RUSOR'S RoadTRAIN

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

RUSOR

Re: RUSOR'S RoadTRAIN

Bericht door RUSOR »

p@rick schreef:

Ha, de Lex, al veel over horen stoefen, wist trouwens niet dat hij ook de V-streams verdeelt.
Kijk nen keer op zijn website :wink: Staat als onderschrift

GRTS Danny
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
Danny, Ik heb de foto wat aangepast.
Afbeelding
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
RUSOR

Bericht door RUSOR »

:cheers: :cheers: :cheers:
jakke

Bericht door jakke »

p@rick schreef: Ha, de Lex, al veel over horen stoefen, wist trouwens niet dat hij ook de V-streams verdeelt.
De Lex dat is ne super-gast!! 8-)

@RUSOR

Als ge naar Lex gaat, let er dan op dat je het linkse stuk van de straat neemt. Dus het stuk doodlopende straat. Als je de rechtse straat inslaat, ga je jezelf suf zoeken achter zijn huisnummer! :lol: :lol:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
RUSOR

Bericht door RUSOR »

jakke schreef:
p@rick schreef: Ha, de Lex, al veel over horen stoefen, wist trouwens niet dat hij ook de V-streams verdeelt.
De Lex dat is ne super-gast!! 8-)

@RUSOR

Als ge naar Lex gaat, let er dan op dat je het linkse stuk van de straat neemt. Dus het stuk doodlopende straat. Als je de rechtse straat inslaat, ga je jezelf suf zoeken achter zijn huisnummer! :lol: :lol:
Jakke
Ik heb zeer gemakkelijk gevonden hoor....

GRTS Danny
jakke

Bericht door jakke »

Owkee! :wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
RUSOR

Bericht door RUSOR »

Hoi,
De RT is wel mijn ding aan het worden... Heel content met dat machientje tot hier toe.
Gisteren nog een keertje kunnen rijden. Voor een aantal boodschappen de RT zijn zijkoffers eraan gehangen en een ineens een toertje van gemaakt. De heenrit over de auto"snel"weg. Maar zoals een goede gewoonte alles dichtgeslibt in en rond Antwerpen. Wat mij opviel dat fillefilteren met de RT met zijkoffers ook wel vlot gaat. Steken niet zover uit als bij de vroegere GSA. Kan je ertussen met de spiegels dan ben je erdoor. Ik denk ook dat een Rt in de spiegels in combinatie van een systeemhelm in een spiegel van een koelblikrijder ook een bepaald beeld opleverd van één of andere diener van de wet.
Ze nemen geen risiko en gaan vlotjes opzij... mijn gedacht toch.
Verder is de kaap van de 800 KM gerond en begint het blok toch iets vlotter te reageren. Begint echt wel kort aan het gas te hangen. Het fijne aan de Rt ondervond ik gisteren voor het eerst.... Een alle weer motor. S morgens liep de temperatuur op tot een 26 graden. Lekker warm maar ruitje naar beneden helmpje open en lekker cruisen en genieten van een fris windje.
Daarna met de motor gaan werken en de helm in één koffer gestoken en het aerostichpak in de andere koffer en rustig binnengewandeld in t shirt en jeans.... mijn collega's motars puffent in hun lederhozen :grin: :grin: S avonds andere koek. Net als we naar huis mochten een onweer van jewelste. Vlug alles aantrekken... Verwarm zadeltje op zodat dit opdroogde en de verwarmde handvatjes aan en het scherm in de hoogste stand en naar huis. De bescherming is niet normaal. Nog nooit zo propper en droog van een motor gestapt de laatste tien jaar na drie kwartier in dit noodweer te hebben gereden.
Zeer fijn machien. Nu nog leren bochten pakken met de RT... In sportstand stuurt hij zo goed en soepel dat ik aan de binnenkant bijna in de goot rij. Verder heeft dit ook een nadeel dat de RT zo vlot stuurt. Bij lange tijd rechtdoor rijden op de autosnelweg heb ik het gevoel dat hij wat pendeld. Een soort platte band gevoel. Alles al eens gecheckt en ook de vering al is in een hogere stand gezet maar het gevoel blijft. Zo erg is het allemaal niet want bij de eerste bocht verdwijnt het als sneeuw voor de zon en gaat hij weer als een bannaan. Zelfs een collega met een K1300S op zijn nummer gezet in de laatste bocht naar mijn werk gisteren middag... Tja power is nothing without control... of ze heten niet allemaal PVDE met zo'n machien.

Afin een zeer tevreden RT rijder tot hiertoe.
Beemer

Bericht door Beemer »

Pendelen doen ze allemaal wel een beetje, het blijft een groot oppervlak zo'n RT. Het kan ook aan de banden liggen.
Met de PR2 pendelde mijn RT enorm, met de huidige Bridgestones weeral veel minder. Heb er ook een V-stream opstaan
en zo'n grote ruit pakt natuurlijk veel wind. Wanneer je achter een bestelwagen rijd dan voel je dit (luchtwervelingen) ook op de RT.
Maar eenmaal op bochtige wegen verdwijnt dit allemaal als sneeuw voor de zon en zit je met een big smile te bollen. Zondag nog het baantje (ongeveer 14km)
naar Maredsous op een sneltempo afgewerkt en dan pas besef je tot wat de RT in staat is....
RUSOR

Bericht door RUSOR »

He Beemer

Zo'n V steam ruit is toch niet groter dan de Rt ruit van een 2010. Enkel is ze anders gevormd. Staat wat ronder en die onozele uitsnijding van boven is weg. Maar het blijft inderdaad wel een opervlakte zo'n ruitje en dat in combinatie van een vrij sportief balhoofdhoek voor een touring machien. En dan kan je niets anders verwachten natuurlijk. Maar het was maar een bedenking en het moet zeker niet uitvergroot worden. Het blijft zeer comfortabel op de snelweg en zeer veel fun als het bochtig is... en voor dat laatste leven we toch als motorrijder

GRTS Danny
Beemer

Bericht door Beemer »

Dan is de ruit van de 2010 uitvoering wel een heel stuk groter geworden tegenover de eerdere versie want mijn V stream is wel degelijk groter dan de originele (2008)
RUSOR

Bericht door RUSOR »

Nog enkele foto's met het nieuwe ruitje....
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

GRTS Danny
xantingo
Contacteer:

Bericht door xantingo »

RUSOR schreef:Zelfs een collega met een K1300S op zijn nummer gezet in de laatste bocht naar mijn werk gisteren middag... Tja power is nothing without control... of ze heten niet allemaal PVDE met zo'n machien.
pvdK waarschijnlijk? Met de K van K1300? :wink:
Afbeelding ...R1200RT... Afbeelding Afbeelding.....
RUSOR

Bericht door RUSOR »

xantingo schreef:
RUSOR schreef:Zelfs een collega met een K1300S op zijn nummer gezet in de laatste bocht naar mijn werk gisteren middag... Tja power is nothing without control... of ze heten niet allemaal PVDE met zo'n machien.
Oeps.... dat was inderdaad een tikfoutje....PVDK dus :lol: :lol: :lol:
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

RUSOR schreef:
xantingo schreef:
Oeps.... dat was inderdaad een tikfoutje....PVDK dus :lol: :lol: :lol:
Yep
:-( Ik had gehoop dat ik deze morgend in de garage een K1300S zou zien staan, maar helaas :mrgreen:
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
RUSOR

Bericht door RUSOR »

Hoi,
Deze middag een paar uur bij de Lex geweest... De RT helemaal gesloopt en wat draadjes hier en daar en nog een bakje onder het zadel. Dan nog even de RT terug ineen gepuzeld en geen vijzen overgehouden. Daarna helmpje op en kijk muziek in mijn oren 8-) 8-) 8-)
De intercom is dus geplaatst.... nu nog een keertje gaan testrijden met de duo.
In ieder geval mooi werk van de Lex. Neemt zijn tijd en heeft oog voor detail.... Aan zijn werk zal het niet liggen.
Een tevreden klant.

GRTS Danny
joskeP

Bericht door joskeP »

hallo Danny,
en zo komt ge dan iemand tegen, per toeval ,die ge al jaaaaaren nie meer gezien hebt,
groetjes Johan, ...........oh ja tis een schoon machien
vespa PX 125
SUSUKI GN400
SUSUKI GSL750 (2X)
K100LT 1987
K1100LT 1993
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

Danny, probeer eens de sportstand op de snelweg, deed ik vroeger ook en had dan een prima rechtuitstabiliteit zonder dat 'pendelen' ... De RT heeft wel iets met die zwarte velgen, is een andere motor...
RUSOR

Bericht door RUSOR »

DE PVDK FILES schreef:Danny, probeer eens de sportstand op de snelweg, deed ik vroeger ook en had dan een prima rechtuitstabiliteit zonder dat 'pendelen' ... De RT heeft wel iets met die zwarte velgen, is een andere motor...
Hoi,

Goede tip van de sportstand als het snel moet gaan... echter het is zalig in de comfortstand op cruisecontrole tegen een 130 op de teller met de radio op nostalgie.

Nu ik kreeg nog een andere tip en die help ook om het pendelen wat te verminderen bij rechtdoor rijden. De bandendruk achteraan met een honderd a tweehonderd gram verhogen. Werkt wel een beetje.

nu dat gevoel van pendelen hangt van veel factoren af. 's morgens naar de wunderlich rit had ik hellemaal geen pendelgevoel. Nog fris van geest, niet veel verkeer op de autosnelweg, weinig wind.... wie zal het zeggen... 's avonds na de eerste lange rit van het jaar had ik meer het pendelgevoel... vermoeid meer verkeer op de snelweg.... er leek ook meer wind te staan enz... Maar het hoeft zeker niet opgeklopt te worden, het blijf ee nzeer comfortabele motor om me te rijden en waar ik met veel plezier ook eens in de Eifel bochten ga pikken :grin: :grin: Volledig mijn goesting

De reaktie op de zwarte velgen in combinatie met deze kleur is meestal possitief... Al een paar keer de duim omhoog van automobilisten op die ik op de autostrade tegen kwam. Ook gisteren nog bij Wunderlich een Duitser die kwam vragen of het standaard was in Belgie want hij vond het zo goed combineren met de kleur en in Duitsland niet te krijgen. Hem dan maar wijsgemaakt dat dit overal te bestellen is als hij een goede dealer heeft 8-) 8-) 8-)

GRTS Danny
moh_fan
Contacteer:

Bericht door moh_fan »

Hé Danny!
Gefeliciteerd met je nieuwe fiets!
Ik hoop dat hij je bevalt!
En je bent er alweer wat speciaals van aan het maken... het staat 'm goed!
Vele fijne kilometers! :thumleft:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1200RT LC
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

RUSOR schreef:nu dat gevoel van pendelen hangt van veel factoren af. 's morgens naar de wunderlich rit had ik hellemaal geen pendelgevoel. Nog fris van geest, niet veel verkeer op de autosnelweg, weinig wind.... wie zal het zeggen... 's avonds na de eerste lange rit van het jaar had ik meer het pendelgevoel... vermoeid meer verkeer op de snelweg....
... en al dat bier, hé gast :drunken:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Beemer

Bericht door Beemer »

Het "pendelen" hangt ook een beetje af hoe de wind staat. Wind in de rug = niet pendelen, wind op kop = licht pendelen.... Bij mij staat de bandenspanning op 2.5 vooraan en 3 achteraan en ESA op "normaal" en dan is er
weinig of geen pendel.
RUSOR

Bericht door RUSOR »

@Joske

Fijn om nog eens iemand te ontmoeten van de tijd van de schoolbanken.... en die nog altijd ook met de brommer rondtuft

@Mohfan
Dankuwel.... Uwe rijstijl heeft mij doen nadenken dat een RT mischien ook wel mijn ding is. Zoals jij ermee speelde tijdens het kegeltjes rijden deed mij goesting krijgen om ook eens voor een RT te kiezen... na het ritje naar Wunderlich heb ik spijt dat ik het niet vroeger heb gedaan.

@Wim
Het was radler op terras he... das meer limonade dan bier 8-)

@Beemer
Bij mij sttat er nu dezelfde bandenspanning op. en zoals gzegt het helpt wel

GRTS Danny
moh_fan
Contacteer:

Bericht door moh_fan »

Hoewel de RT wel een beetje zwaarder zal zijn dan je GSA, valt er behoorlijk strak mee te sturen.
Toch denk ik dat als je voor stuurplezier gaat, je voor een GS(A) moet kiezen.
De RT is daarentegen weer een hele fijne reisgenoot waar je moeiteloos vele kilometers mee maakt. En juist daarom rijd ook ik RT!
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1200RT LC
RUSOR

Bericht door RUSOR »

Hoi,
Toch een minpuntje aan de RT.... De schetsplaten waren van bij de rit van de dealer tot thuis al serieus gekrast... 30KM.
Dit even gemeld bij de dealer en foto genomen en dit naar BMW gestuurd.
Zij vinden dat dus normaal dat dit reeds gekrast is. Kijk met zo'n antwoord kan ik niet leven en word dus vervolgd na ons weekend Sauerland.

GRTS Danny
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

RUSOR schreef:met zo'n antwoord kan ik niet leven
Geen zotte toeren doen, zenne Afbeelding Afbeelding
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Plaats reactie