buitenste remblok meer versleten - update

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Danny
Berichten: 6460
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: buitenste remblok meer versleten - update

Bericht door Danny »

zet die klauw op uwe moto zonder remschijf/wiel en langs den binnenkant er met een bandijzer of zoiets tussen en dat ding moet toch komen zeker...
snij die rubber kapot en spuit da vol kruipolie, probeer eerst dieper te duwen en steeds meer bewegen en maar kruipolie spuiten, dat moet uiteen kunnen :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Danny op 10 mei 2011, 19:24, 1 keer totaal gewijzigd.
dr.trimble
Berichten: 318
Lid geworden op: 26 jan 2010, 09:35

Re: buitenste remblok meer versleten - update

Bericht door dr.trimble »

thx Danny, ik zal het idd eens zo proberen. Het zal wel maar voor tegen het weekend zijn, maar ik geef niet op :grin:
K1200 GT 06'
dr.trimble
Berichten: 318
Lid geworden op: 26 jan 2010, 09:35

Re: buitenste remblok meer versleten - update

Bericht door dr.trimble »

nog een update:

aangezien de moto toch binnen moest om de remvloeistof te vernieuwen en de boel te ontluchten heb ik toen maar gevraagd om ook ff naar de remklauw te kijken.
De technieker bevestigde dat de klauw inderdaad muurvast zat en was wss nog nooit gereinigd geweest. De klauw is gedemonteerd geweest en na lang te proberen was er nog 1 oplossing. Hij heeft in de achterkant van de klauw, ter hoogte van het asje, een gaatje geboord en toen met een puntslag de as er kunnen uitkoppen.
Nadien heeft ie het asje op de draaibank ff bijgedraaid en dan ingesmeerd en terug gemonteerd. Nu is alles terug mooi los. Sowieso zal de klauw nu om de 10.000km gereinigd worden want ik heb geen zin meer om nog eens hetzelfde mee te maken.

Ondertussen zijn de kleppen ook weer geregeld en kan de moto er weer voor 10.000km tegenaan :grin:
K1200 GT 06'
Danny
Berichten: 6460
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: buitenste remblok meer versleten - update

Bericht door Danny »

dat reinigen kan je nu wel zelf he :mrgreen: maak dat gaatje wel toe want langs daar komt enkel smurrie binnen...
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Re: buitenste remblok meer versleten - update

Bericht door Iron Gonzo »

dr.trimble schreef:nog een update:

aangezien de moto toch binnen moest om de remvloeistof te vernieuwen en de boel te ontluchten heb ik toen maar gevraagd om ook ff naar de remklauw te kijken.
De technieker bevestigde dat de klauw inderdaad muurvast zat en was wss nog nooit gereinigd geweest. De klauw is gedemonteerd geweest en na lang te proberen was er nog 1 oplossing. Hij heeft in de achterkant van de klauw, ter hoogte van het asje, een gaatje geboord en toen met een puntslag de as er kunnen uitkoppen.
Nadien heeft ie het asje op de draaibank ff bijgedraaid en dan ingesmeerd en terug gemonteerd. Nu is alles terug mooi los. Sowieso zal de klauw nu om de 10.000km gereinigd worden want ik heb geen zin meer om nog eens hetzelfde mee te maken.

Ondertussen zijn de kleppen ook weer geregeld en kan de moto er weer voor 10.000km tegenaan :grin:
eind goed al goed :wink:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
dr.trimble
Berichten: 318
Lid geworden op: 26 jan 2010, 09:35

Re: buitenste remblok meer versleten - update

Bericht door dr.trimble »

zeg da wel :grin:

'k heb er lang genoeg op gevloekt.
K1200 GT 06'
Plaats reactie