ingangstesten

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Flat Twin Power

Bericht door Flat Twin Power »

Vordr schreef:Ik hoor jullie klagen over de pakken die jullie moeten dragen, maar stel nu dat jullie toelating krijgen om zelf een tenue samen te stellen: wat zou dat dan zijn ? ( ongeacht de prijs)

Ik rijd bv in de winter met atlantis (van BMW) en vind dat heel goed, maar wel erg duur.
Het gaat weliswaar al 6j mee en heb enkel de ritssluiting moeten laten herstellen.
Wel, ik zou een volledig BMW outfitje kiezen ofwel de duurdere modellen van IXS. Daar rij ik al jaren mee en tot nu toe altijd heel tevree.
Vordr

Bericht door Vordr »

Flat Twin Power schreef:Wel, ik zou een volledig BMW outfitje kiezen ofwel de duurdere modellen van IXS. Daar rij ik al jaren mee en tot nu toe altijd heel tevree.
Is dat in leder of in textiel ?
Harald

Bericht door Harald »

Moesten ze mij vragen om zelf een pak samen te stellen, zou ik éérst en vooral letten op de hoogte van de kraag.
Deze moet hoog genoeg zijn, eventueel afzonderlijk opzetbaar met behulp van een rits. zie BMW
Zeker geen fleeze aan de binnenkant, draag veel liever een extra trui in de winter of termo ondergoed.
Er moet echte Gore tex gebruikt worden, aangezien die met een membraan werken en dus ademen.
Die van Richa zijn uitgerust met een rubber regenvest= zweten
De afwerking aan de binnenkant mag geen nylon zijn = zweten en gevaar op brandwonden bij een schuiver

Verder moet het opvallen, qua kleur =veiligheid.
zowel door reflectoren als fluoricerende kleuren.

Ik ben voorstander van oranje schouderstukken bvb zoals in Nederland

Er moet rekening gehouden worden met onze wapengordel, voorzie verstevigingen daar waar deze komt te hangen, want de textiel gaat vlug uitrafelen door het schuren.

Er moet de mogelijkheid zijn om een lederen broek met een textiel vest te combineren, leder zit nog steeds beter op een zadel dan textiel.

OOk moet een lederen blouson kunnen, dewelke aan de ledern broek kan vastgeritst worden. opletten voor de wapengordel, deze moet ook nog kunnen gedragen worden.

Allée soit ge ziet dat ik er al een tijdje mee bezig ben.
Ik heb er al met heel wat collega's motorrijders lokaal en federaal over gesproken.
Maar of er ooi aan ons ioets zal gevraagd worden betwijfel ik :wink:
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Harald, wie bepaalt eigenlijk wat de bereden politie moét dragen ?

Is de een clubke betweters die nog nooit met ne moto hebben gereden, is da een commisie of zijn dat "experts" die vertikken naar jullie advies te luisteren ?

Zulk een belangrijk veiligheidsaspekt mbt jullie job dient m.i. toch met de nodige serieux behandeld te worden ?
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Neele

Bericht door Neele »

(s)Campi schreef:
Is de een clubke betweters die nog nooit met ne moto hebben gereden, is da een commisie of zijn dat "experts" die vertikken naar jullie advies te luisteren ?
Dat is meestal overal zo en 't mag geen geld kosten !
Neele
Solex-Z400-CM400-GL1000-VN750Vulcan-GL1100-GL1200-VF750CMagna-GL1500-ZX10-ZXR750-ZX9R-CBR1000F-CB1000-GSX1400-DL1000-R1150RT-Vespa GTS300ie-K1600GTL
Werner Von C.
Contacteer:

Neele schreef:(s)Campi schreef:
Dat is meestal overal zo en 't mag geen geld kosten !
Die nieuwe pakken die jullie beloofd zijn, die kosten toch ook geld ?
Hebben jullie dan geen enkele inspraak ?
Harald

Bericht door Harald »

Er is een kledij commissie,
maar uit goede bron heb ik vernomen dat ze daar zelf ééns een hele dag hebben vergaderd over de juiste plaats van een borstzak :roll:
" neen één cm meer naar links" neen gij " "twee cm naar onder"
enz.
en dan vergaderen om te zien wanneer ze de volgende vergadering zouden houden. :lol:
Verder is het ook zo dat elke politiezone vrij zijn uniformen kan bestellen bij een leverancier naar keuze.
Zo hebben ze bij ons gekozen om ééns bij Richa te gaan.
twas goedkoper en sneller geleverd.
Er is echter nooit een test gedaan van die pakken, laat staan dat we ze op voorhand gezien hadden.
We kregen een bestelbon en mochten naar Brakel om ons maten te laten opnemen( daguitstap vlaamse ardennen zeg maar)
Flat Twin Power

Bericht door Flat Twin Power »

Vordr schreef:
Flat Twin Power schreef:Wel, ik zou een volledig BMW outfitje kiezen ofwel de duurdere modellen van IXS. Daar rij ik al jaren mee en tot nu toe altijd heel tevree.
Is dat in leder of in textiel ?
Textiel
Vordr

Bericht door Vordr »

Thnks all :D
Ik vroeg dit vooral omdat jullie beroepshalve veel rijden en dus toch wel het kaf van het koren kunnen scheiden betreffende motokleding (en andere waarschijnlijk ook, maar daar gaat het nu niet over).
Want als ge naar een motowinkel gaat, dan vertellen ze u dat, hun huismerk het beste is en dat ge maar vooral het duurste eruit moet nemen, wilt ge zeker zijn. :?
Maar 'k nu geleerd dat een combinatie lederen broek en textiel vest (met de juiste membranen) het ideale is.

Greetings
8)
Harald

Bericht door Harald »

We hebbe nog ééns contact genomen met Brakel
" de zomer pakken zijn nog steeds niet klaar,
vermoedelijk eind oktober"

Ik vrees dat we ne koude winter tegemoet gaan :lol:
mobylette

Bericht door mobylette »

Hey
Wij hebben deze week eindelijk onze pakken geleverd gekregen. Maar....
Er zouden zomer en windermodellen zijn, doch wij vieren zien echt geen verschil. Voor de rest kan ik enkel zeggen dat de mijne wel goed passen. Overlaatst reed ik op een koude morgen (ongh. 5 graden) met de zomervest en binnenvoering, en daaronder enkel een t-shirt korte mouwen. En dat was perfect te doen. Dat was toen dus nog met de passet van Richa.
In tegenstelling tot wat hier gezegd wordt, hebben wij de indruk dat de pakken wat krap gemeten werden. En neen, ik ben niet uitgezet.
Voor zover ik kon zien, zit alles eigenlijk een beetje op de goede plaats (dus het vergaderen over de juiste plaats van het borstzakje had wel degelijk zin :lol: ) en de kraag is voor mij ook hoog genoeg, maar doe wel een buf aan, maar dat doe je privé ook.
Privé heb ik een atlantis pak, en ja, dat zou natuurlijk de max geweest zijn.
Nu nog eens bij Meeusen binnen voor thermisch ondergoed, en dan zijn we volledig ingepikt.
De R1200rt's hebben wel een minder grondspeling, want ik heb van beide moto's de voelantennekes wat korter gemaakt. Heu, en ja, eentje is er afgebroken, maar dat was omdat ie afsloeg (gevaar van boxer) tijdens draaien traag maneuver :oops:. Daarvoor had collega hem al 2 keer te slapen gelegd, maar dat is geen uitvlucht zeker.

:lol: Vriendelijke groeten.
Harald

Bericht door Harald »

Het verschil tussen zomer en winterpakken zit hem in de samenstelling.
De zomerpakken zijn voorzien van een soort net, waar de wind door kan waaien.
En ja, tot op heden zijn ze niet geleverd.
heb al 3 maal een belleke gedaan, maar ze kunnen mij niet helpen,
:roll:

Soit, plaats is een foto van uw nieuwe outfit Mobylette :wink:
romain

Bericht door romain »

Hoi,

zijn vrijdag de maat komen nemen voor de zomerpakken,een paar oxtar botten en een paar gore-handschoenen.Volgens Richa is er kans voor het leveren van de helmen van de federale,Schubert C2.Van de pasmodellen die ze nu bij hadden waren de kragen nu veel beter,hoger en beter rond de nek af te sluiten.Van onze winterpakken zijn de kragen veeeels te laag en te groot,zelfs met een Buff blijf ge nog met een reet zitten(reet rond de nek en niet ...).Als men een winterpak koopt moet men ervan uit gaan dat een Buff niet hoeft en dat de kraag voldoende moet zijn(zo toch met mijn goedkoper jasje van Hein G)maar laten we Richa even respijt geven en het zal wel loslopen.Voor degenen die het aanbelangt ,als er iets is dat niet klopt reklameren !!!! het kost de belastingbetaler tenslotte een hoop geld.
snow is only frozen water
sven
Contacteer:

Bericht door sven »

Volgens Richa is er kans voor het leveren van de helmen van de federale,Schubert C2
Weet jij meer Romain???

Op dit moment is men nog doende de helmen aan het testen (en dit weet ik heeeeeeel zeker :wink: ). Hoe kan Richa dit dan weten?? Voorkennis??

mvg, Sven
It's not how they died that makes them heroes, it's how they lived.

Tripy II

Afbeelding
Harald

Bericht door Harald »

sven schreef:
Volgens Richa is er kans voor het leveren van de helmen van de federale,Schubert C2
Weet jij meer Romain???

Op dit moment is men nog doende de helmen aan het testen (en dit weet ik heeeeeeel zeker :wink: ). Hoe kan Richa dit dan weten?? Voorkennis??

mvg, Sven
Verkoopstechniek :?:
sven
Contacteer:

Bericht door sven »

Neem het van mij aan - de nieuwe helm voor de Federale is op dit moment nog niet bekend.

Er zijn drie merken voor de systeemhelmen :

BMW System V
Schuberth C2
Lazer

mvg, Sven

Tripy II

Afbeelding
romain

Bericht door romain »

Hoi,

Ik schreef " de kans is er ".Nu ge moogt geloven wanneer er prijs gemaakt wordt voor 1200 helmen en het is een zeer scherpe prijs dat de battle half gewonnen is,en de Schubert is tenslotte geen slechte helm.Werd de FJR als beste verkozen,NEEN,wel is zijn aankoopprijs buiten alle concurentie.Kwatongen beweren zelfs dat de invoerder,D'Ieteren,er geen zak aan verdient,gewoon leveren voor het prestiege.
snow is only frozen water
JohanDB
Contacteer:

Bericht door JohanDB »

Wij rijden nu al een paar maanden met de FJR rond tot grote tevredenheid.

De BMW systeem V helm is besteld, wat de federale gaat leveren zal mij worst wezen 8)
Harald

Bericht door Harald »

JohanDB schreef:Wij rijden nu al een paar maanden met de FJR rond tot grote tevredenheid.

De BMW systeem V helm is besteld, wat de federale gaat leveren zal mij worst wezen 8)
Lokaal kopen we nog steeds aan wat we zelf willen,
of het nu om moto's kledij of ander materiaal gaat.
misschien wel jammer dat er niet één groot toeleveringsmagazijn is
zodat er eindelijk is een "éénmakin" komt ook wat het materiaal betreft.

Momenteel is het maar een circus mijn gedacht :wink:
sven
Contacteer:

Bericht door sven »

De BMW systeem V helm is besteld, wat de federale gaat leveren zal mij worst wezen
Eenmaking???? :roll: :roll: :roll:

Tripy II

Afbeelding
mobylette

Bericht door mobylette »

Hey,
Nog es ff over de pakken van Richa. Voor mij persoonlijk zijn de geleverde pakken goed. De afwerking is nog stukken beter dan de passets (waterwerende ritsen, binnenvoering is veel netter afgewerkt, alles met ritsen, drukknopen, velcro...) Kortom, heel goed. Ook de regenvesten zijn een heel stuk beter afgewerkt dan diegene die we mochten gebruiken als passet. Eén ding ondervond ik wel, dat de zomerjas met binnenvoering nu nog maar net voldoet tegen de kou. Maar ja, een t shirt met korte mouwen en daarover jas met binnenjas als het maar net 5 graden is?
Dan even over de helmen. Wij hebben de systeem V helmen van BMW. Wat wij ondervinden is dat er veel kleine insecten in de helm komen, waarschijnlijk via de verluchting frontaal boven. De lieve beestjes beginnen te kittelen aan je oren of erger nog, in je oren. Geen uitweg dan stoppen en helm af en hopen dat het insectje daarmee weg is. Deze reactie heb ik al van verschillende motards gehoord die deze helm dragen. Verder draagt deze helm zeer comfortabel. Bij ons is een systeem van AEG ingebouwd, en de oproep komt vanuit de hele schaal, dus niet rechtstreeks in je oren. De inbouw is ook zeer netjes gedaan. Het enige dat ik spijtig vind is dat je bijna steeds een (zonne)bril moet dragen, wat bij de Schubert niet is. Persoonlijk heb ik een Schubert, en dat is toch een pak makkelijker met het ingebouwde zonneschermpje. Maar bij ons had Schubert geen offerte binnengebracht.
Tja en dan over de éénmaking. Of neen, laat imij er maar over zwijgen!

Met vriendelijke en collegiale groeten.
JohanDB
Contacteer:

Bericht door JohanDB »

Harald schreef:
JohanDB schreef:Wij rijden nu al een paar maanden met de FJR rond tot grote tevredenheid.

Lokaal kopen we nog steeds aan wat we zelf willen,
of het nu om moto's kledij of ander materiaal gaat.
misschien wel jammer dat er niet één groot toeleveringsmagazijn is
zodat er eindelijk is een "éénmakin" komt ook wat het materiaal betreft.

Momenteel is het maar een circus mijn gedacht :wink:

Een centraal magazijn zou inderdaad een goede zaak zijn, maar het wachten daarop heb ik al laaaaang opgegeven :lol:
Harald

Bericht door Harald »

JOEPIE, onze zomerpakken zijn aangekomen.
Meer dan 5 maand gewacht :roll:

Moet zeggen dat het beter past dan het winterpak, maar verder is er niet véél verschil.
Is even lekker warm als het andere , ik rij dus nu bij deze temperatuur met een zomerpakske aan :lol:
Werner Von C.
Contacteer:

Meer dan 5 maand gewacht
Zomerpakken, komen die bij de Polies altijd in de WINTER aan :?: :lol:
Harald

Bericht door Harald »

(s)Campi schreef:
Meer dan 5 maand gewacht
Zomerpakken, komen die bij de Polies altijd in de WINTER aan :?: :lol:
Jaja, en heb er vandaag mee gereden, lekker warm zelfs :lol:
Plaats reactie