Diefstalbeveiliging ?

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

Met een aantal sloten je beemer/motor vastleggen blijkt nogmaals de beste oplossing te zijn...
Vele sloten leveren vele minuten vertraging.

Misschien dat "korte" sloten ook een oplossing bieden?
Hierbij is er geen plaats om de tang te plaatsen, maar ja... dan blijft de motor nog verplaatsbaar....

Waar stopt het hé
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
GSven

Bericht door GSven »

JH. schreef:Met een aantal sloten je beemer/motor
Zo?
Afbeelding

en als je het helemaal niet vertrouwd, zo dan maar...
Afbeelding

En een ketting die niet uit schakels bestaat, maar uit "in elkaar klikkende delen" en die te dik is voor de tang?
Afbeelding
Is dat iets waard?
GSven Afbeelding
ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL

Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT
Kris1200RT

Alarm GSM

Bericht door Kris1200RT »

Iemand nog ervaring met de combinatie kwikcontact en GSM?
Ik heb een PM naar Sven Gs gestuurd maar deze zit blijkbaar reeds geruime tijd niet meer op het forum.
BMW-Motorclub Vlaanderen Onthaalmedewerker Vlaams-Brabant
Triker

Re: Alarm GSM

Bericht door Triker »

Kris1100RT schreef:Iemand nog ervaring met de combinatie kwikcontact en GSM?
Ik heb een PM naar Sven Gs gestuurd maar deze zit blijkbaar reeds geruime tijd niet meer op het forum.
kwikcontact, gsm? Vertel?

Ik ben op zoek naar en niet te duur tracksysteem bij diefstal,
is dit iets soortgelijk?
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

PierreRT schreef:
Kris1100RT schreef:Iemand nog ervaring met de combinatie kwikcontact en GSM?
kwikcontact, gsm? Vertel?

Ik ben op zoek naar en niet te duur tracksysteem bij diefstal,
is dit iets soortgelijk?
yep
systeem is als volgd
je hebt ergens een oude nog werkende GSM
steekt er zo een betaal kaartje in
je programeerd een sneltoets die naar uw recente GSM belt

de oude GSM is beetje werk aan nu
je opend hem en op de contactjes van de geprogrameerde sneltoets soldeer je 2 kabeltje
daartussen steek je een kwik contact

werking
het kwikcontact plaats je ergens op de motor en monteer je zodanig dat als de motor wordt rechtgezet het contact maakt
je parkeerd de motor op de zijpikkel
neemt uw oude gsm en start hem op
op een vooraf wegestoken ligplaats leg je hem en sluit de 2 kabeltjes op het kwikcontact aan
indien er nu iemand uw motor tracht te stelen of te verplaatsen
zal het kwikcontact de voorgeprogrameerde nr opbellen
uw GSM zal rinkelen en zo ben je dus verwittigd dat er iemand aan uw motor aan het prutsen is
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Triker

Bericht door Triker »

Bedankt vor de voortreffelijke uitleg :)

Dan denk ik;
vaste plaats voor de gsm maar moet wel waterdicht zijn
vaste aansluiting
verborgen schakelaar tussen de aansluiting om het 'systeem' aan en uit te zetten

dit is dan best allemaal samen in een waterdicht kastje te knutselen

vraag: bestaan dergelijke goedkope systemen al zodat je zelf niet moet knutselen? Zoja, waar te vinden? Zonee; richten we een firma op? :idea:

bedenking;
windstoot of per ongeluk stoten tegen de moto en je kunt al gaan zien, misschien wordt het dan teveel?

Als het systeem je belt moet het ook terug in standby kunnen, hoe??

Grtjs
Iron Gonzo

PierreRT schreef:Bedankt vor de voortreffelijke uitleg :)

Dan denk ik;
vaste plaats voor de gsm maar moet wel waterdicht zijn
vaste aansluiting
verborgen schakelaar tussen de aansluiting om het 'systeem' aan en uit te zetten

dit is dan best allemaal samen in een waterdicht kastje te knutselen

vraag: bestaan dergelijke goedkope systemen al zodat je zelf niet moet knutselen? Zoja, waar te vinden? Zonee; richten we een firma op? :idea:

bedenking;
windstoot of per ongeluk stoten tegen de moto en je kunt al gaan zien, misschien wordt het dan teveel?

Als het systeem je belt moet het ook terug in standby kunnen, hoe??

Grtjs
je gaat toch naar uw motor toe :roll:

met windstoten geen probleem
de hellingshoek van zijpikkel naar recht is te groot
tenzij je uw kwikschakelaar plaatst dat hij direct contact maakt bij de minste beroering

plaats is er genoeg waar er geen water aan kan
99% staat uw motor stil als je het systeem in werking zet
dus geen last van opspattend vocht of vuil

onder het zadel
in de koffer
enz.....
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Triker

Bericht door Triker »

zou een commerciele versie of soortgelijk systeem reeds bestaan?
Iron Gonzo

PierreRT schreef:zou een commerciele versie of soortgelijk systeem reeds bestaan?
ja maar het zou ook zeer duur zijn
tevens is er dan een systeem bij waarmee je via sateliet uw moto kan laten traceren

staat hier al ergens op het forum maar vind het niet direct terug :?

gevonden :D
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... =trackstar
TRIUMPH TROPHY SE
Triker

Bericht door Triker »

IRON GONZO schreef:
PierreRT schreef:zou een commerciele versie of soortgelijk systeem reeds bestaan?
ja maar het zou ook zeer duur zijn
tevens is er dan een systeem bij waarmee je via sateliet uw moto kan laten traceren

staat hier al ergens op het forum maar vind het niet direct terug :?

gevonden :D
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... =trackstar
Thx :)
Kris1200RT

Al gefikst

Bericht door Kris1200RT »

Heb een GSM omgebouwd. Werkt voortreffelijk door kontakt momenteel (2 draadjes) zelf te sluiten ! Nu nog de kwikschakelaar gaan halen en inbouwen !

Allen bedankt !

Oh ja, moet men ergens op specifieke zaken letten bij de aanschaf van de schakelaar ?

Kris
BMW-Motorclub Vlaanderen Onthaalmedewerker Vlaams-Brabant
Iron Gonzo

eventueel een houdertje erbij
dat maakt montage soms een stuk eenvoudiger :wink:
TRIUMPH TROPHY SE
Triker

Bericht door Triker »

Bedenk net, als dit systeem afgaat omdat ze de mot in een kamionette aan het steken zijn en je komt terplaatse en hij is weg, dan ben je der eigenlijk niet veel mee of je moet echt in de buurt blijvan wat niet evident is als je een stad aan het bezichtigen bent. Ben je der dan wel iets mee?

Kpeins dak toch verder blijf zoeken naar het goedkoopste tracking systeem... :?
Iron Gonzo

daar heb je een punt
maar dat is het zelfde met dat tracking systeem

veel kans dat het niet meer werkt eens hij is in een camionette geplaatst
en dan halen ze hem er uit smijten ze hem direct uiteen
TRIUMPH TROPHY SE
Triker

Bericht door Triker »

IRON GONZO schreef:daar heb je een punt
maar dat is het zelfde met dat tracking systeem

veel kans dat het niet meer werkt eens hij is in een camionette geplaatst
en dan halen ze hem er uit smijten ze hem direct uiteen
Vanaf het tracking systeem een inbreuk vaststelt zal hij alles beginnen registreren. Op het moment dat ze hem uitladen uit een camionette zal hij dan ook zijn positie verraden. Als je pech hebt natuurlijk en ze hebben een camionette zonder ramen en rijden dan ook nog eens een gebouw binnen dan helpt idd ook dit niet. Maar dan heb je wel het meeste uitgesloten, ik denk niet dat je veel meer kunt doen dan dit.
Het moet dan ook al lukken dat de gps totaal geen ontvangst meer heeft vanaf de diefstal. Je hangt langs de andere kant dan ook weer af van anderen; de provider van de website van de tracking en van de snelheid en beschikbaarheid van de politie... Je moet dus met alles een beetje geluk hebben. 700 euro investeren in een trackingsysteem is veel, maar dan weer weinig als je de kansen beziet om je nieuwe motor terug te krijgen en in tegenstelling tot een hoop geld te verliezen. Ik denk niet dat dieven er 'standaard' van uit gaan dat er een trackingsysteem opzit, ook omdat ze weten dat dit duur is en weinig gebruikt en dat is dan weer een voordeel voor ons... Ik ben er nog niet uit. Het is blijkbaar makkelijker dit bedrag uit te geven aan bvb een gsm of dvdrecorder die je dagdagelijks gebruikt en waar je vanalles mee kunt doen dan een systeem ter beveiliging dat je waarschijnlijk (hopelijk) niet nodig zult hebben..
Moest GPS door muren gaan had ik (en vele anderen) allicht minder getwijfeld.

Trouwens, thuis is het ook niet beter, al van de klopsleutel gehoord?
Bezie en huiver maar eens bij deze beelden... (opent in mediaplayer)

http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/t ... 04;embed=0
Boskrabber

Bericht door Boskrabber »

PierreRT schreef: Trouwens, thuis is het ook niet beter, al van de klopsleutel gehoord?

Ik krijg dat niet geopend, ook niet met de media^player
R1200RT

Lid BMW Motorclub Vlaanderen
GVN
Moderator

Bericht door GVN »

PierreRT schreef: . 700 euro investeren in een trackingsysteem is veel,
Voor dat geld kom je aardig in de buurt van een diefstalverzekering.
Nel mezzo del cammin di nostra vita...

R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
Triker

Bericht door Triker »

Boskrabber schreef:
PierreRT schreef: Trouwens, thuis is het ook niet beter, al van de klopsleutel gehoord?

Met een recente internetexplorer en mediaplayer moet dat lukken, anders laatste mediaplayer eens dowloaden bij de windows site (of internet explorer). Kan ook je popup killer zijn die het blokkeert.
Link is gecheckt en werkt perfect.
Triker

Bericht door Triker »

Geert VN schreef:
PierreRT schreef: . 700 euro investeren in een trackingsysteem is veel,
Voor dat geld kom je aardig in de buurt van een diefstalverzekering.
Omnium met diefstal kost bijna het dubbel en is maar voor één jaar, het trackingsysteem is een enkele aankoop.
Boskrabber

Bericht door Boskrabber »

PierreRT schreef:
Boskrabber schreef:

Met een recente internetexplorer en mediaplayer moet dat lukken, anders laatste mediaplayer eens dowloaden bij de windows site (of internet explorer). Kan ook je popup killer zijn die het blokkeert.
Link is gecheckt en werkt perfect.
Ik ga het maar zo laten. Ik krijg dat het een ongekende extensie heeft en het is een WMV. Ik heb Mediaplayer 11
R1200RT

Lid BMW Motorclub Vlaanderen
Triker

Bericht door Triker »

Boskrabber schreef: Ik ga het maar zo laten. Ik krijg dat het een ongekende extensie heeft en het is een WMV. Ik heb Mediaplayer 11
Dan moet het aan je internet explorer en/of popup killer liggen.
Heb hier twee laptops en 1 vaste waar de link op werkt.
Heb de link al trouwens enige tijd, ook met vroegere IE en Mediaplayer werkte hij. Zal eens zien of ik een andere oplossing vind.
Het filmpje laat zien dat indien je eender welke huissleutel afslijpt
op een bepaalde manier dat je alle sloten met een tik op de sleutel openkrijgt, vandaar de naam 'klopsleutel'. Maw kunnen ze met een set sleutels eender welke deur openkrijgen zonder 'inbreken'.

Groetjes
Triker

Bericht door Triker »

Hier is heel de aflevering, wel effe doorzappen dan tot aan het juiste stuk;

http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/t ... 0427-a.asf

Het is een .asf bestand en zou door windows mediaplayer herkend moeten worden, als dit nog niet opent is er iets met je settings, probeer anders eens de url rechtstreeks in mediaplayer te openen of koppel eerst het .asf bestand aan de mediaplayer, ook in de settings.

Groetjes
GVN
Moderator

Bericht door GVN »

PierreRT schreef:
Omnium met diefstal kost bijna het dubbel en is maar voor één jaar, het trackingsysteem is een enkele aankoop.
Bij Vander haeghen 867 euro (wel met wat vrijstellingen).
Maar inderdaad, dat is jaarlijks. Maar een verzekering is intrinsiek toch meer waar dan een tracking, vind ik (daarmee weet je in het beste geval waar je motor het laatst is gesignaleerd.

En is er na installatie van dat trackingsysteem geen recurrente kost onder de vorm van abonnement of zo?

(enfin, ik wil het niet afbreken : ik ben zelf in dubio wat ik ga doen : niks of verzekering of nog iets anders)
Nel mezzo del cammin di nostra vita...

R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
Triker

Bericht door Triker »

Geert VN schreef:
Bij Vander haeghen 867 euro (wel met wat vrijstellingen).
Maar inderdaad, dat is jaarlijks. Maar een verzekering is intrinsiek toch meer waar dan een tracking, vind ik (daarmee weet je in het beste geval waar je motor het laatst is gesignaleerd.

En is er na installatie van dat trackingsysteem geen recurrente kost onder de vorm van abonnement of zo?

(enfin, ik wil het niet afbreken : ik ben zelf in dubio wat ik ga doen : niks of verzekering of nog iets anders)
Eerste jaar neem ik de (dure) combinatie omnium en diefstal. Het tracking systeem overweeg ik als extra maar voor de 700 euro is het dan wel een draagbaar systeem wat dan weer het voordeel geeft dat je het ook in je auto kunt verstoppen als je bvb op reis gaat met (eender welke) wagen. Er bestaat een specifieke motor versie om in te bouwen en die kost geloof ik 100 euro goedkoper. Bij Lecatecs kun je uitgebreid tracking systeem nemen maar het standaard is best uitgebreid genoeg, geen abo kosten enkel een gsm betaalkaart om gegevens door te sturen indien nodig (1 euro per sms)
Triker

Bericht door Triker »

Geert VN schreef:(daarmee weet je in het beste geval waar je motor het laatst is gesignaleerd.
Nee das het slechste geval, in het beste geval kan je de route opvragen en eventueel volgen tot waar hij momenteel is, onder voorbehoud dat er gps ontvangst is. Bij lecatecs krijg je een sms terug niet alleen met de coordinaten maar simpelweg het adres met straatnaam.

Afbeelding
Plaats reactie