplampen kunnen veranderen (p@rick)
- benzine/lpg combinatie moet mogelijk zijn (iron gonzo)
- half-automaat v-bak (iron gonzo)
...
(- 4 cilinders (wimlt). Terug de oude vraag naar de K1X00RT)
(- diesel toering (costerke))
(- op het bagagerekje achteraan, een fiets om "groener" te kunnen rijden !)
...
- nog meer koppel en vermoegen ?
Vul maar aan !
- Behoud van de bestaande links/rechts pinkerknoppen en geen plastieken remvloeistofpotjes a la Jap
- beter zadel (voor bestuurder én voor de passagier)
- ander grote scherm met flip up
- standaard ESA
- links naast het stuur een tweede opbergvakje
- betere positionering van de spiegels (dillen)
- grotere wielbasis voor meer stabiliteit (dillen)
- ergonomischer koplampen kunnen veranderen (p@rick)
- benzine/lpg combinatie moet mogelijk zijn (iron gonzo)
- half-automaat v-bak (iron gonzo)
...
(- 4 cilinders (wimlt). Terug de oude vraag naar de K1X00RT)
(- diesel toering (costerke))
(- op het bagagerekje achteraan, een fiets om "groener" te kunnen rijden !)
...
- nog meer koppel en vermoegen ?
Vul maar aan !
Laatst gewijzigd door frederik op 22 okt 2009, 09:59, 13 keer totaal gewijzigd.
Re: De ideale RT
Dat gaat niet. Daar zit een pomp of zoiets.frederik schreef: - links naast het stuur een tweede opbergvakje
Re: De ideale RT
- 4 cilinder motor i.p.v. ne boxer
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop

-
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 11:34
- Woonplaats: Kortrijk
- Locatie: W-Vlaanderen
Re: De ideale RT
We gaan ervan uit dat de rt hertekend wordt en dus moet die pomp wat opschuiven.Sven 12RT schreef:Dat gaat niet. Daar zit een pomp of zoiets.frederik schreef: - links naast het stuur een tweede opbergvakje
Re: De ideale RT
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
Re: De ideale RT
Een viercilinder, most definitely !!!! Ik deed gisteren een proefrit met de K1300GT : dat motorblok in het rijwielgedeelte van de huidige R1200RT, dan ga ik direct een bestelbon tekenen.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
Re: De ideale RT
Mee eens, behalve de versnellingsbak van de GT, die trekt (qua schakellawaai) nog altijd op niks, ook niet op de "verbeterdeBob schreef:Een viercilinder, most definitely !!!! Ik deed gisteren een proefrit met de K1300GT : dat motorblok in het rijwielgedeelte van de huidige R1200RT, dan ga ik direct een bestelbon tekenen.

Trouwens, nu de concurrentie duidelijk de weg op gaat van moderne transmissies (bv. Honda met de "dual-clutch" automatische versnellingsbak) hoop ik dat BMW mee is. Ik ben absoluut voorstander van een "automatiek", uiteraard met meerdere modi, waarvan ééntje nog zelf schakelen (kwestie van het niet te verleren hé

De nieuwe RT mag voor mij ook terug wat langer zijn (wielbasis bv. a la GT) zodat de rechtuitstabiliteit verbeterd. Hiervoor wil ik wel enkele procentjes handelbaarheid opgeven.
En de spiegels beter positioneren (breder of hoger...).
Maar misschien ga ik alles wat ik wens wel terug vinden in een nieuwe....LT

Afwachten maar.
Dirk D.
"...Explore, Dream, Discover!"
Re: De ideale RT
Hier ga ik er van uit dat ook het duo-zadel bedoeld wordt, héfrederik schreef:- beter zadel

Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop

Re: De ideale RT
Gewoon een wankel motor met een van doornes transmissie systeem.
En natuurlijk AIRCO
En natuurlijk AIRCO
Re: De ideale RT
Voor mij is 'em goed genoeg.
Maar dat zal wel aan mij liggen da't niet moet veranderen: 'k ben wel rap 'content'
Alhoewel, nen 1200RT is wel heel goed.
Maar dat zal wel aan mij liggen da't niet moet veranderen: 'k ben wel rap 'content'

Alhoewel, nen 1200RT is wel heel goed.
R1200RT- Black
Re: De ideale RT
Heb een tijd geleden een soortgelijk topic opgestart over wat er aan de 1200RT mocht verbeteren, maar het is ondertussen blijkbaar verdwenen.
Voor mij mocht er toen dringend iets gedaan worden aan de manier waarop je een koplamp moet vervangen. Vooral het vervangen van de rechterlamp (bekeken vanuit rijpositie, dus kant opbergvakje) is een echte merde, daarvoor ben je best dat je de tupperware eraf haalt, en dan nog mag je geen bereklauwen hebben...
Voor mij mocht er toen dringend iets gedaan worden aan de manier waarop je een koplamp moet vervangen. Vooral het vervangen van de rechterlamp (bekeken vanuit rijpositie, dus kant opbergvakje) is een echte merde, daarvoor ben je best dat je de tupperware eraf haalt, en dan nog mag je geen bereklauwen hebben...
Greetz,
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
-
- Berichten: 613
- Lid geworden op: 04 apr 2009, 20:31
- Woonplaats: Kortenberg
- Locatie: Kortenberg, tussen Leuven en Brussel
Re: De ideale RT
Voor mij nen r1200rt TDIof CRTDI met een Dsg versnellingsbak.



zolang mijn baas zegt dat ik teveel verdien doe ik alsof ik hard werk.
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
-
- Berichten: 613
- Lid geworden op: 04 apr 2009, 20:31
- Woonplaats: Kortenberg
- Locatie: Kortenberg, tussen Leuven en Brussel
Re: De ideale RT
Blijkbaar weinig interesse voor een diesel moto. Alhoewel de dieselmotoren de laatste jaren
enorm geevolueerd(qua inspuiting,lawaai en trillingen) zijn moet het toch te doen zijn om er eentje te ontwikkelen voor een TOERmoto,
aangezien deze toch in de meeste gevallen veel kms rijden.

enorm geevolueerd(qua inspuiting,lawaai en trillingen) zijn moet het toch te doen zijn om er eentje te ontwikkelen voor een TOERmoto,
aangezien deze toch in de meeste gevallen veel kms rijden.


zolang mijn baas zegt dat ik teveel verdien doe ik alsof ik hard werk.
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
-
- Berichten: 274
- Lid geworden op: 03 okt 2007, 11:52
- Woonplaats: Berendrecht
- Locatie: Antwerpen
- Contacteer:
Re: De ideale RT
Laatst stond in M&T toch iets van een motor met diesel een 800cc driecilinder uit de smart. Deze was wat aangepast voor gebruik in een motor, maar als men bij ontwerp vertrekt met het idee om een dieselmotor voor een motor te maken moet het toch wel mogelijk zijn om een fijn rijdende (tour)motor te maken.
Re: De ideale RT
Een diesel zou wel leuk zijn, kunnen we ook wat fijn stof bijdragen 

K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
-
- Berichten: 613
- Lid geworden op: 04 apr 2009, 20:31
- Woonplaats: Kortenberg
- Locatie: Kortenberg, tussen Leuven en Brussel
Re: De ideale RT
Tja, den ene fijn stof en den andere meer co2 en zo kan men blijven praten. Het feit is dat ze alletwee vervuilen.Gaby schreef:Een diesel zou wel leuk zijn, kunnen we ook wat fijn stof bijdragen
Misschien terug met de fiets rijden met kaarten en wasspelden op het kader gespeld.


zolang mijn baas zegt dat ik teveel verdien doe ik alsof ik hard werk.
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
Re: De ideale RT
Een diesel motor op slaolie zou goed mogelijk moeten zijn.
Alee welk frietkot komt er nu weer voorbij.
Alee welk frietkot komt er nu weer voorbij.
Re: De ideale RT
Allee vooruit, omdat ge zelf het voorbeeld geeft (blijven praten). Alle verbrandingsmotoren vervuilen, maarcosterke schreef:Tja, den ene fijn stof en den andere meer co2 en zo kan men blijven praten. Het feit is dat ze alletwee vervuilen. Misschien terug met de fiets rijden met kaarten en wasspelden op het kader gespeld.![]()
de ene vervuiling heeft meer impact op de directe gezondheid terwijl de andere vorm van vervuiling meer een
probleem is op lange termijn. De keuze van brandstof die door de meesten gemaakt wordt wordt door de
portemonee bepaalt, al de rest wordt gebruikt als verantwoording voor die keuze

K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
Re: De ideale RT
De RT met de motor van de GT op waterstof.
Toercomfort met vlot draaiende motor en weinig vervuilend.
Het moet voor BMW toch mogeljk zijn, ze testen nu al jaren waterstofmotoren in hun auto's
Stef
Toercomfort met vlot draaiende motor en weinig vervuilend.
Het moet voor BMW toch mogeljk zijn, ze testen nu al jaren waterstofmotoren in hun auto's
Stef
BMW MC Vlaanderen lid / R1150RT silver / John's xenonbeemer
Re: De ideale RT
Waarom niet op elektriciteit en zonnecellen op de helm?!?. En voor extra power neem je steeds een passagier mee. Je draagt dan best een Darth Vader helm, daar kunnen meer zonnecellen op. 
Ik persoonlijk, als we het houden bij wat bestaat, zou het motorblok van de Pan European in de kuip van de R1150RT hangen. Ideale bescherming en een fantastische soepele motor.

Ik persoonlijk, als we het houden bij wat bestaat, zou het motorblok van de Pan European in de kuip van de R1150RT hangen. Ideale bescherming en een fantastische soepele motor.
-
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
Re: De ideale RT
een RT iets meer gestroomlijnder op de neus
LPG - benzine combinatie
versnellingsbak mag half automaat "alla FJR"
de rest, kwa bagage, veer en rem comfort heeft hij al
maar toch blijft de RT een moto voor 60+ers
LPG - benzine combinatie
versnellingsbak mag half automaat "alla FJR"
de rest, kwa bagage, veer en rem comfort heeft hij al
maar toch blijft de RT een moto voor 60+ers

hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Re: De ideale RT
Ben vandaag gaan rijden met de K1300GT.
De machine had alle toeters en bellen die je kan hebben.
Pro : wat een krachtbron ! Trilt niks, sleuren dat dat ding doet, gas erop en weg ben je.
Heel handelbaar. Ik reed daar net hetzelfde mee als m'n RT, niks aanpassen. (heb eens de nieuwe 12GS en de 800GS gereden, ik kan het niet)
beetje vreemd zadel, maar na wat zoeken toch een lekker zitje.
contra : de "Japanse" pinkers, ik moet telkens het handvat lossen om die knop te bedienen????
het stuur staat te ver, te diep (zelfs op de hoogste stand) aftermarket-spullen?
er stond een hoog scherm op, zelfs dan zit je vanaf 100 km/u vol in de wind. brol. Opnieuw aftermarket?
zware bediening van de koppeling, kreeg kramp... Ben nochtans geen zondagsrijder
gewoon om te vermelden : ik dacht dat de M & T vermelde dat de tester "al z'n neerwaardse chi" diende te gebruiken om de moto te bokken.
Ik vond er niks moeilijks aan. Ben zeker geen zwaargewicht. Dat 'm eens een Pan 1300 gaat bokken...
De machine had alle toeters en bellen die je kan hebben.
Pro : wat een krachtbron ! Trilt niks, sleuren dat dat ding doet, gas erop en weg ben je.
Heel handelbaar. Ik reed daar net hetzelfde mee als m'n RT, niks aanpassen. (heb eens de nieuwe 12GS en de 800GS gereden, ik kan het niet)
beetje vreemd zadel, maar na wat zoeken toch een lekker zitje.
contra : de "Japanse" pinkers, ik moet telkens het handvat lossen om die knop te bedienen????
het stuur staat te ver, te diep (zelfs op de hoogste stand) aftermarket-spullen?
er stond een hoog scherm op, zelfs dan zit je vanaf 100 km/u vol in de wind. brol. Opnieuw aftermarket?
zware bediening van de koppeling, kreeg kramp... Ben nochtans geen zondagsrijder
gewoon om te vermelden : ik dacht dat de M & T vermelde dat de tester "al z'n neerwaardse chi" diende te gebruiken om de moto te bokken.
Ik vond er niks moeilijks aan. Ben zeker geen zwaargewicht. Dat 'm eens een Pan 1300 gaat bokken...
-
- Berichten: 613
- Lid geworden op: 04 apr 2009, 20:31
- Woonplaats: Kortenberg
- Locatie: Kortenberg, tussen Leuven en Brussel
Re: De ideale RT
[

IRON GONZO schreef:een RT iets meer gestroomlijnder op de neus
LPG - benzine combinatie
versnellingsbak mag half automaat "alla FJR"
de rest, kwa bagage, veer en rem comfort heeft hij al
maar toch blijft de RT een moto voor 60+ers



zolang mijn baas zegt dat ik teveel verdien doe ik alsof ik hard werk.
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
Re: De ideale RT
Waarom koopt men een boxer? Toch voor het karakter en de uitstraling. Dat deze niet draait zoals al die anderen, dat weet het kleinste kind.
Maar nog even geduld, volgend jaar presenteert BMW zijn vernieuwde RT. Motorisch gaat er niet veel veranderen, maar qua plaatwerk des te meer. Of dit dan de ideale RT wordt dat valt nog af te wachten.
Maar nog even geduld, volgend jaar presenteert BMW zijn vernieuwde RT. Motorisch gaat er niet veel veranderen, maar qua plaatwerk des te meer. Of dit dan de ideale RT wordt dat valt nog af te wachten.
Re: De ideale RT
Vooral uit onwetendheidBrik schreef:Waarom koopt men een boxer?

Deze veel gehoorde, doch holle uitspraak, heb ik nooit begrepenBrik schreef:Toch voor het karakter en de uitstraling.


Het "boxergevoel" ... nog zo één

In alle eerlijkheid: moesten ALLE BMW-modellen zowel met boxermotor als met 4cilindermotor te verkrijgen zijn, hoeveel boxers zouden er dàn nog rondrijden ???
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
